Aihe: Orange Thunder 30
1 2 3 4 5 6 7
Ziggy Bubba
15.03.2011 20:20:15

No johan on ihmehommia Orangelta, jo tässä ketjussa pari vastaavaa vikaa. Ei siinä, eiköhän nuo fiksatuksi saa, mutta tällä menolla Orangen maine "laatumerkkinä" ei kauaa kanna. Mutta juu, kyseessähän voi olla vain pari kehnoa sattumaa. Toivotaan näin.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
tommiot
15.03.2011 20:32:30 (muokattu 15.03.2011 20:33:18)
sikki-six: No johan on ihmehommia Orangelta, jo tässä ketjussa pari vastaavaa vikaa. Ei siinä, eiköhän nuo fiksatuksi saa, mutta tällä menolla Orangen maine "laatumerkkinä" ei kauaa kanna. Mutta juu, kyseessähän voi olla vain pari kehnoa sattumaa. Toivotaan näin.

Aika halvalla on ainakin Rockerverb tehty, sen perusteella kun oon pariin otteeseen kaverin nupin korjannut. Sieltä oli yks diodi palanut virtalähteestä, ja jotain kylmäjuotoksiakin löyty. Kaikki komponentit on suoraan piirilevyllä kiinni, niin eipä tuo oo ihme. Ja ihan kotona se oli kaverilla ollut normaalissa käytössä, ei oltu paljoo roudailtu tms.

Thunderverbin sisääntulojakin vaihtokin olis ollut ihan älytön homma jos sen olis halunnut tehdä kunnolla. En jaksanut kuluttaa montaa tuntia piirilevyjen ja johdotusten purkamiseen, joten sulatin koko jakin ja revin sen pihdeillä irti, ja sit uus tilalle...
Ziggy Bubba
15.03.2011 20:47:17

Ite en noista vaffarien teknisistä asioista tiedä, mutta ulkoisen laadukkuuden (potikat, jakit, viimeistely ym.) puolesta Oranget on yleensä varsin asiallisen oloisia laitteita. Soundista nyt puhumattakaan. Onko tuon RV:n tapainen rakenne (piirilevyt ym.) kuinka harvinainen tossa hintaluokassa? Mites vaikka Marsulla ja kumppaneilla?

Ihan mielenkiinnosta kyselen - puuta koputtelen oman RV:n kestävyyden puolesta.. Jos / kun vikaa ilmenee, toivois kovasti sen olevan fiksusti korjattavissa.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
tommiot
15.03.2011 20:56:27
sikki-six: Ite en noista vaffarien teknisistä asioista tiedä, mutta ulkoisen laadukkuuden (potikat, jakit, viimeistely ym.) puolesta Oranget on yleensä varsin asiallisen oloisia laitteita. Soundista nyt puhumattakaan. Onko tuon RV:n tapainen rakenne (piirilevyt ym.) kuinka harvinainen tossa hintaluokassa? Mites vaikka Marsulla ja kumppaneilla?

Ihan mielenkiinnosta kyselen - puuta koputtelen oman RV:n kestävyyden puolesta.. Jos / kun vikaa ilmenee, toivois kovasti sen olevan fiksusti korjattavissa.

Varmaan ne kaikki ton hintaluokan pelit tehdään tolla tavalla nykyään. Mut osa niistä on helppo purkaa. Orangessa kaikki oli lyöty muistaakseni yhdelle isolle piirilevylle, jonka irroittaminen ei näyttäny olevan ihan pikkuhomma. Ja tosiaan kun niitä vikojakin sitten ilmeni...
Vladi
15.03.2011 21:27:19
sikki-six: No johan on ihmehommia Orangelta, jo tässä ketjussa pari vastaavaa vikaa. Ei siinä, eiköhän nuo fiksatuksi saa, mutta tällä menolla Orangen maine "laatumerkkinä" ei kauaa kanna. Mutta juu, kyseessähän voi olla vain pari kehnoa sattumaa. Toivotaan näin.

Meikäläisellä on kyllä ollu nyt superpaska säkä näissä hankinnoissa. Jet Cityssä oli ekaks mukavasti vikaa ja se tuli lähetettyä takaisin. Nyt sama homma Orangen kanssa. Ärsyttävintä tässä on se, että molemmat kuulostaa erittäin hyvältä mutta muuten laadussa ei oo liikaa kehumista.

Pistin DV:lle sähköpostia kertoen että about kaikki putket on paskana. Katotaan mitä vastaavat.
Riksu89
15.03.2011 21:39:27

Aika huonolta vaikuttaa kyllä tuo.

Omassa yksilössä olivat etu ja pääteputket kunnossa, mutta efektilenkissä on ilmeisesti jokin vika, kun laskee volumet melkein nollaan vaikka pedaaien levelitkin olisivat täysillä. Täytyy vielä tutkia tarkemmin.
tuomittu
15.03.2011 22:44:38
No voe helevettilääne. Olin juuri laittamassa combosta tilausta DV:lle, mutta nyt alko eppäilyttää. Saahan sen aina korjattua/vaihdettua takuun piikkiin, mutta eipä semmoseen rumbaan het jaksas ryhtyä (eikä tietysti mielellään vähän myöhemminkään).
Vladi
15.03.2011 22:52:41
tuomittu: No voe helevettilääne. Olin juuri laittamassa combosta tilausta DV:lle, mutta nyt alko eppäilyttää. Saahan sen aina korjattua/vaihdettua takuun piikkiin, mutta eipä semmoseen rumbaan het jaksas ryhtyä (eikä tietysti mielellään vähän myöhemminkään).

Sitä mäkin ehdotin DV:lle, että saisin korjauttaa takuun piikkiin. Sen verta mitä ehdin soittaa, niin hemmetin hyvänkuuloinen laite. Eri asia näköjään onkin, että pysyykö miten hyvin kasassa. Ehkä mulla on vaan ollu paska säkä tän kanssa, kuten Jet Citynkin kanssa.
Progorava
05.07.2011 22:49:47
Vladi: Sitä mäkin ehdotin DV:lle, että saisin korjauttaa takuun piikkiin. Sen verta mitä ehdin soittaa, niin hemmetin hyvänkuuloinen laite. Eri asia näköjään onkin, että pysyykö miten hyvin kasassa. Ehkä mulla on vaan ollu paska säkä tän kanssa, kuten Jet Citynkin kanssa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten Thunderin kanssa kävi? Moisen ostin itsekin koti- ja keikkavahvariksi. Soundit on kyllä todella kohillaan molemmilla kanavilla.
Tele ei ole ruma.
Vladi
05.07.2011 23:01:23
mynok: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten Thunderin kanssa kävi? Moisen ostin itsekin koti- ja keikkavahvariksi. Soundit on kyllä todella kohillaan molemmilla kanavilla.

Mun oma palautu britteihin ja jäi sinne. Oli ihan selvästi rikki, vaikka DV:n mielestä vika oli väärin asennetuissa putkissa. Sinänsä huvittava väite, koska kokeilin useita eri putkia sekä päätteeseen että etuseen ja kaikilla esiintyi häiriöitä.

Senverran mitä tuota sain soiteltua, niin soundi oli tosiaankin erittäin kohdallaan. Harmi vain, että se kokeilu jäi lyhyeksi. Nyt on talossa Mark V, kyllä silläkin ihan soittelee. :)
Terry Pantheras
12.07.2011 10:23:01
No voihan... Olin jo Dual Terroria hankkimassa, mutta nyt sitten bongasin tän Thunder 30:n. Näyttäis olevan Musamaailmassa varastossa, pitääpä tänään käydä testimässä.

Onko kestävyysongelmista lisää juoruja?
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Terry Pantheras
12.07.2011 10:49:13
Vladi: Itse en ole kuullut enempää, on vain tuo omakohtainen kokemus.

Vaikka itellä menikin hommat persiilleen ton Thunderin kanssa, uskallan silti suositella sitä, varsinkin jos sille saa kunnon takuun. Ne hetket, mitä sillä pääsin soittamaan, kyseinen vahvari kuulosti erittäin hyvältä ja ulkoisesti peli vaikutti laadukkaalta. Mulla tais vaan käydä paska säkä.

Ok, helvetin hyvälle tuo kuulosti tuon aiemman juutube-pätkän perusteella. Saitko sää siis uuden tilalle?
Vladi
12.07.2011 10:50:34
Terry Pantheras: Ok, helvetin hyvälle tuo kuulosti tuon aiemman juutube-pätkän perusteella. Saitko sää siis uuden tilalle?

Ei kun palautin koko pelin ja ostin tilalle Mark V:n. :D
Terry Pantheras
12.07.2011 11:00:13
Vladi: Ei kun palautin koko pelin ja ostin tilalle Mark V:n. :D

No hupsista! :D
Wespa
12.07.2011 11:00:58
Vladi: Itse en ole kuullut enempää, on vain tuo omakohtainen kokemus.

Vaikka itellä menikin hommat persiilleen ton Thunderin kanssa, uskallan silti suositella sitä, varsinkin jos sille saa kunnon takuun. Ne hetket, mitä sillä pääsin soittamaan, kyseinen vahvari kuulosti erittäin hyvältä ja ulkoisesti peli vaikutti laadukkaalta. Mulla tais vaan käydä paska säkä.

Mä oon nyt aika monet reenit ja parit keikatkin omallani vetäny, ja eipä ole mitään valittamista ollut. Orkkisputket aika kuraa (tai sitten vaan kuljetuksessa särkynyt tms), ne kun vaihtoi niin nyt futaa ja hienosti. :)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Terry Pantheras
12.07.2011 11:02:28
Wespa: Mä oon nyt aika monet reenit ja parit keikatkin omallani vetäny, ja eipä ole mitään valittamista ollut. Orkkisputket aika kuraa (tai sitten vaan kuljetuksessa särkynyt tms), ne kun vaihtoi niin nyt futaa ja hienosti. :)

Mitkä putket siinä on orkkiksena? Onko ulkoista biasointipistettä?
Vladi
12.07.2011 12:17:23
Terry Pantheras: Mitkä putket siinä on orkkiksena? Onko ulkoista biasointipistettä?

Orkkisputkina oli erittäin helposti särkyvät Made in Chine-leimalla varustetut nimettömät putket. Ulkoista biasointipistettä ei muistaakseni löydy.
Terry Pantheras
12.07.2011 12:51:12
Featureissa mainitaan myös attenuator:

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/491224

Onkos tämä nyt validi tieto?
Progorava
12.07.2011 13:29:48 (muokattu 12.07.2011 13:30:16)
Terry Pantheras: Featureissa mainitaan myös attenuator:

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/491224

Onkos tämä nyt validi tieto?

Perssiissä on kytkin, jolla voi tiputtaa 2 neljästä päättäristä pois. Lisäksi etupenaalissa on full ja half -säädöt -> 7,5w-30w valinnoista riippuen.
Tele ei ole ruma.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)