Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etsitkö sopivaa kitarakaappia?? - Zilla Music Cabs-ylistys
1 2
RikuKS
14.04.2011 19:35:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://zillacabs.com/index.php
 
Ajattelin kirjotella tänne, kun varmaan löytyy muitakin jotka potee sopivan kitarakaapin löytämisen kanssa vaikeutta.
 
Eli, etsiskelin tossa jonkun aikaa itselleni sopivaa 2x12" kaappia. Tutkin foorumeita ja jututtelin "alan ammattilaisia" elementeistä yms. Päädyin siihen, että mulle varmaankin sopisi Celestionin Vintage 30 ja vieläpä sille kaveriksi G12H30. (Oon soittanut yli 10 vuotta, mutta ei o koskaan ollut mahdollisuutta kokeilla monia eri kamoja.) Sittenpä vaan etsimään kaappia. Noh, tolla kombinaatiolla ei oikeen tuntunu löytyvän. Yleensä oli vaan 2x V30:set. En myös tahtonut mitään pahviseinästä kuraa vaan ihan kunnon laatusen koivuvanerista tehdyn kaapin. Samaten, en halunnut sitä "perus marsua joka kaikilla on". Kovasti kiehtoi myös ajatus, että saisi itse vaikuttaa miltä kaappi näyttää, siispä aloin etsiä custom cab- valmistajia. Näitä löyty kyllä jenkeistä, mutta euroopassa (varsinkin suomessa) tuntui tarjonta olevan heikkoa. Meinasin sitten jo luovuttaa ja ostaa ihan perus Blackstarin Artisan 212:sen, kunnes satuin jostain eksymään kyseisen Zilla Musicin saitille (taisi olla ebayn kautta). Hetken sivuja pälyillessäni rupesi kyseinen pulju vaikuttamaan oiken hyvältä. Hintataso oli kohtuullinen ja kustomoinnin määrä oli jees. Samoin elementtien tarjonta ja niiden hinnat olivat kohdallaan.
 
Siispä ei muuta kun mailia firmaan ja kyselemään. Jokainen vastaus tuli todella asiallisesti ja vastausaika oli keskimäärin muutama tunti (myös keskellä viikonloppua). Kaveri Zillalta (Paul) osasi suositella mun tyyliin sopivaa kaappia ja elementtejä siihen. Tässä tapauksessa ehdotukset olivat häneltäkin nuo samat elementit sekä kaapiksi joko firman Modern 2x12 tai Studio Pro 2x12. No, sittenhän tuli valinnan vaikeus.. Modern 2x12 olis pienempi ja vähän kevyempi, mutta taas Studio Pro:ssa olisi 3-osainen takalevy (open tai closed back, itse valittavissa sen avulla) sekä viisto etulevy, joka olis itselle kätevä kun aika lähellä kaappia aina olen. No, tämähän ratkesi sillä, että Paul ehdotti, josko hän tekisi mulle Modern 2x12:sen jossa olis viisto etulevy sekä tuo 3-osainen takalevy. Tästä tulisi lisähintaa 20 puntaa. JA HEMMETTI! Siinähän se sitten oli! 240puntaa kaappi + 140puntaa elementit sekä 60puntaa rahdit. DEAL! Omassa verkkopankissa tein maksun suoraan britteihin Zillan tilille. Pankki (Nordea) peri siirrosta about 6e. Joten kaapille jäi kaiken kaikkiaan hintaa silloisella kurssilla 507€. Ei paha! Ei todellakaan. En oiken löytänyt mitään kirjoittelua kyseisistä kaapeista. Sivuilla oli parin lehden arvostelut. Sen verran hyvä kuva kuitenkin jäi yrityksestä Paulin sekä sivujen kautta, että tilaus sisään vaan, vaikka pienellä riskillä!
 
28.3 pistin siis tilauksen Paulille. Sain valita siis: tolexin, grill clothin, pipingin, elemetit ja niiden ohmin, kytkennän (mono / stereo), lisäkahvan yläpuoleen, kumitassut tai pyörät (tassut otin), kulmien värin ja materiaalin. samaten pyysin Paulia laittamaan lähetykseen myös extra 8kpl samaisia kulmia, jotka sitten laitoin omaan vahvistin-nuppiin (Laney AOR 100 head).
 
11.4 kurvasi Shenker pihaan ja kaappi oli siis jo 2viikossa täällä! Pyysin Paulia pakkaamaan kaapin mahd. hyvin ja sitä se kyllä oli. Ei naarmun naarmua kaapissa vaikka laatikko oli kuriirien toimesta kokenut kovia. Ensireaktio kaapista: Jumankeut miten on hyvännäkönen ja ihan törkeän hyvin tehty!! Täytyy sanoa, että on kyllä laadukkaasti duunattu! On kuin tankki. Ja viimeistely on huippuluokkaa.
 
Eilen 13.4 pääsin sitten treeneissä testaamaan kaappia ja sama WOW-efekti jatkui. Kaappi soundaa aivan törkeän hyvälle! Vintage 30 tuo selkeyttä ja erottuvuutta bändimixissä ja G12H30 tuo täyteläisyyttä kun vedetään hiljempaa tai soittelee yksikseen. (Soitan blues rockia ja käytän paljon 808 tyyppistä overia ja fuzz facea.) Ja oli meinaan sellanen hauska juttu, että eka kerran rumpalimme kehui mun soundia! :D
 
Loppukaneetti:
Voin todellakin lämpimästi suositella kaapin tilaamista Zilla Musicilta! Palvelu on todella hyvää ja työnlaatu on loistavaa. Kaappia voisi hyvin verrata melkein puolet kalliinpiin kaappeihin, mitä jotain olen onnekseni päässyt joskus kokeilemaan. Kustomointi-vaihtoehdot ovat kattavat ja hinnat on mun mielestä todella edulliset lopputuotteeseen nähden. Ei muutaku rohkeasti mailia Paulille! ;)
 
Tässäpä vielä kamerakännykkä-otos omasta kaapistani:
http://i1082.photobucket.com/albums … 4/Kummeli/ZillaCab.jpg?t=1302798888
 
oiva tumpeloinen
01.07.2011 18:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan vähän, kun menee enemmänkin utelun puolelle. Onko kenelläkään muulla kokemusta näistä kaapeista? Olisi kiva hommata koliosaisella takalevyllä kaappi ja täältä saisi moisia. Ilmeisesti muutakin kivaa. Laatu vaan vähän mietityttää. Custom-tekoa on kyllä, mutta jos on kovin laadukkaita, luulisi olevan yleisempiäkin komootteja, kun joku kuitenkin tilasi samanlaisen jo pari vuotta aiemminkin. Tai semmoisen ketjun löysin myös. Jollain jotain avauduttavaa?
FreshPots
02.07.2011 07:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänikin kiinnostaisi custom 2x12-kaappi. Pitääpä kattella jos tuolta pistäis..
 
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
Jäämeri
04.07.2011 13:17:55 (muokattu 05.07.2011 10:03:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Nostetaan vähän, kun menee enemmänkin utelun puolelle. Onko kenelläkään muulla kokemusta näistä kaapeista? Olisi kiva hommata koliosaisella takalevyllä kaappi ja täältä saisi moisia. Ilmeisesti muutakin kivaa. Laatu vaan vähän mietityttää. Custom-tekoa on kyllä, mutta jos on kovin laadukkaita, luulisi olevan yleisempiäkin komootteja, kun joku kuitenkin tilasi samanlaisen jo pari vuotta aiemminkin. Tai semmoisen ketjun löysin myös. Jollain jotain avauduttavaa?
 
Mullehan tuli silloin pari vuotta sitten Tall Vintage -komero juurikin kolmeosaisella takalevyllä. Edelleen on käytössä, tyytyväinen olen ollut. Ainakin mun komero on asiallisesti kasattu, vaneri jämäkkää ja tolexit, kulmat, kahvat ym. pysyneet paikallaan. Tosin tuota on aika vähän liikuteltukaan.
 
Mulla on kotterossa Private Jack ja The Governor, käytän sitä pääosin takalevyn keskimmäinen osa irti. Soundissa on ilmaa, mutta myös tarvittavaa iskua.
 
Sen verran miinusta että elementtien reiät ja muut joutui poraamaan itse, vaikka alunperin olikin sovittu että laittavat valmiiksi. Eipä se tietysti kummoinen vaiva ole, mutta kuitenkin.
 
RikuKS
14.07.2011 08:58:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä olis parempi kuva kyseisestä kaapista: http://i1082.photobucket.com/albums/j374/Kummeli/lanikka.jpg
 
Ja edelleen samaa mieltä olen kaapista myös tämän "honeymoonin" jälkeenkin! Suosittelen! ;)
 
Vladi
12.03.2012 09:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta ei kyllä toistaiseksi irtoa yhtään ylistystä Zilla Cabsille. Olen kyllä lukenut paljon hyvää kyseisestä valmistajasta, mutta oma tilausprosessini on ollut kyllä asiakaspalvelua paskimmillaan.
 
Ensimmäinen sähköposti tuli lähetettyä tammikuun puolessavälissä. Viikon odottelun jälkeen laitoin saman sähköpostin uudestaan ja sain vastauksen parin päivän päästä. Pitkään kestäneen sähköpostivaihdon jälkeen saatiin tilaus vetämään: 2kpl 1x12 Compact-kaappia. Viestittelyn hitaus johtui puhtaasti toisen osapuolen pitkistä vastausajoista.
 
Sain arvioiduksi toimitusajaksi 2 viikkoa. Vajaan 3 viikon odottelun jälkeen otin itse yhteyttä ja sain tietää, että kaappien valmistuksessa on ollut jotain ongelmia ja pyrkivät jatkamaan niitä pian. Eivät näköjään voineet ilmoittaa moisesta asiasta itse.
 
Tällä hetkellä tilanne on se, että jälleen kerran minun oman tiedusteluni kautta sain tietää, että kaapit ovat valmiina. Maksoin ne viime keskiviikkona ja sain vastaukseksi lupauksen, että ilmoittavat heti kun kaapit ovat matkalla. Toistaiseksi ei ole kuulunut mitään.
 
Toivon totisesti, että kaapit ovat hyviä. Itse tilausprosessi on ollut kaikkea muuta, kuin ensiluokkaista.
Celeb
12.03.2012 09:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Minulta ei kyllä toistaiseksi irtoa yhtään ylistystä Zilla Cabsille. Olen kyllä lukenut paljon hyvää kyseisestä valmistajasta, mutta oma tilausprosessini on ollut kyllä asiakaspalvelua paskimmillaan.
 
Ensimmäinen sähköposti tuli lähetettyä tammikuun puolessavälissä. Viikon odottelun jälkeen laitoin saman sähköpostin uudestaan ja sain vastauksen parin päivän päästä. Pitkään kestäneen sähköpostivaihdon jälkeen saatiin tilaus vetämään: 2kpl 1x12 Compact-kaappia. Viestittelyn hitaus johtui puhtaasti toisen osapuolen pitkistä vastausajoista.
 
Sain arvioiduksi toimitusajaksi 2 viikkoa. Vajaan 3 viikon odottelun jälkeen otin itse yhteyttä ja sain tietää, että kaappien valmistuksessa on ollut jotain ongelmia ja pyrkivät jatkamaan niitä pian. Eivät näköjään voineet ilmoittaa moisesta asiasta itse.
 
Tällä hetkellä tilanne on se, että jälleen kerran minun oman tiedusteluni kautta sain tietää, että kaapit ovat valmiina. Maksoin ne viime keskiviikkona ja sain vastaukseksi lupauksen, että ilmoittavat heti kun kaapit ovat matkalla. Toistaiseksi ei ole kuulunut mitään.
 
Toivon totisesti, että kaapit ovat hyviä. Itse tilausprosessi on ollut kaikkea muuta, kuin ensiluokkaista.

 
Asiakaspalvelun laatu ei kyllä vakuuta... sääli! Haluatko avata hieman miksi tilasit 2kpl 1x12 kaappeja 2x12 kaapin sijasta?
 
Vladi
12.03.2012 10:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Asiakaspalvelun laatu ei kyllä vakuuta... sääli! Haluatko avata hieman miksi tilasit 2kpl 1x12 kaappeja 2x12 kaapin sijasta?
 
Vastaukset on kyllä olleet ystävällisiä, mutta esim. valmistusongelmista kertomatta jättäminen ei kyllä ole hyvää asiakaspalvelua.
 
Mitä kaappeihin tulee, niin halusin nimenomaan 2kpl 1x12:sia, koska ne ovat mukavampia roudata. Teen paljon pieniä keikkoja sekalaisilla kokoonpanoilla ja treenit on milloin missäkin. 1x12 kaappi ja selkään heitettävä nuppi(Orange Dark Terror) on paljon mukavampia kanniskella, kuin 2x12 komero. Jos haluaa jytkympää soundia, niin sitten toinen kaappi mukaan.
Vladi
12.03.2012 17:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin tänään kyselysähköpostia ja sain vastauksen, että kaapit ovatkin lähteneet viime viikon loppupuolella tulemaan. Nyt sitten odottelua ja katsotaan, millaisia ovat.
Vladi
17.03.2012 18:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin, kaapit saapuivat torstaina, sain elementit paikalleen perjantaina ja otin toisen kaapeista keikalle samana iltana. Toimii.
 
Ulkoisesti tyylikkäitä komeroita, musta Mesa-henkinen tolex yhdistettynä Orange-kaapeista tuttuun säkkikankaaseen toimii meikäläisen silmään hyvin ja vaimokin kiitteli, sopii kuulema sisustukseen hyvin. Tolexi erittäin hyvin ja tiukasti kiinnitetty, paitsi kummankin kaapin pohjassa saumakohta on aika ruman näköinen. Eipä se kauheasti kenellekään näy, mutta muuten niin hyvin viimeistellyssä kaapissa moinen pistää silmään.
 
Takalevy/takalevyt kummassakin kaapissa julmetun tiiviitä, ei tahtonut saada kaappia auki aluksi. Kaappeihin ei oltu porattu valmiiksi reikiä elementeille eikä mukana tullut elementtien kiinnitysruuveja. Asia tuli minulle yllätyksenä, mutta tarkemmin mietittynä ihan järkevää, kun eri elementeissä on vähän eri kohdissa noita kiinnitysreikiä.
 
Soundin puolesta kaapit ovat mukavan selkeitä ja tuon Mesa Rectifierin jälkeen äänimaailma tuntuu rokimmalta ja persoonallisemmalta. Pitää soitella vielä lisää ja kokeilla vaihtaa elementit toisinpäin, mutta hyvältä vaikuttaa joka tapauksessa. Kaapit sopivan kompakteja ja kevyitä roudata, mutta soundi on kaikkea muuta, kuin pieni ja laatikkomainen.
 
Näin parin päivän omistuksen perusteella erittäin pätevät kaksi komeroa, joita varjostavat vain nihkeästi edennyt tilausprosessi. Kyllä minä Zillaa suosittelisin, kaksi custom-kaappia alle 500 euroon, ei paha ollenkaan.
 
Tuosta vielä kuva uudesta pinosta: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Zillastack.jpg
-Cale
17.03.2012 18:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi:Tuosta vielä kuva uudesta pinosta: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Zillastack.jpg
 
Ei nuo kovin pienikokoisia tainnut olla vaikka compact nimikkeellä ovatkin, verrattuna mitä 1x12 kaapit keskimäärin ovat? Tai ainakin kuvassa näyttää ihan reilun kokoisilta, luulin ensiksi 2x12 kaapeiksi. Hienot kyllä ovat!
 
Kivijalka
17.03.2012 19:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tuosta vielä kuva uudesta pinosta: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Zillastack.jpg
 
Haa, joko olet äänitellyt tuosta Ironmanista klippejä? Jos et, niin hoidas homma pikimmiten, jookopliis? :D
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
rheinone
17.03.2012 19:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tuosta vielä kuva uudesta pinosta: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Zillastack.jpg
 
Tyylikäs läjä kabiineja kyllä! Itseasiassa ajatus "2 x 1x12"" toimisi varmaan mullekin moneen tilanteeseen.
 
Jään odottamaan kokemuksianne tositoimista: Miten resonoi ja helisee jnpp...
 
Kivijalka: Haa, joko olet äänitellyt tuosta Ironmanista klippejä? Jos et, niin hoidas homma pikimmiten, jookopliis? :D
 
Justhan se oli äänitttämässä mutku piti kuvaa ruveta ottamaan. Sennheiser on kyl lipsahtanu pikkusen vinoon oikiaoppisesta asemasta.
 
Vladi
18.03.2012 00:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Haa, joko olet äänitellyt tuosta Ironmanista klippejä? Jos et, niin hoidas homma pikimmiten, jookopliis? :D
 
Huomenna saattais ehtiä. Kiinnostaa kuulla, miltä tää pino kuulostaa Mesaan verrattuna. :)
_Tony_
20.03.2012 12:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Zilla kaapit tuli eilen. Kuvateksteissä vähän lisäinfoa.
 
http://www.flickr.com/photos/78158915@N03/
 
Kaikki meni tosin hyvin. Paul oli hyvin avulias kaapin, kaiuttimien, wiring jne valintaprosessissa. Sen jälkeen kun oli selvää mitä halusin niin hän sanoi että kaappien tekeminen kestää 3 viikkoa, kaapit tais valmistua pari päivää etuajassa. Sitten maksu pankkisiirtona ja kaapit postiin siitä parin päivän päästä. Kaapit näyttää luonnossa paljon paremmilta kuin mitä olin kuvissa aikaisemmin Internetissä nähnyt.
 
Mikä tärkeintä ne soundaa tosi hyvälle niin pienemmillä kuin isommilla voluumeilla, sekä niin puhtailla kuin särösoundeilla. Mulla oli aikaisemminkin hyvä soundinen
 
Omien kokemusten perusteella ei voi muuta kuin vahvasti suositella.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
Jucciz
09.05.2012 15:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkös Vladi on Zilla-kaapeista tykännyt? Nyt on vissiin ehtinyt kertyä enemmän kokemuksia.
 
P.S. Tuus hakeen potikat ja kolvi pois. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
naavanka_
01.07.2012 09:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänikin tämä kiinnosti ja kyselin hieman hintoja.
Ylikoon 412 kaappi V30 tuuteilla tulisi maksamaan 700 puntaa plus lähetys 220.
 
Taidan tilata Orangea :)
 
nakedzen
01.07.2012 15:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Itseänikin tämä kiinnosti ja kyselin hieman hintoja.
Ylikoon 412 kaappi V30 tuuteilla tulisi maksamaan 700 puntaa plus lähetys 220.
 
Taidan tilata Orangea :)

 
Tilaa Matamppia. :)
 
Oma ylisuuri 4x12 maksoi muutama vuosi takaperin 670 euroa rahteineen.
naavanka_
01.07.2012 17:39:53 (muokattu 01.07.2012 22:58:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Tilaa Matamppia. :)
 
Oma ylisuuri 4x12 maksoi muutama vuosi takaperin 670 euroa rahteineen.

 
Hittolainen kun olisi tullut tuo mieleen, kerkesin jo t-kaupan bstock orangin pistää tilaukseen:)
 
Jännästi on hinnat kyllä nousseet.
 
Edit:
 
No nyt kilin fittan, rupesi niin kovasti nyt kuumottelemaan Matamppi että piti peruuttaa tuo tkaupan tilaus :D
 
naavanka_
04.07.2012 22:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, meni sittenkin Orange tilaukseen kivijalasta kun olisi tuo Matamppi maksanut kaikkineen päivineen 850 puntaa.
 
Jokohan riittäs OT :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «