Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha apx-1200
1
juikka111
22.06.2011 02:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen vehje tuo uusi apx-1200 on. Itselläni on ollut monta apx-kitaraa, jotka on kaikki olleet todella hyviä soittaa, mutta itse akustinen saundi ei kovin rapia ole.
 
Tuo olisi sitten jo kokopuu kopalla. Onko joku koittanut tuota, jotta pääseekö lähellekään taylorien tai martinien tasoa. Onhan tuollakin hintaa jo reilusti yli tonnin.
 
Jkob
28.06.2011 07:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juikka111: Minkälainen vehje tuo uusi apx-1200 on. Itselläni on ollut monta apx-kitaraa, jotka on kaikki olleet todella hyviä soittaa, mutta itse akustinen saundi ei kovin rapia ole.
 
Tuo olisi sitten jo kokopuu kopalla. Onko joku koittanut tuota, jotta pääseekö lähellekään taylorien tai martinien tasoa. Onhan tuollakin hintaa jo reilusti yli tonnin.

 
Kerran olen päässyt räpläämään apx:ää ja sekin niitä halvempia eli ei kokemusta mutta jenkkifoorumilla ollaan tätä Yammua verrattu Tayloreihin:
http://usa.yamaha.com/products/musi … c-guitars/a-series/ac3m/?mode=model
 
Mennee ostoon mutta ei vissiin ole vielä euroopassa saatavilla. 750 € hujakoilla oli T-kaupassa. Pienen soittokierroksen teen kyllä tänään lähistöllä sijaitseviin musiikkikauppoihin ja kyselen saatavuutta.
 
Wanking is timeless
juikka111
03.07.2011 12:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jkob: Kerran olen päässyt räpläämään apx:ää ja sekin niitä halvempia eli ei kokemusta mutta jenkkifoorumilla ollaan tätä Yammua verrattu Tayloreihin:
http://usa.yamaha.com/products/musi … c-guitars/a-series/ac3m/?mode=model
 
Mennee ostoon mutta ei vissiin ole vielä euroopassa saatavilla. 750 € hujakoilla oli T-kaupassa. Pienen soittokierroksen teen kyllä tänään lähistöllä sijaitseviin musiikkikauppoihin ja kyselen saatavuutta.

 
Enpä ole ennen tuota nähnytkään, mutta näyttää mielenkiintoiselta peliltä. Harmi kun näillä leveyspiireillä on aika vähän tarjontaa.
 
Jkob
06.07.2011 19:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juikka111: Enpä ole ennen tuota nähnytkään, mutta näyttää mielenkiintoiselta peliltä. Harmi kun näillä leveyspiireillä on aika vähän tarjontaa.
 
Alkuvuonna tullut markkinoille, Eurooppaan sitä odoteltiin kuulemma syyskuun lopulla mutta Jenkkilässä on sen verran kysyntää että lienee turha toivo. Tämä F-Musiikin kertomaa. Kiinnostava olis kyllä.
 
Wanking is timeless
Rg505bk
14.07.2011 08:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota isokoppaisempaa CPX - versiota on tullut kokeiltua, oli Espoon F-musiikissa. Jäi ostamatta, vaikka oikein mukavan tuntuinen peli olikin.
 
Jorza
09.04.2012 20:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö vieläkään keltään kommentteja apx tai cpx 1200 sarjaan?
 
Taitaa tämä kitara vielä pitää ykköspaikkaa minun ostolistalla. Nyt f musiikissa tuhannella egellä tarjous....
 
Ukkovaari
09.04.2012 21:51:17 (muokattu 09.04.2012 21:54:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorza: Löytyykö vieläkään keltään kommentteja apx tai cpx 1200 sarjaan?
 
Taitaa tämä kitara vielä pitää ykköspaikkaa minun ostolistalla. Nyt f musiikissa tuhannella egellä tarjous....

 
Noita tuli kokeiltua kun ostelin sitä teräskielistä kitaraa tuossa jokin aika sitten.
Ihan OK vehkeitä mutta jos ite nyt olisin ostamassa niin Yamahasta odottelisin sitä AC3M, se vaikuttaa ihan hyvältä peliltä ja melkeinpä veikkaisisin, että pesee soundiltaan sekä apx ja CPX kitarat kun ei käytetä vähvistusta ja vahvistettunakin ääni pitäs olla hyvä, lisäksi hinta tuntuisi olevan aikas kohdillaan eli alle tontun selvästi.
 
Mutta Yamahat on kyllä ihan kivoja pelejejä ja tälläkin hetkellä omistan sen Yamahan NCX900 fm nailonkielisen elektroakkarin ja on kyllä kiva peli.
 
Ai niin sen verran noista apx tai cpx sarjasta, että ilman vahvistusta ne ei kuitenkaan mun korvissani yllä mitenkään erikoisesti muiden yläpuolelle vaan juurikin akustisesti pelkästään soitettuna on monta muuta hyvää ja parempaakin vaihtoehtoa mutta nämä ovat tietsyti myös makuasioita.
 
Jos esim. vertaan Yamahan noita kahta vaikkapa n. 800 - 1300 Breedloveen, Martinin ym. niin Yamahat jää kakkoseksi (mutta kuten totesin tämä on mun mielipide ja makuasia).
 
Jos nyt olet katsomassa tosiaan yamaha apx1200 hintaluokan kitaraa niin käy edes vilkaisemassa DLX:n tarjonta esim. vaikkapa Martin omcpa4 joka on nyt 1245 euroa http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=255413
 
Jos ja kun käyt DLX:ssä niin katsasta ihmeessä ainakin Taylorin, Waldenin, Breedloven merkeistä mitä on tarjolla ja on tuolla parit muutkin merkit.
 
EDIT: Olitkin myös toisessa ketjussa laitellut juttua tulevasta hankinnastasi ja huomasin, että hintahaarukka oli maksimissaan tuonne 1000 euroon, joten tietysti tuo Martin ei varmaan liikahda alle tonnin tuolta DLX kaupasta.
 
Jorza
10.04.2012 12:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiva kun ukkovaari jaksat laitella viestiä. Tuossa perjantaina teen kierroksen, f-musiikki, dlx, musamaailma, smi music ja sound shop katsotaan jos jäisi joki vehje jo käteen.
 
tuota martinia en olekaan vielä soitellut pitääpi testata...
 
No perjantaina katsotaan olenko vain enenpi pallo hukassa vai, apx vai mikälie kainalossa kun nukkumaan menee ;) heh
 
Frets
03.06.2012 08:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi vaan kaikille!
 
Nyt on sitten oma CPX1200 jammu. Onhan se pirun hyvä kitara sitä ei käy kiistäminen. Soitettavuudessa ja soundissa ei valittamista ole ja se mikkisydeemi on paras mitä on vastaani tullut.

Tuossa ylempänä "Ukkovaari" arvaili AC3M-mallin paremmuutta. Itse olen sitä mieltä että noin 600€ AC3M-halppisjammu ei kepitä yhtään APX1200/CPX1200 kitaraa. Kun ottaa huomioon, että AC3M hintaan sisältyy vielä laukku niin ei siinä skitalle enää paljon hintaa jää.
Näin ollen minäkin arvailen, että "Ukkovaari" horisee. :)
 
Jkob
03.06.2012 09:02:05 (muokattu 03.06.2012 09:03:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frets: Moi vaan kaikille!
 
Nyt on sitten oma CPX1200 jammu. Onhan se pirun hyvä kitara sitä ei käy kiistäminen. Soitettavuudessa ja soundissa ei valittamista ole ja se mikkisydeemi on paras mitä on vastaani tullut.

Tuossa ylempänä "Ukkovaari" arvaili AC3M-mallin paremmuutta. Itse olen sitä mieltä että noin 600€ AC3M-halppisjammu ei kepitä yhtään APX1200/CPX1200 kitaraa. Kun ottaa huomioon, että AC3M hintaan sisältyy vielä laukku niin ei siinä skitalle enää paljon hintaa jää.
Näin ollen minäkin arvailen, että "Ukkovaari" horisee. :)

 
Kysäisin Martin Berkalta asiasta, toki ruusupuisesta A-sarjalaisesta
 
CPX1000:lla on vaahteravanerista tehty koppa, kun taas A3R:ssä on kokopuinen palisanterikoppa (molemmilla on kokopuinen kuusikansi).
Vanerikoppan takia CPX on aavistuksen verran hiljaisempi kuin A3R.
 
Runkomuoto ja vaahteran runsaus CPX:ssä antaa äänellä hieman kuivemman soundin, jolla on pieni (loudness-mainen) kuoppa alimmalla keskialueella (noin 600 800 Hz). A3R:n ääni taas on tiheämpi ja hieman sävykkäämpikin; ero on vähän niin kuin hyvän pianon (CPX) ja hyvän flyygelin (A3R) välillä.
 
Molemmat kitarat tuntuvat mukavalta ja kumpikin on helppo soittaa. Ratkaiseva ero voi olla monille kaulojen viimeistely CPX:n kaula on lakattu kiiltäväksi, kun taas A3R:ssä on ohut mattalakkaus, josta läpi tuntuu puun struktuuria.
 
Molemmat kitarat ovat todella hienoja soittimia CPX:n ulkonäkö (sunburst viimeistelly ja loimuvaahtera) on ehkä aavistuksen verran enemmän minun makuuni kuin asiallisempi A3R, mutta soitinkatrassani olisi Dreadnoughtille enemmän kysyntää.
 
e: Ja Ac3m ei nyt ihan halppisjammu ole, 750 euroa taitaa olla.
 
Wanking is timeless
Frets
03.06.2012 09:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä voi tsekkailla APX/CPX speksejä:
 
http://www.yamaha.co.jp/english/product/guitar/apxcpx/lineup/spec.html
 
Frets
03.06.2012 09:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä jonkinlaista testiä ko. kitaroista.
 
http://kitarablogi.com/2012/05/
 
Ukkovaari
03.06.2012 16:54:40 (muokattu 03.06.2012 17:03:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frets: Moi vaan kaikille!
 
Nyt on sitten oma CPX1200 jammu. Onhan se pirun hyvä kitara sitä ei käy kiistäminen. Soitettavuudessa ja soundissa ei valittamista ole ja se mikkisydeemi on paras mitä on vastaani tullut.

Tuossa ylempänä "Ukkovaari" arvaili AC3M-mallin paremmuutta. Itse olen sitä mieltä että noin 600€ AC3M-halppisjammu ei kepitä yhtään APX1200/CPX1200 kitaraa. Kun ottaa huomioon, että AC3M hintaan sisältyy vielä laukku niin ei siinä skitalle enää paljon hintaa jää.
Näin ollen minäkin arvailen, että "Ukkovaari" horisee. :)

 
Voihan olla että meikä horisee ;-)
 
Mä perustelin asiani hyvin pitkälle sillä, että tuossa AC3M on syvempi eli isompi kaikukopan koko mikä tuo nimenomaan akustisesti soitettuna paremman äänen ja muhkumpaa/isompaa ääntä ja mitä olen tuota APX1200 soitellu usempaan otteeseen testimielessä ja vertaillu sitä Yamahan muihin 400-1000 malleihin joissa koppa on syvempi niin kyllä apx1200 on soundiltaan nimenomaan akustisesti pelkästään jäänyt heikommalle.
 
Ja halusin toki tuoda esille sitäkin, että ehkä kandee odotella kun uuttakin on kohta tulossa, niin ainakin varmistaa että testaa tarpeeksi ja sitten on varmempi valinnastaan.
 
Lisäksi myös kyllä kannattaisi katsoa muitakin merkkejä ja malleja koska monessä merkissä/mallissa on parempi ääni kuin apx1200 nimenomaan akustisesti soitettuna, tämä on vain sitten mun mielipide ja paljonhan riippuu siitä mitä kitarassa arvostaa ja ainakin minä arvostan sitä, että kitara toimii myös ilman sen omaa elektroniikkaa antaen kauniin äänen ja varsinkin kun tämän äänen kaappaaminen ulkoisilla mikeillä monesti esim. antaa todella hienoa soundia äänityksessä, se on vaan jotenkin elävämpi ja luonnollisempi kuin yhdelläkään kitaran omalla elektroniikalla tehtynä (tämäkin sitten vain mun mielipide).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «