Aihe: Fyysinen työ/rasitus ja kitaran soitto
1 2
cr4b
05.07.2011 03:29:45 (muokattu 05.07.2011 03:32:35)
aalataur: Mut.. Mä harrastan punttien nostelua ja noin 5 kertaa viikossa tulee nosteltua, ei se nopeuteen tai herkkyyteen ole negatiivisesti vaikuttanut, ehkä pikemminkin positiivisesti. Mutta tietenkään en nostele kuin max. 90 min päivässä, ei se ole ihan sama..

Aika paljonhan se riippuu siitä, kuinka kovaa treenaa. Jos aina nostelee samat painot, niin eipä siitä ole ainakaan kunnon kannalta paljon hyötyäkään. Siinä mielessä olet oikeassa, että en voi kuvitella siitä olevan soittotaidon kannalta haittaa - paitsi, jos sormet ovat punttiksen jälkeen niin hapoilla, että soitosta ei tule mitään. Kohtuus kaikessa.

Itsellä tahtoo nimenomaan haitata ne ajat, kun ei tule tehtyä mitään. Silloin tulee kaikenlaisia kipuja eri paikkoihin. Kun liikkuu, treenaa ja pitää yleensäkin paikat kunnossa, niin soittokuntokin on parempi.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Hillboy
05.07.2011 05:48:16

lonelyplayer: Rakennuksilla taitaa olla suurin vaara kitaransoittajalle se että tapahtuu jonkinlainen vahinko sormille. Varsinkin kouluttamattomat rakennusmiehet ovat vaarassa ja siksi niitä ei miellään oteta töihin. Ei silti, voi se vahinko sattua kotonakin vaikka leipää leikatessa kun veitsi lipsahtaa.

Tuotahan sitä aina välillä miettii. Vaikka vaaranpaikkoja on valtavasti tarjolla jos ei ole tarkkana niin silti Iso Paha Sirkkeli arveluttaa eniten, vaikkei sillä juurikaan tule mtn tehtyä. Kai sitä vaan on oppinut pelkäämään kaikkien vanhojen tarinoiden ja varoitusten takia... oikeasti suurin vaara noissa hommissa on varmaan että käsi/sormet jää jonnekin väliin.

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
make1979
30.07.2011 08:58:28
Itse tein raksahommia ja kyllä minulla ainakin hävisi herkkyys ja sormet olivat kankeat kun otti kitaran käteen. Sitten vielä kun pieni väsymys oli jo alkuillasta niin eihän siitä soitosta välillä tullut oikein mitään kun yritti treenata tekniikkaa. Alkoi ihan välillä jo vituttamaan. Silloin suosiolla tein kromaattisia juoksutuksia ym muita simppeleitä kuvioita soittokunnon ylläpitäiseksi.

Viikonloppuina taas sormet toimi hyvin kun ei rasitusta ollut. Sitten taas uuden työviikon tuomat samat harrastusongelmat:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)