Aihe: Äänikortit testipenkkiin
1 2 3 4 529 30 31 32 3337 38 39 40 41
Aki
03.07.2011 12:35:38

Janzu78: Jep, mutta kannattaa muistaa, että 4 ulostuloa menee kahteen (stereo)kuulokeulostuloon.

Ei mene, siinä on ihan erilliset 6 ulostuloplugia hanurissa (ja 2 s/pdiffillä):
www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-SaffPro24DSP_rear.jpg
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
Janzu78
03.07.2011 13:52:23 (muokattu 03.07.2011 13:53:08)

Aki: Ei mene, siinä on ihan erilliset 6 ulostuloplugia hanurissa (ja 2 s/pdiffillä):
www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-SaffPro24DSP_rear.jpg

Niinhän tuo olikin, mutta aika vähän varsinaisia ulostuloja kuitenkin (3 stereota, + spdif, jolle löytyy aika vähän käyttöä). Vaan eihän tuolla ole merkitystä, ellei käytä ulkoisia efektiprosessoreja, summaajia tai mikseriä.
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
wilzhu
05.07.2011 17:14:58
tietääkö joku usb-äänikorttien latensseista? Olisi tarkoitus panostaa 150€uroa äänikorttiin. En tarvitse oikeastaan kuin yhden sisääntulon, kaksi ulostuloa ja midisisääntulon. Onko jotain yleisesti hyväksi havaittua äänikorttia tuossa hintaluokassa?
Vurki
08.07.2011 17:35:50 (muokattu 08.07.2011 17:47:21)
Etsin äänikorttia joka tulisi kahdenlaiseen käyttöön:

ensinnäkin pyörittämään 15-40 audioraidan miksausprojekteja

ja toisekseen vokaalien äänittämiseen (todnäk aina mono, mutta stereo on hyvä olla)

Vaatimukset:

- Handlaa monta audioraitaa ilman hillittömiä latensseja
- USB-liitäntä
- 2 xlr LAADUKKAILLA (todella vähän kohinaa jne.) preampeilla
- kestävä, tulee matkustamaan paljon

Lisäksi 2 kuulokeoutputtia olisi kätsy, mutta ei pakollinen.

Fosurite Saffire 6 USB vaikuttaa hyvältä, onko Scarlett-malleissa paremmap preampit? Jos on, niin myös Scarlett 8I6 vaikuttaa pätevältä.
Aki
08.07.2011 20:22:27

Vurki: Etsin äänikorttia joka tulisi kahdenlaiseen käyttöön:

- 2 xlr LAADUKKAILLA (todella vähän kohinaa jne.) preampeilla

Mulla on kakkoskorttina Focusrite Saffire Pro 24 DSP. En ole tarkemmin tutkinut häiriöiden lähdettä, mutta välillä on tullut fiilis että Saffire itsessään olisi vähän suhinainen. Tai sitten ongelma on johtunut jostain muusta.

Presonus on aika kiva valmistaja.
Vurki
09.07.2011 18:42:21
Aki: Mulla on kakkoskorttina Focusrite Saffire Pro 24 DSP. En ole tarkemmin tutkinut häiriöiden lähdettä, mutta välillä on tullut fiilis että Saffire itsessään olisi vähän suhinainen. Tai sitten ongelma on johtunut jostain muusta.

Presonus on aika kiva valmistaja.

Googlasin "focusrite saffire noise", ja tuntuu että kyseiset boksit ovat kovin herkkiä maadoitus- yms. sähköongelmille. Itsehän olen täysi käsi elektroniikan suhteen mutta näin ymmärsin. Laitetaan vielä linkit, ehkä ymmärrätte paremmin:

http://www.gearslutz.com/board/low- … 6365-focusrite-saffire-6-noise.html

http://www.ultimatemetal.com/forum/ … 40-static-crackling-sound-clip.html

Presonukselta löytyi halpa vehje, joka saattaisi riittää: http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_usb.htm

Ilmeisesti etuset ovat loistolaatua, tiedä sitten muuten.

Johnny Buzz: Ite oon ollu äärimmäisen tyytyväinen MOTU Ultralite MK3:een: http://www.thomann.de/fi/motu_ultra … id=59d81ea9de4c5344b904777fced4f7ed

Siitä löytyy nuo sinun kaipailemat etuasteet ja toimii niin USB:n kuin Firewiren kautta. Laatupeli kaikin puolin.

Ulkonäkö ainakin viittaa korkeaan laatuun. In/outputteja löytyy kuitenkin omiin tarpeisiin aivan turhan paljon, korottanevat hintaa. Jos tarvitsemani ominaisuudet maksavat niin sitten maksan, mutta tosiaan noita putteja en tarvitse. Motun Audio Express olisi varmaan järkevämpi mulle, hintaa satasen vähemmän, liitäntöjä reilusti vähemmän, tuskin mikään on laaduttomampaa.

Onneksi tällä ei ole kova kiire, mulla on nimittäin tuo M-Audio FireWire 410. Ongelma on että se ei toimi mun tämänhetkisen koneen kanssa, pitää sitten tsekata pelittääkö se tulevan masiinan kera ja jos pelittää, niin riittääkö laatu. Ihan hyvä peli kaikenkaikkiaan kuitenkin.
Point
03.08.2011 02:04:21
Kiinnostais tuo Behringer ADA800 ja siihen kylkeen joku pieni fw-interface. Miten tämmönen systeemi sit käytännössä toimii? Behkuun kaikki mikit ja linjat kiinni, siitä piuha äänikorttiin jossa on reikä nimeltä AD/DA ja sitten kaikki ilmestyy Locigiin siististi omille raidoilleen. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Mikäli se noin toimii, vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.

Nykyinen interface, eli Tascam US-1641 on kaikinpuolin kätevä ja hyvä laite. Ollut mulla varmaan viimeiset kolme vuotta käytössä ja toiminut moitteetta. Paitsi nyt viimeaikoina Macin kanssa on nirsoillut välillä. Ilmeisesti ajuripohjaista ongelmaa, en tiedä. Windowsin kanssa ei ole ollut mitään hairahduksia.
Hyväsoundiset mikkietuset, tarpeeksi liitäntöjä mun käyttöön, kompakti koko, yleisolemus laadukas.. Mitä tuosta nyt sanoisi. Nykyään ilmeisesti korvattu jollain vastaavalla laitteella. Mikäli jotakuta kiinnostaa, saattaisin luopua omastani.
Antti1
03.08.2011 02:23:02
AKWM: Kiinnostais tuo Behringer ADA800 ja siihen kylkeen joku pieni fw-interface...

Onko sulla joku järkiperustekin vaihtamiselle? Kuulostaa vaan aika paljon siltä, että vaihdat vaihtamisen ilosta ilman mitään oikeata tarvetta. Se ei ole mun mielestä kovinkaan järkevää, varsinkaan kun olet ilmeisesti vaihtamassa budjettivehjettä toiseen budjettivempaimeen. Eli mitä sä ihan oikeasti tarviit ja tarviitko ihan oikeasti? Ei sillä, saathan sä rahas käyttää ihan mihin vaan.
Osta osta
Point
03.08.2011 12:52:11
Antti1: Onko sulla joku järkiperustekin vaihtamiselle? Kuulostaa vaan aika paljon siltä, että vaihdat vaihtamisen ilosta ilman mitään oikeata tarvetta. Se ei ole mun mielestä kovinkaan järkevää, varsinkaan kun olet ilmeisesti vaihtamassa budjettivehjettä toiseen budjettivempaimeen. Eli mitä sä ihan oikeasti tarviit ja tarviitko ihan oikeasti? Ei sillä, saathan sä rahas käyttää ihan mihin vaan.

Mielestäni nykyisen toimimattomuus Macin kanssa on ihan hyvä peruste vaihtamiselle? :)

M-Audion Projectmixin laittaisin saman tien jos kehtaisin laittaa tonnin kiinni sellaseen vehkeeseen. Toi Behkun systeemi vaikuttais vaan ihan hyvältä Tascamin korvaajalta. Mikäli se siis toimii arvailemallani tavalla.
Aki
03.08.2011 14:25:02

AKWM: Kiinnostais tuo Behringer ADA800

Tarkoitat ADA8000:aa. Se on 8-kanavainen mikkietuaste ja AD/DA-konvertteri. Sun kannattais ADAn ja interfacen sijaan harkita pelkkää interfacea jossa olisi jo 8 mikkietusta. Niitä löytyy Tascamilta, Presonukselta, M-Audiolta, Focusritelta, ja ties keltä.

piuha äänikorttiin jossa on reikä nimeltä AD/DA

Tarkoitat luultavasti ADAT. Se on valokaapeli jossa liikkuu 8 raitaa kerralla.

Paitsi nyt viimeaikoina Macin kanssa on nirsoillut välillä.

Kokeile päivittää laitteen firmware ja ajuri. Minkälaisesta nirsoilusta on kyse?
Point
03.08.2011 21:42:07
Aki: Tarkoitat ADA8000:aa. Se on 8-kanavainen mikkietuaste ja...

..Right. Eli unohdetaan se kokonaan.

Mulla on nyt yksi vaihtoehto noussut esille, eli Phonic Firefly 808U.
http://www.thomann.de/fi/phonic_firefly_808_u.htm
Sopiva hinta, sopivat ominaisuudet ja löytyy heti varastosta. Onko kenelläkään mitään sanottavaa ko. laitteesta? Firewireä kiinnostais kokeilla kolmen usbivehkeen jälkeen. Vaikuttaa ainakin ihan hyvältä.

Mikäs olis helpoin tapa laajentaa tota? Välillä saattais olla tarvetta saada enemmänkin instrumentteja kiinni. Hyvä olis saada sellanen systeemi, että ei juurikaan tarvitsisi repiä jotain pois että jotain saisi kiinni. Joku pikkumikseri kaveriksi hoitaisi sen puolen varmaan ihan hyvin.

Ssssääh, vuosi tai pari taakseppäin olisin osannut varmasti vastata ite kaikkiin näihin kysymyksiin, mutta tauon aikana kaikki näköjään unohtuu helposti. :O
Juicy
03.08.2011 21:47:21 (muokattu 03.08.2011 21:47:40)

Mulla on nyt yksi vaihtoehto noussut esille, eli Phonic Firefly 808U.
http://www.thomann.de/fi/phonic_firefly_808_u.htm
Sopiva hinta, sopivat ominaisuudet ja löytyy heti varastosta. Onko kenelläkään mitään sanottavaa ko. laitteesta?

Ei mulla oikeastaan muuta, mutta onpahan mennyt kokonaan ohi multa toi. Ostin tässä viime vuonna Focusrite Saffire Pro 40:n pitkän arpomisen jälkeen. Toinen vaihtoehto oli tuolloin M-audion 2626, ja varmasti olisi tuokin ollut mukana jos olisin tiennyt.

On myös aivan väärällä osastolla tuolla T-kaupassa, usb-interface tuo kun ei ole...
"Voisssss, kello on kohta 12.. nyt on pakko mennä tutimaan." -vvaltsu
Point
03.08.2011 22:23:56
Juicy: Ei mulla oikeastaan muuta, mutta onpahan mennyt kokonaan ohi multa toi. Ostin tässä viime vuonna Focusrite Saffire Pro 40:n pitkän arpomisen jälkeen. Toinen vaihtoehto oli tuolloin M-audion 2626, ja varmasti olisi tuokin ollut mukana jos olisin tiennyt.

On myös aivan väärällä osastolla tuolla T-kaupassa, usb-interface tuo kun ei ole...

Kerään tässä rohkeutta ja tässä iltasella varmaan tilaan ton ja akkarin samalla. Ihmettelin kans että kuin toi on väärällä osastolla, saattaa mennä ohi aika monelta potentiaaliselta ostajalta jos eivät tajua tuolta kattoa.

Pistetään tähän nyt vähän arviota edellisestä boksista, että pysytään aiheessa.

M-Audio Fast Track Ultra oli mulla kans joskus. Hemmetin hyvä interface, hyväsoundiset mikkietuset ja laadukas yleisolemus muutenkin. Loppu vaan liitännät kesken, joten laitoin isompaa tilalle. Voisin ostaa uudestaankin jos riittäis noin pieni vehje(heh..).
Aki
03.08.2011 23:44:15

AKWM: Phonic Firefly 808U.

Samalla hintaa saisi vastaavan laitteen laatumerkiltä Presonus. Kannattaakohan Phonicia edes miettiä?

Itse en uskaltaisi hankkia Phonicilta laitetta jonka toimivuus on täysin ajureista kiinni. Näillä halpafirmoilla on tapana pitää laitetta markkinoilla pari vuotta, ja sen jälkeen lopettaa ajurituki kokonaan. Veikkailuahan tämä tietysti vaan on.

Alesis IO|26:ssa olisi myös ADAT-väylät, joiden kautta saat laajennettua mikkitulot vaikka kahden ADA8000:n kanssa 24:een. En tosin tiedä voiko ajuritukeen luottaa sen enempää kuin Phoniciin, mutta menisipä vähemmän rahaa hukkaan.
Point
04.08.2011 01:29:04
Eihän tässä osaa enää päättää.. Alesis on kyllä jo lähes epäilyttävän halpa, kannattaiskohan skipata ihan suosiolla? Laite on kuitenkin jo "vanha", enkä usko että ajureita enää päivitetään..
Presonuksen Firestudio Project on Tompalta tällä hetkellä loppu, joten se on poissa laskuista(kortilla suht. kova kiire, ensviikolla pitäis olla jo äänitykset tulilla ja kimppatilaus tulossa). Phonic tällä hetkellä siis aika vahvoilla. Lueskelin muutamia käyttökokemuksia tosta ja ihan positiivista sanottavaa porukalla oli. Aamulla lähtee tilaus vetämään, toivotaan että on hyvä mun käyttööni.
Juicy
04.08.2011 01:50:48

Tosin ei tuo Focusritekaan vallan huono ollut, se mitä vähä on tullut käytettyä.

http://maihinnousu.net/s/10674

Eipä noiden interfacen välillä varmaan juuri eroja kuule, mut kumminkin. Arvostin sitä että pystyin ottamaan läppärin ja mikit kainaloon sinne reenikselle joka oli vanhan verstaan varastohuone. =)

Ihan hyvin toimi läppärillä, jossa oli nimetön fw-laajennuskortti ja windows 7 64-bit...
"Voisssss, kello on kohta 12.. nyt on pakko mennä tutimaan." -vvaltsu
Aki
04.08.2011 13:43:30

AKWM: Presonuksen Firestudio Project on Tompalta tällä hetkellä loppu, joten se on poissa laskuista

Osta Suomesta, sama hinta:
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … e=product_info&products_id=2067

Tai mites toinen tunnistettu laatumerkki, 80€ kalliimmalla?
http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_pro_40.htm

On iso sääli jos kiireen takia joutuu tekemään riskihankinnan moneksi vuodeksi.
AnteroJokinen
08.08.2011 19:09:11 (muokattu 08.08.2011 19:12:56)

Mikä kohtuullisen hyvä äänikortti kannattaa ostaa jos käytettävissä on maksimissaan noin 200€? Pro Toolsin ostaminen on haaveena myöhemmin, mutta jos nyt ensiksi saisi tähän pienehköön budjettiin sen äänikortin. (Tällä hetkellä käytän vain ilmaisohjelmia kunnes saan jonkun toisen)

Tarkoituksena olisi nauhoittaa kitaraa, synaa ja sähkörumpuja. Soitan niitä yksin, joten en tarvitse mahdollisuutta monen soittimen nauhoitukseen samaan aikaan.

Kiitos jo etukäteen auttaville!
Canttori
09.09.2011 19:42:10 (muokattu 09.09.2011 19:43:16)
Eilen sain käsiini tuon Fofusriten Scarlett 18I6 korvaamaan vanhan interfeissin joka ei enää toimi 64 bittisessä ympäristössä. Aivan rahansa arvoselta peliltä vaikuttaa, ei mitää säätöjä latenssien kanssa ainakaan vielä (win 7 64 bit) ja asennus oli niin triviaali kuin kuulukiin.
Etusia en ole vielä sen kummemin testaillut, linjatulot kuullostaa käyttökelpoisilta (kyllä joissakin vehkeissä nämäkin tehdään paskasti) ja kuulokevahvarista riittää tarpeeksi möykkää. Mukana tulleet plugarit parempia kuin lehtien läpysköissä, mutta ei nyt mitään tajuntaa räjäyttävää odotetusti tässä. Abletonin lite oli kiva lisä niin pääsee kattomaan millä hintit vääntää musaa.

muoks. hups, kirjoitinko hintti? tarkoitin hipsteriä.
Rölölöö! - Sting
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)