Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DT:n uudet lelut
1 2 3
Synastikki
05.07.2011 14:38:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin tossa justiinsa bootlegiä Dream Theaterin uudelta keikalta manginin kanssa ja näkyi kivoja synaleluja :) Rudessilla oli kuten arvata saattaa lavalla Kronos ja iPad sekä continuumi, mutta uutta oli että rudessin ständi ei enää vain pyöri vaan tilttaa myös ainakin oikealle. Myungin bassopedaalien vieressä oli myös Moog Taurus bassopedaalit :)
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Vessajono
05.07.2011 20:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: Löysin tossa justiinsa bootlegiä Dream Theaterin uudelta keikalta manginin kanssa ja näkyi kivoja synaleluja :) Rudessilla oli kuten arvata saattaa lavalla Kronos ja iPad sekä continuumi, mutta uutta oli että rudessin ständi ei enää vain pyöri vaan tilttaa myös ainakin oikealle. Myungin bassopedaalien vieressä oli myös Moog Taurus bassopedaalit :)
 
Link or it didn't happen.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
pekka montin
05.07.2011 21:37:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: Löysin tossa justiinsa bootlegiä Dream Theaterin uudelta keikalta manginin kanssa ja näkyi kivoja synaleluja :) Rudessilla oli kuten arvata saattaa lavalla Kronos ja iPad sekä continuumi, mutta uutta oli että rudessin ständi ei enää vain pyöri vaan tilttaa myös ainakin oikealle. Myungin bassopedaalien vieressä oli myös Moog Taurus bassopedaalit :)
 
Dream Theater fanit eivät taas ole olleet asiasta kovinkaan innoissaan, päinvastoin.
Fanit on aika täynnä jo sitä Rudessin liruttelua ja noita sen soitinratkaisuja.
 
Rudess on taitava soittaja, ja pirun tekninen. Tyylitajusta hänen kohdallaan ei voi kuitenkaan puhua edes samana päivänä verratavissa esim. Kevin Mooren työskentelyyn. Moorehan hylkäsi jo aikoja sitten noi kornit tiluttelut, koska ne kuuluu Stratovariukselle ja kumppaneille("hevibändeille"). 70-luvulla vielä oli kova kundi jos sormet juoksi, mutta yleisö on alkanut kyllästymään sellaiseen, etenkin jos siinä ei ole mitään järkeä. Ihmiset haluaa järkeä ja tarkoituksellisuutta musiikilta sillä sirkushuvit itsessään alkaa jo olemaan vanha juttu, ainakin tuon urheilurunkkaamisen saralla. Itse pidän tiluttamisesta vain fuusiomusassa(koska saundit ja fraseeraus) mutta metallimusan suhteen mielestäni ne hommat sietää jättää kitaristin harteille, sillä synaleadit ja tilut alkaa vain olemaan aikansa eläneitä.
 
Kuuntelin myös Rudessilta jotain Mellotronin käyttöä, ja se tilutti sitäkin jossain tempossa 230...Kyseinen instrumenttihan kun kuitenkin soi parhaiten viulusynien tapaan HITAISSA tempoissa.
 
Thomas Häggblom
05.07.2011 21:46:34 (muokattu 05.07.2011 21:46:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: mielestäni ne hommat sietää jättää kitaristin harteille, sillä synaleadit ja tilut alkaa vain olemaan aikansa eläneitä.
 
Pakko tarttua tähän, eli siis onko kitarasoolot ja tilut sitten jotenkin vähemmän aikansa eläneitä? :D
Mun mielestä on vaan piristävää jos edes joskus harvoin annetaan valokeila jollekin muullekin kuin sille alati tiluttelevalle lead-kitaristille..
 
www.myspace.com/loistavapolku
Prophet
05.07.2011 21:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nänni- tai pianohaitari sopisi hyvin Rudesille. Merkkinä tietysti Kouvolan Casotto tai Giulietti.
 
pekka montin
05.07.2011 21:56:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Undying Dreams: Pakko tarttua tähän, eli siis onko kitarasoolot ja tilut sitten jotenkin vähemmän aikansa eläneitä? :D
Mun mielestä on vaan piristävää jos edes joskus harvoin annetaan valokeila jollekin muullekin kuin sille alati tiluttelevalle lead-kitaristille..

 
No, se on hieman sama juttu kun laulajienkin kohdalla nykypäivänä.
Tasokkaita laulajia löytyy nykyään jo suomestakin kohtuullisen paljon, ja määrä kasvaa. Sama pätee näiden tiluttajien kohdalla. Enään ei ole vain se Jenssi Ja Rudessi jotka tunnetaan noista jutuista.
 
Ongelmana nykyään on se että metallilaulajia ei enään erota toisistaan, tulkitataidot ja oma ilme puuttuu. Sama pätee synasoittajien kohdalla. Aina ne samat leadit, padit ja tilut. Toihan on kuitenkin jo 20 vuotta vanha juttu. Järkevämpää on pyrkiä korvaamaan päättömiä tiluja hyvällä maulla, ja melodioilla. Eihän tilutus itessään enään ketään säväytä, päinvastoin, se koetaan jo monissa piireissä ärsyttäväksi, ja etenkin jos sinne tulee joku perusjamppa tiluttamaan Nordillansa jotain maneereita jotka on tehnyt alan huiput kaksisataa kertaa paremmin jo se 20 vuotta sitten.
 
Näiden takia siis itse siirryin kokonaan fuusion pariin, koska se tilitys on sielä monipuolisempaa, rytmisempää + saundi ja soitinratkaisut ovat paljon tyylikkäämpiä.
 
Esim.
 
http://www.youtube.com/watch?v=B5hOZOLvjIE
 
Tai Synan suhteen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=4RgHYcmK_-g
 
Täähän on vain mun mielipide asiasta, mutta kyllä ne kovimmat tiluttajat löytyy ihan muista piireistä kuin näistä perinteisistä pitkätukkapiireistä..
 
pekka montin
05.07.2011 21:59:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: No, se on hieman sama juttu kun laulajienkin kohdalla nykypäivänä.
Tasokkaita laulajia löytyy nykyään jo suomestakin kohtuullisen paljon, ja määrä kasvaa. Sama pätee näiden tiluttajien kohdalla. Enään ei ole vain se Jenssi Ja Rudessi jotka tunnetaan noista jutuista.
 
Ongelmana nykyään on se että metallilaulajia ei enään erota toisistaan, tulkitataidot ja oma ilme puuttuu. Sama pätee synasoittajien kohdalla. Aina ne samat leadit, padit ja tilut. Toihan on kuitenkin jo 20 vuotta vanha juttu. Järkevämpää on pyrkiä korvaamaan päättömiä tiluja hyvällä maulla, ja melodioilla. Eihän tilutus itessään enään ketään säväytä, päinvastoin, se koetaan jo monissa piireissä ärsyttäväksi, ja etenkin jos sinne tulee joku perusjamppa tiluttamaan Nordillansa jotain maneereita jotka on tehnyt alan huiput kaksisataa kertaa paremmin jo se 20 vuotta sitten.
 
Näiden takia siis itse siirryin kokonaan fuusion pariin, koska se tilitys on sielä monipuolisempaa, rytmisempää + saundi ja soitinratkaisut ovat paljon tyylikkäämpiä.
 
Esim.
 
http://www.youtube.com/watch?v=B5hOZOLvjIE
 
Tai Synan suhteen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=4RgHYcmK_-g
 
Täähän on vain mun mielipide asiasta, mutta kyllä ne kovimmat tiluttajat löytyy ihan muista piireistä kuin näistä perinteisistä pitkätukkapiireistä..

 
Niin ja täähän on kans vain mun mielipide mutta eikös saundien olisi tarkoitus välittää tunteita ja mielentiloja sen sijaan että ne kuulostavat vain näennäisen siisteiltä ja moderneilta?
 
Stiiq
05.07.2011 22:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Niin ja täähän on kans vain mun mielipide mutta eikös saundien olisi tarkoitus välittää tunteita ja mielentiloja sen sijaan että ne kuulostavat vain näennäisen siisteiltä ja moderneilta?
 
Entä jos Rudessin mielestä sen saundit on herkkiä ja lyyrisiä? Tai sen äärimmäisen nopea soitto kuvastaa sen taiteellista näkemystä kauniista soitosta? Saa kai silläkin olla mielipide. Itse en juurikaan tykkää miehen soitosta, joskin se on ihan eeppisen hyvä soittaja.
 
Muuten oon aika lailla samaa mieltä.
 
Juho L
05.07.2011 22:12:36 (muokattu 05.07.2011 22:13:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaisia peniksenpidennysoksennuksiahan ne tilusoolot ovat aina olleet. Itse en ole koskaan diggaillut näistä "nyt mä vejän soolon tässä valokeilassa"-soittajista. Ne on aina lähes poikkeuksetta ahdistavaa kakkaa.
 
Eihän se aina synti ole, jos soolo on nopea ja tekninen. Onhan Gentle Giant ihan loistavaa musaa, mutta ehkä kusisinta soitettavaa ikinä. Siinä ei toisaalta oikeastaan sooloja ole, vaan kaikki vetää yhdessä hyvällä maulla biisien ehdoilla. Hyvä esimerkki toimivasta "itsenäisestä" synasoolosta on vaikkapa Shine on You Crazy Diamondin Moogit. Ne eivät sieltä hypi esiin, vaan tukevat biisiä. Se vain tulee sinne, eikä sitä välttämättä edes huomaa. Tai sitten vaikka Genesiksen In The Cagessa olevat soolot.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
pekka montin
05.07.2011 22:15:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stiiq: Entä jos Rudessin mielestä sen saundit on herkkiä ja lyyrisiä? Tai sen äärimmäisen nopea soitto kuvastaa sen taiteellista näkemystä kauniista soitosta? Saa kai silläkin olla mielipide. Itse en juurikaan tykkää miehen soitosta, joskin se on ihan eeppisen hyvä soittaja.
 
Muuten oon aika lailla samaa mieltä.

 
Jep. Mä oon miettinyt sillai että se on TAATUSTI saanut jotain hyviä soppareita tehtyä laitevalmistajien kanssa, jonka seurauksena se sitten on ihan totaalisen tärähtänyt noihin sirkushuveihin ja uusimpiin leluihin. Kaverihan tunnetaan nykyään jo miltei paremmin soitinesittelyistään sekä tiluvideoistaan.
 
Vessajono
05.07.2011 22:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Tai Synan suhteen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=4RgHYcmK_-g
 
Täähän on vain mun mielipide asiasta, mutta kyllä ne kovimmat tiluttajat löytyy ihan muista piireistä kuin näistä perinteisistä pitkätukkapiireistä..

 
No kyllä nuo 80-luku-takatukka-DX7-D50-M1 -fuusiotilusoundit on nekin ihan yhtä lailla aikansa eläneitä kuin jenssisoundilla vedetty hevisoolo. Ja ihan yhtä kammottavaa kuunneltavaa.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Juho L
05.07.2011 22:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No kyllä nuo 80-luku-takatukka-DX7-D50-M1 -fuusiotilusoundit on nekin ihan yhtä lailla aikansa eläneitä kuin jenssisoundilla vedetty hevisoolo. Ja ihan yhtä kammottavaa kuunneltavaa.
 
Tähän täytyy yhtyä täysin palkein. Kaikki 80- ja 90-luvun digitaalishaiba. Eyh! Tuhoisaa. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki DX7:t ja M1:t poltettaisiin isossa roviossa.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
pekka montin
05.07.2011 22:37:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No kyllä nuo 80-luku-takatukka-DX7-D50-M1 -fuusiotilusoundit on nekin ihan yhtä lailla aikansa eläneitä kuin jenssisoundilla vedetty hevisoolo. Ja ihan yhtä kammottavaa kuunneltavaa.
 
Sielä sentäs on groove soitossa, ja henk.kohtasesti mä kuuntelen mielummin vaikka 200 vuotta vanhaa epävireistä pianoa, kuin jotain Rudessin uusimpia leluja jotka ei herätä myöskään mussa minkäänlaisia mielikuvia ja tunteita. Rudessi keskittyy vain nopeisiin ääniin, eikä se oikein edes jaksa perehtyä soittimien luonteisiin sen enempää, ja mitä niistä voisi saada irti. Pääasia että kaikkea voi vain tiluttaa.
 
Pointti oli siinä että jos mun pitää valita tilutuksen suhteen:
A) Kuuntelenko aikaansa jämähtänyttä Metallimuusikkoa
B) Kuuntelenko aikaansa jämähtänyttä Fuusiomuusikkoa
 
....On valinta aika selvä. Fuusiossa sentäs homma perustuu improvisaatioon, ja ajattomuuten enemmän kun noi hevitilut ja saundit sen mukana. Niin, ja Fuusiomusassa mun ei tarvitse kuunnella Labrien määkimistä ; P
 
Juho L
05.07.2011 22:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Pointti oli siinä että jos mun pitää valita tilutuksen suhteen:
A) Kuuntelenko aikaansa jämähtänyttä Metallimuusikkoa
B) Kuuntelenko aikaansa jämähtänyttä Fuusiomuusikkoa
 
....On valinta aika selvä. Fuusiossa sentäs homma perustuu improvisaatioon, ja ajattomuuten enemmän kun noi hevitilut ja saundit sen mukana. Niin, ja Fuusiomusassa mun ei tarvitse kuunnella Labrien määkimistä ; P

 
Periaatteessa samaa kakkaa eri kuorissa. Kyllähän nuo tiluttelijametallimiehetkin improaa. Ei se sitä hyvää lopputulosta silti takaa. Siinä vaiheessa kun tärkeämpi kysymys on miten soittaa kuin miksi soittaa, niin ollaan hakoteilla, aivan sama mitä soitettiin ja missä bändissä.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
pekka montin
05.07.2011 22:52:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Tähän täytyy yhtyä täysin palkein. Kaikki 80- ja 90-luvun digitaalishaiba. Eyh! Tuhoisaa. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki DX7:t ja M1:t poltettaisiin isossa roviossa.
 
Niin no, eihän nuo soittimet ole kuin ollut mullistava edistysaskel ja suunnan näyttäjä ko aiheen tiimoilta, ja sen suhteen mihkä on tultu. Samantienhän voitaisiin unohtaa koko 80-luku, ja että syntetisaattoreita on edes ollut olemassa, tai että ne yleistyivät niin paljon että niihin on ollut muillakin kuin Vangeliksella varaa.
 
Ko ei myöskään mielestäni ole siinä että mikä soitin, vaan että missä mikäkin soitin esiintyy, ja että onko käyttöyhteys oikea. Tärkeimpänä seikkana tietenkin sitten se soittotaito. Kaikille soittimille on aikansa ja paikkansa, soundit siihen maaten.
Typerintä on mielestäni noudattaa aina jonkun tietyn aikakauden saundiperinteitä, vaan synathan on nimenomaan luotu siihen että kaikki saundit ja käyttötarkoitukset ovat mahdollisia, jos maku ja käyttötarkoitus on oikea. Tärkeintähän omasta mielestäni on se että se herättää kuulijassa tunteita, oli kyseessä sitten vaikka 200 vuotta vanha ja epävireinen perintöpiano. Tunteet ja sointivärit ovat ajattomia, eikä sitä määrittele vain kuin ihmisen omat mieltymykset itsessään.
 
Omasta mielestäni saundimaailma kärsii nykyään ETENKIN progessa paljon sen takia että sillä tähdätään liian geneerisiin, lakonisiin ja futuristisiin sävyihin. Levynkannet pursuaa jotain kimallehiekkaa, kundeilla on silkkipaidat päällä, mikin varressa on joku Fabio ja synien takana on joku Yliopisto poika joka ostanut juuri stipendirahoillaan uusimman Nordin tai Kronoksen. Sitten lauletaan liibalaabaa, ja tehdään progea vain sen takia että se on progea, ja keskitytään lähinnä siihen suorittamiseen ja laiterunkkaukseen, kuin siihen itse sanottavaan. En tarkoita että homman pitäisi olla "retroa", mutta henk.kohtasesti mä ite näen hyvää kaikissa aikakausissa ja saundeissa, ja myös nykyajan saundeille on oma paikkansa ja aikansa, ja tulevaisuus sen näyttää kuinka ilmeikäs ja tärkeä osa se loppuviimein tulee olemaan. Sen kuitenkin tiedän että nykyajan saundistandardeilta ja musiikilta ylipäätään puuttuu OMA ilme, ja se ei omasta mielestäni ole kovinkaan hieno asia.
 
pekka montin
05.07.2011 22:59:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Periaatteessa samaa kakkaa eri kuorissa. Kyllähän nuo tiluttelijametallimiehetkin improaa. Ei se sitä hyvää lopputulosta silti takaa. Siinä vaiheessa kun tärkeämpi kysymys on miten soittaa kuin miksi soittaa, niin ollaan hakoteilla, aivan sama mitä soitettiin ja missä bändissä.
 
Suurin ero löytyy mielestäni siitä että Fuusiomuusikot ovat Jazz, proge ja rockmuusikoita jotka halusivat löytää uusia ilmaisutapoja itsestään.
 
Metallimiehissä myös tämä päti aikanaan, vielä 20 vuotta sitten.
Nykyään metallitiluttajat ovat näitä Warmeneja joidenka elämän suurin tarkoitus on olla törkeen nopea, ja kenties, EHKÄ, joskus, olla Jenssiä parempi soittaja.
Musiikillinen ilmaisu ja fraseeraus on myöskin hyvin suoraa, verrattavissa esim. Fuusioon, joka on kuitenkin jo 50% Jazz musiikkia.
 
Myöskin analogiset sekä digitaaliset sävyt sekä saundit elävät paremmin musiikissa missä ei koko aika tuutata ns. 100 lasissa, tai että sielä ollaan soittokilpaa rumpalin virpan kanssa, tai kitaristin särövallien kanssa. Metallimusassahan usein käytetään pirun diskanttivoittoisia leadeja, ja pitkälti sen takia että mitkään pehmeämmät sävyt eivät erotu edukseen. Toki sitten on olemassa tätä hevimiehen käsitystä dynamiikasta = kitaristi pistää kliinin päälle jotta synasoittajat saa kaivaa hetkeksi sen mattopadin sieltä arkistoista, tai sitten sen hetkellisen softleadin millä väännetään 10 sekunnissa se 520 nuottia. Herkistelykohtauksia nääs ;)
 
Vessajono
05.07.2011 23:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Rudessi keskittyy vain nopeisiin ääniin, eikä se oikein edes jaksa perehtyä soittimien luonteisiin sen enempää, ja mitä niistä voisi saada irti. Pääasia että kaikkea voi vain tiluttaa.
 
Tuohon nyt ei voi todeta muuta kuin että olet absoluuttisesti väärässä. Jos Rudess ei olisi "perehtynyt soittimien luonteisiin" niin miksi sitten koko internet on väärällään tutoriaaleja siitä miten saa väännettyä Jordan Rudess -leadin? Ja ylipäätään mun mielestä Rudess on kyllä perehtynyt niihin soittimiinsa ja yhdistellyt esim. enemmän konemusatyyppistä ilmaisua ja soundeja perinteisempään rockympäristöön. Jonkin verran Dream Theaterissakin mutta soololevyillään aivan selkeästi.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Vessajono
05.07.2011 23:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Niin no, eihän nuo soittimet ole kuin ollut mullistava edistysaskel ja suunnan näyttäjä ko aiheen tiimoilta, ja sen suhteen mihkä on tultu. Samantienhän voitaisiin unohtaa koko 80-luku, ja että syntetisaattoreita on edes ollut olemassa, tai että ne yleistyivät niin paljon että niihin on ollut muillakin kuin Vangeliksella varaa.
 
Niin no, olivathan ne toki mullistava edistysaskel. Mutta niiden jälkeen on tullut lisää mullistavia edistysaskelia ja kehitys kehittyy. Pitää lakata elämästä menneessä ja hyväksyä että varsinkin Korgin Legacy-softan julkaisun jälkeen M1 on enää pelkästään silkkaa ongelmajätettä.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
pekka montin
05.07.2011 23:27:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Tuohon nyt ei voi todeta muuta kuin että olet absoluuttisesti väärässä. Jos Rudess ei olisi "perehtynyt soittimien luonteisiin" niin miksi sitten koko internet on väärällään tutoriaaleja siitä miten saa väännettyä Jordan Rudess -leadin? Ja ylipäätään mun mielestä Rudess on kyllä perehtynyt niihin soittimiinsa ja yhdistellyt esim. enemmän konemusatyyppistä ilmaisua ja soundeja perinteisempään rockympäristöön. Jonkin verran Dream Theaterissakin mutta soololevyillään aivan selkeästi.
 
Miksi pitää saada juuri Rudess tyylinen lead? Oma lead saundi?
Myös omissa korvissani DT elää muutosaikaa, ja hakee uutta suuntaa myös saundissa. Rudess ite aikoinaan sanoi lehtihaastattelussa että kosketinsoittaja ei voi soittaa koko aika bändissä, ja niissä kohdissa kun hän soittaa, kannattaa käyttää se osa ja tila tuolloin edukseen. Nykyään on vain Rudess aika paljon tuosta "neuvosta" lipsunut itsekin.
 
Rudessin soololevyistä en voi puhua tai ottaa kantaa, koska en ole kuunnellut niitä, and for a reason. DT:n kohdalla toi homma nyt on kauan ollut jo tota samaa.
 
Rudessin kohdalla mä törmään usein tähän hänen videoissaan, tavaraa tulee kuin sudelta paskaa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=0WU1x_4yFD4
 
pekka montin
05.07.2011 23:31:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Niin no, olivathan ne toki mullistava edistysaskel. Mutta niiden jälkeen on tullut lisää mullistavia edistysaskelia ja kehitys kehittyy. Pitää lakata elämästä menneessä ja hyväksyä että varsinkin Korgin Legacy-softan julkaisun jälkeen M1 on enää pelkästään silkkaa ongelmajätettä.
 
Sulta meni pointti ohi. Sä puhut nyt saundeista ja niiden kehityksestä, mä puhun nyt musiikista ja ilmaisusta. Noissa asioissa on eroa, ja mä en taas näe instrumentteja ongelmajätteenä, päinvastoin. On olemassa toinen toistaan parempia synia, ja suunnattuna eri käyttötarkoituksiin. Huono soitin on myös aika suhteellinen käsite. Tää nyt on vain mun mielipide taas asiasta, sen enempää tai vähempää, ja jos joku haluaa dissailla synia ja kutsua niitä jätteeksi, fine by me. Mä näen asian hieman eritavalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «