Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Y & T ja Dave Meniketti
1 2
ukko idänmies
05.07.2011 08:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla kuin hajanaisia pätkiä sieltä täältä, joten tässä ketju.
 
Löytyykö muita Y & T:n kuuntelijoita kuin minä? Löysin itse bändin taas vähän iltajunassa, itse asiassa Menikettin soolotuotannon kautta. Nyttemmin olen hankkinut sitten Y & T:n tuotantoakin. Hear n Aid- levytyksen olin toki kuullut.
 
Bändihän menetti basistinsa Phil Kennemoren vähän aikaa sitten, mutta jatkaa edelleen kiertämistä. Ja saapuu vihdoin viimein myös Helsinkiin syyskuussa! Lähetin n. vuosi sitten sähköpostia bändin kotisivujen kautta toivoen yhtyettä keikalle Suomeen ja manageriporras vastasikin. Yhtyeen yrityksistä huolimatta Helsinkiläiset keikkapaikat eivät olleet kuulemma kiinnostuneita bändiä ottamaan (esim. Tavastia, Nosturi) mutta lupasivat jatkaa yrittämistä. Nyt on sitten onnistanut, paikkana DOM. Sinne siis 23.9.
 
Ja laitoin jo myös Keikka-ketjuun, mutta täällä voisi keskustella Y & T:n ja Meniketin musiikista ja asioista yleensä. Itse omistan kaksi ekaa levyä ja In Rock We Trust platan sekä Menikettin soolon vuodelta 2002. Mistä levyistä tykkäätte vai tykkäättekö mistään?
http://meniketti.com/
 
Ei elämästä enää edes juovu.
Lonesome
05.07.2011 10:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: En löytänyt haulla kuin hajanaisia pätkiä sieltä täältä, joten tässä ketju.
 
Löytyykö muita Y & T:n kuuntelijoita kuin minä? Löysin itse bändin taas vähän iltajunassa, itse asiassa Menikettin soolotuotannon kautta. Nyttemmin olen hankkinut sitten Y & T:n tuotantoakin. Hear n Aid- levytyksen olin toki kuullut.

 
Kennemore on siis menehtynyt... RIP
 
Miehen sairaudesta tiesin, mutta huonosti olen bändin asioita seurannut, kun suruviesti meni ohi. :(
 
Diggailtu on ja rankasti bändiä tuolta 80-luvun puolivälistä alkaen, kun Anttilan ale-laarista poimin In Rock We Trust ja Open Fire-live lp:t, joista varsinkin jälkimmäinen kolahti kovaa. Tuli sen jälkeen (niitä kahta hankalasti saatavaa 70-luvun lp:tä lukuunottamatta) levyt hankittua ja myös se live-VHS vuodelta 1984.
 
Mutta, mutta... Miten tassä taas näin kävi. Mötikät, Leppardit, Scorpparit sun muut Jon Bovit juhli maailmalla, mutta Y & T ei. Ei tarpeeksi heviä, poppia, sankarimetallia vaiko mitä puuttui? Menihän se 80-luvun lopulla vähän väkinäiseksi tukkahevin yritykseksi, mutta kaupalliset paineet oli kovat.
 
Earthshaker on varsin tuhti hardrock levy, jonka jälkeen levyjen tuotanto ja meininki alkoi keventyä vähin erin. Down For The Count taisi olla jo aika heikko paketti. Jälleen uusi alku Geffenillä sai taas innostumaan ja Contagious oli kesän 1987 kesähitti meikälle. Löytyi jopa suoraan CityMarketista...
 
Dave Menikettiin bändi tietysti henkilöityy, mutta kyllä se alkuperäinen bändi oli tiukka. Varsinkin rumpali Leanard Haze.
 
Harvemmin bändiä Suomen radioista olen kuullut. Taisi olla myös toimittajille outo tapaus 80-luvun alussa. Hurricanen olen kasetille tallentanut. Tosin siinä lukee että: "Earthshaker: Hurricane". Taisi Y & T jäädä Jake Nymanilta huomaamatta siinä levyn kannessa... :)
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
PsychedelicWarlord
05.07.2011 11:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava bändi.Varsinkin Mean Streak-levy kuuluu niihin levyihin joissa ei ole huonoa biisiä laisinkaan.Harmi vaan ettei tuossa kokoonpanossa ole muita alkuperäisjäseniä kuin Meniketti.Mitäköhän niille muille kuuluu nykyjään?
 
Tuon mainitun Mean Streak-levyn jälkeen bändi tosiaan suunnisti ns.tukkahevin suuntaan.Nuo 70-luvun levyt on pimennossa minun osalta kun tosiaan olivat aika vaikeasti saatavilla.Nythän noita varmaan saa jo helpommin.
 
Ja Y&T:hän tulee muistaakseni sanoista Yesterday and Today.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
arppah8
05.07.2011 11:32:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Anthology-tuplavinyyli joka on aika hyvä läpileikkaus bändin urasta. Hienoja biisejä kosolti. Open fire-liven vois hankkia vielä jostain, törkeän kovia livevetoja. Tosin sinne oli pitänyt änkeä se AOR-viisu Summertime girls studiovetona sekaan, hö. Toi liveVHS mulla on jostain netistä impattuna DVD-Rllä, pitäis tsekata taas vaikkei se rätti/spandex-look oikein pue tätä bändiä ;-) Hyvä bändi ja Menikettin laulusoundista diggaan kovin.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lonesome
05.07.2011 13:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Loistava bändi.Varsinkin Mean Streak-levy kuuluu niihin levyihin joissa ei ole huonoa biisiä laisinkaan.Harmi vaan ettei tuossa kokoonpanossa ole muita alkuperäisjäseniä kuin Meniketti.Mitäköhän niille muille kuuluu nykyjään?
 
Tuolla jotain: http://www.myspace.com/LeonardHaze
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
AER
05.07.2011 13:34:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dave Meniketti on meitsin sankari! Varsinkin Earthshaker ja Black Tiger ovat sen verran spesiaaleja lättyjä.
 
Onko porukka kuullut Menikettin coverin James Brownin It's A Man's Worldista? Tulee kyllä kylmät väreet miehen tulkinnasta.
 
Snoochie Boochies
JC
05.07.2011 15:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AER: Onko porukka kuullut Menikettin coverin James Brownin It's A Man's Worldista? Tulee kyllä kylmät väreet miehen tulkinnasta.
 
Hieno on. Koko "On the Blue Side" -levy on tutustumisen arvoinen.
 
HS
05.07.2011 22:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
ukko idänmies: ...vai tykkäättekö mistään?
 
Jep! Black Tiger, Mean Streak ja In Rock We Trust tuli aikanaan kuunneltua puhki.
Hieno bändi ja hienoja biisejä. Myöhäisempi tuotanto ei sitten enää iskenyt niinkään. Liekö syy bändissä vai meikäläisessä :D
Meniketin On The Blue Side löytyy myös hyllystä, mutta jotenkin se ei kuitenkaan oikein... :(
Täytynee syksyllä raahautua pääkaupunkiin, jos poijjaat ovat sinne kerran tulolla!
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
ukko idänmies
06.07.2011 07:24:55 (muokattu 06.07.2011 07:27:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääpä käydä noita mainittuja levyjä hommaamassa. Kiitoksia vaan. Music Hunter Helsingissä on semmoinen putiikki, mistä löytyy noita levyjä, jos pieni mainos sallitaan. Ymmärtääkseni Japanissa Y & T on aina nauttinut melkoista suosiota, ainakin päätellen kaupasta löytyvistä Japan-import-versioista. Finanssipoliittinen tilanne on aina ollut heikko, kun olen noita levyjä hiplannut, mutta hankintalistalla on ainakin Black Tiger ja Mean Streak.
 
Tässä muuten Dave Menikettin soololevyltä biisi I remember. Pidän kovasti:
http://www.youtube.com/watch?v=CYflF51fagg
 
Ei elämästä enää edes juovu.
Capman
06.07.2011 23:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittämätöntä, että Y&T ei ole koskaan soittanut Suomessa. Ymmärtääkseni bändin managerina toimiva Jill Meniketti on tiedustellut keikkapaikkoja Suomestakin, mutta ei ole ollut kiinnostusta. Ruotsissahan ne soittavat jo melkein vuosittain Salassa jossain pitseriassa...
 
Aivan varmasti löytyisi Y&T faneja yhdelle klubikeikalle. Kaikki 1980-luvulla "heviä" diggailleet muistavat bändin.
 
Lonesome
07.07.2011 13:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Capman: Käsittämätöntä, että Y&T ei ole koskaan soittanut Suomessa. Ymmärtääkseni bändin managerina toimiva Jill Meniketti on tiedustellut keikkapaikkoja Suomestakin, mutta ei ole ollut kiinnostusta. Ruotsissahan ne soittavat jo melkein vuosittain Salassa jossain pitseriassa...
 
Taitaa "vika" olla järkkäreissä ja heidän omissa mieltymyksissään. Eipä ne kaikki Nosturissa ja Tavastialla soittavat bändit n i i n isoja nimiä ole verrattuna Menikettin porukkaan. Rahastahan tietysti on myös kymysys.
 
Aivan varmasti löytyisi Y&T faneja yhdelle klubikeikalle. Kaikki 1980-luvulla "heviä" diggailleet muistavat bändin.
 
Näin uskon ja toivon. 80-luvun juhannus-juhlilla Y & T olis ollut kova sana siinä kuin BÖC, Blackfoot tai Cheap Trick...
 
Eipä tässä nykyisessä bändissä Facemelter cd:n ja One Hot Night-dvd:n perusteella valittamista ole, vaikka tietysti se alkuperäinen bändi olis ollut hienoa nähdä.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Capman
07.07.2011 21:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, muistelen kaikenmaailman Wingereiden ja Waspien soitelleen suht isoissakin paikoissa, mutta Menikettin porukkaa ei vain saada kaupunkiin :O(
 
Ihan kepeästi myisi muutaman sata lippua - ehkä enemmänkin. Sopivasti jonkun toisen bändin kanssa paketoituna ei luulisi olevan kovin suuri riskiveto.
 
Y&T on viime vuodet rundannut joka kesä Euroopassa.
 
ukko idänmies
07.07.2011 21:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Capman: Joo, muistelen kaikenmaailman Wingereiden ja Waspien soitelleen suht isoissakin paikoissa, mutta Menikettin porukkaa ei vain saada kaupunkiin :O(
 
Ihan kepeästi myisi muutaman sata lippua - ehkä enemmänkin. Sopivasti jonkun toisen bändin kanssa paketoituna ei luulisi olevan kovin suuri riskiveto.
 
Y&T on viime vuodet rundannut joka kesä Euroopassa.

 
No nythän ne tulee, 23.9. Helsingissä. Menikö aloitusviesti sinulta ohi?
 
Ei elämästä enää edes juovu.
Capman
07.07.2011 21:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, on näköjään mennyt aloitusviesti pahasti ohi... :-(
 
Olen varmaan ajatellut avausviestin olleen jokusia vuosia vanha tai jotain.
 
No mutta hieno homma! Meilailin nimittäin itse Jillin kanssa jokunen vuosi sitten sille keikkapaikkoja ja missään ei oltu kiinnostuneita.
 
Sinne siis! Hyvähyvä!
 
slideman
08.08.2011 21:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tää on ehdottomasti yksi vuoden rock-tapauksista Suomessa. Bändin vaikutusta moniin raskaan rockin suuruuksiin ei voi vähätellä, esim. Lars Ulrich on todennut oman muusikko-uransa lähteneen liikkeelle nimenomaan Y&T:n vaikutuksesta.
Itse olen diggaillut bändiä vuodesta -82 ja kaikki levyt on tullut kuultua. Kaikki ei kuitenkaan ole välttämättä hankkimisen arvoisia, osa on jopa aikamoisia rimanalituksia. Joka tapauksessa Earthshaker, Mean streak, In rock we trust ja Open fire-live on pakollisia hard rock-diggarin levyvalikoimissa. Varsinkin Open fire antaa hyvän kuvan bändistä, joka on ehdottomasti parhaimmillaan livenä.
Ja vaikka äijät ympärillä on kuolleet tai muuten kuopattu, se tärkein tekijä, eli Meniketti on jäljellä. Kyllähän bändi on ollut aina Menikettin varassa, koska äijä on niin tautisen kova laulaja ja kitaristi. Kaikki varmaan muistanee, että Dio arvosti Menikettiä kovasti ja tämä oli mukana hevareiden 80-luvun hear 'n aid stars-biisillä.
Jos levyjen perään haikailee, kannattaa katsoa cdon.comista. Siellä on hyvä kattaus, osa on vaan aika kalliita.
Toivottavasti keikalle saadaan jengiä reilusti niin päästää nauttimaan bändistä jatkossakin :)
 
Capman
10.09.2011 14:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meniketti lupailee vähintään kahden tunnin keikkaa. Tästä tulee vielä hyvä ilta.
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Thanks everyone for the song suggestions. That's helpful to have a better idea of what might be good choices for us to consider. We will certainly play at least a 2 hour set so we'll do what we can.
 
http://www.meniketti.com/vforum/showthread.php?t=34136&page=3
 
flowerpower
19.09.2011 01:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin alkuperäinen nimi on Yesterday & Today mistä myös nykyinen nimi tulee. Vanhalla nimellä olevia vinyyleitä voi löytää nettihuutokaupoista suolaisella hinnalla. Earthshakerin ja myöhemmin Black Tigerin voimalla löysin bändin joskus 80- luvulla. Kova hardrockbändi oli jo silloin!
 
Kailis
19.09.2011 04:46:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://meniketti.com/
 
Enpä muista ihan heti nähneeni yhtä huonoa etusivua. Kevyet mullat.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ukko idänmies
20.09.2011 21:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Capman: Meniketti lupailee vähintään kahden tunnin keikkaa. Tästä tulee vielä hyvä ilta.
 
Kuulostaa hyvältä. Onko kellään tietoa soittoajoista? Lapsenvahtitilanteessa on vielä pientä ratkomista...
 
Ei elämästä enää edes juovu.
ukko idänmies
24.09.2011 17:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin hyvä keikka! Soitto toimi, laulut toimi, biisit toimi. Soundit mielestäni aika hyvät, ihan alkusettiä lukuun ottamatta. Tervetuloa uudestaan!
 
Ei elämästä enää edes juovu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «