Aihe: Yngwie J. Malmsteen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1028 29 30 31 32
Sakmongkol
13.07.2011 14:21:32
Wradlin: Mulle tulee kyllä myös Ynkästä tuollainen maku, mutta kai se on sitten minun vikani.

Todennäköisesti osuutensa on myös sillä ettet ole kuunnellut Yngwietä.
Funkånaut
13.07.2011 14:24:34

Sakmongkol: Todennäköisesti osuutensa on myös sillä ettet ole kuunnellut Yngwietä.

Ynkkäfanien keskustelu on samanlaista ku Twilight-fanien kanssa keskustelu. Jos et ymmärrä, et oo vaan kuullut. Jos oot pari levyy kuullut, etkä pidä, ni et oo kuullut tarpeeks. Jos oot kuullut kaikki biisit moneen kertaan, etkä silti pidä, Ynkkä-fani toteaa "No miks kuuntelit Ynkkää jos et pidä?"
Elämä saattaa olla parasta huumetta, muttei sitä kyl voi nuuskata neitosten paljailta tisseiltä bileiden lomassa.
Sakmongkol
13.07.2011 14:29:27
Funkonaut: Ynkkäfanien keskustelu on samanlaista ku Twilight-fanien kanssa keskustelu. Jos et ymmärrä, et oo vaan kuullut. Jos oot pari levyy kuullut, etkä pidä, ni et oo kuullut tarpeeks.

Muuten hyvä, mutta jos on kuunnellut pari levyä ja oletetaan että ne ovat tuotannon alkupäästä, ja niistä tulee sellainen maku että "tehdään vaan levyllinen backing trackkeja joiden päälle päästään sooloilemaan" niin on yksinkertaisesti väärässä.
Wradlin
13.07.2011 14:30:33
Sakmongkol: Todennäköisesti osuutensa on myös sillä ettet ole kuunnellut Yngwietä.

Aivan tarpeeksi yhdelle eliniälle.

Onhan herra Yngwie toki merkittävä kitaristi näiden nykytiluttelijoiden piirissä, sekä tämän "lohikäärme vs. kitara vuorenhuipulla nahkahousuissa" -kitarasankariuden kehityksessä. Mutta en kyllä millään sanoisi häntä yhdeksi tärkeimmistä rockia kitaralla soittaneista henkilöistä, en millään.

Funkonaut: Ynkkäfanien keskustelu on samanlaista ku Twilight-fanien kanssa keskustelu. Jos et ymmärrä, et oo vaan kuullut. Jos oot pari levyy kuullut, etkä pidä, ni et oo kuullut tarpeeks. Jos oot kuullut kaikki biisit moneen kertaan, etkä silti pidä, Ynkkä-fani toteaa "No miks kuuntelit Ynkkää jos et pidä?"

Erittäin hyvin tiivistetty. Samahan pätee mm. uskontokesteluihin yms., mutta ymmärtäähän sen että oman idolin kritisoiminen muiden toimesta tuntuu pahalta.
Sakmongkol
13.07.2011 14:35:09
Wradlin: Onhan herra Yngwie toki merkittävä kitaristi näiden nykytiluttelijoiden piirissä, sekä tämän "lohikäärme vs. kitara vuorenhuipulla nahkahousuissa" -kitarasankariuden kehityksessä. Mutta en kyllä millään sanoisi häntä yhdeksi tärkeimmistä rockia kitaralla soittaneista henkilöistä, en millään.

Tämän ymmärrän jos et ymmärrä, mutta siitä ei tässä ollut enää puhe, vaan siitä että "tehdään vaan levyllinen backing trackkeja joiden päälle päästään sooloilemaan" joka oli omien sanojesi mukaan sellainen vaikutelma jonka saat Yngwien levyistä ja joka on erittäin väärä vaikutelma.
Musta Arkipyhä
13.07.2011 15:06:09 (muokattu 13.07.2011 15:12:55)
Wradlin: Aivan tarpeeksi yhdelle eliniälle.

Onhan herra Yngwie toki merkittävä kitaristi näiden nykytiluttelijoiden piirissä, sekä tämän "lohikäärme vs. kitara vuorenhuipulla nahkahousuissa" -kitarasankariuden kehityksessä. Mutta en kyllä millään sanoisi häntä yhdeksi tärkeimmistä rockia kitaralla soittaneista henkilöistä, en millään.

No mulla on ihan omakohtaisia kokemuksia tuolta 80-luvulta.Sen vaan näki silloin "paikan päältä" niin selvästi sen Yngwien vaikutuksen.Ei nyt ole edes kauheaa liioittelua sanoa ,että mies loi neoklassisen kitaroinnin siinä mielessä kuin se myöhemmin opittiin tuntemaan.Suomessakin mm.Laihon ja Tolkin soitossa kuulen paljon Yngwien vaikutusta.Ihan samalla tavalla kuulen Policen ja U2:n vaikutusta Rushin 80-luvun tuotannossa.

Mutta ongelmahan tässä on ,että moni sekoittaa tähän omat makumieltymyksensä: Kyse kun ei ole Yngwien musan/soitin/persoonan fanituksesta tai ei-fanituksesta.

Erittäin hyvin tiivistetty. Samahan pätee mm. uskontokesteluihin yms., mutta ymmärtäähän sen että oman idolin kritisoiminen muiden toimesta tuntuu pahalta.

Niin minähän en Yngwietä edes ole fanittanut liki kahteenkymmeneen vuoteen.Miehen diskografiaakaan en 90-luvulta lähtien kovin paljon omista ja tuota 80-luvun tuotantonsa tasoa mies ei mielestäni ole enää koskaan päässyt lähellekään.

Mutta kai sitä on "uskonnollista hurmosta omaava fanipoika" jos sanoo edes yhden positiiviseksi miellettävän asian...
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
13.07.2011 15:10:38
Sakmongkol: Tämän ymmärrän jos et ymmärrä, mutta siitä ei tässä ollut enää puhe, vaan siitä että "tehdään vaan levyllinen backing trackkeja joiden päälle päästään sooloilemaan" joka oli omien sanojesi mukaan sellainen vaikutelma jonka saat Yngwien levyistä ja joka on erittäin väärä vaikutelma.

No siis esim.Steve Vain Passion and Warfare on hyvin pitkälti mulle tuollainen levy: Vedetään pari riffiä alle ja Steve vetää sitten sooloa päälle.Ei huono levy kuitenkaan missään nimessä.Enemmän mä sävellyksellistä rakentelua Yngwien ekalla soololla tai esim.Trilogy-biisissä näen ,mutta makunsa kullakin.Suurin osa Ynkyn tuotannosta on kuitenkin ihan laulettua kamaa eikä instrumentaali musaa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
locoloco
13.07.2011 15:17:12
Wradlin: Mulle tulee kyllä myös Ynkästä tuollainen maku, mutta kai se on sitten minun vikani.

En ymmärrä miten voi tulla tollainen maku, trilogy levystä fire and ice levyyn asti on hienoja hardrock vetoja kovilla laulumelodioilla" I`ll see light tonight, Fire,you don`t remember, queen in love,heaven tonight, rising force ja Teaser"
locoloco
13.07.2011 15:25:53
PsychedelicWarlord: No siis esim.Steve Vain Passion and Warfare on hyvin pitkälti mulle tuollainen levy: Vedetään pari riffiä alle ja Steve vetää sitten sooloa päälle.Ei huono levy kuitenkaan missään nimessä.Enemmän mä sävellyksellistä rakentelua Yngwien ekalla soololla tai esim.Trilogy-biisissä näen ,mutta makunsa kullakin.Suurin osa Ynkyn tuotannosta on kuitenkin ihan laulettua kamaa eikä instrumentaali musaa.

David lee Rothin kahdella levyllä ja whitesnaken Slip of the tongue levyllä steve Vai oli parhaimmillaan mielestäni musiikillisesti.
Kontiak
13.07.2011 23:48:30 (muokattu 13.07.2011 23:53:58)
locoloco: En ymmärrä miten voi tulla tollainen maku, trilogy levystä fire and ice levyyn asti on hienoja hardrock vetoja kovilla laulumelodioilla" I`ll see light tonight, Fire,you don`t remember, queen in love,heaven tonight, rising force ja Teaser"

Ensimmäinen levynsäkin taisi mennä pääosin instrumentaaliksi muiden kuin herran itsensä halusta.

Ei voi kyllä ymmärtää tuota ihastumista Ripper Owensiin. Kai siinä on joku ulkomusiikillinen juttu, että se laulaa noilla levyillä? Järkyttävän paska laulaja.

Hitaampaa soittelua: http://www.youtube.com/watch?v=W3657O85NWY
http://www.truthinshredding.com
Sakmongkol
13.07.2011 23:53:12
Kontiak: Ei voi kyllä ymmärtää tuota ihastumista Ripper Owensiin. Kai siinä on joku ulkomusiikillinen juttu, että se laulaa noilla levyillä? Järkyttävän paska laulaja.

Joo ei se kyllä oikein ainakaan Ynkän kanssa toimi, mutta Perpetual Flamekin on muuten loistava levy.
Wradlin
14.07.2011 00:17:25
locoloco: En ymmärrä miten voi tulla tollainen maku

No, en tykkää hirveästi näistä muistakaan kitaraurheilijoista tyyliin Ynkkä ja Steve Vai. Mutta ymmärrän silti että nämäkin ovat merkittäviä, siinä mielessä toi Sakmongkolin viimeisin kommentti minulle menee vähän ohi...

Mutta jatkakaa te, ei mulla ole tästä ruotsalaisherrasta sen kummempaa sanottavaa.
CountX
14.07.2011 00:22:15
Tää biisi on miusta Ynkkää kauneimmillaan: http://www.youtube.com/watch?v=EDhKv4ZVi5k
Kyllähän tässäkin mennään välillä tuhatta ja sataa, varsinkin tässä livetallenteessa, mutta levyllä otetaan onneksi vähän rauhallisemmin.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
Sakmongkol
14.07.2011 00:32:24 (muokattu 14.07.2011 00:33:51)
Wradlin: No, en tykkää hirveästi näistä muistakaan kitaraurheilijoista

Avaa vähän mieltäsi, jos joskus soittaakin nopeasti niin ei se ole pelkkää urheilua. Ynkän kohdalla varsinkaan. Onhan olemassa ihan pelkästään urheilukitaristejakin, kuten Michael Angelo Batio.

CountX: Tää biisi on miusta Ynkkää kauneimmillaan: http://www.youtube.com/watch?v=EDhKv4ZVi5k

Ynkän akustisen saundi on kyllä aina ollut paska.
CountX
14.07.2011 01:06:56
Sakmongkol: Ynkän akustisen saundi on kyllä aina ollut paska.

Mikään ei kelpaa.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
Räkkipeli
14.07.2011 01:59:20
Ynkkä on vaan niin kova jätkä että maailma ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Silvio Dante
14.07.2011 21:56:04
Räkkipeli: Ynkkä on vaan niin kova jätkä että maailma ei tiedä itkeäkö vai nauraa.

Mä ainakin nauran. Ynkkä on hevin Uuno Turhapuro.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
Krice
14.07.2011 23:05:07

Black Starin akustinen intro ei ollut hassumpi kun satuin youtubesta katsomaan. Yngwien akustiset pätkät on itse asiassa huomattavasti parempia kuin sähkökitaran veivaaminen, vaikka Ynkkä vetääkin myös akustista aina täysillä mandoliinimaisesti.
Sakmongkol
14.07.2011 23:31:03
Krice: Black Starin akustinen intro ei ollut hassumpi kun satuin youtubesta katsomaan. Yngwien akustiset pätkät on itse asiassa huomattavasti parempia kuin sähkökitaran veivaaminen, vaikka Ynkkä vetääkin myös akustista aina täysillä mandoliinimaisesti.

Vanhoilla levyillä oli sentään akustisenkin saundi hyvä, mutta jostain Magnum Opuksen ajoista lähtien ja varsinkin livetallenteilla se on ollut sellaista hirveää napsumista etten itse viitsi niitä paljoa kuunnella. Sähköinen saundi on pääpiirteissään pysynyt hyvänä vaikka senkin kannalta on heikompia levyjä ollut joitakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)