Aihe: Perseelleen soittavat kerjäläisromanimuusikot
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Ukko
30.06.2011 18:39:39

EP: HAHAHAHAAAAAA!! Nyt oli kyllä jo ihan pakko osallistua tähän keskusteluun! :D

E: samperin koira! : )))))

Mä olen kyllä jalorotuinen kv. muotovalio Adolf von der Hurtta :/
COVS jäsen nro 6
Kukkis 77
30.06.2011 20:15:50

Viime kesänä bongasin pariin otteeseen Helsingin Stockmannin kupeesta sellaisen melko lailla ylipainoisen vanhemman kerjäläisromanimuusikkonaisen.

Ensimmäisellä kerralla matami istui kokoontaitettavalla jakkaralla klommoinen ja rupsahtanut tenorifoni sylissä. Kerjäläiskippo edessään. Nuottiakaan en kuullut.

Toisella kerralla sama matami istui samassa paikassa sama foni sylissään, kerjäläiskuppi edessänsä. Nytpä jäin odottelemaan että milloinkas arvon artistin tauko loppuu. Useamman körssin polttelin siinä odotellessa. Matami ei silminnähden liikkunut lainkaan. Kyllästyttyäni odottelemaan lähdin kävelemään. Taiteilijan editse dallatessani huomasin että fonissa ei ollut suukappaletta lainkaan. Hoho.

Tai tietysti voi olla että siinä versioitiin John Cagea.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
pekka montin
30.06.2011 20:26:05

Anonymous-jazz: En tiedä moniko teistä on törmännyt näihin romanikerjäläismuusikkohanuristeihin, jotka tapaavat soitella päin persettä hanurilla pitkin kaupunkeja.

Täällä Riihimäellä päin eräs näistä surkeista hanuristeista aloittaa päivälliset soittonssa n. klo 9.30 paikallisen K-kaupan edessä ja jatkaa iltapäivälle saakka.

Soitto on karmeeta kuunneltavaa kun basso/soinnutukset menevät päin persettä ja paljon DIM7 sointuja seassa.

Tiedän, että on myös niitäkin romanikerjäläismuusikoita jotka osaavat soittaa. Mutta nämä muutamat kyllä ovat onnistuneet pilaamaan katumuusikoiden maineen.

Porissahan näitä pyörii. Kaduilla.

Muistan erään aamun kun olin konsalle kävelemässä. Siinä Nordean kulmalla eräs Romani soitti jotain luuttua, kahvi/kolehtikippo edessään. Oli sitten pari densoa blokannut ko romanin ja toinen niistä yritti lujaa parittaa itseään tuolle romanille. Romani ei ymmärtänyt sanaakaan ja Denson käsi kävi jo Romanin perseellä. Eipä näyttänyt Romania haittaavan. Onnellinen loppu ja päiväni oli pelastettu.
BassoSisko
30.06.2011 21:15:57
tarmo: Siinä on kuitenkin jotain sympaattista, kun bändin basisti rehaa kontraansa pitkin katuja. Ilman casea tietysti.

Sillä on vaan kolme kieltäkin siinä bassossa. Kielistä kiinni ja menoks.

Rupesin vaan pohtimaan et jokaikinen haitaria soittava hakkaa mut silti 6-0, vaikka soittaa kadulla. Ainut missä mä olen niitä parempi on se että mulla on enemmän nuotteja haitarille kuin niillä. (oon ihan varma tästä)
Hax pax max deus adimax.
EP
30.06.2011 21:28:15
BassoSisko: ..Rupesin vaan pohtimaan et jokaikinen haitaria soittava hakkaa mut silti 6-0, vaikka soittaa kadulla..

Höpsistä, mä en ymmärrä tollasta..
BassoSisko
30.06.2011 21:32:24
EP: Höpsistä, mä en ymmärrä tollasta..

Et ymmärtäis mun haitarin soittoakaan, en mäkään ymmärtäisi. :)

Sulla on muuten kiva koira, jos se aina pomppaa päälle kun naurat. Siinä oppii pian oleen nauramatta ääneen jos koiralla on vähänkin painoa.
Hax pax max deus adimax.
EP
30.06.2011 23:12:14
BassoSisko: ..Sulla on muuten kiva koira, jos se aina pomppaa päälle kun naurat. Siinä oppii pian oleen nauramatta ääneen jos koiralla on vähänkin painoa.

En mä opi, tai toivottavasti en koskaan opi oleen nauramata HAHAHAHAAAAA!! : ))
pte57
30.06.2011 23:50:20

haitari: Itse kun osaa nipin napin auttavasti soittaa haitarilla, niin kyllä ottaa koteloon nämä kyseiset muusikot. Näyttää ja kuulostaa siltä, että aivan tuurilla ovat laittaneet haitarin syliin oikein päin. Aivan kauheeta räpellystä. Menisivät kotiinsa kiduttamaan jäljittelemättömällä tulkinnallaan. Saletisti ei osaisi soittaa samaa biisiä samalla tavalla uudestaan.

Mun mielestä haitarin hallussapito pitäisi olla luvanvaraista ilman romanejakin.
rintapek
30.06.2011 23:52:38

pte57: Mun mielestä haitarin hallussapito pitäisi olla luvanvaraista ilman romanejakin.

Mä olen koittanu myydä noit haittarin hallussapitolupia, mut valitettavasti väki on investoinu mialummin johonkin WinCapitaan.
One kind of music only - the good kind
pte57
01.07.2011 00:06:40

rintapek: Mä olen koittanu myydä noit haittarin hallussapitolupia, mut valitettavasti väki on investoinu mialummin johonkin WinCapitaan.

Semmosta se on. Kitaralla saa sentään vain kuus väärää ääntä kerralla.
baron
01.07.2011 00:10:29

pte57: Semmosta se on. Kitaralla saa sentään vain kuus väärää ääntä kerralla.

Mulle on opetettu että koskaan oikea ääni ei ole kauempana kuin puolen sävelaskeleen päässä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
poppamies
01.07.2011 00:49:36

pte57: Mun mielestä haitarin hallussapito pitäisi olla luvanvaraista ilman romanejakin.

Meillä Kokkolassakin oli ongelmia kun nää haitarinsoittajat tulivat just kauppojen ovien eteen soittamaan. Sitten City Kokkolayhdistys päätti painattaa kieltotarroja kauppiaille. Tarrassa oli haitari ja ruksi päällä.
G strings are for strippers
haitari
01.07.2011 08:13:12

poppamies: Meillä Kokkolassakin oli ongelmia kun nää haitarinsoittajat tulivat just kauppojen ovien eteen soittamaan. Sitten City Kokkolayhdistys päätti painattaa kieltotarroja kauppiaille. Tarrassa oli haitari ja ruksi päällä.

Saiskohan näitä tilata ihan omaankin käyttöön?
www.keikkamestari.com
haitari
01.07.2011 08:15:24

rintapek: Mä olen koittanu myydä noit haittarin hallussapitolupia, mut valitettavasti väki on investoinu mialummin johonkin WinCapitaan.

Eiköhän se WinCapita ole pienempi rikos. Suku ei ehkä häpeä yhtä paljoa, jos jää kiinni WinCapitan touhuihin osallistumisesta.
www.keikkamestari.com
EP
01.07.2011 09:15:17
poppamies: Meillä Kokkolassakin oli ongelmia kun nää haitarinsoittajat tulivat just kauppojen ovien eteen soittamaan. Sitten City Kokkolayhdistys päätti painattaa kieltotarroja kauppiaille. Tarrassa oli haitari ja ruksi päällä.

Joo, hyvä idea mut siinä tarrassa pitäs kieltää se perseelleen soitto, eikä haitarin soittoa yleensä.
Siinä oliskin suunnittelua..
Anonymous-jazz
01.07.2011 10:28:53 (muokattu 01.07.2011 10:30:21)

Ja tänään taas kun pyöräilin tuosta Riksun K-marketista ohi niin siellä se DIM7 tango soi ja tietenkin pettämättömällä Eikka Grön pokerilla vedettynä.

Suostuiskohan Satahäme Soi järjestämään kultaisen harmonikan varjokilpailun epävireinen harmonikka (Avoin kutsukilpailu suomeen muuttaneille romanikerjäläis-kirjekurssihanuristeille).
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
01.07.2011 10:56:10
pte57: Tästäpä tarra soittimiin. Viulukoteloon aivan ehdoton.
http://www.remix64.com/images/members/tune_464400_2.png

Ihan jees! Tuolta pohjalta vois suunnitella sopivan tohon "katupersesoittoonki" sopivan ja havainnollinen kuva lisäks, jos ei vaik osaa lukee : )
poppamies
01.07.2011 12:08:28

pte57: Tästäpä tarra soittimiin. Viulukoteloon aivan ehdoton.
http://www.remix64.com/images/members/tune_464400_2.png

Tuli mieleen tää konsan itäeurooppalainen klarinetinopettaja joka tuskaustui oppilaaseen. "Miksi sine soitta veerin? On yhte helppo soitta oikein ku soitta veerin".
G strings are for strippers
EP
01.07.2011 12:18:31
Vitt.. mei taideta vaan ymmärtää tarpeeks?
Jos toi onki suurta taidetta ..sellasta performanssia?

..paras performanssi olis kyll varmaan toi josta joku kirjotti vanha-akka istuu saksofoni (ilman suukappaletta) sylissään! HAHAHAAA! : ))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)