Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Rämppy
29.06.2011 10:38:59
Meillä duunissa monitoimitulostin oli pimeenä. Noh, tilattiin huolto paikalle korjaamaan rakkine. Huoltomies siirsi laitetta, laittoi juhlallisin elkein töpselin seinään ja avot!
Töpseli oli ilmeisesti irronnut siivouksen tms. yhteydessä...silloin oli kyllä vähän tyhmä olo :D
En sitten malttanut olla sanomatta.
Mental_Schok0_Gummi
30.06.2011 10:42:00 (muokattu 30.06.2011 10:44:33)

Menin sitä ennen kyseleen laitteita tonne Kullakselle. Kaverit veti jotain komppia siellä taustalla, sähkörummuilla kai. Tyylinsä mukaan kaveri koitti jotain sikakallista juttua esittää meikulle. No, eihän siinä tahtonut juuri mitään kuulla. Lähinpähän sitten nykimään. Eipä siinä, esim. männä talvella ostelin sen Eclipsen justa sieltä. 8-)

Ja aina sama juttu, jos yrittää omaa käytettyä styrkkaa/keppiä tms. esittää vaihdossa; niin jätkät sanoo että "koita kaupata sukulaisille tai kavereille"...

No höh. Tompasta/t-puotista kukaan ei ainaskaan vielä ole pahemmin herjaa heittänyt kukaan... Ihan hyvä että semmonenkin löytyy. Muualta ei ois flyin' veetä saanu läheskään samoihin hintoihin... ;-D
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
Mental_Schok0_Gummi
30.06.2011 18:30:23 (muokattu 30.06.2011 18:32:33)

Joo tota oho-öhöm.. Jäi vielä menemäti sinne *Rampalle*..
Testailin settejä. Epäilin että jotain wikkaa jossain. No eip ainaskaan styrkasta, esim.
Keppi (tompan f-v) toimii ihan jeez. Aamusesta wedin std-wireezeen. 8-D

Panin *rilluttimetkin*, eli tuunattu on kowazti. = Kaikkee mikä peittää hb:n merkinnät. ;-D Heh!

Kyä se tulee se behiksen laitto vielä eteen. Warmana lähinnä HM-300 stomping maziina. (-jos niitä vielä sieltä löytyypi...)
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
Space_Ace
30.06.2011 20:48:00 (muokattu 30.06.2011 20:52:37)
Siis... Mitä helevettiä täällä tapahtuu!?

E:
Onko kukaan muuten ikinä käyny Tuurin kyläkaupan pihalla olevassa musakaupassa?
Jumalauta mikä junttimesta! Semmonen tosi pieni huone ahdettu täyteen kaikennäköstä, ja tiskin takana joulupukin näkönen kaveri virittämässä djembeä. Kattelin kitaroita vähänaikaa.. Ei siellä mitään erikoista ollut muutaku hinnat.. Squierit oli tyylikkästi merkitty hintalappuihin fendereinä ja hintaa 560e. Tiskillä oli plekuja. Eikun niin siis siinähän luki että "SOITTOLEHDET ELI "LETRAT" 1€"...
Se myyjä siitä katosi johonkin eli ei se paljoa sutkautellut kylläkään... Ei tää nyt ainakaan niin offtopiccia ollu silti ku ton yhen sekopään.
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
-Cale
30.06.2011 21:52:24
Space_Ace:

E:
Onko kukaan muuten ikinä käyny Tuurin kyläkaupan pihalla olevassa musakaupassa?

On. Tuonne ei kyllä kovin mielellään mene, ei tule kovin tervetullut fiilis. Kerran kyselin että löytyykö yhtä pedaalia, olisko ollu Bossin TU-2, no kuitenkin... Myyjä löi Bossin esitelipareen ja jonkun Into-Luthmanin kuvaston pöytään, ei tainnut juuri sanoakaan mitään, ehkä jotain että "katto siitä" tms. Itse olin vähän että ...niin? Ei ilmeisesti sitten löytynyt. Siitä sitten pikkuhiljaa liukenin paikalta esitteineni. Törkeää ylihintaahan siitäkin olisi kuitenkin joutunut maksamaan että sikäli ihan hyvä ettei löytynytkään.

Muutkaan käynnit kyseisessä liikkeessä eivät ole olleet sen miellyttävämpiä. Pohjanmaan AhMu :)
oamkbonor
30.06.2011 22:13:12
Mental_Schok0_Gummi: Menin sitä ennen kyseleen laitteita tonne Kullakselle. Kaverit veti jotain komppia siellä taustalla, sähkörummuilla kai. Tyylinsä mukaan kaveri koitti jotain sikakallista juttua esittää meikulle. No, eihän siinä tahtonut juuri mitään kuulla. Lähinpähän sitten nykimään. Eipä siinä, esim. männä talvella ostelin sen Eclipsen justa sieltä. 8-)

Ja aina sama juttu, jos yrittää omaa käytettyä styrkkaa/keppiä tms. esittää vaihdossa; niin jätkät sanoo että "koita kaupata sukulaisille tai kavereille"...

No höh. Tompasta/t-puotista kukaan ei ainaskaan vielä ole pahemmin herjaa heittänyt kukaan... Ihan hyvä että semmonenkin löytyy. Muualta ei ois flyin' veetä saanu läheskään samoihin hintoihin...
;-D

Kitarapajassa Gibson Flying V hintapyynnillä 950. Tompan vastaavan hinta 929+postit. Todennäköisesti olisit saanut Pajalta halvemmalla ja olisit saanut vielä testaillakkin rauhassa.
elsewhere
30.06.2011 22:54:40
Tompalta tulevat yli 400 euron tilaukset ilman postimaksuja. Tietysti kivijalkaa tukee silti mieluummin.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Space_Ace
30.06.2011 22:55:59
Pohjanmaan AhMu :)

+++++++++ :D
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Andy Six
01.07.2011 09:39:10
elsewhere: Tompalta tulevat yli 400 euron tilaukset ilman postimaksuja. Tietysti kivijalkaa tukee silti mieluummin.

Pirun vaikeeta se voi olla,jos kitaran hinta on 200 euroa enemmän kuin t-shopissa eikä tipu tingatessa kuin ehkä 20-30 euroa.....Kokemusta tälläisestä on...
Ssyba
01.07.2011 09:51:57
Andy Six: Pirun vaikeeta se voi olla,jos kitaran hinta on 200 euroa enemmän kuin t-shopissa eikä tipu tingatessa kuin ehkä 20-30 euroa.....Kokemusta tälläisestä on...

Samoja kokemuksia itellä. Ihmetyttää kun monet täälläkin selittää että "kyllä kivijalasta oon aina saanu tingattua alle thomannin"

No melkee jokainen tuote omien kokemuksien mukaan vähintään 1,5x thomannin hintaan verrattuna. Välillä jopa puolet kalliimpia. Harvemmin saa tingattua yhtään. Ehkä mä vaan en tunne "niitä oikeita" musakauppiaita.... :)
Karhu III, elämän nektariini...
oamkbonor
01.07.2011 09:58:18
Ssyba: Samoja kokemuksia itellä. Ihmetyttää kun monet täälläkin selittää että "kyllä kivijalasta oon aina saanu tingattua alle thomannin"

No melkee jokainen tuote omien kokemuksien mukaan vähintään 1,5x thomannin hintaan verrattuna. Välillä jopa puolet kalliimpia. Harvemmin saa tingattua yhtään. Ehkä mä vaan en tunne "niitä oikeita" musakauppiaita.... :)

Oman kokemuksen perusteella kitarat, efektit ja vahvistimet saa samaan hintaan tai halvemmalla kivijalasta kuin T-kaupasta. Yleensä vahvistimen voi kaikenlisäksi viedä viikonlopuksi kokeiltavaksi ja kitaroita voi renkuttaa liikkeen nurkassa niin paljon kun lystää.
niemepet
01.07.2011 14:21:34
Ssyba: Ihmetyttää kun monet täälläkin selittää että "kyllä kivijalasta oon aina saanu tingattua alle thomannin"

Mä oon ihmetellyt ihan samaa. Minäkään en tunne "niitä oikeita" musakauppiaita... :)
MannihilatoR
01.07.2011 14:55:14

Itse kanssa ostin paikallisesta musaliikkeestä skoben. Hintaa kysyessäni sanottiin: "ootko katsonut netistä paljon pyydetään" -> sain Tompan hintaan.
Jii-Gee
01.07.2011 15:52:34

MannihilatoR: Itse kanssa ostin paikallisesta musaliikkeestä skoben. Hintaa kysyessäni sanottiin: "ootko katsonut netistä paljon pyydetään" -> sain Tompan hintaan.

Näin se nykyään toimii..jos joku jtn muuta väittää / luulee,niin elää vielä viime vuosituhatta.
Aikaansaseuraavan musaliikkeen kun ei paljoa kannattaisi hinnoitella itseään ulos markkinoilta.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
Andy Six
01.07.2011 15:57:31
Jii-Gee: Näin se nykyään toimii..jos joku jtn muuta väittää / luulee,niin elää vielä viime vuosituhatta.
Aikaansaseuraavan musaliikkeen kun ei paljoa kannattaisi hinnoitella itseään ulos markkinoilta.

Selvä..Kaikki suomen musaliikkeet siis myy heti tompan hinnalla,kunhan asiakas mainitsee asiasta.....Kumma ettei toiminut kun paikallisessa kivijalassa kokeilin...
Dropped C
01.07.2011 16:03:02
Tää riippuu varmaan niin paljon tuotteesta ja liikkeestä. Ite kävin hakemassa viime kesänä Soundstoresta MarkBass:in bassovaffarin hintaan 656, kun oli 20 pinnan ale. Tompan hinta 838 ja Soundstoren normihinta 820. Eipä paljo tehny mieli Teutoniasta tilailla....
Jii-Gee
01.07.2011 16:13:58

Andy Six: Selvä..Kaikki suomen musaliikkeet siis myy heti tompan hinnalla,kunhan asiakas mainitsee asiasta...

Näinkö mä väitin ??
Mielestäni mainitsin vain jtn 'aikaansa seuraavista' musaliikkeistä..kaikki ei toki toimi näin,ja just niille mahd tulossa olleet rahat karkaa muualle / ulkomaille.

Kumma ettei toiminut kun paikallisessa kivijalassa kokeilin...

Tossahan toimi / kävi toteen just se et Jii-Gee: Aikaansaseuraavan musaliikkeen kun ei paljoa kannattaisi hinnoitella itseään ulos markkinoilta.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
Andy Six
01.07.2011 19:10:07
Jii-Gee: Näinkö mä väitin ??
Mielestäni mainitsin vain jtn 'aikaansa seuraavista' musaliikkeistä..kaikki ei toki toimi näin,ja just niille mahd tulossa olleet rahat karkaa muualle / ulkomaille.

Käsitin ilmeisesti väärin tarkoituksesi..My bad.....Olen samaa mieltä,nämä kauppiaat jotka pitävät kiinni periaatteesta,että asiakas maksaa pyydetyn eikä asiasta neuvotella,ajavat soittajat tilaamaan t-kaupasta....Itsellä juuri tuollaisesta asenteesta kokemusta...
stabwound
01.07.2011 20:34:18 (muokattu 01.07.2011 20:38:49)

Mental_Schok0_Gummi: Joo tota oho-öhöm.. Jäi vielä menemäti sinne *Rampalle*..
Testailin settejä. Epäilin että jotain wikkaa jossain. No eip ainaskaan styrkasta, esim.
Keppi (tompan f-v) toimii ihan jeez. Aamusesta wedin std-wireezeen. 8-D

Panin *rilluttimetkin*, eli tuunattu on kowazti. = Kaikkee mikä peittää hb:n merkinnät. ;-D Heh!

Kyä se tulee se behiksen laitto vielä eteen. Warmana lähinnä HM-300 stomping maziina. (-jos niitä vielä sieltä löytyypi...)

Tapani mukaan, olen _taas_ myöhässä.
Mutta, ...mitä ihmettä?!

Ajatukseni kiiti valon lailla juurikin tähän suuntaan:
Invader: Sense! Make some!

Valitettavasti soitinmyyjien sutkautukset ja muut "kommervenkit" on jäänyt lähes olemattomalle huomiolle, eli itse ketjun sisältöön en valitettavasti osaa antaa minkäänlaista uutta sisältöä.
Päätä päiväsi K-kaupan kahvilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)