Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg R3 vai Microkorg?
1
korgginen
28.06.2011 22:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kattelemas pientä matka syntikkaa ja näitä kahta oon kattellu. Jos kellään on jotain kokemusta kyseisistä syntikoista, otan tietoa vastaan.
 
DownWithTheSickness
29.06.2011 11:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

korgginen: Oon kattelemas pientä matka syntikkaa ja näitä kahta oon kattellu. Jos kellään on jotain kokemusta kyseisistä syntikoista, otan tietoa vastaan.
 
Näistä on ollut jonkun verran puhetta muissa ketjuissa esim http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=200911&co=30
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=199853&co=90
Eiköhän se kannata rahansa Korg Rkolmoseen mielummin pistää, noista kahdesta se on kait vähemmän lelu.
 
Sen verran vielä että noita microkorgeja on näkynyt aika paljon vähän käytettyjä myynnissä, sekin kai kertoo jotain laitteen tasosta (sama homma noiden korg kaossilaattoreiden kanssa)
 
Mutta kai noista joku tykkääkin, itselläni aiheuttaa noiden nimien kuuleminen jonkin asteista katkeruutta :)
 
I has the cookie boogie woogie
pekka montin
29.06.2011 11:41:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Näistä on ollut jonkun verran puhetta muissa ketjuissa esim http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=200911&co=30
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=199853&co=90
Eiköhän se kannata rahansa Korg Rkolmoseen mielummin pistää, noista kahdesta se on kait vähemmän lelu.
 
Sen verran vielä että noita microkorgeja on näkynyt aika paljon vähän käytettyjä myynnissä, sekin kai kertoo jotain laitteen tasosta (sama homma noiden korg kaossilaattoreiden kanssa)
 
Mutta kai noista joku tykkääkin, itselläni aiheuttaa noiden nimien kuuleminen jonkin asteista katkeruutta :)

 
Onhan noi Hip-Hop musaan ihan päteviä. Toisaalta, mä olen ollut aina sitä mieltä että ne tyylilajit ei kyllä kamalasti elä saundeista tai itse musiikista, vaan lyyrikoista ja niistä tisseistä ja perseistä.
 
Mulla oli MicroKorg, mutta myin sen pois koska se kuulosti ihan kamalalta. Nätti soitin ulkoisesti, ja toimii varmasti pieneen "näpertelyyn" kuin sitten ihan ammattikäyttöön(kin) jos on tekemässä esim. Hip-Hop musaa tai vastaavaa. Noiden jälleenmyyntiarvo on kohtuullisen hyvä myöskin, 200-250 euroa. Haluaisin perustella itselleni uudestaan miksi tarvitsisin MicroKorgia, koska se on niin pirun nätti soitin ja kätevä kantaa. Soittokäytössä ei vain toiminut, ei siinä vaiheessa kun otetaan myös oikeita instrumentteja messiin. Silti, jotenkin musta tuntuu että vielä joskus tuokin tulee hankittua jos halvalla tulee eteen.
 
JPQ
29.06.2011 16:50:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Onhan noi Hip-Hop musaan ihan päteviä. Toisaalta, mä olen ollut aina sitä mieltä että ne tyylilajit ei kyllä kamalasti elä saundeista tai itse musiikista, vaan lyyrikoista ja niistä tisseistä ja perseistä.
 
Mulla oli MicroKorg, mutta myin sen pois koska se kuulosti ihan kamalalta. Nätti soitin ulkoisesti, ja toimii varmasti pieneen "näpertelyyn" kuin sitten ihan ammattikäyttöön(kin) jos on tekemässä esim. Hip-Hop musaa tai vastaavaa. Noiden jälleenmyyntiarvo on kohtuullisen hyvä myöskin, 200-250 euroa. Haluaisin perustella itselleni uudestaan miksi tarvitsisin MicroKorgia, koska se on niin pirun nätti soitin ja kätevä kantaa. Soittokäytössä ei vain toiminut, ei siinä vaiheessa kun otetaan myös oikeita instrumentteja messiin. Silti, jotenkin musta tuntuu että vielä joskus tuokin tulee hankittua jos halvalla tulee eteen.

 
millaista musaa itse teet kun ei toiminut ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
29.06.2011 17:19:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: millaista musaa itse teet kun ei toiminut ?
 
Rock, Metal ja Proge. Ei varsinaisesti mikään "rokkisyntikka", mutta se ei tee siitä huonoa. Ei vaan sopinut omiin tarkoituksiin, ja se softamainen saundimaailma ei myöskään oikein miellyttänyt mun korvaa, kun mä tykkään taas paljon myös liasta ja että sitä pyritään tuomaan saundiin, kun puhe syntikoista ja vastaavista vitkuttimista. Sellanen geneerinen ja siloiteltu juttu ei ole oikeastaan koskaan miellyttänyt mun korvaa, ja saundien takia mun on nykyään tosi vaikea edes kuunnella nykyajan progea, koska se ei kuulosta omiin korviini enään kamalankaan sielukkaalta ja elävältä, soundien ja kompuran takia. Sitten on taas niitä jotka rakastaa nykyajan softasaundeja ja vastaavia, ja ne ei taas voi sietää mitään mikä kuulostaa vähääkään 70-luvulta ja 80-luvulta. Mulle ei niin väliä, kuhan saundit herättää itessä tunteita, ja että niiden kautta voi ilmaista itseään tarpeeksi voimakkaasti. Hammond, Wurlizer ja Mellotron sekä vastaavat jäivät elämään näiden syiden takia, ja 70-luvulla sekä 80-luvulla on vielä paljon syntikoita ja vastaavia vitkuttimia(kuten viulusynat) joita ei ole vielä löydetty uudestaan ja joita voi myös käyttää erittäin onnistuneesti niiden persoonallisen ja yksilöllisen ilmeensä takia. Nää asiat siis merkkaa mulle paljon syntikoissa ja soittimissa: 1. Soitinta ei käytä jokatoinen kaveri kaduilla 2. Soittimillle voi ilmaista itseään persoonallisesti ja yksilöllisesti 3. Soittimella on oma saundi ja luonne
 
MicrkoKorgin ongelma mulla oli se että bändikäytössä se vain hukku kaiken muun sekaan ja sitten kun koitti tunkea sitä muiden synien sekaan, se ei sulautunut. Mulla jäi vähän sellanen fiba että se sulautuu vain tollaseen Garageband näpertelyyn saundiensa puolesta. Toki MickroKorg on nykyään jokatoisessa alan ammattistudiossa jotka vääntää jotain nykyajan "listamusaa", mutta mä en taas kamalasti perusta sellasista.
 
Silti, MicroKorg on nätti soitin ja Arpeggiator oli siinä parhautta. Tiluttamiseenhan se on myös aika veikeä vekotin :)
 
dky
30.06.2011 13:56:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Mulla oli MicroKorg, mutta myin sen pois koska se kuulosti ihan kamalalta. Nätti soitin ulkoisesti, ja toimii varmasti pieneen "näpertelyyn" kuin sitten ihan ammattikäyttöön(kin) jos on tekemässä esim. Hip-Hop musaa tai vastaavaa. Noiden jälleenmyyntiarvo on kohtuullisen hyvä myöskin, 200-250 euroa. Haluaisin perustella itselleni uudestaan miksi tarvitsisin MicroKorgia, koska se on niin pirun nätti soitin ja kätevä kantaa. Soittokäytössä ei vain toiminut, ei siinä vaiheessa kun otetaan myös oikeita instrumentteja messiin. Silti, jotenkin musta tuntuu että vielä joskus tuokin tulee hankittua jos halvalla tulee eteen.
 
Väänsitkö omat soundit vai pyörittelitkö pelkästään presettejä? Presetithän tossa vehkeessä tuskin sun tyyliin istuu, mutta ruuvaamalla varmasti irtoaa miellyttävämpääkin soundia.
 
pekka montin
30.06.2011 15:52:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dky: Väänsitkö omat soundit vai pyörittelitkö pelkästään presettejä? Presetithän tossa vehkeessä tuskin sun tyyliin istuu, mutta ruuvaamalla varmasti irtoaa miellyttävämpääkin soundia.
 
Kyl mää niitä ruuvasin ja ihan meneviä leedejähän tosta saa ruuvattua irti, mutta se saundirakenne tuossa instrumenttissa ei oikein vain miellyttänyt loppuviimein munkaan korvaa. Jätti toisinsanoen hieman kylmäksi.
 
cloom
30.06.2011 22:58:48 (muokattu 30.06.2011 23:26:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin jälkeenpäin ajatellen, Microkorg oli yksi innostavimpia soittimia musiikin tekemiseen. Presetit olivat osin toimivia ja tai sit ei, mut se todellakin taipui monenlaiseen vääntämiseen, eritoten sen "modulaari" puoli, sillä sai tosi skitsoja soundeja. Ja kuten tuossa jo aiemmin kehuttiin, sen arpeggiaattori oli tosiaan moniulotteinen. Ehkä joku päivä vielä ostan uudestaan Microkorgin. Alla linkki biisiin mikä on täysin Microkorgin soudeilla tehty, myös rummut....
 
http://www.mikseri.net/artists/cloom/chromosphere-mixdown/356401/
 
Tässä Microkorgin härömpää puolta...
 
http://www.mikseri.net/artists/cloom/psysonic/98219/
 
R0IST0
01.07.2011 22:38:03 (muokattu 01.07.2011 22:54:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cloom: Näin jälkeenpäin ajatellen, Microkorg oli yksi innostavimpia soittimia musiikin tekemiseen..
 
sama mulla, microkorgilla tuli usein tehtyä just se kantava idea raitoihin, ihan vaan hupailulla ja pelleilemällä. näpsäkän livekäytettävyyden (vocoder) vuoksi hankin aikoinaan. hankkisin takas jos sais edullisesti, ja vielä interfaceltaan asteen pari blankimman version (ms-2000), ärsytti ne amatöörimäiset valikot ja labelit. microkorg + samplausoptio (microsampler) + ms-20 filsu ois killeri! nyt kun on tullu monotron ja monotribe niin suunta ois vähän sinne päin.. korg monomicro/micromono?! :P
 
edit: ja kerran ovat lähteneet tolle vco-retroilulinjalle niin korg monomini ja korg monomaxi kävis kans, ehkä monosix ja monopol.. hhmmm monomonopoly ;)
 
cloom
02.07.2011 20:51:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0
 
edit: ja kerran ovat lähteneet tolle vco-retroilulinjalle niin korg monomini ja korg monomaxi kävis kans, ehkä monosix ja monopol.. hhmmm monomonopoly ;)

 
Niinpä, mikseivät tee kerralla kunnon synaa, kun kerran alkavat tuolle linjalle....
 
Casio Man
02.07.2011 21:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on pakko toimia pattereilla, niin sitten Micro, muussa tapauksessa minusta ei taida olla yhtäkään syytä ostaa Microa.
 
Quru
02.07.2011 21:07:41 (muokattu 02.07.2011 21:07:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cloom: Niinpä, mikseivät tee kerralla kunnon synaa, kun kerran alkavat tuolle linjalle....
 
Taitaapi olla ongelma se, että aidolle, laajalle analogille ei ole nykypäivänä kauheasti markkinoita. Pienet firmat saattavat pärjätä kun erikoistuvat, mutta Korgille ei taitaisi olla tarpeeksi kannattavaa tehdä laajaa (poly)analogia. Nettifoorumeilta kyllä löytyy ostajia, mutta kun oikeasti pitäisi laittaa 2000-4000 yksikköä rahaa kiinni, niin johan kaikkoavat markkinat.
 
Sakmongkol: Mielestäni johtopäätökseni oli esitettyjen aksioomien valossa täysin looginen. Joka on eri mieltä osoittakoon virheen logiikassani.
pekka montin
02.07.2011 21:39:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Taitaapi olla ongelma se, että aidolle, laajalle analogille ei ole nykypäivänä kauheasti markkinoita. Pienet firmat saattavat pärjätä kun erikoistuvat, mutta Korgille ei taitaisi olla tarpeeksi kannattavaa tehdä laajaa (poly)analogia. Nettifoorumeilta kyllä löytyy ostajia, mutta kun oikeasti pitäisi laittaa 2000-4000 yksikköä rahaa kiinni, niin johan kaikkoavat markkinat.
 
Uskon että tätä menoa tuohonkin on tulevaisuudessa tulossa muutos.
Varmasti tietyt valmistajat pärjäävät näillä uusilla työasemilla, mutta saapa nähdä sitten miten tulevaisuudessa(5-10 vuotta) kun kehitystä ei enään ratkaisevassa määrin tule ja vanhojakin työasemia rupeaa saamaan jo ihan pilkkahintaan.
Siinä vaiheessa kun Nordeja rupeaa saamaan 200-500 euroon(johonka ei mene enään kauan aikaa), ovat moni valmistaja aika tenkkapoon edessä.
 
Sitten on myös todistettavissa sekin seikka että vintage ja analogiarvot ovat tulleet jäädäkseen ja ne laajenevat päivä päivältä. Ihmisistä tulee valveutuneita.
Sitä Pianon ja Hammondin saundia/mallinnusta ei voi enään kamalankaan paljoa enään jalostaa pidemmälle, kuin ei myöskään perinteisiä mattosaundeja, leadeja jne jne. Yllätykset ja kehitys on saundipolitiikan suhteen mielestäni tullut tiensä päähän, ellei sitten mennä taaksepäin, jota koko aika enenevässä määrin jo tehdään. Nykyäänhän työasemiakin myydään ihan muilla sloganeilla kuin niillä saundeilla.
 
Se on kyllä totta että jos pitää se 2000-4000 laittaa soittimeen kiinni, on sen oltava hyvin perusteltua. Se on kuitenkin ihan höpöpuhetta mitä tuola tietyissä piireissä pyöritellään että nykyajan, yli 3000 soitin pystyy hoitamaan kaiken mitä valtaosa muistakin syntikoista viimeisen 30 vuoden aikana. Sellaiset puheet ovat vain mainos ja myyntipuhetta, mutta tosiasiat ovatkin sitten ihan jotain muuta.
Haluan uskoa siihen että tulevaisuudessa panostetaan enemmän oikeisiin soittimiin, sekä siihen soittimen yksilöllisyyteen.
 
Toisaalta. Elämme hienoa aikaa siinä mielessä että myös näiden asioiden suhteen on hommat jakautuneet. Nyt on ns. Kotisoittelijoita ja harrastelijoita jotka innostuu MicroKorgeista, Kaossilaattoreista kuin myös vintagesoittimista.
Sitten on olemassa perinteisiä ammattipiirejä missä haetaan helppokäyttöisyyttä ja soitin joka hoitaisi hyvin kaikki perustarpeet(työasema).
Nykyäänhän voi olla humppakeepparisti tai ammattimuusikko laitteiden puolesta jo tonnin Budjetilla, tyylilajista riippumatta. Se on hienoa.
 
Quru
02.07.2011 21:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa minkäköhän takia Nordeja alkaa kohta saamaan 200-500 eurolla? Ne myyvät ja ovat ammattimuusikolle vaihtoehto valtavalle pakulle ja rikkonaiselle selälle. Niin kauan kuin ne myyvät tuolla hinnalla (Electro 3 61 on 1555e Thomannilla), ei valmistajalla ole paineita pudottaa hintaa. Ja kyllähän ne myyvät, aika yleisiä ovat nuo punaiset soittimet keikkailevien ammattilaisten piireissä. Jos käytettyjä alkaa saamaan tuolla rahalla niin eihän se Nordia hetkauta ja se, että käytettyjen hinnat tippuvat on ihan luonnollista kehitystä lähes kaikkien soittimien piirissä. Tottakai löytyy vintagesoittimia jotka maksavat nykyään enemmän kuin uutena, mutta on myös sitä täyttä paskaa joka ei kelpaa enää kenellekään.
 
En usko, että kalliiden analogien markkinat tulevat tulevaisuudessakaan juuri kasvamaan nykyisestään. Suuret massat tekevät juttunsa softalla ja laadukasta hammond-mallinnusta ei erota alkuperäisestä kuin puristein kultakorva, jos hänkään. Tokihan uusia(kin) analogeja tulee aina olemaan niitä haluaville harrastajille tarjolla, mutta ei isojen firmojen kannata siihen lähteä. Ei 3000e soitin tee kaikkea kaikille, mutta ei Hammondi tai Moogikaan ole mikään autuaaksitekevä laitos. Välineet tarpeen mukaan, ovat ne tarpeelliset vehkeet sitten Nord Electro, Hammond ja Rhodes tai joku työasema.
 
Sakmongkol: Mielestäni johtopäätökseni oli esitettyjen aksioomien valossa täysin looginen. Joka on eri mieltä osoittakoon virheen logiikassani.
pekka montin
02.07.2011 22:09:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Jaa minkäköhän takia Nordeja alkaa kohta saamaan 200-500 eurolla? Ne myyvät ja ovat ammattimuusikolle vaihtoehto valtavalle pakulle ja rikkonaiselle selälle. Niin kauan kuin ne myyvät tuolla hinnalla (Electro 3 61 on 1555e Thomannilla), ei valmistajalla ole paineita pudottaa hintaa. Ja kyllähän ne myyvät, aika yleisiä ovat nuo punaiset soittimet keikkailevien ammattilaisten piireissä. Jos käytettyjä alkaa saamaan tuolla rahalla niin eihän se Nordia hetkauta ja se, että käytettyjen hinnat tippuvat on ihan luonnollista kehitystä lähes kaikkien soittimien piirissä. Tottakai löytyy vintagesoittimia jotka maksavat nykyään enemmän kuin uutena, mutta on myös sitä täyttä paskaa joka ei kelpaa enää kenellekään.
 
En usko, että kalliiden analogien markkinat tulevat tulevaisuudessakaan juuri kasvamaan nykyisestään. Suuret massat tekevät juttunsa softalla ja laadukasta hammond-mallinnusta ei erota alkuperäisestä kuin puristein kultakorva, jos hänkään. Tokihan uusia(kin) analogeja tulee aina olemaan niitä haluaville harrastajille tarjolla, mutta ei isojen firmojen kannata siihen lähteä. Ei 3000e soitin tee kaikkea kaikille, mutta ei Hammondi tai Moogikaan ole mikään autuaaksitekevä laitos. Välineet tarpeen mukaan, ovat ne tarpeelliset vehkeet sitten Nord Electro, Hammond ja Rhodes tai joku työasema.

 
Kyllähän Nord Leadia on myyty jo suomessakin 500-700 euroon. Toisella sivustolla taisi 2 kk sitten mennä 600-700 euroon kun ei ilmoitusta enään ole.
 
Uskon että Korg pärjää näillä MicroKorgeilla ja vastaavilla. Yamaha on käsittääkseni onnistunut hyvin työasemilla. Roland on ainoa joka huolettaa. Toisaalta, pitää muistaa että Roland tekee nykyään ihan mielettömän kovia sähköpianoja, mutta on niillä kyllä sitten mielettömän kova hintakin sähköpianoksi. Toisaalta, laadusta kannattaa maksaa.
 
JPQ
03.07.2011 06:00:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Kyllähän Nord Leadia on myyty jo suomessakin 500-700 euroon. Toisella sivustolla taisi 2 kk sitten mennä 600-700 euroon kun ei ilmoitusta enään ole.
 
Uskon että Korg pärjää näillä MicroKorgeilla ja vastaavilla. Yamaha on käsittääkseni onnistunut hyvin työasemilla. Roland on ainoa joka huolettaa. Toisaalta, pitää muistaa että Roland tekee nykyään ihan mielettömän kovia sähköpianoja, mutta on niillä kyllä sitten mielettömän kova hintakin sähköpianoksi. Toisaalta, laadusta kannattaa maksaa.

 
Toisaalta on myös aika iso asiakaskunta rolandilla työasemissakin. Käsittääkseni ja jotenkin vaan tykkään osin enemopi silti kuin Yamahoista. Audiodemojen pohajtlta ja mitä olen pikaa yhtä Motifia soittanut,ja Juno-Geetäni. Yamahan soundia en saa järevästi miksauksen osaksi kuvitella esim. Oma yamahani (s30) ei minusta sekoitu muuhun kivasti...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
R0IST0
08.07.2011 15:00:58 (muokattu 08.07.2011 15:07:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cloom: Niinpä, mikseivät tee kerralla kunnon synaa, kun kerran alkavat tuolle linjalle....
 
samasta syystä varmaan ku moni muukaan iso lafka esim. roland, yamaha ei tee. näillä valmistajilla on kyse viimekädessä aina rahantulosta, ja kunnon analogisyna on pieni riski siinä suhteessa, että se on kalliimpi valmistaa kun nämä nykyiset mallintavat digihärpättimet joissa on ominaisuuksia suhteessa enemmän.
 
ei nää uudet analogisynat ole olleet (toisin kuin yleisesti uskotaan) mikään rahasampo valmistajille kuten esim. DSI ja Moog.. ja silloin ku tehdään "kunnon syna" niin sitä myöskin verrataan kunnon syniin, ja nykyanalogit vaan kalpenee soundillisesti niiden originaalien analogien rinnalla. sitä en tiedä miksi, mut nää itekki tietää sen. eli kunnon synia ei tehdä koska riski totaalselle flopille on liian suuri.
 
siks kait ne on lähteneet tolle lelulinjalle. halpa myy aina.
 
edit: ahaa siinä pojat selvensikin jo aika hyvin aiemmin. ps. ite en kyllä löis 3000 pöytään nykyanalogista, ihan sama mitä sanois ja kuka sanois. sillä summalla saa jo monta kovaa ysäriä + yhen "kunnon synan" kultaiselta ajalta.
 
JPQ
08.07.2011 15:32:02 (muokattu 08.07.2011 15:35:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3000 saa todellakin vaikka mitä joten harvinaisen samaa mieltä ja kuitenkin minusta hyvä VA minun tulot tuntien ihan riittävää...asiaa sivuten muutenkin melkovalmiina pidän kotistudiotani koska laskeskelin just paljonko eräät huippulaatuiset samplet kestää ladata (ihanne oloissa yhdistäisin realistisia softasoundeja,erilaisiin rautasyniin et akustisiin soittimiinkin). nykyiselle ulkoisen kovalevyn vauhdilla joka tuntuu olevan karkeat 40megatavua sekunnissa. lyhyesti äkkiä ihan liian kauan vaikka laskelma pohjaa pyöreään arvioon siitä että jos nykyisiin sampleihini lisäisi lisää velocity layereita ja olisivat joka nuotista samplattu niin jo silloin aika hurjaa kokotasoa oltaisiin. nykyinen huippupiano soundini (ne parhaat joka kohdasta soundit ei huiput yhdestä muusta kuraa) on siinä 150megatavua kappale ja niistä parhaat on vain 12 velocity tasoa ja jokatoinen puolisävel askel joten en vaan kestäisi ajatusta että tiedostojen lataus kestäisi 2-4minuuttia biisiä varten. joten taidan hyllyttää modernit soundilähteet vielä vuosiksi jos en vallankin. kun koen että niillä pitäs jo saada vähän edes sijoitettua takaisin. et huippisamplet joka käyttöön olisi äkkiä luulisin 2000-3000e,ja lsiää konetehoa ja kovalevyäkin joten ei todellakaan tule oikein mitään. jopa karsien (esim. ethniset soundit jota en oikein osaa käyttää vaikka pidänkin) taitaa olla helpposaada tuo 2000euroa täyteen...menipä asian viereen mutta kaikenkaikkiaan hirveän iso raha tuo 3000e. poikkeuksena olisi tietysti jos olisi vielä anbdromedaakin monipuolisempi laite kyseessä sitten ehkä voisi edes etäisesti kuvitella.(lisää filttereitä,kolmas oskilaattori olisi ne jotka olisi ne mitä lisäisin)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
R0IST0
09.07.2011 00:19:43 (muokattu 10.07.2011 18:48:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: ..poikkeuksena olisi tietysti jos olisi vielä anbdromedaakin monipuolisempi laite kyseessä sitten ehkä voisi edes etäisesti kuvitella.(lisää filttereitä,kolmas oskilaattori olisi ne jotka olisi ne mitä lisäisin)
 
mun soundin tuottaminen on sinänsä erikoinen että andromeda ei osu eikä uppoa vaikka onkin oikea syna, ja muutenkin biisien samplet ja chopit mahtuu poikkeuksetta siihen pariin megaan, eli parilla "mopolla" pärjää. sit kun dawissa äänitykset työstetään loppuun, no se onki sit eri juttu..
 
microkorg oikeilla osilla (VCO, VCF, VCA) riittäis ihan mainiosti oikeaksi synaksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «