Stain 05.07.2011 14:20:40 | |
---|
Kyllä mä voin varauksetta suositella. Mutta kantsuu tosiaan hankkia semmonen yksilö jonka pääsee ennen ostopäätöstä kunnolla testaamaan. Joo no tämä. Itsellä just tuon Dotin kohdalla kävi niin että toomannilta sen tilasin ja siinähän oli kaula vinossa. Itse olen vasenkätinen niin melkeinpä pakko vaan ottaa riski ja tilata kitara. Kuopiossa ei musaliikkeissä juuri vasureita ole eikä nyt viittis Helsinkiin asti lähteä pelkästään yhden kitaran takia.
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
rheinone 05.07.2011 14:36:36 (muokattu 05.07.2011 14:37:03) | |
---|
Stain: Joo no tämä. Itsellä just tuon Dotin kohdalla kävi niin että toomannilta sen tilasin ja siinähän oli kaula vinossa. Itse olen vasenkätinen niin melkeinpä pakko vaan ottaa riski ja tilata kitara. Kuopiossa ei musaliikkeissä juuri vasureita ole eikä nyt viittis Helsinkiin asti lähteä pelkästään yhden kitaran takia. Vieläks DLX on siellä? Eiks kannattais neuvotella niiden kanssa jos panisivat sisäisessä postissa tulemaan jostain muusta myymälästä; Jos vasureita sattuu olemaan kotomaassa siis. |
Stain 05.07.2011 14:41:20 (muokattu 05.07.2011 14:41:55) | |
---|
rheinone: Vieläks DLX on siellä? Eiks kannattais neuvotella niiden kanssa jos panisivat sisäisessä postissa tulemaan jostain muusta myymälästä; Jos vasureita sattuu olemaan kotomaassa siis. Eijjoole. Se pulju lopetti tuossa juhannuksen tienoilla. "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
rheinone 05.07.2011 14:45:41 | |
---|
Stain: Eijjoole. Se pulju lopetti tuossa juhannuksen tienoilla. Saablari. Se on sulla sitte Helskinskin turnee edessä. |
Stain 05.07.2011 16:56:54 | |
---|
Onko noissa muuten tuo body tismalleen samanlainen kuin Gibsonin vastaavissa? Meinaan että onko body saman kokoinen ja muotoinen? Ainakin noin kuvien perusteella näyttäisi samalta. "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
GrooverMan 05.07.2011 17:31:56 | |
---|
Stain: Joo no tämä. Itsellä just tuon Dotin kohdalla kävi niin että toomannilta sen tilasin ja siinähän oli kaula vinossa. Itse olen vasenkätinen niin melkeinpä pakko vaan ottaa riski ja tilata kitara. Muistathan että Thomannilta tilatessa on kahden viikon palautusoikeus, mitään syitä palautukselle ei tarvitse ilmoittaa. I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve |
rheinone 05.07.2011 18:22:53 | |
---|
Stain: Onko noissa muuten tuo body tismalleen samanlainen kuin Gibsonin vastaavissa? Meinaan että onko body saman kokoinen ja muotoinen? Ainakin noin kuvien perusteella näyttäisi samalta. Kyllä se on. Ainakaan meikä ei huomannu mitään eroa muodossa tai koossa. |
Entropia666 05.07.2011 18:23:20 | |
---|
GrooverMan: Muistathan että Thomannilta tilatessa on kahden viikon palautusoikeus, mitään syitä palautukselle ei tarvitse ilmoittaa. 30 päivää. |
rheinone 05.07.2011 18:31:59 (muokattu 05.07.2011 18:37:21) | |
---|
E: Sori off-topikki. |
GrooverMan 05.07.2011 19:06:07 | |
---|
Entropia666: 30 päivää. Vielä parempi. Ja jos on epävarma onko kitarassa kaikki kunnossa, voi viedä ammattilaiselle säädettäväksi ja pyytää samalla arviota kitaran laadusta. I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve |
-JiiTee- 10.07.2011 01:08:16 | |
---|
Stain: Onko noissa muuten tuo body tismalleen samanlainen kuin Gibsonin vastaavissa? Meinaan että onko body saman kokoinen ja muotoinen? Ainakin noin kuvien perusteella näyttäisi samalta. Ei se ihan sama ole. Silmiinpistävin ero bodyssa on epin ohkasempi bindaus, lisäksi sarvi on eri mallinen ja kannen kaarevuus erilainen. Vanhemmissa epeissä oli myös potikat usein miten sattuu väärässä paikassa. Erot huomaa hyvin kun lyö epin ja gibsonin vierekkäin. |
Mental_Schok0_Gummi 10.07.2011 18:24:34 (muokattu 10.07.2011 18:27:07) | |
---|
Tapasin jokunen vuosi sitten yhen rokki-hemmon, jolla Epiphone Flying V. Moitti kovasti hinta/laatu-suhdetta. Meinasi ettei pysy vireessä. Minä taasen meinasin ostella *koni-kanttorista* Epiphonen SG:n. Ehti mennä; hp. jotain 140e tietämillä. En muista sitä, että oliko ns. pitkäkaula (2-okt. pidennetty kaulainen kepa) - mutta tuskinpa. Olin pitkään kahden vaiheilla; SG:n ja tän nyk. Eclipsen (vast. malli paljolti - kuten LesPauli) välillä. Soitettavuus ratkaisi. ;-) MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D |
-JiiTee-: Ei se ihan sama ole. Silmiinpistävin ero bodyssa on epin ohkasempi bindaus, lisäksi sarvi on eri mallinen ja kannen kaarevuus erilainen. Vanhemmissa epeissä oli myös potikat usein miten sattuu väärässä paikassa. Erot huomaa hyvin kun lyö epin ja gibsonin vierekkäin. Ulkonäköeroavaisuuksiahan tulee myös muoviosien eroista; muistaakseni Gibsoneissa (toki niissäkin on vaihteluita) käytetään "tuumaisia" ja Epiphoneissa metrisiä osia. Epiphonen LP:t näyttää jotenkin paksummalta alasarven kohdalta, kuin nyky-Gibsonit. Oma lukunsa toki vanhat japsi-Epit ja Norlin -ajan Gibsonit, missä nuita muotoilueroja näkyy selvemmin. |