Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelmia laulusoundin kanssa
1
Triskal
27.06.2011 13:33:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuun linkki: http://dl.dropbox.com/u/14588641/03 … lued-110624_0841%20render%20003.wav
 
Probleema on se, että jo alhaisilla voimakkuuksilla laulua on solona melko kestämätöntä kuunnella. Se käy korviin, ikään kuin täyttää korvat ja koko pään. Olen vetänyt dynakillerillä lyttyyn ja hakenut ongelmakohtia EQ:lla, mutta kaikki auttaa vain tiettyyn pisteeseen ja päällekäyvä luonne ei häviä mihinkään. Mielenkiintoinen kuriositeetti on se, että otin leveling amplifier -plugarin ja piruuttani ruuvasin kaiken tappiin ja kas kummaa: vaikka laulu tietysti kuulosti nyt kuin kitaravahvarin läpi vedetyltä ja särki, päällekäyvä puukottava korvakäytävän pumppaus oli tiessään. Olisiko jengillä insightia siihen miten tämän ratkaisisi?
 
Mikkinä on TLM103. Laulu on editoitu ja dynetetty, mutta muuten kuiva.
 
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Tee
27.06.2011 14:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kuulostais että jossain 1,5khz kohdalla on aika paljon kamaa? Sieltä paikkeiltahan tota nasaaliuttakin aina tulee.
 
Pulu ja patsas.
Mikael
28.06.2011 12:42:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en nyt pysty kuunteleen täällä mökillä mut varottaisin liiallisesta kompressoinnista. Etsi ensin EQ:lla ongelmia ja kompressoi vasta sitten ja vaan sen verran kun on tarpeen. Joskus jotkut nauha-plugarit saattaa auttaa ikävään ylämiddleen samoin kuin de-esser säädettynä vittumaiselle taajuudelle, mut liiallisella kopmpuralla saa vaan helposti maksimoitua sitä vittumaisuutta.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Danko
29.06.2011 02:43:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Triskal: ...päällekäyvä luonne ei häviä mihinkään.
 
no tohon ois _ehkä_ kantsinut kiinnittää huomiota jo laulatusvaiheessa.
 
Jos pitää kompressoida paljon, niin silloin useampi eri valmistajan laite miedommilla asetuksilla on parempi vaihtoehto. Tuohon kokeilisin myös rinnakkaiskompressointia.
 
http://www.sonicscoop.com/2011/06/2 … cs-parallel-processing-demystified/
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
dewil
29.06.2011 11:07:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi sun linkkis ei toimi.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
washburn
29.06.2011 11:42:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei aukea mullakaan toi linkki
 
Live long and prosper.
anapena
29.06.2011 11:48:31 (muokattu 29.06.2011 11:49:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietokonekaiuttimilla kuunneltuna ihan ok kuuloinen...noh, enpä mä laulua ole kauhean paljon tottunut prosessoimaan. Aika naturaalina olen tähän asti mennyt. Pitäiskö sitten laulajaa tai mikkiä vaihtaa...?:)
Kokeile vaikka Izotopen Nectar-plugaria, toimii pari viikkoa demona. On aika helppokäyttöinen, itse teen spiikkisoundit sillä.
Mulla aukee molemmat linkit. Tarpeeksi vanha mac ja safari, yleensä menee toisinpäin!
 
Triskal
29.06.2011 11:59:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla DropBoxilla huono päivä, kun ei aukea mullakaan. Linkki on kumminkin oikein.
 
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
dewil
29.06.2011 15:08:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas kun ulkona on helle ja aurinko paistelevi, on hyvä päivä väkertää:
http://jazmanaut.blogspot.com/2011/ … nanssipiikit-nuo-studioittemme.html
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Triskal
29.06.2011 17:25:18 (muokattu 29.06.2011 17:59:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti miljoonasti, tämähän on paljon enemmän kuin uskalsin edes toivoa kenenkään haluavan väkrätä tuon kanssa.
 
Mutmut. En tiedä olenko ilmaissut itseäni huonosti vai mitä, mutta tuo on kompressoimaton equttamaton sample. Olen editoinut vähäsen ja Melodynettänyt, mutta en kompressoinut enkä eqttanut.
 
Hain lainaan NTK:n ja 58:n ja viikonlopun aikana teen vähän kokeiluja. Hyvää uutta tietoa oli kun luonnehdit TLM103:a kireäksi. Mulla on tosi vähän kokemusta eri miklovooneista.
 
EDIT: Semmoisenkin voisin muuten mainita, että mikki oli tilan olemattoman akustoinnin vuoksi sijoitettu nurkkaan joka oli akustoitu alkeellisesti parilla patjalla. Seuraavaksi mikki menee keskelle huonetta.
 
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
dewil
29.06.2011 18:52:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Triskal: Mutmut. En tiedä olenko ilmaissut itseäni huonosti vai mitä, mutta tuo on kompressoimaton equttamaton sample. Olen editoinut vähäsen ja Melodynettänyt, mutta en kompressoinut enkä eqttanut.

 
Just. No sit se on menny vissiin lanaan etusessa, kun tuohan on melkolailla säröllä tuo näyte.
Millanen sun signaalitie on?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Triskal
29.06.2011 19:03:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alesis IO|26 -interface, ei muuta.
 
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Tee
29.06.2011 23:13:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Kas kun ulkona on helle ja aurinko paistelevi, on hyvä päivä väkertää:
http://jazmanaut.blogspot.com/2011/ … nanssipiikit-nuo-studioittemme.html

 
Thank you very much! Vuoden verran miksailuja reenanneena näin sitä on silti hakoteillä itsekin ja uutta oppii kokoajan miksaushommista!
 
Pulu ja patsas.
anapena
30.06.2011 01:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huu. Sehr gut Jazmanaut! Yks tuttu tuosta joskus puhui spiikkisoundin teossa, mutta en vissiin kehannu/saanu aikaseks kysyä tarkemmin. Tein niinku ennenkin...Tuota pitää ehdottomasti harjoitella!
Ja mä siis edelleen kuuntelen tietskarin kajareilla... Pitää kuunnella nämä uudestaan, kun on työaseman äärellä.
 
dewil
30.06.2011 12:26:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka kaukaa tohon mikkiin sit on laulettu?
Meinaan että jos välimatkaa on rutkasti, niin se selittäis osaltaan tuon ohuuden.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Triskal
30.06.2011 20:00:46 (muokattu 30.06.2011 20:01:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Kuinka kaukaa tohon mikkiin sit on laulettu?
Meinaan että jos välimatkaa on rutkasti, niin se selittäis osaltaan tuon ohuuden.

 
Tosi vaikea sanoa. Jossain kohdassa pyysin perääntymään vähän mikistä, kun löi jo punaiselle. Mitähän sitä uskaltaisi valehdella, n. 30 cm ehkä.
 
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
varakeef
30.06.2011 21:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, miltä se kuulostaa siellä musiikin seassa? Eihän sillä ole väliä miltä se soolona kuulostaa.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
rintapek
01.07.2011 01:24:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: No, miltä se kuulostaa siellä musiikin seassa? Eihän sillä ole väliä miltä se soolona kuulostaa.
 
Laitoinpa tuohon tän ketjun toisen blussan. Ensimmäinen meni Devilille. En tiä mitä niil teette, mut olkaapa hyvät.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «