Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yhdenmiehenbändit
1
Charge
02.07.2011 22:57:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, elikkäs otsikko kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista viritelmistä.
 
Itse muodostan jonkinsorttisen bändin itseni kanssa, ainoa jarru on kuitenkin, etten osaa laulaa. Omasta mielestäni ainakaan. Jonkinosrttisia räntätänttiä kuultavissa www.mikseri.net/valovoima
 
"Historys Written Today".
Krister
06.07.2011 21:06:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii sikäli hyvin, ettei tarvitse tehdä normibänditouhuissa välttämättömiä kompromisseja. Huono puoli taas se, että oma näkemys ei välttämättä ole se joka kohdassa toimivin. Itse valinnut molemmat. Omakustannedebyytti ilmestyy toivon mukaan ensi vuoden alkupuolella.
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Meadow
06.07.2011 21:36:24 (muokattu 06.07.2011 21:37:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aina ollut yhden miehen bändi, ja tulen luultavasti olemaan sellainen jatkossakin. Rumpukone ei valita tai tee ohareita.
 
Objectif Lune
07.07.2011 11:53:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen bänditouhun oheella tehnyt itseksenikin musiikkia etenkin jos bändirintamalla on ollut hiljaista. Yhden miehen bändiin voi kanavoida luovuutta ja pitää hauskaa musiikin parissa ilman suurempia paineita. Jossain bileissä ja musailloissa olen esiintynyt joko akustisen kitaran kanssa yksin tai tyttöystävän säestäessä rummuilla. Sovitukset ovat toki sitten hyvin erilaisia kuin nauhoitteeni, jotka taas ovat aika leikillisiä.
 
Tällä hetkellä panostan täysillä bändiini, joten yhden miehen bändilleni, jota kutsun Kello viiden teeksi, en ole tehnyt musiikkia hetkeen. Enemmänkin KVT on nimi, jonka alla olen heittänyt nettiin mielestäni jokseenkin onnistuneita tekeleitä, kuin bändi, jonka tulevaisuutta mietin ja johon panostan päämäärätietoisesti. Kuitenkin muiden kanssa musiikin tekeminen on antoisampaa.
 
Kello viiden teen musiikkia täällä:
www.mikseri.net/kelloviidentee/
 
Rahkoi
07.07.2011 12:55:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tota, tavallaan joo. Mä olen aivan tajuttoman huono tekemään muiden kanssa yhtään mitään, eli oikeastaan en varmaan edes osaisi tehdä musiikkia bändissä "täysivaltaisena" jäsenenä muiden kanssa. Eli soitan siis sekä soolona että bändissä, mutta tossa bändissä lähinnä ns. "rivijäsenenä". Soolona saankin sitten toteuteltua kaikkia ideoita mitä päähän pälkähtää ja tehtyä täysin omannäköistä musaa ilman komporomisseja. Varsinaiseksi "bändiksi" en kyllä tota sooloproggistani oikein miellä, bändiin kun sisältyy mielessäni ajatus livenä soittamisesta, jota taas en osaa edes kuvitella toteuttavani ton kanssa.
 
Itse ainakin koen olevani täysin tyytyväinen tuohon ratkaisuun, enkä oikeastaan voisi kuvitellakaan olevani ilman tota proggista. Henkireikä, tavallaan. Mutta mä nyt olenkin aina mieltänyt itseni enemmän "säveltäjäksi"/biisintekijäksi tms. kuin varsinaiseksi muusikoksi, eli mulle periaatteessa riittää se, että teen biisin, heitän sen nettiin muiden kuultavaksi ja rupean tekemään uutta. Laulutaidottomuus ei sinällään ole este kun genre on tuolla konemusan/soundtrack-pohjaisen kaman puolella, eli instrumentaalit + silloin tällöin jotain epämääräistä kähinää riittää hyvin mun tarpeisiini.
 
Linkkiä löytyypi jäsenkuvauksesta.
 
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
tender.insanity
07.07.2011 13:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Jossain bileissä ja musailloissa olen esiintynyt joko akustisen kitaran kanssa yksin tai tyttöystävän säestäessä rummuilla.
 
Kuinka rummuilla säestetään?
 
Objectif Lune
07.07.2011 15:15:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Kuinka rummuilla säestetään?
 
Ainiin. Unohdin, että rummuilla voi soittaa vain sooloja! En vieraile tuolla rumpalit-osiossa tällä foorumilla niin on mennyt ohi tuo. Anteeksi kovasti! :)
 
Exhausted
08.07.2011 09:30:04 (muokattu 08.07.2011 09:30:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Consciousness Removal Project on yhden miehen bändi jossa toteutan omia musiikillisia visioitani. Kaverit auttavat soittimissa joita en osaa soittaa (kuten rummut), mutta niissäkin sovitan osuudet nuotilleen itse. Muutaman kaverin kesken on myös muodostettu projektille livekokoonpano joka on tilattu keikalle Tallinnaan asti. Muutenkin hyvää palautetta on tullut, vaikka joitain selvästi häiritsee, että kyseessä ei ole "oikea bändi".
 
www.consciousnessremovalproject.com
Trespasser
10.07.2011 12:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on yhdenmiehen saatanallinen black metal projekti ollut jo vuodesta 2007. Ei ole vielä erimielisyyksiä tullut, koska tulen itseni kanssa toimeen varsin hyvin. Projekti olkoon pystyssä niin kauan kun silmät liikkuu!
 
Kailis
12.07.2011 22:56:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun yhdenmiehenbändi hajosi ekoissa treeneissä musiikillisiin erimielisyyksiin.
 
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
baron
13.07.2011 00:02:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mun yhdenmiehenbändi hajosi ekoissa treeneissä musiikillisiin erimielisyyksiin.
 
Mä teen satunnaisesti soolopianokeikkoja.
Se ei kuulemma ole yhdenmiehenbändi?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Objectif Lune
13.07.2011 00:21:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä teen satunnaisesti soolopianokeikkoja.
Se ei kuulemma ole yhdenmiehenbändi?

 
No jaa. Eikös yhdenmiehenbändi ole jo itsessään käsitteellinen paradoksi, joka on tarkoitettu leikkimiseen. Eli riippumatta siitä miten esiintyy, kukin voi halutessaan esittäytyä yhdenmiehenbändinä tai sooloartistina. Tai sitten voit muodostaa kummatkin yhtä aikaa; esim. Minä & Yhdenmiehenorkesterini
 
Lennu
13.07.2011 01:45:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä teen satunnaisesti soolopianokeikkoja.
Se ei kuulemma ole yhdenmiehenbändi?

 
Kyllä viihdepianisti kalskahtaa paljon hienommalta.
 
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «