L.H 07.06.2011 22:37:44 | |
---|
Vesihiisi: Tuota, voitko varmistaa että olet hommannut tuollaisen GT:n Kitarapajalta? Ainakaan niitä ei ole ollut verkkokaupassa myynnissä. Yksi ebony (musta) LP oli ja meni, muuten on ollut aika hiljaista. Kyllä mä sen omin käsin/jaloin sieltä pajalta ulos kannoin ja sivuille ilmestyi heti sen jälkeen toinenkin Goldtop. Katoin just kuitista, niin 13.5. näytti lukevan ostopäivänä. Tosiaan viimeistely näissä on erilainen kun kalliimmissa Gibsoneissa, mutta niinhän sen on tarkoituskin olla. Ihan hyvä huomio, että tästä johtuen naarmuja ja kolhuja syntyy helpommin. |
Vesihiisi 08.06.2011 00:12:26 (muokattu 08.06.2011 00:46:36) | |
---|
Viking: No kysy sieltä Topsoundista kun ne sinne pääosin menevät/menivät Joo. Tilasin tosiaan kitaran tuolta. |
Viking 08.06.2011 01:20:27 | |
---|
ahaa.. samasa veneessä ollaan. GT väriä jaksaa odottaa... Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
Vesihiisi 15.06.2011 22:31:31 (muokattu 15.06.2011 22:31:56) | |
---|
No niin, ekat 60 mallit ovat rantautuneet top soundin kautta. Pistäkäähän kokemuksia kunhan härvelikiimaltanne ehditte. Omaani vielä odottelen, tilasin 10.3, helmikuussa tilatut on ilmeisesti toimitettu. |
illu45 20.06.2011 11:43:18 | |
---|
Vesihiisi: No niin, ekat 60 mallit ovat rantautuneet top soundin kautta. Pistäkäähän kokemuksia kunhan härvelikiimaltanne ehditte. Omaani vielä odottelen, tilasin 10.3, helmikuussa tilatut on ilmeisesti toimitettu. perjantaina saapui oma goldtop ja tuli kovalla gibsonin casella eikä gigbagillä :) valitettavasti tämä loma aika on niin kiireistä ettei ole vielä ehtinyt käyttää reeniksellä kunnon vahvarissa kiinni niin soundeista ei vielä pysty sanomaan mitään muuta kuin akustisesti soi kyllä nätisti ja onhan se pirun nätti kitara ylipäätään näin vähällä kokeilulla vois sanoa kyllä että laatu ja hinta kyllä kohtaavat erittäin hyvällä tavalla ottia tuota |
The Metal 20.06.2011 22:36:50 | |
---|
tollasta 60s tuli tänään top soundis äkkiä testailtua, mutta kaula ei ainakaa omaan käteen istunut ehkä juuri tuon kunnon lakkauksen puutteen takia. Olihan se viimeistely muutenki vähä tökerö. Normi studio siis säilyy omassa arsenaalissa (: |
klunssila 21.06.2011 00:08:05 | |
---|
Mulla on ollut tossa 60's tribute nyt pari viikkoa. Tämän yksilön viimeistely on minusta oikein mainiota, osat yms. istuvat hyvin paikalleen ja työnjälkiä on yllättävän hyvää. Tosin mattalakka tekee kitarasta "halvemman oloisen" verrattuna vaikka stankkuun. Mulle toi 60 kaula sopii hyvin, olen ollut fendermiehiä tähän asti ja normi gibsonin kaulat ei oikein ole innostaneet. Mutta parasta tässä on soundit, P90 ovat kyllä hunajaa korville. Tein tossa yhden klipin blues-henkeen juutuupiin: http://www.youtube.com/watch?v=7wzoX6I5DrI Soundin saaminen oli kyllä lapsellisen helppoa, jos tuo nyt jonkun muunkin mielestä on hyvä soundi. Rokimpaa kamaakin kitara kestää soittaa yllättävän hyvin. Hurinaa mikeissä high gainilla on jonkin verran, mutta ei tuo haittaa oikeastaan missään tilanteessa. Kiertoherkät mikit eivät minusta ole, tosin uber-volumet on vielä kokeilematta. - puoliamatööri - |
Vesihiisi 21.06.2011 00:21:35 | |
---|
klunssila: Mulla on ollut tossa 60's tribute nyt pari viikkoa. Tämän yksilön viimeistely on minusta oikein mainiota, osat yms. istuvat hyvin paikalleen ja työnjälkiä on yllättävän hyvää. Tosin mattalakka tekee kitarasta "halvemman oloisen" verrattuna vaikka stankkuun. Mulle toi 60 kaula sopii hyvin, olen ollut fendermiehiä tähän asti ja normi gibsonin kaulat ei oikein ole innostaneet. Mutta parasta tässä on soundit, P90 ovat kyllä hunajaa korville. Tein tossa yhden klipin blues-henkeen juutuupiin: http://www.youtube.com/watch?v=7wzoX6I5DrI Soundin saaminen oli kyllä lapsellisen helppoa, jos tuo nyt jonkun muunkin mielestä on hyvä soundi. Rokimpaa kamaakin kitara kestää soittaa yllättävän hyvin. Hurinaa mikeissä high gainilla on jonkin verran, mutta ei tuo haittaa oikeastaan missään tilanteessa. Kiertoherkät mikit eivät minusta ole, tosin uber-volumet on vielä kokeilematta. Hienosti soi, hidaskäsi. |
tommilep 01.07.2011 15:07:54 | |
---|
Hei,onkos kukkaan ostanut näitä uusia '50 -tributemalleja humbucker-mikeillä ? Ja miltäs tuntuu ja kuullostaa jos on noin sellaan hyppysissä ? |
Stain 13.07.2011 12:33:02 | |
---|
Mites muuten pystyykö tuossa 60's tributessa vaihtamaan p90 -mikkien tilalle humbuckerit? Onko mahdoton homma soitinrakentajallekin? "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
Stain: Mites muuten pystyykö tuossa 60's tributessa vaihtamaan p90 -mikkien tilalle humbuckerit? Onko mahdoton homma soitinrakentajallekin? Miksi joku haluaisi tehä jotain niin käsittämättömän tyhmää? |
fox 13.07.2011 13:55:30 | |
---|
Stain: Mites muuten pystyykö tuossa 60's tributessa vaihtamaan p90 -mikkien tilalle humbuckerit? Onko mahdoton homma soitinrakentajallekin? Eihän se mitenkään mahdoton homma ole. Halpaa ei oo, jos/kun siin joutuu täyskokosta humpparia varten vähän jyrsintä näyttämään. Plus sitten mahdolliset pintamaalaukset. Paljon "helpommalla" pääsee humppareihin siten, että ostaa vaikka 2 P-90:n kuorta ja leikkaa niihin minihumpparin mentävät reiät ja käyttää niitä "mikinkehyksiä" niinkuin aikoinaan tehtiin Gibsonin LP Deluxen alkutaipaleella. Saatiin varastosta pois P-90:lle jyrsityt LP-rungot ilman puutöitä ja uudelleenmaalausta. =) Myös, jos kokee että nuo LP Deluxe-malliset minihumpparit on liika "kesyt", voi aina jostain koittaa hommata esim. uudemman Firebirdin keraamisella magneetilla varustetut mikit. |
Mandarax 13.07.2011 14:24:11 | |
---|
antnis: Miksi joku haluaisi tehä jotain niin käsittämättömän tyhmää? Eli suomennettuna: "Miksi joku haluaisi tehdä asioita jotenkin muuten kuin minä tekisin". Niin, miksiköhän... :) Kuten Fox jo valaisikin, eihän tuo routtaus hommana ole kummoinen soitinrakentajalle, mutta noilla normitaksoilla hintaa kertyy varmasti jonkinnäköinen kolminumeroinen summa. Olisihan vaihtoehtona toki P-90 -kokoisia humppareitakin tarjolla jos ei jyrsinnät innosta. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
fox 13.07.2011 14:33:29 | |
---|
Mandarax: Eli suomennettuna: "Miksi joku haluaisi tehdä asioita jotenkin muuten kuin minä tekisin". Niin, miksiköhän... :) Kuten Fox jo valaisikin, eihän tuo routtaus hommana ole kummoinen soitinrakentajalle, mutta noilla normitaksoilla hintaa kertyy varmasti jonkinnäköinen kolminumeroinen summa. Olisihan vaihtoehtona toki P-90 -kokoisia humppareitakin tarjolla jos ei jyrsinnät innosta. Tuollasia joskus tullu laitettua.. http://www.kitarapaja.com/pics/pudimvp90_1024_768.JPG |
Stain 13.07.2011 14:38:33 | |
---|
Olisihan vaihtoehtona toki P-90 -kokoisia humppareitakin tarjolla jos ei jyrsinnät innosta. Ai o vai? No sittenhän se on helppoa. Onko nuo miten harvinaisia, toomannilta en ainakaan löytänyt kun äkkiseltään kattelin.
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
Lonesome 13.07.2011 14:41:22 | |
---|
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Joees 13.07.2011 15:10:28 | |
---|
Mandarax: Eli suomennettuna: "Miksi joku haluaisi tehdä asioita jotenkin muuten kuin minä tekisin". Niin, miksiköhän... :) Mun mielestä enemmänkin niin että miksi hommata se P90-kitara ja vaihtaa siihen hummerit. Ennemmin ostais sitten sen hummeriversion aiheesta kun humpparikokoisia P90-mikkejä riittää kuitenkin sitten moneen menoon jos moiset huvittaa. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Mandarax 13.07.2011 18:03:20 | |
---|
Methis: Mun mielestä enemmänkin niin että miksi hommata se P90-kitara ja vaihtaa siihen hummerit. Ennemmin ostais sitten sen hummeriversion aiheesta kun humpparikokoisia P90-mikkejä riittää kuitenkin sitten moneen menoon jos moiset huvittaa. Näinpä näin. Vaan veikkaisin että se ohut kaulaprofiili lienee "se juttu" tuossa 60's -versiossa - ainakin itselleni oli tuollainen muhkumpi kaulaprofiili aikanaan definately no-no. Tuohon hintaan ei taida saada yhdistelmää 60's slim taper + humpparit, korjatkaa jos olen väärässä. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
antnis 13.07.2011 18:16:56 | |
---|
Eikös nuo P90:t ole just tuon kitaran se idea kaulaprofiilin ohella. Humpparit ovat muutenkin ihan passé. |
Lonesome 13.07.2011 18:48:43 | |
---|
Mandarax: Tuohon hintaan ei taida saada yhdistelmää 60's slim taper + humpparit, korjatkaa jos olen väärässä. No ei. Tosin P90-Tributet tulivat 50's ensin ja 60's perässä. Nyt Thomannilla on tuo 50's Tribute humppareilla saatavana erityisesti heidän kauttaan. Jospa vaikka seuraava "harvoin tarjolla, vain Tompalla"-erä oliskin 60's Tribute 2 x Humbuugi... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |