Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 587 88 89 90 91128 129 130 131 132
Wespa
17.06.2011 16:37:14
novo: Mitä mä ny tossa oon funtsinu ni lautaan pitäis päätyä ainakin Polytune, Micro Pog, Nova Delay, JH-1 -wah sekä joko Ramshallin tai Laneyn meleko iso kanavanvaihtaja joita pitäis sit myös pystyä helposti vaihtamaan keskenään. Sit tarjolla olis vielä ns. armoton läjä säröpedaaleita, mutta niille oon hieman funtsinu semmosta meininkiä, että laudassa olis yksi molemmista kokoluokista ja niitä vois sit vaihdella myös keskenään. Ois kuitenkin mukava yrittää pitää hurinat mahdollisimman pieninä, kun kuitenkin "melko isoilla säröillä" tulee silloin ja tällöin vedettyä.

E: mut juum, vois tosiaan yrittää joskus vilkuilla, jos oikein aikataulut natsais =)

Jees no tohon II:seen mahtuu ihan kiva kattaus speduja, mulla on 9 + kanavanvaihtaja. ;) Heinä-elokuussa pyörin aika paljon JKL:ssä, katellaan vaikka sillon joku kerta vähän tarkemmin sitten?
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
novo
17.06.2011 16:50:02
Wespa: Jees no tohon II:seen mahtuu ihan kiva kattaus speduja, mulla on 9 + kanavanvaihtaja. ;) Heinä-elokuussa pyörin aika paljon JKL:ssä, katellaan vaikka sillon joku kerta vähän tarkemmin sitten?

Juu, tässä kuussa ei olis ees fyrkkaa laittaa kiinni virtalähteeseen ja lautaan, ei edes toiseen niistä ellei myis jotain keppiä pois =)

Ei meikä mielestäni älytöntä määrää nuita lootia tartte, mutta ei toisaalta viitti alimitottaa tarpeitaan. Tosin varmaan pitäis vielä investoida kunnon TS-tyyppiseen pedaaliin ja pistää sekin lankkuun.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
hemisphere
23.06.2011 15:07:31

Tässä päivitetty versio, saihan sinne volaspedun ja uuden Bossinkin ängettyä. Kiitokset vinkeistä, nyt alkaa oleen suunnilleen kaikki halutut spedut ja jos lisääntyvät, hommaan ne Lava Cablen kulmaplugit. Upeaa juhannusta!

P.S. Ripulinen kännykkäkamerakuva

http://dl.dropbox.com/u/6045755/272 … 138_689250137_7151909_7520130_o.jpg
Erich Kriegler. -Itä-Saksan mestari.
Doinkki
25.06.2011 21:44:41 (muokattu 25.06.2011 21:46:37)
Keissi (http://www.thomann.de/fi/thon_customcase_fuer_bodeneffekte_2.htm) saapui kun saapuikin sitten saksanmaalta ja on se kieltämättä vaikuttavan kokoinen erämaalaiva. Kokoa tosin tässä tapauksessa haettiinkin eikä tila todellakaan lopu kesken.

Nyt on vuorossa seuraava vaihe eli kiinnityspolitiikka. Täällä oli aiemmin mainintaa 3M:n Dual Lockista ja se alkoi vaikuttamaan muutaman demonstraation jälkeen kieltämättä näppärältä vaihtoehdolta.

Tämä lienee sitä ehtaa tavaraa? http://www.taperoll.fi/dual-lock-sj457d-25mm-p-3462.html
Teo99
03.07.2011 18:48:58
ELECTRO HARMONIX GERMANIUM 4 BIG MUFF PI

Mitä mieltä olette tästä pedaalista. Haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia.
Itse sitä käyttäisin enimmäkseen rokki boostina/särönä, ja myös puhtaana boostina.
Kiitos jo etukäteen.
FreshPots
04.07.2011 00:09:13
Teo99: ELECTRO HARMONIX GERMANIUM 4 BIG MUFF PI

Mitä mieltä olette tästä pedaalista. Haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia.
Itse sitä käyttäisin enimmäkseen rokki boostina/särönä, ja myös puhtaana boostina.
Kiitos jo etukäteen.

Itselläni ei ole kokemuksia ko. pedaalista, mutta uskoisin ettei tuossa boostissa ole ihan parhaimmillaan. Olen sitä mieltä että tuollaisena Fuzz/Distortionina toimis paremmin. Jos Boostia/säröä kaipaa niin osta vaikka Xotic RC, AC tai BB -laatikoita.
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
Teo99
04.07.2011 19:38:59
Crossfire96: Itselläni ei ole kokemuksia ko. pedaalista, mutta uskoisin ettei tuossa boostissa ole ihan parhaimmillaan. Olen sitä mieltä että tuollaisena Fuzz/Distortionina toimis paremmin. Jos Boostia/säröä kaipaa niin osta vaikka Xotic RC, AC tai BB -laatikoita.
Miten olis JET CITY AMPLIFICATION AFTERBURNER? Onko hyvä?
FreshPots
04.07.2011 20:47:56
Teo99: Miten olis JET CITY AMPLIFICATION AFTERBURNER? Onko hyvä?

Ei kokemusta tuostakaan. Siis jos Boosteria tarvii, niin etsi boostereista. Eli jos haluat nostaa ulostuloa ja näin nostaa volumea/puskea vahvarin etuastetta tai muita säröpedaaleita. Jos haluat säröpedaalia käyttää buustina nostaen särön määrää, eikä niinkään ulostuloa (vaikka kyllä sitä ulostuloakin saa pistettyä enempi jos volaa avaa), noihin sopisi tuo Afterburner. Itselle tuo on jo liiankin säröinen peli ihan perussäröksikin, joten tuolla en ainakaan boostailisi, mutta omat overdrivemieltymykset onkin aika miedot.

Eli Clean Boosteista esim. Zvex SHO. Eli ei tuota omaa säröä, puskee vaan ulos enempi hönkää.
Säröboosti esim. Klon Centaur, Ibanez Tube Screamer. Tuottaa omaa säröä ja tarvittaessa puskee myös ulos normileveliä enemmän.
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
Teo99
08.07.2011 18:30:11
No niin, tääne taas laitan ku ei uutta ketjuu jaksa tehä.
No, kuitenki: BEHRINGER FX600, voiko sitä käyttää syntikan choruksena?
ReBeat
08.07.2011 18:52:01

Teo99: No niin, tääne taas laitan ku ei uutta ketjuu jaksa tehä.
No, kuitenki: BEHRINGER FX600, voiko sitä käyttää syntikan choruksena?

Kyllä sä voit lähtee viemään tota ajatusta toteutuksen tasolle. Mitään ei menisi rikki.
Teo99
09.07.2011 08:55:09 (muokattu 09.07.2011 08:56:07)
ReBeat: Kyllä sä voit lähtee viemään tota ajatusta toteutuksen tasolle. Mitään ei menisi rikki.

Hyvä, olinkin peukut pystyssä että kumpa se kävis.
tracyjacks
13.07.2011 22:59:54 (muokattu 13.07.2011 23:05:37)
Noniin, tulipas aloitettua projekti tänään. Vähän yli kymmenen pedaalilautaa rakentaneena päätin kokeilla, että kuinka edullisesti pystyy tekemään laadukkaan pedaalilaudan hyvistä osista. Tässä teille sarjakuva projektista, joka mitä luultavammin päättyy huomenna ja teen toisen kuvasarjan vielä siitä sitten. Enjoy: http://muusikoiden.net/dyn/users/89034.jpg

Hinnat ovat "noin" hintoja:

- Liimapuulevy 12e
- Spraymaali 5e
- Metallireunukset 15e
- Muut osat löytyivät sitten omista rakennustarvikkeista ja vanhoista laudoista
Go back and listen to "Daughters", bitches.
Numb
14.07.2011 07:59:38

tracyjacks:

Mulla on samaan tapaan väsätty petaalilauta. Tein siihen samoin tein myös kuljetuslootan. Lootaosassa ikään kuin puuttuu pohja, mutta kun lauta liukuu lootan sivuihin jyrsittyjä uria pitkin paikoilleen, on laudan pohja on myös lootan pohja. Ihmeen nerokas systeemi mun keksimäksi :D
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
tracyjacks
14.07.2011 09:48:02
Numb: Mulla on samaan tapaan väsätty petaalilauta. Tein siihen samoin tein myös kuljetuslootan. Lootaosassa ikään kuin puuttuu pohja, mutta kun lauta liukuu lootan sivuihin jyrsittyjä uria pitkin paikoilleen, on laudan pohja on myös lootan pohja. Ihmeen nerokas systeemi mun keksimäksi :D

Oho, tuollaisen voisi itsekin väsätä! :D
jniska
14.07.2011 12:32:23 (muokattu 14.07.2011 12:35:47)
Numb: Mulla on samaan tapaan väsätty petaalilauta. Tein siihen samoin tein myös kuljetuslootan. Lootaosassa ikään kuin puuttuu pohja, mutta kun lauta liukuu lootan sivuihin jyrsittyjä uria pitkin paikoilleen, on laudan pohja on myös lootan pohja. Ihmeen nerokas systeemi mun keksimäksi :D

Toi sun allekirjoitus lyö neroudessaan silmille joka kerta. Yks parhaista allekirjoituksista ikinä, repeilen sille unissanikin.
Laiha Lissu oli paras. EVH elää vielä, oli kova Gilbert on kovin elävistä.
Neponen
15.07.2011 00:34:08

Kaitpa sitä kehtaa sen oman tekeleen tänne pistää näytille.
Jos joku oikeasti haluaa, niin voin käydä ottamassa ihan kunnon kameralla kuvia tuosta eri suunnista. http://muusikoiden.net/dyn/users/88667.jpg
Tämä siis kännykkäkameralla otettu sisätiloissa.

Lauta on tehty 17mm vanerista, maalattu mustalla pohjamaalispraylla ja viimeistelty mattalakalla. Alapuoli ja reunat on pelkästään lakattu. Pinnassa on velcroa johon pedaalit saa kiinni.
Johdot lähtevät laudassa olevasta reiästä ulos.

Laudassa tällä hetkellä kiinni:
TC Electronic Nova System, MXR ZW44 ja H&K FS-2. Sekä tietty Easybutton!
Sähköistä huolehtimassa on jatkojohto on/off-kytkimellä, josta virtansa saa Nova ja ZW44 saa virtansa 1spotin kautta.
Laudasta puuttuu vielä Boss FV500H ja MXR 6-band EQ, jotka ovat postissa noutoa vailla :)
tracyjacks
15.07.2011 17:21:18
tracyjacks: Tässä teille sarjakuva projektista, joka mitä luultavammin päättyy huomenna ja teen toisen kuvasarjan vielä siitä sitten. Enjoy: http://muusikoiden.net/dyn/users/89034.jpg

Noniin, nyt on pedaalilauta valmis. Meni vähän pitempään, kun päätinkin tehdä tuohon vielä bufferin/interfacen. Tässä nyt kuitenkin kuva laudasta: http://muusikoiden.net/dyn/users/89084.jpg
silppuri!
15.07.2011 19:00:52 (muokattu 15.07.2011 19:01:39)

Tällaset laudat http://muusikoiden.net/dyn/users/89088.jpg Tuo laatikko on väsätty jo joskus ala-asteela vaan löytypä sillekki käyttöä. Valkoinen lauta taas on hävitykseen menneen kaapin hylly. Valmistuksessa ei kauan mennyt. Ei tarvinut kuin reijät porata ja lisätä kumitassut pohjaan
Jucciz
19.07.2011 01:15:37 (muokattu 19.07.2011 01:16:57)
Hommasin ison laudan rinnalle pienemmän, kompaktin Pedaltrain Jr:n. Kyllä tällä tän kesän muutama hassu hääkeikka varmaan hienosti heitetään:

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/pedaltrain_jr/

Pedaltrain Pro kovalla casella on kyllä yliampuvan iso ja painava moneen paikkaan. Tätä sentään kantaa mukavasti kädessä, painaa kumminkin kolmasosan isoveljestään. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)