Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Loistava soul/jazz/blues -ääni
1
lillamy
29.06.2011 01:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen rakastanut Amy Winehousea sekä Nina Simonea jo monen vuoden ajan. On paljon hyviä muita naislaulajia joita kuuntelen, mutta jostain syystä kaikkein suurimmat kiksit tulevat edellä mainituilta!
Tykkään laulaa soul, jazz, rockabilly sekä blues musaa, olen tyttö ja 18-vuotta. Soitan kitaraa ja laulan yksikseni sekä välillä kavereiden kanssa.
 
Pyytäisin vastausta pariin kysymykseen:
 
1. Mitkä tekniikat ovat pääsääntöisesti hallinnasa Winehousella jaSimonella? Miten muodostaa samanlainen ääni (soundihan mulla on oma eikä sitä voi muuttaa, muokata kait kylläkin voi)? Mulla on naiseksi matalahko ääni, mut enemmän "tummuutta" sekä säröä siihen tahtoisin.
 
2.Onko tämä ikä jo liian korkea, jotta voisin kehittää (jopa löytää) ääntäni pidemmälle. meinaan että jos siitä jotenkin tulee falski? haluaisin oppia"tumman naisen" tyyliset fraseeraukset. Kiekaisut. Vibrat.
 
3.Ääntäni on kehuttu paljon ja jos minusta vaikka jonkinmoinen laulaja tulisi (tekisin ylhäällä mainittujen musatyylien mukaista musiikkia sittten), niin minut varmaankin heti liitettäisiin wannabe-winehouseksi tms. Pelkään etten pystyisi menestymään kun tuo Amy on niin kova sekä tuoreessa muistissa. Hänen tyylinsä laulaa ja hänen tyylisensä musiikki ovat eniten lähellä sydäntäni! Näin vertailun noidankehässä tuntuu aika epätoivoiselta oma mahdollinen menestys just amyn ja monen muun samantyyppisen 2000-luvulla pinnalle nostetun artistin vuoksi.
 
Kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastata ja kysy lisää jos haluat jotai täsmentävää!
 
Sergei Fallinen
29.06.2011 09:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lillamy:
3.Ääntäni on kehuttu paljon ja jos minusta vaikka jonkinmoinen laulaja tulisi (tekisin ylhäällä mainittujen musatyylien mukaista musiikkia sittten), niin minut varmaankin heti liitettäisiin wannabe-winehouseksi tms. Pelkään etten pystyisi menestymään kun tuo Amy on niin kova sekä tuoreessa muistissa. Hänen tyylinsä laulaa ja hänen tyylisensä musiikki ovat eniten lähellä sydäntäni! Näin vertailun noidankehässä tuntuu aika epätoivoiselta oma mahdollinen menestys just amyn ja monen muun samantyyppisen 2000-luvulla pinnalle nostetun artistin vuoksi.

 
Mä en tiedä paljoakaan laulamisesta (tosin tuskinpa koskaan voi olla liian vanha itseään kehittääkseen, oli osa-alue mikä hyvänsä. Ja toisaalta 18v on melkosen nuori, katsoi asiaa miltä kantilta hyvänsä), mut tällasia on ainakin ihan turha miettiä. Ensinnäkin, vähentäiskö jonkun sun omakeksimän, tai vaikka se oliskin todellinen, musakriitikon ilmaisu sun omaa iloa sun menestyksestä ja mitkä sun motiivit ihan oikeasti onkaan? Menestyä kun voi musiikissakin niin monella tavalla ja tärkeintä on joka tapauksessa että siitä touhusta ite nauttii, se on kuitenkin myös kovaa duunia se menestyminen.
Toiseks, sellasta artistia ei lienekään jota ei jossain vaiheessa uraa olis sanottu wannabe-X:ks. Joka sukupolvel on omat bluesäänensä ja ne äänet joita seuraavan sukupolven laulajatytöt kadehtii saattaa hyvin olla niitä jotka on nuoruudessaan amy winehousea imitoineet
 
vesipeto
29.06.2011 18:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lillamy:
 
Pyytäisin vastausta pariin kysymykseen:
 
1. Mitkä tekniikat ovat pääsääntöisesti hallinnasa Winehousella jaSimonella? Miten muodostaa samanlainen ääni (soundihan mulla on oma eikä sitä voi muuttaa, muokata kait kylläkin voi)? Mulla on naiseksi matalahko ääni, mut enemmän "tummuutta" sekä säröä siihen tahtoisin.

 
Googlettamalla löytyi seuraavaa: Winehouse olisi treenannut Jeannie Devan kanssa:
http://www.jeanniedeva.com/site/444991/page/45029
hänen metodistaan en tiedä mitään.
ja Nina Simone olisi Seth Riggsin oppilaita. Tämän tunnen paremmin, koska olen S. Riggsin SLS (speech level singing) kasvatteja.
 
http://www.speechlevelsinging.com/
 
SLS koulu on enemmänkin hyvää peruslaulutekniikka kuin efektejä (säröä, kiljumista jne). SLS opettaa tekniikkaa rentoon lauluun koko äänialueella, ilman että kiskoaa äänihuuliaan korkeissa nuoteissa. Bret Manninging (Sethin oppilas) singin succeess on lähes samaa asiaa eri paketissa:
http://www.singingsuccess.com/
 
SLS koulussa ei opeteta erikseen säröjä ja muita efektejä. Jos laulutekniikkasi on kunnossa ja haluat vain efektejä, kannattaa tutustua CVT:hen.
 
2.Onko tämä ikä jo liian korkea, jotta voisin kehittää (jopa löytää) ääntäni pidemmälle. meinaan että jos siitä jotenkin tulee falski? haluaisin oppia"tumman naisen" tyyliset fraseeraukset. Kiekaisut. Vibrat.
 
Miten ihmeessä äänestäsi tulisi falski jos treenaat sitä? Jotkut opettajat kieltäytyvät opettamasta teinejä, koska heidän äänensä vielä muuttuu, joten etköhän vielä kerkiä :) itse aloitin 37-vuotiaana ja hyvin edistyy, vaikka lähtötaso olikin huono. Tosin en kuvittele tulevani teini-idoliksi, ehkä vanhainkodin pavarotiksi :)
 
3.Ääntäni on kehuttu paljon ja jos minusta vaikka jonkinmoinen laulaja tulisi (tekisin ylhäällä mainittujen musatyylien mukaista musiikkia sittten), niin minut varmaankin heti liitettäisiin wannabe-winehouseksi tms. Pelkään etten pystyisi menestymään kun tuo Amy on niin kova sekä tuoreessa muistissa.
 
Kukaan ei halua Winehouse 2:sta, paitsi karaoke-baarit. Jokaisella artistilla on kuitenkin idolinsa. Miksei sinullakin. Lopulta sinun tietenkin pitää löytää itsesi ja oma tapasi tulkita musiikkia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «