Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millainen Fender?
1
Jeejee123
11.07.2011 16:44:47 (muokattu 11.07.2011 22:46:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kiinnostunut Fendereistä. Ja haluaisin tietää millainen Fenderi olisi hyvä. Kitaran hintaluokka olisi mielellään 300-500e. Olen katsonut netistä seuraavia Fendereitä: FENDER STD. STRATOCASTER RW CAR 2009, FENDER STD. STRATOCASTER MN AW 2009, FENDER STD. STRATOCASTER RW BSB 2009
 
VASTAUKSIA KIITOS!!
 
vvaltsu
11.07.2011 19:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et sitten laittanut kitarakamapalstalle?
 
Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
elsewhere
12.07.2011 20:13:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mene kauppaan ja kokeile erilaisia. Ovathan nuo sangen erilaisia elukoita ja kannattaa kokeilla, miltä tuntuvat ja kuulostavat omissa käsissä.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Wradlin
12.07.2011 20:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat hyvän Fenderin, osta hyvä Fender äläkä huonoa.
 
Jeejee123
12.07.2011 23:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista!
 
blues guitar
13.07.2011 07:41:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeejee123: Kiitos vastauksista!
 
Tyhmiin kysymyksiin saa yleensä tyhmiä vastauksia.
 
Sitä ei pysty toinen sulle kertomaan mikä kitara sulle sopii tai miellyttää. Itse katselisin tuohon hintaluokkaan käytettyjä esim. Torilta. Ja testaamatta ei pidä koskaan ostaa, jos ei omat tiedot / kokemus riitä niin osaavampi kaveri mukaan.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Entropia666
13.07.2011 08:37:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Tyhmiin kysymyksiin saa yleensä tyhmiä vastauksia.
 
Sitä ei pysty toinen sulle kertomaan mikä kitara sulle sopii tai miellyttää. Itse katselisin tuohon hintaluokkaan käytettyjä esim. Torilta. Ja testaamatta ei pidä koskaan ostaa, jos ei omat tiedot / kokemus riitä niin osaavampi kaveri mukaan.

 
Mä oon ostanu 4 kitaraa testaamatta. Yks ei sopinu käteen.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
blues guitar
13.07.2011 08:44:03 (muokattu 13.07.2011 08:45:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mä oon ostanu 4 kitaraa testaamatta. Yks ei sopinu käteen.
 
Jokunen kitara on tullu 35 vuoden aikana hankittua. Jos mullakin joka neljäs ei olisi käynyt käteen niin niitä olisi liian monta. Yksi testaamatta ostettu Gibson ei ollu mun kitara ja se sai lähteä saman tien kiertoon.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
MoreK
13.07.2011 22:47:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeejee123: Olen kiinnostunut Fendereistä. Ja haluaisin tietää millainen Fenderi olisi hyvä. Kitaran hintaluokka olisi mielellään 300-500e. Olen katsonut netistä seuraavia Fendereitä: FENDER STD. STRATOCASTER RW CAR 2009, FENDER STD. STRATOCASTER MN AW 2009, FENDER STD. STRATOCASTER RW BSB 2009
 
VASTAUKSIA KIITOS!!

 
Hyvä jeejee. Mitä enemmän rahaa laitat Fender-kitaraan, sen paremman kitaran saat. Ei se sen kummempaa ole. Jos et edes tiedä mitä mikrofoneja, bodyn tai lavan malleja, virityskoneistoja tms. haluat, neuvo on tämä: Osta ihan se mikä näyttää parhaalta. Myöhemmin, kun soittovuosia on useampia taustalla, voit sitten miettiä nauhojen leveyksiä, kaulan profiilia ja muuta kivaa. Mutta siis tällä hetkellä: osta se Fender, mistä tulee parhaat vibat!
 
tjj2000
19.07.2011 13:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime syksynä vietin muutaman tunnin musiikkiliikkeessä, missä oli valikoimaa Fender kitaroita hinnaltaan 300-2000 € väliltä.
Soittelin kaikka Stratocasterit läpi ja otin silloin eniten miellyttävän Mexikossa tehdyn standard mallin mukaani.
Hintaluokka on tuolla kitaralla noin 500 €. Tässä mallissa soitettavuus, soundi ja sopuisa hinta kohtasivat mainiosti.
Nyt on reilu puoli vuotta soiteltu ja ei ole ollut valittamista vehkeessä; ehkä nauhat vähän kuluvat jonkun verran, kun paljon soittelee...
Mene soittamaan kitarat liikkeeseen ja miellytä itseäsi ;)
 
Internet hankkimisesta vielä: ovat kitarat mielestäni jonkinverran yksilöitä, vaikka ovat tehdastuotteita. Olen soitellut samaa kitaramallia, kuin ostin liikkeessä uudestaan ja aina on vähän eri soundi ja soittotuntuma.
Steinwaytkin ovat yksilöitä, miksi eivät siis kitaratkin.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Old Joe
19.07.2011 21:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tjj2000:
Mene soittamaan kitarat liikkeeseen ja miellytä itseäsi ;)
Internet hankkimisesta vielä: ovat kitarat mielestäni jonkinverran yksilöitä, vaikka ovat tehdastuotteita. Olen soitellut samaa kitaramallia, kuin ostin liikkeessä uudestaan ja aina on vähän eri soundi ja soittotuntuma.
Steinwaytkin ovat yksilöitä, miksi eivät siis kitaratkin.

 
Näin se on. On turha väittää, että kitaran puu ei vaikuta sointiin ja jokaisessa kitarassa puut ovat erilaisia. Väittäisin rungon ja kaulan materiaalien vaikuttavan sointiin yhtä paljon, ellei enemmän kuin elektroniikka. Kitarat ovat todella yksilöitä.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
velsa
27.07.2011 15:32:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin kummipojalle Squierin Vintage Vibe Straton ja työn jälki oli ällistyttävän hyvää!!!!!
Hinta oli karvan päälle 300€ ja vastaavalla rahalla ei saa mitään laadultaan lähimainkaan samalla viivalla olevaa kitaraa!!!!!
 
Suosittelen tutustumista mikäli vintage tyylin kitara kiinnostaa!!!!!!!
 
Kauas on pitkä matka........
washburn
28.07.2011 06:45:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata ostaa Fenderiä. Osta Jackson.
 
Live long and prosper.
Karipiirto
28.07.2011 12:17:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Ei kannata ostaa Fenderiä. Osta Jackson.
 
Jaa notta sellanen Fender. :D
 
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
Jucciz
28.07.2011 14:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Jaa notta sellanen Fender. :D
 
Eiks ne oo jo hyvän aikaa ollu sama asia?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karipiirto
28.07.2011 14:59:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eiks ne oo jo hyvän aikaa ollu sama asia?
 
Muistelisin että jotain 2001-2002 Fender osti Jacksonin.
 
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
Ukkovaari
28.07.2011 18:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeejee123: Olen kiinnostunut Fendereistä. Ja haluaisin tietää millainen Fenderi olisi hyvä. Kitaran hintaluokka olisi mielellään 300-500e. Olen katsonut netistä seuraavia Fendereitä: FENDER STD. STRATOCASTER RW CAR 2009, FENDER STD. STRATOCASTER MN AW 2009, FENDER STD. STRATOCASTER RW BSB 2009
 
VASTAUKSIA KIITOS!!

 
Jos budjetissa on maksimin suhteen varaa satsata reilu satku niin Unisoundissa on myynnissä Fender Classic Player 60s hintaan 615 €
 
http://www.unisound.fi/product_details.php?p=1181
 
Varsin mukava soittaa, oikein kiva soundi lähtee ja jos ei haittaa, että kaularaudan säätö on bodyn puolella niin kannattaa tuollaista harkita.
 
Ainakaan ei mitään häviä jos kokeilee, tosin jos budjetti ei anna periksi niin tämän mun viestin voi unohtaa. Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on ihan kiva Fender ja soundi kohdillaan (tosin nämäkin on makuasia).
 
Zeeboo
28.07.2011 22:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.vertaa.fi/liesituulettim … classic_player_60%27s_stratocaster/
 
Hmmm...
 
Olen miettinyt tuollaisen Classic Playerin hommaamista "varooks", mutta täytyy varmaan hakea hintareferenssit jostain toiselta sivulta.
 
White men can't Monk
antnis
29.07.2011 10:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Jos budjetissa on maksimin suhteen varaa satsata reilu satku niin Unisoundissa on myynnissä Fender Classic Player 60s hintaan 615 €
 
http://www.unisound.fi/product_details.php?p=1181
 
Varsin mukava soittaa, oikein kiva soundi lähtee ja jos ei haittaa, että kaularaudan säätö on bodyn puolella niin kannattaa tuollaista harkita.
 
Ainakaan ei mitään häviä jos kokeilee, tosin jos budjetti ei anna periksi niin tämän mun viestin voi unohtaa. Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on ihan kiva Fender ja soundi kohdillaan (tosin nämäkin on makuasia).

 
Tuossa 60's Classic Playerissä on muuten ihan perkuleen hyväsoittoinen kaula ja 12" radius.
 
Zed
29.07.2011 12:28:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: 60's Classic Player
 
Tällaista testailin joitakin vuosia sitten kantaliikkeessäni, ja olipa todella helpposoittoinen ja kaikin puolin hyvältä tuntuva soitin. Toverini sen sitten korjasikin talteen. Myöhemmin olen törmännyt kahteen vastaavanlaiseen, mutta ihan samalle tasolle eivät yltäneet.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «