AngieRainbow 10.07.2011 01:38:27 | |
---|
Vladi: Onko muut muuten kuulleet huhuja, että AFD 100:ssa olis ollu laajemminkin ongelmaa? Kaverin bändin kitaristilta ainakin oli moinen mennyt takuuseen ja myyjä oli kertonut että niitä on palauteltu aika paljonkin. No johan on perkele. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia, mutta se vahvistin on tehty niiden helvetin piirilevyjen päälle niin, kuin nykyään on tapana. Kyllähän ne point-to-point tehdyt paremmin kestää. Mä kerron sit ku se on paskana... Kai sen joku jossain osaa korjata. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow: No johan on perkele. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia, mutta se vahvistin on tehty niiden helvetin piirilevyjen päälle niin, kuin nykyään on tapana. Kyllähän ne point-to-point tehdyt paremmin kestää. Mä kerron sit ku se on paskana... Kai sen joku jossain osaa korjata. ja nyt taas höpötys seis, kyllä ne viat on aina jossain muualla kuin piirilevyssä. "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |
Boltsa 10.07.2011 16:40:44 | |
---|
AngieRainbow: No johan on perkele. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia, mutta se vahvistin on tehty niiden helvetin piirilevyjen päälle niin, kuin nykyään on tapana. Kyllähän ne point-to-point tehdyt paremmin kestää. Mä kerron sit ku se on paskana... Kai sen joku jossain osaa korjata. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9928497 Boltsa |
artzie 10.07.2011 19:59:36 | |
---|
AngieRainbow: Tässä on paljon ollut viime aikoina vahvistinkeskusteluja, mutta aloitan vielä yhden. Ne keitä nämä ärsyttää, olkoot lukematta. Tässä laadukasta putkivahvistinta metsästeneenä ja hirmuisena Slash-fanina olin hyvin lähellä ostaa ton uuden afd-nupin. On siinä vaan helvetin hyvä kasari/gnr soundi. En kuitenkaan saanut siitä oikein minkäänlaista cleania ulos, mikä sitten ihan viime kädessä sai minut (ainakin toistaiseksi) luopumaan sen hankkimisesta. Tarvitsisin siis myös todella hyvän cleanin musisointiini. No, paljon olen vahvistimia testaillut ja Fenderin cleanit ovat kyllä tosi hyviä. Kuitenkin ainakin niiden fenderien, joita olen testaillut päälle on ollut hyvin vaikeaa rakentaa tollasta afd marshall tasoista säröä. Lähinnä tätä olen bossin pedaaleilla yrittänyt, kun niitä löytyy enestään (distortion&overdrivea). Olen myös kaksi kanavaisia marshallin nuppeja testaillut, joissa siis on oma clean kanava, mutta ei se clean vaan tunnu olevan fenderin veroinen. Jos jollakulla gnr-miehellä on tähän ongelmaan ratkaisua, niin kuulen mielelläni. Kysymys on siis yksinkertaisuudessaan. Mikä fenderin vahvistin ja millä pedaalilla? Tärkeää olisi cleanin pysyminen cleanina myös isolla volyymella ja se, että säröpedaalit kuulostavat hyvältä ts. eivät puuroudu. Näin tuppaa välillä käymään, kun tykkään laittaa vahvistimesta alakertaa soundiin. Nimim. Fromi tuolla aikaisemassa keskustelussa kehui Fender Deluxe Reverbiä, joka tässä on alkanut kiinnostamaan. En vaan ole missään päässyt kokeilemaan. Sen cleania on kovasti kehuttu ja youtuben perusteellä hyvältä kuulostaakin. Plussaa on myös se, että se ei ole putkikomboksi kohtuuttoman painava. Yhdellä englanninkielisellä sivulla, joku meinas, että se ei toimi hyvin säröpedaalien kanssa? Mua myös vähän epäilyttää tuo 22w, että mahtaako se säröytyä liian aikaisin.. Varsinkin kun kaikissa kaljabaareissa ei pääse mikittämään vahvaria lainkaan (kokemusta on). Saatana kun sais jotenkin fenderin cleanin ja slash afd-nupin särön... Moi, Itse olen tapellut saman ongelman kanssa 15 vuotta. Pitäisi saada Slash/Marshall rock särö + boostaus sooloihin ja sen lisäksi Fender tyylinen clean soundi. Tämä lienee aika yleinen ongelma kitaristeilla. Marshall tarjoaa Huiput rock soundit mutta cleanin puolella löytyy parempia vaihtoehtoja. Omalta osaltani ongelma ratkesi vähän sattumalta. Menin erääseen Helsinkiläiseen musiikkiliikkeeseen ja testasin Bogner Shiva EL34 kitara nuppia. Siinä se oli! Siitä irtoaa säröpuolelta ZZ Top, Guns N' Roses ym... Lisäksi nupissa on soolon boostaus jolle on oma volumen säätö. Clean soundi on uskomattoman pehmeä. Dire Straids ym irtoaa ja bonuksena on myös bosti cleanille kanavalle. Moni ammatikseen soittava Suomalainen ja ulkomaalainen kitaristi luottaa tänäpäivänä Bogner Custom Shop tuotteisiin. Ei tarvinnutkaan hommata kahta eri nuppia. :) Tosin tuohon hintaluokkaan odottaakiin soundin olevan hyvä. Suosittelen kokeilemaan! |
AngieRainbow 10.07.2011 22:54:13 | |
---|
Mä tosiaan ratkaisin tämän ongelman ostamalla marsun särölle ja seuraavaksi fenderin cleanille. Aiemmin kysyinkin tuosta väliin laitettavasta pedaalista, mutta kenelläkään ei tunnu olevan tähän asiaan mitään sanomista. Yksinkertaistan hieman. Mulla on tämmöinen: http://www.thomann.de/fi/boss_ls2_l … id=5880d4b5bd95113e1ad356312917c38e Onko tuo hyvä kahden vahvistimen välille vai onko esim. tämä parempi: http://www.thomann.de/fi/lehle_little_lehle.htm Aiemmin joku kysyi, että onko afd100-nupin kanssa ollut laajemminkin ongelmia. Joihinkin keskusteluihin marshallforum.com-sivuilla törmäsin, jossa jotkut valittivat ongelmista nupin kanssa eivätkä meinnaneet saada kuntoon, vaikka olivat sitä takaisinkin lähetelleet. En tiedä sitten... Mulla kuitenkin on kaikki toiminut kuin unelma. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Antti1 10.07.2011 23:05:21 | |
---|
Kokeile ensin sitä olemassaolevaa. Jos siinä on jotain ongelmaa, niin lähde sitten vasta korjaamaan. Turhaan sä täältä kyselet. ;) Osta osta |
aristoteles666 11.07.2011 02:25:54 | |
---|
boss on monipuolisempi. "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |
Jackie 11.07.2011 18:20:41 | |
---|
Dudih. Kävin juuri ostamassa itelleni AFD nupin. Nyt on hyvä fiilis! |
AngieRainbow 11.07.2011 21:19:39 | |
---|
Jackie: Dudih. Kävin juuri ostamassa itelleni AFD nupin. Nyt on hyvä fiilis! Kävin tänään treeniksellä afd:n kans ekaa kertaa kunnolla luukuttamassa. Kyllä kutitti palleja! What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
B-tone-flat 11.07.2011 21:29:33 | |
---|
Saitko clean-soundia aikaseksi? Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone |
AngieRainbow 11.07.2011 23:47:35 | |
---|
B-tone-flat: Saitko clean-soundia aikaseksi? Kyllä. Kun otetaan kitara, joka on tehty enemmän siihen tarkoitukseen. Laitetaan yksikelainen kaulamikki päälle, otetaan kitarasta volymea pois ja vahvarista gainia vähemmän, niin siitä saa jonkinlaisen cleanin, missä kuitenkin on väkisinkin vähän reunaa. Kuitenkin itse haluan kunnollisen vahvistimen erikseen cleanille, kun afd:n kans ei pysty kunnon säröstä vaihtamaan cleanille yhdellä polkaisulla, vaan vahvistinta täytyy käydä ruuvailemassa. Ja tällöinkin clean ei ole kovin hyvä. Vaikka minulla ei ihan suunnatonta kokemusta eri vahvistimista olekaan, niin minusta oli asiallista huomata, kuinka kitara vaikuttaa soundiin. Olen soittanut afd:tä gibsonin les paulilla, grecon zemaitiksella ja fenderin startolla. Zemaitksen DiMarzioilla sain parhaan cleanin, stratolla sain aika hyvät hurriganesit ja lp:llä vedettiin gnr:ää jne. Ihan tarpeeksi tymäkän soundin sain myös metallican biiseihin, vaikka ei siitä afd:stä ihan mitään kunnon mesa-saundia saa. Mutta vaikka siitä saa jotakin, mikä cleania muistuttaa, niin kyllä se on särövehje. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jackie 12.07.2011 15:51:23 | |
---|
AngieRainbow: Kävin tänään treeniksellä afd:n kans ekaa kertaa kunnolla luukuttamassa. Kyllä kutitti palleja! 4x12 kaappi tulossa vasta perjantaina. Sitä ennen voi vaan katsella ja kosketella :) |