Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 547 48 49 50 5182 83 84 85 86
Shabby
26.06.2011 19:00:58 (muokattu 27.06.2011 05:02:24)

Atomic Cafe: Tyylikäs muistokirjoitus.

Itsekin opin Kauppisesta uutta. Muistan hänet lähinnä sinä "Pin Upsin kaverina".

E: Ja näkyypä toinen kirjoittajista sitten olevankin Pin Upsin Sally Flesh :)
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
velipesonen
26.06.2011 19:02:49

Atomic Cafe: Klamydia on vaasalainen versio Popedasta ja haluaisi olla ihan kun Ramones mutta ei osaa ja Se oli jyväskyläläistynyt kemiläinen Velvet Underground. Yari on omituinen mies ja oli sitä jo 70-luvulla, mies on tehnyt elokuvamusiikkia ja vaikka mitä, mutta ainoa biisi jonka voi ihan suoraan määritellä punkiksi kertoi meille kaikille äidin pikku punkkareille että punk on typerää, levyt pyörii vain ympyrää ja sähköisyys on sitä että kerää pölyä. Aikoinaan luulin tuota sarkasmiksi mutta myöhemmin olen tullut siihen tulokseen että jätkä oli ihan tosissaan.

Veikkaan kuitenkin että Yari ei ole koskaan ollut punkiksi tekeytyvä hippi mutta voi hyvinkin olla maailman toiseksi ensimmäinen hippipunkki, Joe Strummer oli ihan ensimmäinen, kun taas Pelle oli hippi joka soitti pari levyllistä punkkia kunnes löysi itsensä.

Niin joo, Joe Strummer oli teddyksi tekeytyvä hippipunkki. Melkoinen jonglöörisuoritus. Yari oli muistaakseni alun perin jyväskyläläinen joka asui välillä Kemissä. Sittemmin ollut parikymmentä vuotta joensuulainen.
Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen. - Paul Dominguez
Shabby
26.06.2011 20:50:45

velipesonen: Niin joo, Joe Strummer oli teddyksi tekeytyvä hippipunkki. Melkoinen jonglöörisuoritus. Yari oli muistaakseni alun perin jyväskyläläinen joka asui välillä Kemissä. Sittemmin ollut parikymmentä vuotta joensuulainen.

Ilimankos aina sekoitan Jojensuun ja Jyväskylän keskenään. Järvenpääkin menee samaan syssyyn, talvesta puhumattakaan.
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
Gardiner
27.06.2011 07:47:50

Atomic Cafe: Se oli kaikkea sitä mitä Klamydia ei ole.
http://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

Klamydia on vaasalainen versio Popedasta ja haluaisi olla ihan kun Ramones mutta ei osaa ja Se oli jyväskyläläistynyt kemiläinen Velvet Underground.

Se teki kuitenkin Ramones käännösklassikon "Tiina on niin nuori", joka on punk iskelmäkäännösten ehdotonta valiota siinä kuin "syksy etsii mua" tai "ihohygienia":kin.
"Pianossa ei ole vääriä nuotteja" -Thelonius Monk
Gardiner
27.06.2011 07:56:48

Rauhaa vaan Joukkohauta-Kauppiselle.
"Pianossa ei ole vääriä nuotteja" -Thelonius Monk
Andy Six
27.06.2011 08:30:33
Gardiner: Se teki kuitenkin Ramones käännösklassikon "Tiina on niin nuori", joka on punk iskelmäkäännösten ehdotonta valiota siinä kuin "syksy etsii mua" tai "ihohygienia":kin.

Tässä yhteydessä on pakko,oli se nyt sitten punk-iskelmä tai ei,mainita Eppujen Wreckless Eric- käännös Nuori Poika...Eipä biisiä voisi enää paremmin kääntää....
Shabby
28.06.2011 07:05:11

Se ois tänään se kaikkien punkkien isä elikkäs Jello Biafra siellä Nosturilla. En kyllä vielä tiiä, onko mulla investoida n. 180 mk siihen...

Periaatteen mies ja silleen. Ehkä mua kaduttaa viel, jos en nyt mee :( Onneks oon sentäs rokkari, ettei kukaan mua sit lynkkaa, vaik en meniskää.
Shabby
29.06.2011 21:57:17

Hoidin itselleni suostuttelijoita keikalle lähtöön ja yksi heistä tarttuikin syöttiin ja houkutteli minut keikalle. Tosin senverran myöhään, että meikata en enää millään kerennyt :D

Olihan se Jello aivan huippis. Seuralainen oli pelännyt, ettei Jello olisi enää tolkuissaan, etenkin kun näki hänet siinä valkoisessa takissa, mikä hänellä oli siinä keikan alussa, mutta: "Ääni oli sama ja kun se riisu sen naurettavan takin..." oli myös seura vakuuttunut miehen olevan tolkuissaan. Palopuheitakin kuultiin ja tosi skarppinahan vanha herra vieläkin oli.

Lisäksi Jellolla oli valtavan hyvä PALJASJALKAINEN basisti! Just kun olin Nosturille mennessä funannu, et ois kyl kiva olla paljain jaloin... Olin oikeassa: katunut olisin, jos en olisi mennyt :)
Andy Six
30.06.2011 12:39:31 (muokattu 30.06.2011 22:35:04)
Shabby: Hoidin itselleni suostuttelijoita keikalle lähtöön ja yksi heistä tarttuikin syöttiin ja houkutteli minut keikalle. Tosin senverran myöhään, että meikata en enää millään kerennyt :D

Olihan se Jello aivan huippis. Seuralainen oli pelännyt, ettei Jello olisi enää tolkuissaan, etenkin kun näki hänet siinä valkoisessa takissa, mikä hänellä oli siinä keikan alussa, mutta: "Ääni oli sama ja kun se riisu sen naurettavan takin..." oli myös seura vakuuttunut miehen olevan tolkuissaan. Palopuheitakin kuultiin ja tosi skarppinahan vanha herra vieläkin oli.

Lisäksi Jellolla oli valtavan hyvä PALJASJALKAINEN basisti! Just kun olin Nosturille mennessä funannu, et ois kyl kiva olla paljain jaloin... Olin oikeassa: katunut olisin, jos en olisi mennyt :)

Aikuiset Punk-tytöt näyttää hyviltä ilman ehostustakin...=) Muistan,miten kylmät väreet kiipi pitkin selkää Biafran karjuessa:nazipunks fuck off!....Tuota HC-porukkaa kun pyöri treenikämpällä Destructionsin takia,ei siitä saanut julkisesti pitää,kun oli vanhan koulun Punk-kari....
Shabby
30.06.2011 23:43:52 (muokattu 01.07.2011 01:54:54)

Andy Six: Aikuiset Punk-tytöt näyttää hyviltä ilman ehostustakin...=)

Mut mä oonkin ROCK-tyttö. Nih ;P

Muistan,miten kylmät väreet kiipi pitkin selkää Biafran karjuessa:nazipunks fuck off!....

Mulla oli oudon levollinen olo... Se ensimmäinen palopuhe oli aivan huippis! Jätkä puhu silkkaa asiaa. Toivon, että se pääsee pitkälle jenkkien poliittisessa elämässä.

Tuota HC-porukkaa kun pyöri treenikämpällä Destructionsin takia,ei siitä saanut julkisesti pitää,kun oli vanhan koulun Punk-kari....

Ööh? Siis mistä ei saanut pitää? DK:sta? Joskus olen kuullut, ettei Exploitedista olisi saanut pitää, tosin ilmeisesti joistain väärinkäsitysteknisistä syistä. Niinkuin että ne ois muka jotain natseja, kun skinit(kin) sattu tykkäämään. Minkäs bändi sille voi, kuka tykkää.
Andy Six
01.07.2011 09:35:09
Shabby: Mut mä oonkin ROCK-tyttö. Nih ;P

Jahka nyt yritin imarrella...=)

Mulla oli oudon levollinen olo... Se ensimmäinen palopuhe oli aivan huippis! Jätkä puhu silkkaa asiaa. Toivon, että se pääsee pitkälle jenkkien poliittisessa elämässä.

Ööh? Siis mistä ei saanut pitää? DK:sta? Joskus olen kuullut, ettei Exploitedista olisi saanut pitää, tosin ilmeisesti joistain väärinkäsitysteknisistä syistä. Niinkuin että ne ois muka jotain natseja, kun skinit(kin) sattu tykkäämään. Minkäs bändi sille voi, kuka tykkää.

Meen orkesteri soitti tuolloin jotain Freetä,Mountainia ja Rolling Stonesia...Eihän me noita "uusia" (vuoden 1978 jälkeisiä) punkjuttuja enää digattu,meillä oli jo muita juttuja..Tunsimme ylemmyyttä juurikin johonkin Destrucktionsin jätkiin,kun vetivät koko ajan pelkistetymmäksi riisuttua hooceetään....Tykkäsin siis DeeKoosta,mutten julkisesti,koska olimme muka yläpuolella noin simppelin kaman..Meille oli siis iskenyt Hulkon Antti-syndrooma päälle.....=) 18 vuotiaita teini-Elviksiä jotka tiesi paremmin...
Kre-per
01.07.2011 10:44:07
velipesonen: Mutta aika lailla sekaisinhan nuo menee, etenkin tolla oi-streetpunk-osastolla, että punkit ja natsiskinit diggaa samoja bändejä ja on päällisin puolin hyvää pataa keskenään.

Aina näistä tulee toi Bostonin meininki mieleen. Sairasta sakkia kyllä.
If Columbus had a navigator, America wouldnt exist.
Atomic Cafe
01.07.2011 13:18:06 (muokattu 15.07.2011 02:59:25)
velipesonen: Tää ei ole ska- tai 2tone-ketju mutta Madnessista ei saa kuulemma pitää koska osa niiden faneista on natsskinejä. Ei väliä vaikka bändissä soittaisi valkoisia ja mustia sekaisin, ne on kuitenkin natseja joidenkin mielestä. Tää on jotenkin pimeetä että joku skiniporukka voi näköjään torpedoida minkä tahansa bändin uran vain ilmoittamalla pitävänsä siitä.

Mutta aika lailla sekaisinhan nuo menee, etenkin tolla oi-streetpunk-osastolla, että punkit ja natsiskinit diggaa samoja bändejä ja on päällisin puolin hyvää pataa keskenään.

Ensimmäiset brittiskinit diggailivat jamaikalaista musiikkia ja asuivat samoissa kaupungin vuokrakasarmeissa kun tummaihoiset rastaveljensä.

UB40 oli aikojen alussa ihan puhdas skinibändi ja nehän olivat itsekin skinejä, eivätkä ne sitä mitenkään häpeä. Madness liikkui sujuvasti skinipiireissä mutta joutui myöhemmin vaikeuksiin natsiskinien kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=jeOc9JAy0KA

Skinit olivat pääosin valkoista työväenluokkaa mutta ei tummahipiäinen henkselihemmo ollut niissä piireissä mikään harvinaisuus.

Tää on sitä sellaista skinimusaa: http://www.youtube.com/watch?v=fT1Sa91N75E

Ja tähän väliin skinihuumoria: http://www.youtube.com/watch?v=81VE0_G6A7E&feature=fvwrel
Juugeli
01.07.2011 14:25:54
Aiheeseen liittyen brittiläinen This Is England on muuten hiton hyvä leffa. Sijoittuu juurikin tohon 80-luvun aikaan, jolloin skiniliike rupes hajoilemaan.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
Shabby
01.07.2011 15:08:28 (muokattu 01.07.2011 15:22:54)

Andy Six: Meen orkesteri soitti tuolloin jotain Freetä,Mountainia ja Rolling Stonesia...Eihän me noita "uusia" (vuoden 1978 jälkeisiä) punkjuttuja enää digattu,meillä oli jo muita juttuja..Tunsimme ylemmyyttä juurikin johonkin Destrucktionsin jätkiin,kun vetivät koko ajan pelkistetymmäksi riisuttua hooceetään....
Tykkäsin siis DeeKoosta,mutten julkisesti,koska olimme muka yläpuolella noin simppelin kaman..Meille oli siis iskenyt Hulkon Antti-syndrooma päälle.....=) 18 vuotiaita teini-Elviksiä jotka tiesi paremmin...

Jaa no mä oon sit vissiin just senverran nuorempi, etten DK:ta osannu HC:nä pitää, koska sehän oli hyvää, siinä missä Lamakin. Ainoa omistamani Rattuksen levy on suurimpia pettymyksiä punkin kuuntelu-urallani ja siihen mielenkiintoni johonkin HC:hen oikestaan lopahti. Odotin varmaan jotain juurikin DK:n tai Laman tyyppistä rankkuutta, sainkin pelkkää kakofoniaa. Silti tapaamani punkit olivat pääsääntöisesti hyviä tyyppejä mielestäni. Rasvistyyppien kanssa ei niinkään yhteistä säveltä löytynyt, vaikka diggailinkin rockabillystä yms.

Hullulta toi teidän asenne sikäli kuulostaa, että oliko niitä punklevyjä edes kaameesti julkaistu vielä vuonna 1978? Tarkoitan siis ihan näitä suomalaisia. Mitäs piditte Widowsista, muuten?

E: Ja näittekö Trashiä keikalla?

Juugeli: Aiheeseen liittyen brittiläinen This Is England on muuten hiton hyvä leffa. Sijoittuu juurikin tohon 80-luvun aikaan, jolloin skiniliike rupes hajoilemaan.

Oliks tää se, missä se otsatatuoitu tyyppi tuli vankilasta rasistiuttamaan niitä skinejä ja dissaamaan sitä jengin neekerijäsentä?
Atomic Cafe
01.07.2011 23:15:43
Juugeli: Aiheeseen liittyen brittiläinen This Is England on muuten hiton hyvä leffa. Sijoittuu juurikin tohon 80-luvun aikaan, jolloin skiniliike rupes hajoilemaan.

Tuo on ihan elämänmakuinen elokuva.
Andy Six
10.07.2011 20:11:51
Shabby: Jaa no mä oon sit vissiin just senverran nuorempi, etten DK:ta osannu HC:nä pitää, koska sehän oli hyvää, siinä missä Lamakin.

Hullulta toi teidän asenne sikäli kuulostaa, että oliko niitä punklevyjä edes kaameesti julkaistu vielä vuonna 1978? Tarkoitan siis ihan näitä suomalaisia. Mitäs piditte Widowsista, muuten?

Eihän Dead Kennedys ollut varsinaista hard corea,mutta me oltiin jo bluesrock-hämyjä tuolloin..Lama oli mielestäni täyttä paskaa,Widows vanhan koulun bändi,joka toimi hyvin,koska pysyi 1977-meiningissä...Tuota Trashia en ole koskaan kuullut;soittiko Rubberduck siinä...?
Atomic Cafe
10.07.2011 21:21:16 (muokattu 11.07.2011 04:21:48)
Andy Six: Tuota Trashia en ole koskaan kuullut

Luultavasti et tule koskaan kuulemaankaan koska ne eivät levyttäneet mutta kyllä Rubberduck oli tuossakin hommassa mukana ja Sehr Schnellin kaksi viimeistä kokoonpanoahan oli melkein kun Trash.
Andy Six
10.07.2011 22:01:15 (muokattu 10.07.2011 22:02:16)
Roskaa yhtä kaikki....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)