Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä virvelikalvo?
1 2 3
BigBacon
05.07.2011 19:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi hyvä virvelin lyöntikalvo?
 
Kannattaisiko ostaa Remo Ambassador coated vai suositteleeko joku jotain parempaa?
 
hansakemanelius
05.07.2011 19:53:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigBacon: Mikä olisi hyvä virvelin lyöntikalvo?
 
Kannattaisiko ostaa Remo Ambassador coated vai suositteleeko joku jotain parempaa?

 
Remo Ambassador coated on varma valinta.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Sonormies
05.07.2011 20:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai saman kalvon CS-versio (controlled sound), missä on hieman kalvon sointia demppaava pyöreä lätkä kalvon alapuolelle liimattuna. Itse käytän CS:ää, mutta perus-Ambassadorkin on hyvä kalvo.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Vallu-Veke
05.07.2011 22:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remo CS saa minun äänet myös.
 
hollmi-5
05.07.2011 23:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remon Ambassador, CS ja Emperor (kaiki coated) on minulla virveleissä toimineet hyvin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
05.07.2011 23:30:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en pidä hirveästi Remon CS-kalvon soundista. Tekee rummusta liian kopsahtavan ja keskiäänivoittoisen. Mutta mielummin se kuin joku enemmän dempattu.
Ambassador tai vintage ambassador ovat suosikkejani, ne toimivat aina. Jos niillä ei saa rumpua soundaamaan hyvältä, niin vika on rummussa (tai virittäjässä).
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
05.07.2011 23:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä Ambassador X? On yhdessä virvelissä, kun myyjä suositteli. Menin jekkuun. En itse tykkää, mutta soittelen sen piheyksissäni loppuun ja laitan demppiä rankasti...
Mitäpä muut tykkäätte ko. kalvosta? Minusta parhautta keppituntumaa, mutta tinnutusmiehelle ainakin liikaa yläpäätä.
 
markkuliini
05.07.2011 23:51:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Entä Ambassador X? On yhdessä virvelissä, kun myyjä suositteli. Menin jekkuun. En itse tykkää, mutta soittelen sen piheyksissäni loppuun ja laitan demppiä rankasti...
Mitäpä muut tykkäätte ko. kalvosta? Minusta parhautta keppituntumaa, mutta tinnutusmiehelle ainakin liikaa yläpäätä.

 
Karmee kalvo minusta. Olen siitä pariinkin kertaan tänne kirjoittanut, joten en jaksa pitkälti nyt. Liian jäykkä tuntuma, ja soundiltaan kolkko kalvo. Virvelissä toimi soundiltaan vielä juuri ja juuri, mutta tomeissa katastrofi.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
passe
06.07.2011 00:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä tyyliseen musaan?
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joonama
06.07.2011 03:47:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tylsä, mulla aina Ambassador. Jos on kokeilunhalua niin nostaisin kylmiltään pinnalle (ehkä jopa koklailujärjestyksessä): CS, Emperor, PS3... sitten menee jo ufoiksi kuten Fiberskyn, Reneissance Ambassador...
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
ÄM
06.07.2011 09:47:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambassadoria ollut ja emperoria, ookoota molemmat.
Nyt on ollu Aquariania, en muista mallia, siinä ainakin toi z-100 coatinki kestää aivan erilailla, kuin remon coatti; suhiseepi sudit pidempään.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
joku muu sikko
07.07.2011 12:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PInstripella Iso läski poks soundi, käytän vanhassa pearlin teräsvirvelissä perinnehevisoundiin.
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Veksi
07.07.2011 23:07:36 (muokattu 07.07.2011 23:10:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut Remo AMB Renessaisse kalvoja virveliin, ja tomeihin?
Tämähän on Remon kalvoista hintaluokan yläpäästä!!? Entäs Bassorummun kalvo?
 
mattjuha
08.07.2011 01:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Onko kukaan kokeillut Remo AMB Renessaisse kalvoja virveliin, ja tomeihin?
Tämähän on Remon kalvoista hintaluokan yläpäästä!!? Entäs Bassorummun kalvo?

 
Mulla on ollut parikin kertaa tomeissa ja virvelissä. Ihan mukavat saundit, yhdistyy hyvin kirkkaan ja karhean kalvon ominaisuuksia. Noitahan käytetään nykyään paljon patarummuissa. Soitin Laineella on ollut jo muistaakseni kolme vuotta sama pakettitarjous. http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/244&kategoria_id=1036
 
markkuliini
08.07.2011 01:35:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Onko kukaan kokeillut Remo AMB Renessaisse kalvoja virveliin, ja tomeihin?
Tämähän on Remon kalvoista hintaluokan yläpäästä!!? Entäs Bassorummun kalvo?

 
Mulla oli kerran snaressa, enkä tykännyt yhtään. Epäselvä, ei-fokusoitunut, ja liian treblekäs verrattuna normi ambassadoriin. Jäi sointi jotenkin suttuisesti vinkumaan. Tomeissa/bassarissa ei kokemusta. Voi toimia hyvinkin, niissä kun on eri lain alaisuudet.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Nthrax
08.07.2011 23:18:26 (muokattu 08.07.2011 23:22:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelle kiristynyt aina rungon päället ambassador coated.. Vois kyllä testailla välillä jotain muutakin.
 
EDIT: Onko muuten missä kaupassa halvimmat remon kalvot? ..siis jos nyt pysytään ihan Suomen rajojen sisäpuolella. Näitä on niin mahottomasti, mutta kattelin, että Soitin Lainella olis aika edukkaat.
 
I believe that I can see the future As I repeat the same routine..
joonama
09.07.2011 00:03:25 (muokattu 09.07.2011 00:04:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Onko kukaan kokeillut Remo AMB Renessaisse kalvoja virveliin, ja tomeihin?
Tämähän on Remon kalvoista hintaluokan yläpäästä!!? Entäs Bassorummun kalvo?

 
Tomeihin joskus koittanut, enkä Diplomat-reson kanssa saanut hyvää/mieleistäni. Tuli sellainen pojojoing-ääni aina mukaan kokeili sitten kireää tai löysää virettä. Taannoin tosin heitin hätäpäissäni Force 2000 12" tomiin (noin 9mm poppelirunko, ei mitään hifiä) lyöntikalvoksi RA:n ja resona on muistaakseni joku paksuhko, vanha Saksan Sonor. Siinä toimii yhtä huonosti kuin 13" tomissa oleva Ambassador ja 16" tomissa oleva Emperor... Resot ovat aika loppu, ja ehkä juuri siksi tuollainen sekahommeli ei kauheasti haittaa (reeni)nauhalla, soittajalle sitten vähän enemmän.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
kincy
10.07.2011 21:23:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nthrax: Itelle kiristynyt aina rungon päället ambassador coated.. Vois kyllä testailla välillä jotain muutakin.
 
EDIT: Onko muuten missä kaupassa halvimmat remon kalvot? ..siis jos nyt pysytään ihan Suomen rajojen sisäpuolella. Näitä on niin mahottomasti, mutta kattelin, että Soitin Lainella olis aika edukkaat.

 
Soitin Laineella on kyllä joo aika edulliset kalvot. Sieltäpä tulee itse tilailtua, jos ei paikallisella satu olemaan.
 
Kailis
11.07.2011 15:18:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aquarian Texture Coated tai Texture Coated w/Power Dot. Power Thin kalvoa en kehtaa suositella koska se on mielestäni hyvin dempattu ja botnekas. Toimii akustisesti kinkkisissä tiloissa ja mikitettynä.
 
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
VeKrio
14.07.2011 03:29:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon viimeksi ostanut Aquarianin Modern Vintagen. Se on hyvä ainakin tossa 13" virpassa. Kallis tosin, yli parikymppiä, eikä mun mielestä ole sen parempi kuin perus ikisuosikkini Remo Ambassador Coated. Vastaava CS on musta aivan kamala. En saa sillä minkäälaista hyvää soittofiilistä. Moni sitä käyttää ja kaiketi tykkää. Mun settiin sitä ei tu enää ikinä.
 
Ostin tomien kirkkaitten diplomatien tilalle kirkkaat ambassadorit, mutta en saanut sellaisen kuin tohon 14" tomiin. Ja en ole sitä laittanut toistaiseksi, kun tuntuu toi Coated Emperor ja kirkas Diplomat toimivan tosi hyvin tomeissa. Niinpä taidan lätkästä sen tohon kuparivirppaan ihan huvikseni. Coatediin verrattuna varmaan napsumpi saundi, mikä kyl passaa.
 
En ole koskaan kirkasta kalvoa virpassa kokeillut, markkuliini tais tehä jotain kokeiluja niillä...
 
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «