Aihe: Mitä mihinkin rytmilajiin voi tanssia
1 2 3 4 510 11 12 13 1421 22 23 24 25
baron
02.04.2004 00:14:47 (muokattu 02.04.2004 00:16:17)

. Siinä jatsissa kun on joka iskulle jotain jujua, foksi siihen verrattuna on tylsää.

Nyt synkkaa!

(Musta olisi maailman kivointa, että vois soittaa jotain sellaista, josta tanssija tykkäisi ja itsekin voisi nautiskella!)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
WanhaWetäjä
02.04.2004 01:08:20 (muokattu 02.04.2004 01:09:31)

Hitaammat voi soitella Rytmiblues ja Jump sävytteisesti ja sitten nopeampia voi sävytellä vaikkapa Rockabillyllä.

Mitä on Rytmiblues,voi per.....????Ja toi Jump ei varmaan ole se Van Halenin biisi,otaksun ;-))

Muuten,äidinkielentunnilla opetettiin että vain erisnimet kirjotetaan isolla lauseen keskellä,siis noihan on musatyylejä,luulen ma??

SÄVYTELLÄ rokkapillillä eli hernetorvella????...tu että te olette kyllä hauskoja otuksia,Turassic Rules,jeeeee!!!!!!

Soittajista on jo tehty hauskoja sketsisarjoja,eikö nyt oli jo korkee aika tehdä tanssijoistakin,mä ainakin katsoisin joka jakson,stoori vois lähtee siitä kun Urmas Turakainen päättää mennä vihdoinkin tanssikursseille...
Kukko
02.04.2004 10:16:36 (muokattu 02.04.2004 10:27:42)

Kuten olen jo useampaan kertaan maininnut (jos olet ajatuksella juttuni lukenut) etten kulje tansseissa kynän ja paperin kanssa, joten en pysty mitään kappaleiden nimiä antamaan. Minä en tee kappaleiden nimillä mitään, koska tanssin sen sovituksen mukaan jota bändi soittaa, en sen mukaan, millaisena olen biisin joskus kuullut.

Tässä kulminoituu mielestäni se oleellinen
asia,mikä YLEENSÄ erottaa AKTIIVItanssijan ja soittajan. Mulle kaikki musiikki on ollu ennenkaikkea hienoja KAPPALEITA- tarkoitan siis että hopeinen kuu tai valot ei ole olleet koskaan aiemmassa elämässäni (ennen tanssimuusikon elämää)trioleita, vaan pirun hienoja teoksia, joita olen tahtomattani saanut kuunnella onnellisesta lapsuudestani saakka. Soittaessa korostuu enemmänkin kappaleen fiilis-ei niinkään mikään pirun tarkka sovituksellinen uskollisuus..mä luulen että usein se kuuluu ´myös soitosta.Eri asia on meneekö se tanssijan mielestä täsmällisesllä nopeudella etc.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
baron
02.04.2004 10:22:43

että hopeinen kuu tai valot ei ole olleet koskaan aiemmassa elämässäni (ennen tanssimuusikon elämää)trioleita, vaan pirun hienoja teoksia, .

Kiitos samoin. Tein viime keikalle parin niistä.
päivis
02.04.2004 15:20:35
SÄVYTELLÄ rokkapillillä eli hernetorvella????...tu että te olette kyllä hauskoja otuksia,Turassic Rules,jeeeee!!!!!!

Herkeä jo...
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
Kukko
02.04.2004 16:56:17

Kiitos samoin. Tein viime keikalle parin niistä.

Mulla(meillä)parina on hopeinen kuu/vihreät niityt
sekä valot/sleepwalk(instr.)
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Kukko
02.04.2004 17:59:30 (muokattu 02.04.2004 18:01:44)

Sleepwalkista mä oon aina tykännyt, ei olla keikoilla soitettu, mut jos sää niin kyllä määkin.

Täytyy olla kurgo kitaristi...Hääääääääää
(ja volumepedaali/volume-potikka handussa)
baron
02.04.2004 18:03:02

Kiippareilla
Kukko
02.04.2004 18:09:35

Kiippareilla

Hammond soundi on silloin enemmän kuin must!
Tankoprinssi
02.04.2004 18:34:28

Meilä hoppeisen kuun pari on jos se voisi olla totta.

Täytyy ihmetellä noita hemmoja, jotka puhuu iskujen määristä jne.. 100-300 iskua minuutissa jne.. Kuka niitä laskee. Ne pitää soittaa niinkuin hyvältä munaskuissa tuntuu ja rokkia vedetään niin nopeesti kun pystyy, muuten se ei oo rokkia. Ehkä se on sitten sitä swingiä golf kentältä.
baron
02.04.2004 18:35:42

Hammond soundi on silloin enemmän kuin must!

I agree
R.W. Piuha
02.04.2004 22:22:31

Tä???No se Larry Carltonin versio on kyllä aika paha,ei taitu ihan joka urpolta,sano!

Homeinen luu ja Sleepwalk parina????En ihan lähtis tolta pohjalta rakenteleen....................no tanssillisesti toimii,se kai on pääasia?
päivis
03.04.2004 02:32:54
Täytyy ihmetellä noita hemmoja, jotka puhuu iskujen määristä jne.. 100-300 iskua minuutissa jne.. Kuka niitä laskee. Ne pitää soittaa niinkuin hyvältä munaskuissa tuntuu ja rokkia vedetään niin nopeesti kun pystyy, muuten se ei oo rokkia.

Rumpuihin pitäis kyllä saada lakisääteiseksi "beats/minute -nopeusrajoitin". :-D
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
Rock n
03.04.2004 05:27:01 (muokattu 03.04.2004 05:59:18)
Täytyy ihmetellä noita hemmoja, jotka puhuu iskujen määristä jne.. 100-300 iskua minuutissa jne.. Kuka niitä laskee. Ne pitää soittaa niinkuin hyvältä munaskuissa tuntuu ja rokkia vedetään niin nopeesti kun pystyy, muuten se ei oo rokkia. Ehkä se on sitten sitä swingiä golf kentältä.

Ei niitä kukaan laske. Jive ja BW kun nyt vaan kulkee pääsääntöisesti nopeusalueella 120 - 170. Soittakaa rokki niin nopeasti kuin haluatte, ja muualla kuin tanssilavalla. Rock 'n' Rollin voisi kuitenkin soittaa niillä nopeuksilla, millä Jive ja Boogie woogie on vielä tanssittavissa. Miksi pitäisi Rock 'n' Rollkin soitta niin nopealla tempolla, ettei siihen voi tanssia muuta kuin Foksia. Foksia soitetaan muutenkin ihan tarpeeksi tai jopa liikaa.
baron
03.04.2004 06:40:01

Ei niitä kukaan laske. Jive ja BW kun nyt vaan kulkee pääsääntöisesti nopeusalueella 120 - 170. Soittakaa rokki niin nopeasti kuin haluatte, ja muualla kuin tanssilavalla. Rock 'n' Rollin voisi kuitenkin soittaa niillä nopeuksilla, millä Jive ja Boogie woogie on vielä tanssittavissa. Miksi pitäisi Rock 'n' Rollkin soitta niin nopealla tempolla, ettei siihen voi tanssia muuta kuin Foksia. Foksia soitetaan muutenkin ihan tarpeeksi tai jopa liikaa.

Kyllä me treeneissä vähän tsekataan metronomilla tempoja. Ei kylläkään keikoilla. Ideana, että päähän tarttuisi se tanssillinen tempo. Mun käsityksen mukaan musikaalinen tempo ja tanssillinen tempo joskus vähän poikkeaa.
Kukko
03.04.2004 09:04:29

Tä???No se Larry Carltonin versio on kyllä aika paha,ei taitu ihan joka urpolta,sano!

Homeinen luu ja Sleepwalk parina????En ihan lähtis tolta pohjalta rakenteleen....................no tanssillisesti toimii,se kai on pääasia?

Öööö-yritin selvittää sitä "naukaisua" mikä tulee kun kieltä näpäytetään ja vasta sen jälkeen volume potikasta signaalia vahvistimelle.Kai sille on joku kitarasankari-termikin??
Kuuntele myös Brian Setzerin(stray cats) versio???*vituttaa kun ei osaa soittaa*
Viestini oli ilm. sekava;sleepwalkin parina on valot ja molemmat instruna,mahtavaa?
Tankoprinssi
03.04.2004 11:18:40

Just joo... Vai nopeen rokin voi tanssia foksina? Mä oon huomannut että jos ne perinteiset "luhisevat sallit" vedetään sillai hanuripartio tyyliin laiskasti, niin sitä tanssitaan foksina.

Siinä oot oikeassa, ettei tanssipaikalle missä jengi on tullut tanssimaan ns. perinteisiä tansseja se oikea rock sovi ollenkaan , ainoastaan nää löysät rb:t, twistit jne.. No onhan ne tosin rokin juurilta.
Rock n
03.04.2004 13:34:55
Just joo... Vai nopeen rokin voi tanssia foksina?

Ei pitäisi olla edes kovin vaikea asia päätellä? Jiveen ja Boogie Woogieen askelletaan kaksinkertainen määrä askelia Foksiin verrattuna kun iskujen määrä on sama.

Eli jos Jiveen ja Boogie Woogieen joutuu askeltamaan 260 askelta niin samaan iskumäärään Foksilla selviää 130 askeleella. Ei pitäisi olla muusikoille kovin vaikea asia ymmärtää!
Tankoprinssi
03.04.2004 14:15:03

Unohda jo noi laskemiset. fiilispohjalta ja tanssikansaa seuraten se homma toimii tanssimusiikissa, eli rytmiä ja nopeuksia voi ja pitääkin muutella jengin mukaan (ei tietenkään kesken biisin, vaikka näitäkin kyllä valitettavasti on jopa ammattilaispiireissäkin).

Moni on muuten päätynyt soittajaksi siitäkin syystä, että kun matikantunnilla piti laskea laskuja, niin "jäppiset" oli laskemassa pulkkamäkeä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)