Aihe: Uudeksi kitaraksi Fender vai Prs?
1 2
Zed
28.06.2011 18:39:09

Hetkinen, taidettiin langeta porukalla trolliin perkele.
Chris Waddle, Helmie, inka, Kapteeni Karhu ja 30 vierailijaa
Jucciz
28.06.2011 19:09:07
Zed: Hetkinen, taidettiin langeta porukalla trolliin perkele.

Todennäköisesti joo. Jotenkin tuntuis, että vain urpo kysyy vakavalla naamalla nettifoorumin pojilta, kumman kahdesta täysin eri tyylisestä tuotteesta hankkisi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Swan
28.06.2011 19:10:41 (muokattu 28.06.2011 19:11:06)
Jucciz: Massaa? Kuka on päättänyt, että Les Paulin pitäisi olla erityisen painava? Ja toisaalta, mulle ainakin PeRSoonattomuutta edustavat ihan muut seikat kuin soittimen paino.

Tai tilavuutta, aivan sama. Pointti on se, että PRS ei ole sen välimallimpi kuin esim. Gibsonin vähemmän tuhdit mallitkaan. Vai onko sun mielestä SG persoonaton?
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Jucciz
28.06.2011 19:12:42
Swan: Tai tilavuutta, aivan sama. Pointti on se, että PRS ei ole sen välimallimpi kuin esim. Gibsonin vähemmän tuhdit mallitkaan. Vai onko sun mielestä SG persoonaton?

Kyse ei ole pelkästään tilavuudesta, paksuudesta tai massasta. Koko paketti vaan huokuu jotain... öö, tai siis, se nimenomaan ei oikein huou. Siinäpä syy. Ongelmahan on ilman muuta minussa.

Ei SG puolestaan persoonaton ole, se on vaan jäätävän ruma, vaikka eittämättä hyvä ja legendaarinen kitara onkin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Swan
28.06.2011 19:18:11
Jucciz: Kyse ei ole pelkästään tilavuudesta, paksuudesta tai massasta. Koko paketti vaan huokuu jotain... öö, tai siis, se nimenomaan ei oikein huou. Siinäpä syy. Ongelmahan on ilman muuta minussa.

Ei SG puolestaan persoonaton ole, se on vaan jäätävän ruma, vaikka eittämättä hyvä ja legendaarinen kitara onkin.

Jännä homma, että menit kuitenkin Suhrin ostamaan, jos legendaarisempi high-end-valmistaja aiheuttaa tuollaisia fiiliksiä. Ulkonäöllisesti PRS:n tunnistaa kuitenkin sivusilmälläkin, ja saundiltaan se on perinteistä humbucker-maastoa, kunhan pysyy 22-nauhaisissa malleissa.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Jucciz
28.06.2011 19:38:33
Swan: Jännä homma, että menit kuitenkin Suhrin ostamaan, jos legendaarisempi high-end-valmistaja aiheuttaa tuollaisia fiiliksiä. Ulkonäöllisesti PRS:n tunnistaa kuitenkin sivusilmälläkin, ja saundiltaan se on perinteistä humbucker-maastoa, kunhan pysyy 22-nauhaisissa malleissa.

Ei kyse ole high-endistä. PRS nyt vaan edustaa mulle kahden perinnekitaran tylsää risteytystä onnistumatta olemaan oikein kumpikaan. Paketista jää vain sekava fiilis kun siitä ei löydy oikein kunnolla mitään tuttua eikä siihen siksi osaa oikein suhtautua. Tai siis minä en osaa. Moni muu varmasti osaakin ja suon heille sen riemun kaikin mokomin.

Mun Suhr on selkeästi kuitenkin Stratocaster-johdannainen kitara muutamalla selvästi modernilla mausteella. Johtuen sen ergonomiasta ja muotoilusta (kaksi soololovea, pulttikaulaliitos, vibratalla, viisiasentoinen mikkikytkin siellä missä se on Stratossakin) siihen on helppo suhtautua kuten Stratocasteriin, vaikkakin se mahdollistaa muutamia jippoja, joihin perinnestrato ei taivu.
Swan
28.06.2011 20:32:58
Jucciz: Ei kyse ole high-endistä. PRS nyt vaan edustaa mulle kahden perinnekitaran tylsää risteytystä onnistumatta olemaan oikein kumpikaan. Paketista jää vain sekava fiilis kun siitä ei löydy oikein kunnolla mitään tuttua eikä siihen siksi osaa oikein suhtautua. Tai siis minä en osaa. Moni muu varmasti osaakin ja suon heille sen riemun kaikin mokomin.

Mikä ihmeen ajattelumalli tuo on? Miksi PRS on välimalli sen enempää kuin mikään muukaan asemansa vakiinnuttanut kahden humbuckerin klassikkokitara?
>-)))> #26
S.M.A.K.
LaMotta
28.06.2011 20:37:24 (muokattu 28.06.2011 20:38:04)

Jucciz: Todennäköisesti joo. Jotenkin tuntuis, että vain urpo kysyy vakavalla naamalla nettifoorumin pojilta, kumman kahdesta täysin eri tyylisestä tuotteesta hankkisi.

Mutta eihän trollaava aloitus estä millään tapaa foorumille tunnusomaista loputonta juupas-eipäs-jauhamista. Tässä on taas erinomainen siemen kylvettynä orastavaan singlecoil-humbucker-väittelyyn.
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
McNulty
28.06.2011 20:56:35
LaMotta: Mutta eihän trollaava aloitus estä millään tapaa foorumille tunnusomaista loputonta juupas-eipäs-jauhamista. Tässä on taas erinomainen siemen kylvettynä orastavaan singlecoil-humbucker-väittelyyn.

Mullon kummatkin... ei tarvihte kinastella. Tai siis itseasiassa miulla on Stratoja, LePakoita kuin myös em. PRS SE-sarjanen (siinä on P90).

Tosin, jos miun pitäisi valita vain ja ainoastaan yksi kitara, olisi se todennäköisesti HSS-mikityksellä oleva Strato. Tai sitten LP jossa kummankin humbuckerin puolitukset :)
What's the speed of darkness?
P-man
28.06.2011 21:13:46
Jucciz: Ei kyse ole high-endistä. PRS nyt vaan edustaa mulle kahden perinnekitaran tylsää risteytystä onnistumatta olemaan oikein kumpikaan. Paketista jää vain sekava fiilis kun siitä ei löydy oikein kunnolla mitään tuttua eikä siihen siksi osaa oikein suhtautua. Tai siis minä en osaa. Moni muu varmasti osaakin ja suon heille sen riemun kaikin mokomin.

Mun Suhr on selkeästi kuitenkin Stratocaster-johdannainen kitara muutamalla selvästi modernilla mausteella. Johtuen sen ergonomiasta ja muotoilusta (kaksi soololovea, pulttikaulaliitos, vibratalla, viisiasentoinen mikkikytkin siellä missä se on Stratossakin) siihen on helppo suhtautua kuten Stratocasteriin, vaikkakin se mahdollistaa muutamia jippoja, joihin perinnestrato ei taivu.

Perinnekitara + perinnekitara = modernikitara :) Tylsyydestä en tiedä, mut todella ergonominen ja mulle toimiva soundi.
Jucciz
28.06.2011 21:27:36
P-man: todella ergonominen ja mulle toimiva soundi.

And nothing else matters.
jii.haanpaa
28.06.2011 23:38:04
Jucciz: Ei kyse ole high-endistä. PRS nyt vaan edustaa mulle kahden perinnekitaran tylsää risteytystä onnistumatta olemaan oikein kumpikaan...

Tarkoittaako tuo, että PRS onkin aivan omanlaisensa kitara? Siis persoonaton kitara, joka ei ole ollenkaan niin kuin ne kaksi kitaramallia, joita valtaosa kitaraskenestä tavalla tai toisella apinoi? :)
Rämppy
29.06.2011 12:29:23 (muokattu 29.06.2011 12:30:47)
Swan: Tätä on sitten vissiin kaikki mahonkirunkoiset kitarat, joissa on Les Paulia vähemmän massaa.

Kun katselee uusien kaikukammioitujen LP Standardien painoja, niin hirmu höyheniähän ne on. Kepeimmissä on painoa alle 3,5 kg. Alkaako jo olla liian kepoisia lespauliksi? Meneekö jo välimallin puolelle? Vai onko väliä? Mie en tiijä, tietääkö joku?
Mut asiaan: Laadullisesti sekä PerSE ja saman hintaluokan fendä ovat ihan käypää tavaraa. Valitset ensin sen mallin, joka miellyttää ja sitten haet hyvän yksilön. Yksilökohtaisia eroja esim. painon ja akustisen soinnin suhteen löytyy etenkin fendereistä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)