novo 17.06.2011 02:50:33 | |
---|
Crimsomnia: Voi olla korvienkin välissä. Mesamiesten pehmeysmoitteet ymmärrän, kun eivät ole passiiveilla soitelleetkaan ja kyseessä ei ole puhdasverinen metallijytkylaite. Itehän taas tykkäsin, että avosoinnutkin mun mielestä soi komiasti ja selkeästi eikä vehjes ollut silti tyystin kolkko ja kylmä hevimörssäri edes tehdasbiaksilla. Ehkä mun soundimieltymykset on sit muka niin kauhean kaukana siitä teknisestä deathistä tai jostain muusta nykyajan nylkytyksestä metallimarkkinoilla. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Spike 17.06.2011 05:45:50 | |
---|
Crimsomnia: Voi olla korvienkin välissä. Mesamiesten pehmeysmoitteet ymmärrän, kun eivät ole passiiveilla soitelleetkaan ja kyseessä ei ole puhdasverinen metallijytkylaite. Läppä sinänsä, et mesat voi olla liianki pehmeitä/kumisevia riippuen setupista. Tatsiaki muuttamalla saa tiukkuutta lisää, plekunvaihto voi auttaa. Boostejakin on pirun monta, perus tubescreamer/sd-1 on varma valinta. Pelkät volaboostit ei välttämättä toimi sopivalla tavalla, distortionit voi myös vetää liian muhjuksi. |
Crimsomnia 17.06.2011 17:09:45 | |
---|
novo: Itehän taas tykkäsin, että avosoinnutkin mun mielestä soi komiasti ja selkeästi eikä vehjes ollut silti tyystin kolkko ja kylmä hevimörssäri edes tehdasbiaksilla. Ei kai näitä uusina tartte viedä biasoitaviksi? Minulla on ollut käsitys että se tulee ajankohtaiseksi vaan jos putket vaihtaa. |
novo 17.06.2011 18:04:35 | |
---|
Crimsomnia: Ei kai näitä uusina tartte viedä biasoitaviksi? Minulla on ollut käsitys että se tulee ajankohtaiseksi vaan jos putket vaihtaa. Riippuu toki mistä digaa. Jotkut heittää tehdasputket het' menemään ja ruuvaavat biaksen mieleisekseen. Kait noi tehtaan jäliltä aika kylymiks on jätetty. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Entropia666 17.06.2011 18:08:53 (muokattu 17.06.2011 18:10:11) | |
---|
Crimsomnia: Ei kai näitä uusina tartte viedä biasoitaviksi? Minulla on ollut käsitys että se tulee ajankohtaiseksi vaan jos putket vaihtaa. Biashan vaikuttaa himpun verran soundiin, jos jotkut tykkää vähän kuumemmasta menosta? Toisaalta kyllä just tehtaat saattaa jättä himpun verran kylmäksi, ettei vahingossakaan putket kärähä takuun aikana... |
Crimsomnia 17.06.2011 18:35:25 (muokattu 17.06.2011 18:36:22) | |
---|
Vai niin. En kyllä tiedä uskallanko itse lähteä vääntelemään mitään tuolta, mutta tuskin tässä tarviikaan. |
pekurides 17.06.2011 21:37:43 | |
---|
Crimsomnia: Vai niin. En kyllä tiedä uskallanko itse lähteä vääntelemään mitään tuolta, mutta tuskin tässä tarviikaan. Juu, ei tarvi. Se että ruuvaataan hiukan kuumemmaksi tekee juurikin laitteesta lämpimämmän ja "pehmeämän" kuuloisen eli taitaapi juuri väärään suuntaan mennä. itse taas ENGL miehenä pidän Mesan rectoa ja SISOA suht löysänä:=) ainakin ilman bostia.... Eikös nykyään hyvin huomattava osa DÖDIS.jengistä juurikin ENGLiä suosi? No ....Ainakin DIMMU ...ja minä HOHOHO:=) No, perkules laitappa ENGL Savage seuraavaksi! joko rillataan? |
Crimsomnia 18.06.2011 01:54:56 | |
---|
Kyllä tämä SD-1 on aivan ehdoton laite. Drive nollissa, leveli täysillä ja tone kello kympissä niin jo kirkastuu soundi kuin soundi. Ihan kaikki kuulostaa paremmalta tämän kanssa - Pod XT Liven mallinnukset ja Switchblade. Toivoisin vain että tän voisi hardwirettää jotenkin tonne nupin sisuksiin. |
pekurides 18.06.2011 14:06:53 | |
---|
Crimsomnia: Kyllä tämä SD-1 on aivan ehdoton laite. Drive nollissa, leveli täysillä ja tone kello kympissä niin jo kirkastuu soundi kuin soundi. Ihan kaikki kuulostaa paremmalta tämän kanssa - Pod XT Liven mallinnukset ja Switchblade. Toivoisin vain että tän voisi hardwirettää jotenkin tonne nupin sisuksiin. Eikös se löydy jo valmiiksi sieltä podin mallinnoksista? joko rillataan? |
winstoni 18.06.2011 16:52:54 | |
---|
Itse hommasin Xoticin EP-Boosterin, josta saisi 20db lisää jytää. Mutta huomasinkin sen parantavan Marshallin soundia entisestään ihan sellaisenaan, jopa namiska nollassa, joten se taitaa jäädä pysyvästi ketjuun koko ajan päällä. Ei ehkä ihan brown sound, mutta kyllä lähtee aika lähelle esim Panaman soundia. Pitäisköhän laittaa Box of Rock luuppiin ja käyttää sitä pelkästään soolobuusterina? "Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis |
Crimsomnia 20.06.2011 12:27:03 | |
---|
pekurides: Eikös se löydy jo valmiiksi sieltä podin mallinnoksista? Joo, mutta ei kuulosta parhaimmillaankaan kovin kaksiselta. |
Crimsomnia 30.06.2011 22:53:28 | |
---|
Jees, EMG:t on testiajettu kaverin kitaralla. Botnea ja erottelevuutta löytyi ns. ihavvitusti ja SD-1 pelasi oikein hyvin yhteen. Tatsistakaan ei pitäisi olla kiinni, koska omalla kitaralla oli yhtä pehmeää ja pyöreää meininkiä kaverin soitollakin, ja tämä jannu on rutkasti parempi kitaristi kuin minä. Ehkä nämä duncanit riittävät mulle tähän nykyiseen kasariheviproggikseen ja muuhun vähän kevyempään kamaan, mutta modernimpi metallimatsku kysyy kyllä EMG:tä. |
Space_Ace 30.06.2011 23:17:34 | |
---|
Moro! Tommosta Carl Martin DC Draivia oon ihmetelly ku siinä on toi boosti kanssa. Onko kellään tiatoo että onkse buusti särön "jälkeen" että saako sitä volaa nosteltua sillä? Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele. |
Spike 01.07.2011 00:36:21 | |
---|
Crimsomnia: Ehkä nämä duncanit riittävät mulle tähän nykyiseen kasariheviproggikseen ja muuhun vähän kevyempään kamaan, mutta modernimpi metallimatsku kysyy kyllä EMG:tä. Bareknuckle, Lundgren, Dimarzio D-Activator myös, jollei aktiiveja tahdo. Blackoutit on kans aika jeba, läskimpää kuin 81. |
Rubuinen 01.07.2011 00:37:42 | |
---|
Crimsomniaj a patisti vielä hankkimaan SD-1:n, sitä käyttää kuulemma kaikki. Millä näitä pedaaleja nyt sitten erotellaan että "toimiiko" ne boostina kitaran omalle särölle vai ei? Eli tavalliset särkijät - etuastepedaalit ei varmaankaan toimi. Boostauskin on jälleen kerran yksi loputon suo, millä voi parantaa soundia ja kuluttaa "turhaan" järjettömästi rahaa, tai sitten voi ostaa ton keltaisen purkin ja olla tyytyväinen:-). Mulla on enää toi, kalliimmista otin rahat käteen;-) |
jniska 01.07.2011 08:34:38 | |
---|
Space_Ace: Moro! Tommosta Carl Martin DC Draivia oon ihmetelly ku siinä on toi boosti kanssa. Onko kellään tiatoo että onkse buusti särön "jälkeen" että saako sitä volaa nosteltua sillä? Periaattessa kun boostia käyttää säröllä olevan etuasteen edessä, ei volumetaso juurikaan lisäänny. Enempi vaikuttaa etuasteen särön määrään. Tietysti riipuu vahvistimen tyypistä. Laiha Lissu oli paras. |
jniska: Periaattessa kun boostia käyttää säröllä olevan etuasteen edessä, ei volumetaso juurikaan lisäänny. Enempi vaikuttaa etuasteen särön määrään. Tietysti riipuu vahvistimen tyypistä. Niin siis tosiaan kun styrkkarin etunen on tosi miedolla säröllä. Oon käyttäny nyt Biyang OD8:a ja JCM kasisatasta silleen että puolet säröstä ainakin tulee pedaalista. Siihen väliin kun heittää Equn niin kyllä se vola nousee. Olis kätevä ku sais tosta yhestä pedahlista sen volabuustinkin... Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele. |
pekurides 02.07.2011 00:06:32 | |
---|
Space_Ace: Moro! Tommosta Carl Martin DC Draivia oon ihmetelly ku siinä on toi boosti kanssa. Onko kellään tiatoo että onkse buusti särön "jälkeen" että saako sitä volaa nosteltua sillä? Ennen etuastetta tosiaan ei juurikaan sa mitenkään volatasoa nostettua muutenkun muuttamalla ajatustapaa hyvinkin loogisesti:=) Eli homma mene niin että se komppi saundi on hiukan säädetty alaspäin ja leadissa sitten pamautetaan koko signaali kehiin! eli sama lopputulos mutta nurinperin! Elektro-harmonixila oli joku tuohon suunniteltu spedu en muista mikä... etsikää. (kaverilla semmoinen on ja toimii) -p- Rumpali hakusessa! |
Mental_Schok0_Gummi 02.07.2011 00:40:19 (muokattu 02.07.2011 19:28:39) | |
---|
Mulla on ollunna Bossin CS-3. Tyyriinpuoleinen toosake, mutta on siinä omat etunsa. Semmottinen efektiyhdistelmä oli usein, että compsus:siin jatkeeksi Mxr Distortion (justa niitä kultaisen 70-luvun vehkeitä-vastaava nykyään Dist.+) & vaffarin yliajo/od isolla säädöllä. Tuli kyl tuhdit hewisaundit. Keppi vaihteli, Flying V:tä oli silloinkin (japsikopioita). Dodin, olikohan tuo FX-57 HardRock oli kauhea syömään pattereita. Hommastin virtalähteen & haaroituspiuhan. Nyt nää wermerit jo toki historijaa... Ibanez-metallisärkijä oli aivan oukhei; mallia en heti tähän muista. Väri semmoinen keskivihree metallinsävy. Taisin hommastaa joskus w.-89 paikkeilla tjsp. Säätöjä oli muistaaksein peräti 5, hintaakin päälle viidensadan. Markka-aikaa tietennii... ;-) Oli MetalCharger MS-jotakin. ::) Nyt on Behsun SM-400. Ihan ok maziina, hinta-laatusuhde kohdillansa. 8-D Peaveyssä ei näytä olevan master-volume samassa linjassa lead-kanavan kanssa. Tässähän siis ei yliajo olekaan od-tyyppinen, vaan kimakanlainen ds. MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D |
Miikathebest 02.07.2011 05:58:10 | |
---|
Boosterin voi tietysti laittaa myös efektilenkkiin. Liikaa säröä! |