Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 538 39 40 41 42497 498 499 500 501
Andy Six
05.07.2011 18:14:20 (muokattu 05.07.2011 18:14:48)
Jucciz: Vaihdat tuon tallamikin kuoren heti.

Komppaan tätä....Muuten on komia.....
Krice
06.07.2011 17:59:16 (muokattu 06.07.2011 17:59:40)

Jeszse: Sinäkö sen ostit, saatana. :D

(Peavey V-Type) Nyt on mikkejäkin kokeiltu, otin siis alkup. keraamisilla, jotka on passiivista tyyppiä. Toimii aika hyvin silti! Tallamikissä on sopivasti purentaa ja keskialuetta. Keskiasento on sopiva clean-soundille ja onhan tuota kaulamikkiäkin vähän kokeiltu sooloiluun, vaikka en useinkaan käytä sitä. Nyt on kaula säädetty 8-setille ja tällä soittelee kyllä ihan huvikseen. Todella kova keppi heviin, hiton helppo soittaa ja yllättävän kevyt. Plussana vielä että 8-setille kolmella jousella talla on jäykkä, joka on minulle hyvä puoli, koska bendaamisessa talla ei lähde nousemaan niin herkästi eli kaiken lisäksi bendauskin on melko vaivatonta.
vvaltsu
06.07.2011 18:36:07
Krice: (Peavey V-Type) Nyt on mikkejäkin kokeiltu, otin siis alkup. keraamisilla, jotka on passiivista tyyppiä. Toimii aika hyvin silti! Tallamikissä on sopivasti purentaa ja keskialuetta. Keskiasento on sopiva clean-soundille ja onhan tuota kaulamikkiäkin vähän kokeiltu sooloiluun, vaikka en useinkaan käytä sitä. Nyt on kaula säädetty 8-setille ja tällä soittelee kyllä ihan huvikseen. Todella kova keppi heviin, hiton helppo soittaa ja yllättävän kevyt. Plussana vielä että 8-setille kolmella jousella talla on jäykkä, joka on minulle hyvä puoli, koska bendaamisessa talla ei lähde nousemaan niin herkästi eli kaiken lisäksi bendauskin on melko vaivatonta.

Miten vittu nää pystyt soittamaan kasin kielillä ja vielä leluskaalalla?
Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
Space_Ace
06.07.2011 18:39:47
vvaltsu: Miten vittu nää pystyt soittamaan kasin kielillä ja vielä leluskaalalla?

Tää kaveri taitaa oikeesti olla joku lyhytkasvuinen lihasraunio.
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
SirElwood
06.07.2011 18:52:13
Joyo ultimate driven toi postinjakaja. Paras Dumble-tone ikinä alle 30e:n hintaan. Koti-ovelle tuotuna.
FreshPots
06.07.2011 19:03:56
SirElwood: Joyo ultimate driven toi postinjakaja. Paras Dumble-tone ikinä alle 30e:n hintaan. Koti-ovelle tuotuna.

Modailetko Freekish Blyyssiksi? Oli netti-viihdettä parhaimmillaan tuo Freekish Blues ;D
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
SirElwood
06.07.2011 19:09:49
Crossfire96: Modailetko Freekish Blyyssiksi?

En. Onpahan enempi säätövaraa ilman modailuja.

Oli netti-viihdettä parhaimmillaan tuo Freekish Blues ;D

Totta. =D
Krice
06.07.2011 19:34:15

vvaltsu: Miten vittu nää pystyt soittamaan kasin kielillä ja vielä leluskaalalla?

Tuo on tietyllä tavalla erikoinen kysymys, koska ohuemmilla kielillä on helpompi soittaa. Tarvitaan vähemmän voimaa (=nopeampaa). Lyhyt skaalakin on parempi, koska se lisää hieman ulottuvuutta.
vvaltsu
06.07.2011 19:55:49
Krice: Tuo on tietyllä tavalla erikoinen kysymys, koska ohuemmilla kielillä on helpompi soittaa. Tarvitaan vähemmän voimaa (=nopeampaa). Lyhyt skaalakin on parempi, koska se lisää hieman ulottuvuutta.

Toi ulottuvuusseikka on munsta täyttä shaiberia. Ainut syy, joka oikeuttaa ton skaalan kanssa temppuilun, on sopivan tatsin ettiminen. Meikä esmes ei leluskaalasella tykkää soitella, kun siinon ysit liian löysät ja kympit liian jäykät. Ysipuokit on muuten vaan vähän kiven alla. Ja kokeilepa vetää kasisetillä jotain Townshend-myllyä.. tai yleensä soittaa komppia. Ei kaseilla voi räimiä kieliä kunnolla, ja siitähän se klassinen rokki/hewisoundi lähtee, kaikki täysillä. Myös komppikäsi ihan täysillä.
Objectif Lune
06.07.2011 20:10:49

Milloin skaalasta on tullut moraalifilosofinen kysymys?
ReBeat
06.07.2011 20:12:13

vvaltsu: Ei kaseilla voi räimiä kieliä kunnolla, ja siitähän se klassinen rokki/hewisoundi lähtee, kaikki täysillä. Myös komppikäsi ihan täysillä.

Kyllä niillä voi räimiä mutta se pitäis opetella, koska parhaasti toimiva maksimi räimintävoima on pienempi ohuiden kielien kanssa. Ohuen setin kanssa kaikki tapahtuu enemmän micro-tasolla, mutta informaatiota on edelleen ihan riittävästi ja räime on tallella. Se pitää vaan vahvistaa rivakammin eli vahvistimesta lisää potkua JA edelleen käden ei pidä ylittää sopivaa maksimivoimaa. Jos käsi ei osaa räimiä tarpeeks micro-tasolla, niin vika on vaan ihmisessä. Ja ohuet kielet pitää olla puhtaat että ne soi. Toi korostuu mitä ohuempiin siimoihin menee. Ne menettää nopeasti sointinsa.
FreshPots
06.07.2011 20:19:50
vvaltsu: Toi ulottuvuusseikka on munsta täyttä shaiberia. Ainut syy, joka oikeuttaa ton skaalan kanssa temppuilun, on sopivan tatsin ettiminen. Meikä esmes ei leluskaalasella tykkää soitella, kun siinon ysit liian löysät ja kympit liian jäykät. Ysipuokit on muuten vaan vähän kiven alla. Ja kokeilepa vetää kasisetillä jotain Townshend-myllyä.. tai yleensä soittaa komppia. Ei kaseilla voi räimiä kieliä kunnolla, ja siitähän se klassinen rokki/hewisoundi lähtee, kaikki täysillä. Myös komppikäsi ihan täysillä.

Kyllä Billy Gibbons soittaa seiskoilla ja Gibson-skaalalla ihan muikeasti. Ja saundaa kaiken lisäks kaikelta muulta kuin ohkaiselta.
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
Juicy
06.07.2011 21:27:01

vvaltsu: Toi ulottuvuusseikka on munsta täyttä shaiberia. Ainut syy, joka oikeuttaa ton skaalan kanssa temppuilun, on sopivan tatsin ettiminen. Meikä esmes ei leluskaalasella tykkää soitella, kun siinon ysit liian löysät ja kympit liian jäykät. Ysipuokit on muuten vaan vähän kiven alla. Ja kokeilepa vetää kasisetillä jotain Townshend-myllyä.. tai yleensä soittaa komppia. Ei kaseilla voi räimiä kieliä kunnolla, ja siitähän se klassinen rokki/hewisoundi lähtee, kaikki täysillä. Myös komppikäsi ihan täysillä.

"Täältä tulee hirmuinen rölli, on mulla metsässä tölli..."
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Invader
06.07.2011 21:38:00

Näinkö siellä netissä sanotaan?

Millä tavalla se ulottuvuusseikka on sunsta täyttä shaiberia? Sehän on ihan puhdasta faktaa että lyhyemmällä skaalalla yltää laajemmalle alueelle käsien ja sormien koosta riippumatta.
Tai sitten ei..
Jucciz
06.07.2011 22:30:54
Invader: Näinkö siellä netissä sanotaan?

Millä tavalla se ulottuvuusseikka on sunsta täyttä shaiberia? Sehän on ihan puhdasta faktaa että lyhyemmällä skaalalla yltää laajemmalle alueelle käsien ja sormien koosta riippumatta.

Sit jos on isot ja pitkät sormet, se on ihan puhdasta faktaa, että otelauta on paljon "ruuhkaisempi" lyhyellä skaalalla, jolloin lopputulos voi olla surkeimmalla mahdollisella tuurilla aikamoista sekamelskaa. Tällöin pidempi skaala tuottaa todennäköisesti paremman lopputuloksen.

Mulle henkilökohtaisesti on kyllä ihan sama, onko käytössä Les Paul vai Strato. 0,75 tuuman ero mensuurissa on mulle täysin merkityksetön.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
vvaltsu
06.07.2011 22:32:51 (muokattu 06.07.2011 22:33:14)
Invader: Näinkö siellä netissä sanotaan?

Ihan ite kokkeilin. Ohan siinä ero, mut ei niin mainittavan suuri, että sitä kannattas tehdä sen suurempaa numeroa.

E: Juccizkin on aivan oikeassa.
Joees
06.07.2011 22:34:13
Jucciz: Mulle henkilökohtaisesti on kyllä ihan sama, onko käytössä Les Paul vai Strato. 0,75 tuuman ero mensuurissa on mulle täysin merkityksetön.

Sama meininki. Kyllä mä sen huomaan joo mut ei sillä ole mitään merkitystä mihinkään mun soitteluissa. Tai sit mä oon vaan ihan paska ja tunari enkä osaa mitään.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jucciz
06.07.2011 22:38:45
Methis: Sama meininki. Kyllä mä sen huomaan joo mut ei sillä ole mitään merkitystä mihinkään mun soitteluissa. Tai sit mä oon vaan ihan paska ja tunari enkä osaa mitään.

Muuten sama (ihan paska ja tunari jne), mut mää en edes huomaa. Sen kyllä huomaan jos käytössä on 11-setin sijaan 10-setti tai ohuempi - lähinnä siitä, että yhtäkkiä ei voikaan soittaa. Sen sijaan kolmen neljännestuuman ero kielen soivassa pituudessa ei tunnu missään.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sakked
06.07.2011 23:03:19
Jucciz: Sit jos on isot ja pitkät sormet, se on ihan puhdasta faktaa, että otelauta on paljon "ruuhkaisempi" lyhyellä skaalalla, jolloin lopputulos voi olla surkeimmalla mahdollisella tuurilla aikamoista sekamelskaa. Tällöin pidempi skaala tuottaa todennäköisesti paremman lopputuloksen.

Itellä on iso käsi ja pitkät sormet. Helppo soittaa SGllä silti.
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)