Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Final Cut Pro X julkaistu, 240€
1
Aki
22.06.2011 12:23:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjelmasta ei näy Mnetissä olevan mitään mainintaa, joten otanpa puheeksi. Uusiksi vedetty workflow, todella rohkea veto Applelta. Muutama tärkeä ominaisuus kuten monikameratuki vasta tulossa, mutta pakkohan mun oli toi ostaa jo eilen illalla. Saatavana vain Mac App Storesta.
 
www.apple.com/finalcutpro/
 
Täytyy kyllä myöntää, FCE:hän oli ihan kivikautinen tähän verrattuna. Vaikka FCPX vähän iMovielta näyttääkin, aika vähän näissä on samaa.
 
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
Lähikauppias
22.06.2011 16:49:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei EDL:n, XML:n tai OMF:n exporttausta, mikä vähän tekee koko ohjelmasta käyttökelvottoman minkään muun kuin kotipuuhastelujen leikkaamiseen. Ei myöskään yhteensopivuutta vanhojen FCP-projektien kanssa, mutta sen kanssa nyt vois jotenkin vielä elää.
 
Magnetic timeline vaikuttaa ihan fantsulta, mutta binien puuttuminen ja kaiken ikinä importatun matskun näkyminen iPhoto -tyylisinä eventteinä vähän arveluttaa. En ole kylläkään vielä kokeillut, joten turha sinänsä sanoa vielä mitään.
 
Alunperin olin suunnitellut ostaa ohjelman heti kun se julkaistaan, mutta export-vammaisuuden takia on toistaiseksi vähän turhaa ostaa 240 euron leikkikalua. Toivottavasti toi korjataan tulevissa versioissa.
 
www.johnnysuperhero.com
www.koriakittenriot.com
Rock over London, rock on Chicago.
Sir Härö
23.06.2011 12:47:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tule koskettaamaan minua millään tavalla :|
 
chico_miguel
27.06.2011 20:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Innostuin aluksi mainospuheiden perusteella, mutta nyt kun lukee keskusteluja ympäri nettiä, niin ohjelma on kirottu syvimpään helvettiin. Pitää ilmeisesti odotella päivityksiä - niitä saa luvan ollakin. En siis aio hankkia.
 
Lähikauppiaalla olikin jo kaikki olellisimmat puutteet listattuna, mutta melko törkeä veto Applelta julkaista tuollaista muka-pro -kuraa.
 
"Eres tú cabron hijo de puta"
Aki
27.06.2011 23:38:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo kiroaminen tulee tahoilta joilla on tietyt työtavat joihin tämä FCPX ei vielä istu. Mutta moni ammattilaistaho on yhtä mieltä siitä että vuoden - puolentoista päästä tämä on se ohjelma jota käytetään. Apple on itsekin sanonut että tämä on vasta uuden tien alku, ja että olennaisia ominaisuuksia on vielä tulossa.
 
Kuraa tämä ei ole. Jos tiedossa olevat puutteet ei kosketa sua, tämä on merkittävä parannus aiempaan verrattuna. Esim mun käytössä nykyisillä puitteilla ei ole väliä. Multicamia saattaisin käyttää joskus, mutta luulen ominaisuuden tulevan ennen kuin tarvitsen.
 
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
Lähikauppias
28.06.2011 10:04:21 (muokattu 28.06.2011 10:05:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt vähän enemmän artikkeleita lukeneena (tosin ei vieläkään kokeilleena), FCP X vaikuttaa itse asiassa varsin mainiolta. Monia ihan loistavia ominaisuuksia.
 
Nykypäivän editointisoftat perustuu kaikki 90-luvulle, on niitä aikakin pikkuhiljaa uudistaa.
 
Kunhan projektin onlineen ja äänitöihin siirto saadaan kuntoon (eikä mun puolesta edes tarvi olla EDL/OMF, nekin alkaa olla jo ikivanhoja), niin oon ihan valmis hyppäämään kelkkaan.
 
www.johnnysuperhero.com
www.koriakittenriot.com
Rock over London, rock on Chicago.
Suisiideri
29.06.2011 17:53:18 (muokattu 29.06.2011 23:43:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on kyllä varsin hyvä veto Applelta, kun toi peruspaketti on nyt noin halpa. Mitäpä sitä turhaan softalla enää rahastamaan kun se on jo hardwarella tehty. Senkin takia tämä on erittäin houkutteleva työkalu jopa minulle joka ei mäkkiä omista. Ois mukava päästä testailemaan ja vertailemaan FCP:hon.
 
E: http://www.apple.com/finalcutpro/faq/ Tuossa on jotain juttua.
 
CHATJUMALIEN VALTAKUNTA "Minä kyllä yleensä huomaan että milloin minua vedetään nenästä, ja nyt ei tullut sitä vaikutelmaa." - danny
chico_miguel
30.06.2011 11:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin jotain juttua: http://teamcoco.com/video/conan-editors-love-final-cut
 
"Eres tú cabron hijo de puta"
chico_miguel
05.07.2011 22:38:28 (muokattu 05.07.2011 22:38:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Final Cut X kusi hommat pahasti, mutta Adobe päätti iskeä: nyt olis "vaihda FCP:sta Premiereen -kampanjassa" tarjouksessa CS 5.5 Production Premium -50%!!!!
 
http://www.adobe.com/special/offers.html?promoid=ITKJK
 
"Eres tú cabron hijo de puta"
author
25.07.2011 02:56:49 (muokattu 25.07.2011 02:57:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just olin myymässä express nelosta pois, mut eihän siitä enää mitään järkevää summaa saa..
 
edit. Olipa turha postaus näin jälkeenpäin ajatellen. Risoo vaan tää kehitys.
 
ostakaa kitara. multa.
Aki
20.09.2011 23:56:13 (muokattu 20.09.2011 23:56:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen päivitys Final Cut Pro X:ään julkaistu, mukana mm XML import ja export, sekä 30 päivän ilmainen koeaika. Monikameraeditointia ei vielä, mutta sekin on Applen mukaan tulossa.
 
http://itunes.apple.com/us/app/final-cut-pro/id424389933?mt=12
 
"Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back." Thomas "The Event", 1944
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «