Aihe: Marshall MA Series, halpisputkareita (taas) kaukoidästä (Intia?)
1 2 3
vvaltsu
20.11.2010 13:36:17
Numb: Kivaltahan se fullstack olkkarissa näyttää.

Totta. Tuo meikän Tähtikin on niin sievän näkönen että toimii oivana sisustuselementtinä mun huoneessa. Saati sitten marsustack olkkarissa.. pure love.
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Numb
20.11.2010 13:38:05

vvaltsu: Saati sitten marsustack olkkarissa.. pure love.

Se pitäis olla koko ajan päällä, että kuuluu semmoinen pahaenteinen humina sieltä stäkin suunnasta :D
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
reppana
21.11.2010 23:25:04
Mulla on toi MA100 combo. Tehoa on paljon, vähän liikaakin, mutta muuten omastamielestäni oikein hyvä vahvistin. Ollut reeniksellä ja muutamalla keikalla eikä mtn välittamista. Puhdas on oikein kelpo ja särö toimii sd-1 kanssa oikein kivasti, jos ei mitään mättö säröjä hae. Mutta ei ole sii mitään pahaa sanottavaa tästä, todella hyvä mielestäni.
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
FrisCo
05.07.2011 21:45:35
Tänään testasin Kouvolan Musiikissa 100w nuppi-kaappi -yhdistelmää ja hyvältä tuntui jopa pienillä volumeilla.

Tarjouksenkin pyysin 50w combosta, oli se niin oukei. :)

soittelen siis lähinnä Rockia/punkia säröllä ja cleanilla. hevisäädöille ei tarvetta, ja tää tuntui oikein sopivalta ainakin minulle.
jniska
06.07.2011 11:49:36
Jucciz: Älä muuta sano.

http://dl.dropbox.com/u/4302688/pino.jpg

Ihan ku ois tossa nojatuolin kulmassa repeämä ?
Laiha Lissu oli paras.
Josid
06.07.2011 13:54:04
jniska: Ihan ku ois tossa nojatuolin kulmassa repeämä ?

Se on kato vintagee ja roadworn eikä mikään relikoitu sohva.
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
Kimmo72
06.07.2011 14:50:13
Jucciz: Älä muuta sano.

http://dl.dropbox.com/u/4302688/pino.jpg

En löytänyt kuvasta full stäkkiä? Pelkkiä rumia nuppeja vaan.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Freewheeler
07.07.2011 20:11:57
Totesin eilen pikku jamituksen päätteeksi, että Marshall MA50H:ssa on aivan loistava vintagehenkinen puhdas kanava. Ja ihan kuraa koko monimutkainen overdriveosasto, ellei sitten saa volaa käyttää ihan kaakossa. Onneksi cleanikanava ottaa vastaan vähän tuhdimpaakin pedaaliavustusta tarvittaessa ihan hienosti. Hyvä halpismarsu se on, kunhan soitetaan bändivolyymeilla.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
mikko789
18.10.2011 16:08:12
Mulla on tuo MA viiskymppinen ja voin sanoa että tuosta ei paljon kyllä hinta-laatu suhde enää parane. Puhdas kanava on todella hyvän kuuloinen mutta jos rokkia haluaa soittaa niin suosittelen ehdottomasti voxin satchurator-pedaalia. ääntäkin on kylliksi. Kerran sattui keikalla sellainen tilanne että joku idiootti oli ottanut mikin marsun edestä pois ja enpähän hoksannut sitä, vaan väänsin volumen seiskalle ja kyllä kuului. lujaa soitettiin. Eli kannattaa ihmeessä ostaa. joka sentin arvoinen kapistus. isosta tehosta ja putkista riippumatta sillä voi soittaa kuinka hiljaa tai kovaa tahansa, aina kuulostaa hyvältä :)
Snapo
19.10.2011 00:26:15
Dream_eater: En löytänyt kuvasta full stäkkiä? Pelkkiä rumia nuppeja vaan.

Kaikki aivan rupsahtaneita. Varmaankin kuulostavat samalta miltä näyttävät.

Ihan makialta kuulosti kyllä mitä livenä piäs todistamaan, liekö tuo ollu '68.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
KimmoH
21.10.2011 08:14:12 (muokattu 21.10.2011 08:16:44)
Näköjään kehuskelin MA50C:tä vajaa vuosi sitten joten annetaampa nyt lisää palautetta kun aikaa on kulunut enemmän.

Talven tuon MA50C:n kanssa touhusin, kyllähän sillä soitteli mutta lopulta säröpuoli alkoi ensi "ihastuksen" jäljiltä ärsyttämään ylitsepääsemättömästi. Ilman boosteria säröpuoli kuulosti korvaan lähinnä röpötykseltä kun kitarana oli Melodymaker + P90. LP kloonin humppareilla tuo toimi hieman paremmin mutta sekään ei lopulta tyydyttänyt korviani. Boosterin kanssa sai gainia juuri sen verran sopivasti lisää että tuostä röpötyksestä pääsi eroon mutta siihen se boosteri sitten katosikin eli olisi pitänyt lyödä piuhan jatkoksi erillinen boosteri.

Puhtaat oli ihan OK mutta sisäänrakennettu reverbi ei koskaan lopulta miellyttänyt, itseasiassa vanhan Marshall VS65R combonkin reverbi kuulosti paljon paremmalta. Puhtaiden päälle olisi voinut tietysti ajella läjää pedaaleita mutta sitten alkuperäinen ideani mahdollisimman pienestä kokoonpanosta olisi kuihtunut kokoon.

Täydellisen säröpuolen olin jo aikaisemmin löytänyt Tiny Terror Combosta ja kävi niin että hommasin Orangen Dual Terrorin ja sen kaveriksi fullstackin. Sekä TT:stä että Dual Terrorista saan heittämällä paljon paremmat säröt kuin tuosta MA50C:stä kovan säätämisenkään jälkeen ainakin näillä mun kitara + mikki yhdistelmillä. Pienen modauksen jäljiltä Dual Terrorista kuoriutui myös parempi puhdaskin kanava kuin tuosta MA50:stä.

Lisäksi fullstackin jäljiltä tuo MA50C:n 1x12 kajarin tuottama äänimaailma alkoi kuulostaa niin aneemiselta että koko combo jäi nurkkaan pölyttymään ja lähti tuossa kesällä lopulta uudelle omistajalle.

Olen myös päässyt eroon minimalismin tavoittelusta ja nyt matkassa kulkee aina pari Orangen nuppia, yksi tai kaksi 4x12 kaappia + vähintään puoli neliötä pedaaleja. Voin ilmoittaa että nyt olen onnellinen :D
Slaayer
11.12.2011 11:18:36
Sopiiko mitenkä se MA50C neoklassisee michael angelo batio tilutukseen. Pitäs saaha puhasta ja täyteläistä ääntä kaulamikillä. Tämä nyt mennee vähä ohi aluee mut onko jotain sellaista efektiä jolla sai äänestä puhtaamma ja täyteläisemmä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)