jipeeällä 04.07.2011 15:45:30 (muokattu 04.07.2011 15:47:33) | |
---|
BKP The Mule. Suositan. Erittäin makeankuuloinen mikki etenkin Lespaan. Itse asiassa en muuta siihen laittaisikaan. PAF-tehoinen, mutta todella rapea, erotteleva ja tasapainoinen saundi. |
winstoni 05.07.2011 14:27:35 | |
---|
jipeeällä: BKP The Mule. Suositan. Erittäin makeankuuloinen mikki etenkin Lespaan. Itse asiassa en muuta siihen laittaisikaan. PAF-tehoinen, mutta todella rapea, erotteleva ja tasapainoinen saundi. Olen pitkään jo miettinyt noita mikkejä omaan lessukkaan. Nimenomaan sitä kalibroitua settiä aged kromi kuorilla. Saako niitä muualta kuin BKP:n sivuilta eli löytyykö jälleenmyyjää esim. Helsingistä? "Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis |
Josid 05.07.2011 14:31:10 (muokattu 05.07.2011 14:31:24) | |
---|
winstoni: Olen pitkään jo miettinyt noita mikkejä omaan lessukkaan. Nimenomaan sitä kalibroitua settiä aged kromi kuorilla. Saako niitä muualta kuin BKP:n sivuilta eli löytyykö jälleenmyyjää esim. Helsingistä? Tubesound ( http://www.tubesound.fi/ ) jälleenmyy. Yhtä helppoa noita on tilata englannistakin, mutta ei tuo tubesound mitenkään huono vaihtoehto ole. You can't solve all the world's problems with a shotgun! |
Josid: Tubesound (http://www.tubesound.fi/ ) jälleenmyy. Yhtä helppoa noita on tilata englannistakin, mutta ei tuo tubesound mitenkään huono vaihtoehto ole. Tattis! Tiedätkö onko hintaero millainen Tubesoundin tai suoraan BKP:lta tilatessa? Yleensähän jälleenmyyjät ottavat tietysti oman voittomarginaalinsa..? "Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis |
oiva tumpeloinen 05.07.2011 14:51:55 | |
---|
winstoni: Tattis! Tiedätkö onko hintaero millainen Tubesoundin tai suoraan BKP:lta tilatessa? Yleensähän jälleenmyyjät ottavat tietysti oman voittomarginaalinsa..? Ei liene kovin vaikea tarkistaa asiaa itse, kun sekä Tubesoundin että BKP:n sivuilta löytyy hinnastot. |
jipeeällä 05.07.2011 18:04:33 (muokattu 05.07.2011 18:12:45) | |
---|
winstoni: Tattis! Tiedätkö onko hintaero millainen Tubesoundin tai suoraan BKP:lta tilatessa? Yleensähän jälleenmyyjät ottavat tietysti oman voittomarginaalinsa..? Ei käsittääkseni oikein minkäänlaista, koska Tubesound maahantuo. Hyvä palvelu on aina ollut, tilasin sieltä mm. just yhden valkoisen Nailbombin kullatuilla ruuveilla. Tilaus lähtee yleensä saman tien ja tulee postissa kotiin viikon tai kahden sisällä. En oikein muita mikkejä edes käytä kuin BKP:tä. IMHO ehkä laajin kokoelma persoonallisen kuuloisia ja monipuolisia laatumikkejä. The Mule - setti on kyllä Lespassa tajuttoman hienonkuuloinen. |
FastEddie 06.07.2011 10:03:21 | |
---|
Jucciz: En tiiä, mutta Les Paul Elegant on tämmönen: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lp_elegant_99/flyer.jpg Kevyt on. Soundi on silti selkeesti Les Paul - joskin hieman avoimempi ja ilmavampi soundi. Miestä lie johtuu. Kolme oon omistanut, aivan mielettömän hyviä kitaroita. Hitto, hieno kitara. Just tollasta oon hakenut; ontto sunburst LP. Millä ajanjaksolla noita on tehty? "Rehab is for quitters" |
Jucciz 06.07.2011 12:26:40 (muokattu 06.07.2011 12:33:31) | |
---|
FastEddie: Hitto, hieno kitara. Just tollasta oon hakenut; ontto sunburst LP. Millä ajanjaksolla noita on tehty? Fox varmaan kertoilee pikapuoliin, mutta ainakn 90-luvulla ja 2000-luvulla. Elegantit ovat kyllä mukavan kevyitä, keventävät kyllä myös lompakkoa vähintään yhtä mukavasti. Upea ja suorastaan halpa: http://cgi.ebay.ie/180681338111 Aijai, mikä namupala: http://cgi.ebay.ie/300548062125 Oho, oho: http://cgi.ebay.ie/220800721518(Kääk, mullahan on tommonen, mutta se ei ole yltä päältä hopeassa, vaan pelkästään kansi.) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
fox 06.07.2011 12:42:20 | |
---|
Jucciz: Fox varmaan kertoilee pikapuoliin, mutta ainakn 90-luvulla ja 2000-luvulla. Koitan olla "luottamuksen arvoinen".. =) Tavallista LP Eleganttia tehtiin 1996-2000 mutta sitä "mylpyräloimuista" quilt maple-kantista (japaniksi fureimumeipurutoppu..) tehdään kaiketi edelleen? Mun lähteet tietää, että Elegant Quilt oli valmistuksessa 1997-98 ja uudelleen 2001 -> Siitä oli vielä 2 hienompaa versiota, molemmat 1997 eli Elegant Double Quilt ja Elegant Super Double Quilt. Nuo on kaikki niit "fiinimpiä" Les Pauleja.. |
s8na 06.07.2011 13:09:20 | |
---|
winstoni: Tattis! Tiedätkö onko hintaero millainen Tubesoundin tai suoraan BKP:lta tilatessa? Yleensähän jälleenmyyjät ottavat tietysti oman voittomarginaalinsa..? Tubesoundista tais yks mikki tulla 5 € halvemmaksi. Palvelu ja toimitusaika on kyllä sitten auvan eri tasolla suoraan briteistä. |
Vladi 01.03.2012 10:34:56 | |
---|
Kaivetaas tää takaisin maanpinnalle. Tarina eteni niin, että hommasin Atlakselta selvästi alkuperäisiä pienempitehoisemmat mikit ja pistin ne kitaraan kiinni tuossa joulun aikoihin. (Mallit XV1 ja XV2) Alkuinnostuksen jälkeen alkaa olla sellainen olo, että vaihtoon menevät nämäkin. Pidän kyllä pienempitehoisista mikeistä, tuntuu että niillä tulee se "Les Paul-soundi" paremmin ulos. On voimaa, keskiäänimurinaa ja läskiyttä. Pidemmän päälle nuo eivät kuitenkaan ole ihan sitä, mitä haluan. Mikit ovat liiankin bassokkaat ja soundi tahtoo mennä tukkoon. Atlas Guitarsin Paul itse suositteli BKP:n mikkejä, jos nuo eivät nappaisi. Jäsen Nacherilla oli positiivisia kokemuksia Atlas Elegant + BKP-yhdistelmästä ja ajattelin kokeilla samaa. Nyt pitäisi vaan osata päättää, että mitä sitä hankkisi. Toiveena olisi sellainen vintagehenkinen, mutta ärhäkkä mikkisetti, jolla taittuisi niin ihan cleanit kuin sitten hevitkin. Ulostulotehoa ei tarvitse olla mahdottomasti, särön loppuminen kesken ei meikäläisen vahvareilla ole todellakaan ongelma. Hyvät puolituksetkin ovat tärkeitä. Crawlerit vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, mutta onko suositella jotain muutakin? |
von spets 01.03.2012 12:36:13 | |
---|
Minä kokeilisin 1megan potikoita, niillä tulea kaikki kirkkaus mikeistä ulos. www.myspace.com/thebadcaseband
www.facebook.com/thebadcaseband |
Vladi 01.03.2012 12:38:31 | |
---|
von spets: Minä kokeilisin 1megan potikoita, niillä tulea kaikki kirkkaus mikeistä ulos. Se ei taida kuitenkaan poistaa sitä ongelmaa, että mikit puskee ihan liikaa bassoa? |
von spets 02.03.2012 13:47:13 | |
---|
Liikaa bassoa. Vahvarista pienemmälle? Mikin korkeussäätö? Hyväksi havaittu tapa tehdä toimivat Les Paul -soundit on säätää ne kaulamikin mukaan vahvistimesta ja sitten tallamikin mahdollinen liika kirkkaus säädetään tone-nimisellä nappulalla kitarassa. Jos on tehty 50's wiring, säätöalaa riittää erilaisiin soundeihin tosi paljon. www.myspace.com/thebadcaseband
www.facebook.com/thebadcaseband |
Vladi 02.03.2012 14:02:17 | |
---|
von spets: Liikaa bassoa. Vahvarista pienemmälle? Mikin korkeussäätö? Hyväksi havaittu tapa tehdä toimivat Les Paul -soundit on säätää ne kaulamikin mukaan vahvistimesta ja sitten tallamikin mahdollinen liika kirkkaus säädetään tone-nimisellä nappulalla kitarassa. Jos on tehty 50's wiring, säätöalaa riittää erilaisiin soundeihin tosi paljon. Vahvistimesta on basso pian nollassa, jolloin soundista katoaa kaikki potku. Ja mikki on kohta 45 asteen kulmassa, jos säädän tuota paksujen kielten puolta yhtään alemmas. Perusasiat on kyllä kunnossa. :) Ongelma on enemmän siinä, että tuo kitara on luonnostaan jo varsin tummasointinen ja kun siihen lisätään bassopuolta korostavat mikit, niin homma menee tukkoon. Ei siinä auta vahvistimesta vähennellä bassoa, jos lähtösignaali on jo tukossa. Johonkin stratoon tai SG:hen nuo vois olla just hyvät tukevoittamaan kitaran itsessään ohuempaa soundia. Tähän Atlakseen ne eivät sovi. |
LesPaul70 02.03.2012 14:53:40 | |
---|
Jos liian tumma/bassokas soundi on ongelma, en kyllä ihan heti ekana lähtisi Crawlereita kokeilemaan. On meinaan yksi BKP:n tummasoundisimpia mikkejä ainakin LP-osaston kitaroissa. BKP:n mikkejä yleisesti kyllä voin suositella. Vintage/Vintage Hot -osastosta löytynee useampikin varteenotettava vaihtoehto, ja vanha tunnettu faktahan on, että jos on epävarma, *Muulit eivät mene koskaan metsään*. Parhaan vastauksen kysymällä suoraan, kuvailemalla kamasi, tarpeesi ja odotuksesi. |
fox 02.03.2012 14:57:28 | |
---|
LesPaul70: Parhaan vastauksen kysymällä suoraan, kuvailemalla kamasi, tarpeesi ja odotuksesi. Niin siis Tim Mills'siltä.. ;) Vastailee kyllä mielellään, ja saattaa olla että löytyy ihan "hyllytavarastakin" joku. |
LesPaul70 02.03.2012 15:04:22 | |
---|
fox: Niin siis Tim Mills'siltä.. ;) Jees, hyvä ja oleellinen lisäys. Se oli munkin viestissä alun perin, mutta vahingossa editoin pois. :-P Multa on siis turha kysellä mitään suoraan. :) |
Vladi 02.03.2012 15:07:07 | |
---|
LesPaul70: Jees, hyvä ja oleellinen lisäys. Se oli munkin viestissä alun perin, mutta vahingossa editoin pois. :-P Multa on siis turha kysellä mitään suoraan. :) Jes, minäpä laittelen viestiä tuonnepäin. Kiitän! |
Vladi 05.03.2012 23:16:53 | |
---|
Vladi: Jes, minäpä laittelen viestiä tuonnepäin. Kiitän! Viestiä laitoin ja vastauksen sain. Tim suositteli kuvaukseni perusteella Riff Raff-humppareita. Nettisivujen perusteella vaikuttaa kyllä hyvältä, tuommoiset vois olla aika hyvä apu tummasoundiseen kitaraan. Onkos kellään noista humppareista kokemuksia ja missä kitarassa ootte noita käyttäny? |