Aihe: Aura Audio
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19
rintapek
22.04.2011 17:32:59

samioulu:
Kovasti meinasi rintaa ahdistaa ja ...

Mut jos alkaa ahdistamaan, ni ei ne sit ainakaan o hyviä?
One kind of music only - the good kind
samioulu
22.04.2011 17:36:27 (muokattu 22.04.2011 17:41:48)
rintapek: Mut jos alkaa ahdistamaan, ni ei ne sit ainakaan o hyviä?

Tuskinpa ne isommassa tilassa samalla tavalla ahdistaa.. Lisäksi omissa vehkeissä pystyy ainakin tarpeentullen säätää vollaa pienemmälle.. En tiiä miten siellä päin... ;) Tuossa kun nyt oli puhe siitä botne-asiasta..
Rahaa ja Bassoa ei voi olla koskaan liikaa.
miffe
29.06.2011 12:16:05
HenteH: monen herran kanssa on juteltu niinkin perustavaa laatua olevasta ongelmasta kun kaiuttimen taaksepäinjuttelevuus - on vain mahdotonta paneutua tekemään esim. juuri laulusoundista kunnollista kun pitää leikata sormet ruvella sitä ala-middlekiertoa pois.

Se d&b:n asennussarjan 10"+linjakihistimet on kyllä ihan kelpo kilpailija tolla saralla. Tämä siis yhden karmivan kokemuksen perusteella tamperelaisessa isohkossa juottolassa.

Kaappi on saman kokoinen kuin Q1/7/10, mutta suuntakuviot ovat täysin erilaiset ja voimakkaasti epäsymmetriset.

Lisäksi paikan subbarivalinta kummastuttaa ottaen huomioon niiden sijoitukset. Yhdistetään tähän vielä stage from hell (sijainti sekä rakenne).

Levyltä musa kuulosti penteleen hyvälle.

Ja, vaikka tästä jäikin paska maku, niin en mä merkkiä rupea dissaamaan. Niitä kaappeja vain ei ole tarkoitettu tollaseen livesetuppiin, jossa niitä nyt käytetään.
turkulainen
jambe007
30.06.2011 14:41:52
Joskus tuli vuokrattua, auraaudion 16 kpl A8 ja 8 kpl jotain (2x18") subeja. Eikä tuo kaappien summaus oikein vakuuttannut. Edullinen hinta lienee syy, että firmat on noita ostannut.

Itse hommasin L acousticin Kiva ja SB18 subeja, ajellaan niitä LA8 päätteillä. Itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen näihin. Tosi paljon painetta haluaville voisi suositella KARA ja SB18 / SB28 järjestelmää.
pwc
30.06.2011 14:52:07
No LA ja AA taitaa painia hieman eri sarjassa... :)
jorma666
30.06.2011 20:14:54
pwc: No LA ja AA taitaa painia hieman eri sarjassa... :)

Ai, mun tietääkseni ne yrittää kilpailla ihan samassa sarjassa.
we call it music - they call the cops
Katti
30.06.2011 21:54:08
Katti: Mitä noihin kulmiin tulee, niin onhan ne, melko kauheat... ...kiitos ei minulle... Niistä kun ei lähde riittävästi oikein mekkalaa, ja sekin mekkala mitä sieltä tulee tulee tavallaan niinku ihan väärällä taajuuskaistalla. Niihin ei oikein saa sellaista kunnollista sointia, jossa olisi voimaa takana sitten millään...

Sen verran joudun vetämään omia jalkojani suusta, että tuossa Jussina oli mulla lavalla noita C15:sia käytössä, ja kyllä niistä ihan soivia peleja sai... ...joskin hieman työtä se teetti, ja edelleen mieluummin otan jotain M2, M4 osastoa, mutta kuitenkin, hengissä selvittiin...

Lienee yks iso juttu siinä se, että noiden kulmien kanssa pitää olla melko tarkkana sen suhteen miten ne sijoittelee kuulijan korviin nähden, ja sitten niille pitää olla oikeesti iso moottori... Mut kyllä niillä vetää, ja hengissäkin selviää...
stnprkl
30.06.2011 23:26:36
...
Lienee yks iso juttu siinä se, että noiden kulmien kanssa pitää olla melko tarkkana sen suhteen miten ne sijoittelee kuulijan korviin nähden, ...

Nii ja se popparihan pysyy siinä missä käsketään :)
Viltsu audiokantaja
rintapek
30.06.2011 23:44:49

vhaivala: Ai, mun tietääkseni ne yrittää kilpailla ihan samassa sarjassa.

Niinno tai noniin? Kait sit teeboksitkin tekee samaa, mut kyl se siit perkeleen hintalapusta pitää näkyä, et onko tää Tojota vai Lexus. Jos eroa ei o olemassa, ni Lexus yksselitteisesti vaan maksaa liikaa.
rintapek
30.06.2011 23:46:23

stnprkl: Nii ja se popparihan pysyy siinä missä käsketään :)

Maailman helpointa. Ihan koko ajan istun runpujakkaralla, enkä siitä hievahda kuin vessaan/syömään/juomaan tai naimaan.
rintapek
30.06.2011 23:55:37

stnprkl: Mut sä et ookkaan pystysolisti :)

Täh? Oon mä sitäkin. Ainaki ollu. Se on viä helpompaa.
Hemmetisti hankalampaa on lauleskella siält pongoapinan jakkaralta.
stnprkl
01.07.2011 00:02:50
rintapek: Täh? Oon mä sitäkin. Ainaki ollu. Se on viä helpompaa.
Hemmetisti hankalampaa on lauleskella siält pongoapinan jakkaralta.

http://www.michaelmonroe.com/site/

Kerroppa tolle kaverille et pysy nyt vaan siinä paikoillas ku muuten ei kuulu mitn.
Viltsu audiokantaja
rintapek
01.07.2011 00:19:59 (muokattu 01.07.2011 00:28:30)

stnprkl: http://www.michaelmonroe.com/site/

Kerroppa tolle kaverille et pysy nyt vaan siinä paikoillas ku muuten ei kuulu mitn.

Meit on täs kaks veitikkaa. Meistä toisen ei tartte tota tehdä. Hymiöitä varmuudeksi. ;-) ;-)

Oikeesti, ihan harrastehunppahömelöhommissakin maaliman hankalin mahdollinen asia on vääntää rautalangasta, et miten siihen **tun mikkiin lauletaan. Siin on ihan turha miättiä, et oisko joku muu mikki huanompi tai parempi, jos siihen mikkiin ylipäänsä ei osata laulaa.
Oman stressiklubin basistaa mä oikeesti vailla vitsiä koulutin sillai, et mä sidoin jätkän kravatin kiinni mikkiständiin. Parit treenit siin meni, mut nykyään hän laulaa siihen mikkiin.
Ymmärrän hyvin, et tota temppua ei MikeMonroelle tai vaik Brucelle tehdä, mut useimmille harrastehömelöille ehkä kandeis?
jorma666
01.07.2011 00:57:54
rintapek: Niinno tai noniin? Kait sit teeboksitkin tekee samaa, mut kyl se siit perkeleen hintalapusta pitää näkyä, et onko tää Tojota vai Lexus. Jos eroa ei o olemassa, ni Lexus yksselitteisesti vaan maksaa liikaa.

Automarkkinoillahan nuokin kai kilpailee molemmat? Ja vielä samassa kokoluokassa. No, en jaksa kinastella kun ollaan asiasta samaa mieltä, mutta käsittääkseni tähänkin ketjuun on porukka kirjotellu ihan tosissaan siihen tyyliin että ainoa ero ois hintalappu.
we call it music - they call the cops
miffe
01.07.2011 04:02:52
Katti: Lienee yks iso juttu siinä se, että noiden kulmien kanssa pitää olla melko tarkkana sen suhteen miten ne sijoittelee kuulijan korviin nähden, ja sitten niille pitää olla oikeesti iso moottori...

Kokeiles sitä Nexon uutta nurkkaa sinkkuna ja kerro kuin paljon popilla on liikkumavaraa. Toki siitä voi kauemmas mennä, mutta sivusuunnassa parempi olla heilumatta.

Toi C15 on kyllä siitä jännä eläin, että mä nimenomaan diggailen siitä kiilan kapeudesta, koska pienemmillä lauteilla se kaverin nurkka juttelee vähemmän ja kokonaisvolaa saa alemmas. Ja suuntakuvio tossa ei kuitenkaan kapene ylätaajuuksille mennessä yhtä jyrkästi kuin esim. Maxissa, jossa ainoastaan kartio toimii yläränninä. Ja kyllä niistä painetta irtoaa oikeiden moottorien kanssa.
turkulainen
Katti
03.07.2011 20:25:46
stnprkl: http://www.michaelmonroe.com/site/

Tää on niin totta... Onneksi ei itselle sattunu ku noita paikallaan jollottajia, niin noiden C15:sten kanssa pärjäs ihan oolrait...

...pulassa oisin ollu jos Michael olis tullu piipahtaan :)
stnprkl
03.07.2011 20:45:11
miffe: Kokeiles sitä Nexon uutta nurkkaa sinkkuna ja kerro kuin paljon popilla on liikkumavaraa. Toki siitä voi kauemmas mennä, mutta sivusuunnassa parempi olla heilumatta.....

Vetelen mieluummin d&b:n tuotteilla, M4 ja M2. Ja miks mä laittasin solistille sinkkukulman?
Viltsu audiokantaja
miffe
04.07.2011 01:34:59
stnprkl: Vetelen mieluummin d&b:n tuotteilla, M4 ja M2. Ja miks mä laittasin solistille sinkkukulman?

Aika monet pärjää yhdellä - toiset tarvii tusinan, sidefillit ja napit. Eikä toi M2 mitenkään erityisen leveelle säteile. Jopa se kaikista pienin, eli M6, tuottaa mun mielestä yllättävän kapeen sweetspotin, mutta on ehkä parhaan kuulonen nurkka ikinä.

Ja sit tällänen aaltoliikkeen interferenssistä johtuva pikkuseikka: tuplakulmat tavallisesti kaventavat sitä ideaalista kuuntelualuetta.
turkulainen
Locrian
05.07.2011 17:58:47
miffe:

Ja sit tällänen aaltoliikkeen interferenssistä johtuva pikkuseikka: tuplakulmat tavallisesti kaventavat sitä ideaalista kuuntelualuetta.

Kaventaa joo ideaalista kuuntelualuetta. Oikein aseteltuna se tarvittava informaatio kuitenki kajahtaa isommalle alueelle ja jos kulmat on hyviä ja/tai samanlaisia, tollasen tuplakulma konfiguraation tekeminen hyvin on helppoa...
Päätin ruveta kirjoittamaan blogia ku kesällä tapahtuu aika paljon. http://barska.blogspot.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)