Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sopivan kitaran löytäminen ja ostaminen
1
samthm8
06.07.2011 22:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei! olen ajatellut sähkökitaran ostoa. Olen vasenkätinen ja budjettini semmonen 200-300(kitara) + vahvari. löytyisikö mistään hyvää ja sopivaa kitaraa minulle.
Mieluiten 22.nauhanen.
 
ReBeat
06.07.2011 22:20:30 (muokattu 06.07.2011 22:20:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä löytyy. Kokeile torin hakua: osastoksi sähkökitarat ja hakusanaksi vasuri. Tälläkin hetkellä löytyy ainakin 8 vasurisähkistä joiden hinta on n.300 tai reilusti alle sen. Ja eikun tarjouksia menemään!
 
Musamursu
06.07.2011 22:38:42 (muokattu 06.07.2011 22:39:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten vaan lähimpään musiikkiliikkeeseen ja testaan eri keppejä.
 
Peace, Love and Rock'N'Roll
Fantasmic
06.07.2011 23:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Tai sitten vaan lähimpään musiikkiliikkeeseen ja testaan eri keppejä.
 
Eipä taida tolla hintaluokalla kauhean montaa vasuria musaliikkeen seinällä roikkua. ;)
Siitä vaikka Epi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=536789
 
LaXu
07.07.2011 10:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos soittoharrastus on vasta alkamassa, kannattaa myös harkita oikeakätisen kitaran hommaamista. Niissä kun valikoima on n+1 kertaa parempi kuin vasureissa ja hinnatkin yleensä halvemmat. Vaikka soittamisen opettelu "väärinpäin" voi olla vaikeampaa aluksi, vastapainona vasenkätisillä on sitten otelautakäsi parempi kuin meillä oikeakätisillä.
 
hamalju
07.07.2011 10:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kannattaa ehdottomasti miettiä sitä oikeakätistä kitaraa. Alotin itekki oikekätisellä vaikka oon vasuri ja kyllä siihen melko nopeesti totuin.
 
Tiesittekö et KELTANEN PEDALLI=BLÄK SÄBBÄT ÄÄNI?
antnis
07.07.2011 10:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta Strato ja käännä ympäri.
 
RamoQ
07.07.2011 12:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hamalju:Alotin itekki oikekätisellä vaikka oon vasuri ja kyllä siihen melko nopeesti totuin.
 
No kaikki eivät näytä kuitenkaan sopeutuvan... Kaveri on vasuri ja soitti oikeakätisten kitaraa mutta vaihtoi sen vasuriin koska se luonnistui helpommin.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
ruikku20
07.07.2011 16:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo itekkin,joskus 8 vuotiaana isoveli opetti mua vähän soittaan oikeakätisellä vaikka oisin vasuri.
Kerran koulussa kokeilin vasuria tuntu kyllä paremmalta käteen,mutta kun en osannut sillä mitään niin olen nyt sitten aloittanut oikea kätisen sähkökitaran soiton.
Tietenkin,jos haluaa vasurilla soittaa niin tottakai saa ei sitä varmasti kukaan kiellä :D
Onnea harrastuksen parissa!
 
samthm8
08.07.2011 20:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen soittanut kitaraa jo semmoset 1.5 vuotta niin en jaksais opetella toisippäin...
 
Twinkle
09.07.2011 00:33:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: No kaikki eivät näytä kuitenkaan sopeutuvan... Kaveri on vasuri ja soitti oikeakätisten kitaraa mutta vaihtoi sen vasuriin koska se luonnistui helpommin.
 
joo, ne on ne jätkät joilla on oikeasti lahjoja niin voi kärsiä siitä oikeakätisestä soittimesta, mutta esim. ite olen opetellyt soittamaan oikeakätisellä vaikka vasuri olenkin. Ei siihen kaikki kuitenkaan totu.
 
JIRPPI
09.07.2011 00:37:00 (muokattu 09.07.2011 00:37:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samthm8: olen soittanut kitaraa jo semmoset 1.5 vuotta niin en jaksais opetella toisippäin...
 
Teet kato näin:
 
http://www.solarnavigator.net/music … ix_on_stage_fender_stratocaster.jpg
 
http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y
Ziggy Bubba
09.07.2011 00:39:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samthm8: olen soittanut kitaraa jo semmoset 1.5 vuotta niin en jaksais opetella toisippäin...
 
Ei kannata vaikka oisit soittanut vähemmänkin, musta. Hyviä kitaroita kyllä löytyy myös meille vasureille, vaikka valikoima onkin pienempi. Kitarakaupan nafti tuotevalikoima ei ole mitään verrattuna siihen, että soittaminen tuntuu alusta pitäen luontevalta.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Jasoniitti
09.07.2011 19:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hamalju: Joo kannattaa ehdottomasti miettiä sitä oikeakätistä kitaraa. Alotin itekki oikekätisellä vaikka oon vasuri ja kyllä siihen melko nopeesti totuin.
 
Minä olen kanssa umpivasuri, mutta kitaraa soitan oikeakätisesti. Olen yrittänyt soittaa vasurikitaralla nyt myöhemmin ja se ei onnistu millään. Liekö tämä nyt näin yksiselitteistä on kuitenkaan..?
 
oamkbonor
10.07.2011 21:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samthm8: hei! olen ajatellut sähkökitaran ostoa. Olen vasenkätinen ja budjettini semmonen 200-300(kitara) + vahvari. löytyisikö mistään hyvää ja sopivaa kitaraa minulle.
Mieluiten 22.nauhanen.

 
Aikoinaan 80-luvulla kun aloitin nämä rokkiräpellykset niin ei ollut m.nettiä eikä Thomannia vaan mentiin musakauppaa kokeilemaan kitaroita. Saman voi tehdä nykyisinkin. Toimii.
 
Jii-Gee
11.07.2011 12:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oamkbonor: 80-luvulla... mentiin musakauppaa kokeilemaan kitaroita.
 
Silloin oli vielä musakaupoissa,osto ja myyntiliikkeissä & antikvariaateissa käytettyjäkin soitimia kohtuu hyvät valikoimat tarjolla..nykyään melko niugalti kaupoissa käytettyjä soittimia.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
samthm8
19.07.2011 15:13:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_sq_lh_3sb.htm mitäs ihmiset ajattelisitte tästä kitarasta?
 
oamkbonor
20.07.2011 20:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samthm8: http://www.thomann.de/fi/fender_sq_lh_3sb.htm mitäs ihmiset ajattelisitte tästä kitarasta?
 
No minä ajattelen siitä, että paskaa Koreasta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «