Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olis pari kysymystä.
1
Friedmanman
01.07.2011 11:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin ostin tässä kitaran ja vahvistimen pari päivää sitten ja kysyisin paria juttua.
 
Eihän se aiheuta kitaran kaulaan mitään vääntymistä jos kitara nojaa kantopussissa seinää vasten?
 
Ja onko se normaalia jos kitaran kieli särisee hieman kun sen soittaa kovaa? Mulla käy tällä lailla siinä paksussa E kielessä jos soitan sen kovasti.
 
Sergei Fallinen
01.07.2011 11:38:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman:
Eihän se aiheuta kitaran kaulaan mitään vääntymistä jos kitara nojaa kantopussissa seinää vasten?

 
tuskinpa, vaikkei se ehkä optimaalisin säilytyspaikka olekaan. Siksi että jää helposti sinne kantopussiin se kitara. Siis joillain ihmisillä
 
Ja onko se normaalia jos kitaran kieli särisee hieman kun sen soittaa kovaa? Mulla käy tällä lailla siinä paksussa E kielessä jos soitan sen kovasti.
 
Uutuuttaan saattaa säristä, tai sit soitat liian kovaa. Tai sit se kieli on liian matalalla. Vaikea sanoa.
 
Tawsky
02.07.2011 20:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman:
 
Eihän se aiheuta kitaran kaulaan mitään vääntymistä jos kitara nojaa kantopussissa seinää vasten?

 
Mulla ei henkilökohtaisesti ole tästä mitään tieteellistä näyttöä, mutta myyttejä on. Kun ns. maalaisjärjellä ajattelee niin hyvinkin voi aiheuttaa. Puut kuitenkin "elävät" ja reagoivat lämpötiloihin ja kosteuteen. Teline ei maksaisi paljon, luulisi sen olevan parempi vaihtoehto kuin antaa kitaran olla jatkuvasti kaulallaan seinää vasten.
 
Ja onko se normaalia jos kitaran kieli särisee hieman kun sen soittaa kovaa? Mulla käy tällä lailla siinä paksussa E kielessä jos soitan sen kovasti.
 
Kyllähän tuota sattuu. Jos se ei sinua häiritse niin anna mennä vaan. Jos häiritsee niin kannattaa koittaa nostaa kieltä hieman ylöspäin tallasta.
 
Objectif Lune
05.07.2011 16:09:05 (muokattu 05.07.2011 16:11:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Mulla ei henkilökohtaisesti ole tästä mitään tieteellistä näyttöä, mutta myyttejä on. Kun ns. maalaisjärjellä ajattelee niin hyvinkin voi aiheuttaa. Puut kuitenkin "elävät" ja reagoivat lämpötiloihin ja kosteuteen. Teline ei maksaisi paljon, luulisi sen olevan parempi vaihtoehto kuin antaa kitaran olla jatkuvasti kaulallaan seinää vasten.
Ja kaikkein paras vaihtoehto olisi kova ja tukeva laukku, jossa kitara olisi suojassa valolta, vääntymisiltä ja kosteudenvaihtelut olisivat hitaampia. Itse tosin olen päätynyt pitämään kitaraa telineessä siitä syystä, että soittoharrastusta auttaa kummasti se, että soittimen voi vain ottaa käteen eikä sitä tarvitse kaivaa mistään halvatun boksista tai bägistä. Eiköhän kuitenkin teline ole parempi kuin nojaileva laukku.
 
Kielen särinä on normaalia, mutta kaikki eivät sitä toivo. Jotkut haluavat, että heidän kielensä särisee. Jos et tykkää siitä ja se haittaa soundia/soittoa, korota kieliä. Samalla soitettavuus voi myös kärsiä koska mitä korkeammalla kielet ovat, sen raskaampaa soittaminen on. Toiset tosin tykkäväät raskaammasta tatsista.
 
jperala
06.07.2011 07:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itsellä meni eräästä soittimesta kaula propellille kun nojaili pitemmän ajan seinään kaulanvarassa, toki on voinnut johtua muustakin mutta uskon tuon nojaamisen pakottavan kaulan väärään asentoon.
 
osta teline, ei maksa paljoa.
 
Ibanez SR300
nisumaka
07.07.2011 14:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ainakaan huomannut, että olisi tällaista jo sulle vastattu. Sulla on sen kitaran kaulan sisällä sellainen säätörauta. Yksi mahdollisuus on se, että rauta on liian tiukalla. Sitä voi säätää. Eli löysää sitä vähän, se saattaa poistaa särinän.
 
Lennu
08.07.2011 19:31:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: En ainakaan huomannut, että olisi tällaista jo sulle vastattu. Sulla on sen kitaran kaulan sisällä sellainen säätörauta. Yksi mahdollisuus on se, että rauta on liian tiukalla. Sitä voi säätää. Eli löysää sitä vähän, se saattaa poistaa särinän.
 
Ei. Ensin katsotaan, onko sen säätämiselle perusteita, ei sitä ihan summassa pidä mennä vaan ruuvailemaan.
 
Antakaa rahaa.
rintapek
09.07.2011 22:03:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei. Ensin katsotaan, onko sen säätämiselle perusteita, ei sitä ihan summassa pidä mennä vaan ruuvailemaan.
 
Komppia koko kympillä.
 
Toisekseen, otsikkoon vois laittaa mitä asia koskee.
"Pari kysymystä" ei houkuta just edes vilkaisemaan.
 
One kind of music only - the good kind
nisumaka
12.07.2011 12:58:02 (muokattu 13.07.2011 09:46:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo hyvä pointti, enpä tullut ajatelleeksi. Joskus sitä ajattelee liian nopeasti. Eli kaulan täytyypi olla hieman kaarella kieliin päin. Vähän niinkuin jousipyssy, mutta tässä puhutaan sitten tosi pienestä kaaresta. Kuten edellä jo mainittiin, niin ehkäpä tämä kohta olisi sellainen, jossa sun kannattaa kysyä neuvoa, vaikkapa musiikkiliikkestä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «