isojussi 07.07.2011 22:27:07 | |
---|
Heh ... tulin tiistaina yhteislaulatuksessa tokaisseeksi, että Satumaan sanat osaa jokainen suomalainen ulkoa. Nyt näköjään sitten löytyi se poikkeuskin... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
walttoni 07.07.2011 22:54:28 | |
---|
COVS2. |
isojussi 07.07.2011 23:34:19 | |
---|
walttoni: Toivottavasti Antti voittaa. Ei olisi huono ollenkaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
walttoni 08.07.2011 01:17:38 (muokattu 08.07.2011 01:18:01) | |
---|
isojussi: Ei olisi huono ollenkaan. Ainoa ketä olen päässyt säestämään näistä ehdokkaista.. Toinen vaihtoehto on että Pohjosen perheeseen tulee toinen titteli. COVS2. |
Lippisesa oli mun suosikki viime vuonna. Nyt jäi vetäsy näkemättä.. Mut Antille soisin noista voiton. By: MK |
EP 08.07.2011 09:42:16 | |
---|
walttoni: ..Toinen vaihtoehto on että Pohjosen perheeseen tulee toinen titteli. Oho, enpäs tienny tuota, mutta selittää osaltaan sen mahtavan esityksen Turussa! |
Mase 08.07.2011 09:49:09 | |
---|
walttoni: Ainoa ketä olen päässyt säestämään näistä ehdokkaista.. Toinen vaihtoehto on että Pohjosen perheeseen tulee toinen titteli. antti sais voittaa, Pohjosen emännyys on kyllä aika karsea omasta mielestäni... oma oikea rivi finaaliin olis ollut: ahopelto, kangas, kaaja naisissa ei nyt niin väliä olekaan ku niistä ei kuitenkaan kukaan tätä kisaa voita... ehkä kuitenkin nämä oli omat suosikit ku sivukorvalla kuuntelin: matikainen, tyyster, koponen Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
Sax-pappa 08.07.2011 09:58:02 | |
---|
Olisi mukava kuulla teidän ammattilaisten mielipiteitä kuultujen kappaleiden sovituksista yleensä ja siitä, että sinänsä erinomaisia kappaleita on väkisin väännetty tangoiksi, esim. Pyhä toimitus. Eikö oikeita tangojakin olisi riittävästi löytynyt? |
EP 08.07.2011 10:07:44 (muokattu 08.07.2011 10:15:23) | |
---|
Sax-pappa: Olisi mukava kuulla teidän ammattilaisten mielipiteitä kuultujen kappaleiden sovituksista yleensä ja siitä, että sinänsä erinomaisia kappaleita on väkisin väännetty tangoiksi, esim. Pyhä toimitus. Eikö oikeita tangojakin olisi riittävästi löytynyt? Joo, en puutu sovituksiin, mut useimmat ei sovi oikeen kyllä yhtään esim. "En antaa muuta voi" mikä oli monella alkunettiäänestyksessä ei mun mielestä tangona millään. |
Mase 08.07.2011 10:23:16 | |
---|
EP: Joo, en puutu sovituksiin, mut useimmat ei sovi oikeen kyllä yhtään esim. "En antaa muuta voi" mikä oli monella alkunettiäänestyksessä ei mun mielestä tangona millään. puhumattakaan siitä Lauri Tähkän kipaleesta "Rakkaus ei ole pysyvää". aika karsea tangona... Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
kalmi 08.07.2011 14:18:10 | |
---|
Tämä viime vuosina esiin tullut tapa vääntää iskelmiä ja muuta musiikkia tangoiksi osoittaa minusta sen, että organisaatiolla on uudistuspaineita. Valitettavasti tämän tyylinen linja ei lisää uskottavuutta tangomusiikkiin, vaan enempi latistaa ja tasapäistää koko touhua. Monet nyt ja aiemminkin kuulluista esityksistä oikeastaan tekee vääryyttä tangoa kohtaan ja kilpailutilanteessa kun tv:n välityksellä niitä seuraa, kilpailijat asetetaan aika erilaiseen asemaan sen mukaan, mitä joutuvat esittämään. Nimittäin biisien tasoerot ovat aika huomattavia ja nämä uustangokyhäelmät saattavat jopa aiheuttaa sen, että mielikuvat laulun todellisen taitamisen sijaan ohjaavat myös tuomareita yhä enempi ja enempi kun esitettvävästä kappaleesta ei ole aikaisempaa korkeatasoista vertailupohjaa. Tangomarkkinat on järjestänyt monia vuosia sävellyskilpailuja ja eikö niiden joukosta luulisi löytyvän juuri tähän tarkoitukseen ohjelmistoa. Myös muualla maailmassa tangotaan ja sieltä voisi poimia todellisia tangohelmiä kilpailusävelmiksi. En kuitenkaan vähättele sitä taitoa, millä Mika Toivanen bändiään liidaa ja sovittaa biisejä, mutta nähtiin eilen vierailemassa siellä ihan kansainvälistäkin tangoilua ja pianosäestystä. Minusta tango tulisi pitää tangona tulevaisuudessakin. |
Tankero 08.07.2011 14:47:18 | |
---|
isojussi: Heh ... tulin tiistaina yhteislaulatuksessa tokaisseeksi, että Satumaan sanat osaa jokainen suomalainen ulkoa. Nyt näköjään sitten löytyi se poikkeuskin... Ei ne aina ole muistuneet Reiskallakkaan. Humppajyrä |
EP 08.07.2011 15:36:42 | |
---|
kalmi: Tämä viime vuosina esiin tullut tapa vääntää iskelmiä ja muuta musiikkia tangoiksi osoittaa minusta sen, että organisaatiolla on uudistuspaineita. Valitettavasti tämän tyylinen linja ei lisää uskottavuutta tangomusiikkiin, vaan enempi latistaa ja tasapäistää koko touhua. Monet nyt ja aiemminkin kuulluista esityksistä oikeastaan tekee vääryyttä tangoa kohtaan ja kilpailutilanteessa kun tv:n välityksellä niitä seuraa, kilpailijat asetetaan aika erilaiseen asemaan sen mukaan, mitä joutuvat esittämään. Nimittäin biisien tasoerot ovat aika huomattavia ja nämä uustangokyhäelmät saattavat jopa aiheuttaa sen, että mielikuvat laulun todellisen taitamisen sijaan ohjaavat myös tuomareita yhä enempi ja enempi kun esitettvävästä kappaleesta ei ole aikaisempaa korkeatasoista vertailupohjaa. Tangomarkkinat on järjestänyt monia vuosia sävellyskilpailuja ja eikö niiden joukosta luulisi löytyvän juuri tähän tarkoitukseen ohjelmistoa. Myös muualla maailmassa tangotaan ja sieltä voisi poimia todellisia tangohelmiä kilpailusävelmiksi. En kuitenkaan vähättele sitä taitoa, millä Mika Toivanen bändiään liidaa ja sovittaa biisejä, mutta nähtiin eilen vierailemassa siellä ihan kansainvälistäkin tangoilua ja pianosäestystä. Minusta tango tulisi pitää tangona tulevaisuudessakin. Jep, Mika Toivanen tekee kyllä upeita sovituksia wanhoista tangoista (silti niitä voi esittää myös perinteisillä sovituksilla, ei mun mielestäni sulje pois toisiaan vaan tuo vaan uutta tangoon). En tiiä kenen keksintöä toi muiden kun tangojen esittäminen tangona on, en oikein jaksa uskoa ettö Toivasen, mut joka tapauksessa (mun mielestäni)ei oikein istu. |
rintapek 08.07.2011 16:40:15 | |
---|
Tankero: Ei ne aina ole muistuneet Reiskallakkaan. Mut jos toi tarttee lennossa sanoittaa uusiksi ja menee täydestä kuin väärä raha... niin... se on sitä taitoa. One kind of music only - the good kind |
isojussi 08.07.2011 20:49:54 | |
---|
walttoni: ...Toinen vaihtoehto on että Pohjosen perheeseen tulee toinen titteli. Toivottavasti ei - sevverta veteli eilen päin.... sanotaan ny vaikka honkia. Mun korvat olis halunnu jättää just sen ja Pikku-Heidin rannalle. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 08.07.2011 20:51:01 | |
---|
Tankero: Ei ne aina ole muistuneet Reiskallakkaan. Niin - kehenköhän mahdoin kautta rantain juurikin viitata... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 08.07.2011 21:26:26 (muokattu 08.07.2011 21:28:10) | |
---|
isojussi: Toivottavasti ei - sevverta veteli eilen päin.... sanotaan ny vaikka honkia. Mun korvat olis halunnu jättää just sen ja Pikku-Heidin rannalle. Niin - kehenköhän mahdoin kautta rantain juurikin viitata... Mun mielestä inhimillisyys ei ole se mistä pitäisi rokottaa, mut jos joku on itse täysin virheetön kannattaisi alkaa ammattikriitikoksi. Molemmat virheet merkityksettömiä kokonaisuuteen verraten. |
KoskPaavo 08.07.2011 21:42:28 | |
---|
Antti voittaa, mitäpä sitä salailemaan näin pienessä piirissä. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
EP 08.07.2011 21:46:29 | |
---|
KoskPaavo: Antti voittaa, mitäpä sitä salailemaan näin pienessä piirissä. Mä en tiiä kuka voittaa mut, tiedän kuka noista on paras! : ) |
isojussi 09.07.2011 03:51:17 | |
---|
Edelleen olen sitä mieltä, että nää on laulukisat. Tai siis päitäis olla. Eikä tarvii EP mulle suuttua, jos sun suosikki ei osaa laulaa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |