Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
Old Joe
25.06.2011 23:15:27
Juutas: Joskus se halpispedaalilla saavutettu siantappofuzz on just se juttu mitä tavoitellaan ja siihen on kultakorvien ihan turha itkeä mitään pääteputkiromantiikkaa... :)

Ja onhan spedu ihan omassa luokassaan käytettävyyden puolesta.
Jucciz
25.06.2011 23:45:14
Old Joe: Ja onhan spedu ihan omassa luokassaan käytettävyyden puolesta.

No tää on toki vähän niin ja näin. Kuinka paljon vaikeampi on painaa vahvistimen kanavanvaihtopoljinta kuin säröpoljinta? Omat tähänastiset kokemukseni ovat kenties riittämättömiä, mutta aika yhtä helpolta on tähän asti vaikuttanut.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Rg505bk
26.06.2011 08:19:54 (muokattu 26.06.2011 08:20:24)
Jokin aika sitten kun etsiskelin akustista kitaraa kävin eräässä Espoolaisessa kaupassa. Sieltä löytyi 16-sarjan Martin, samanlainen kuin samaisen ketjun Vantaan myymälässä. Koska kyseinen kitara oli himottanut jo jonkin aikaa, nappasin kitaran koesoittoa varten. Ensimmäinen sointu kertoi jotain olevan pielessä, kitaran kansi oli melko näyttävästi halki. Kohteliaana asiakkaana ajattelin sitten huomauttaa myyjille asiasta, keskustelu meni jotensakin näin:

(minä) "Terve, tosta Martinin akustisesta on kansi halki"

(myyjä 1) "Mistä?"

(minä) " Tuo akustinen tuolla seinällä"

Myyjä käy hakemassa kitaran, soittelee pari sointua ja sanoo toiselle myyjälle kannen olevan halki, johon myyjä 2 vastaa " Ai se on haljennut uudestaan, ompa täällä kuiva ilma". Kaveri soitelee pari sointua, ilmoittaa korjaamisen olevan pikkuhomma (mikä se varmaan ensimmäisellä kerralla olikin) ja vie soittimen takaisin hyllyyn. Mainittakoon että samainen kitara ehjällä kannella oli 200 € halvempi Vantaalla...
Juutas
26.06.2011 11:33:37
Jucciz: No tää on toki vähän niin ja näin. Kuinka paljon vaikeampi on painaa vahvistimen kanavanvaihtopoljinta kuin säröpoljinta? Omat tähänastiset kokemukseni ovat kenties riittämättömiä, mutta aika yhtä helpolta on tähän asti vaikuttanut.

Ehkä kommentoija tarkoitti säätövaran luomaa pelivaraa... Riippuu täysin vahvistimesta löytyykö siitä kolme TÄYSIN itsenäistä kanavaa, jolla saa sekä puhtaat, kevyen rutun että kunnon soolosärön - mielellään niin, että volyymi muuttuu vain tietyn säädettävissä olevan määrän. Toki jos vahvistimesta nämä ominaisuudet löytyy, niin silloin eroa ei ole.

Itsekin pelaisin mieluiten sillä yhdellä "täydellisellä" putkivahvistimella, josta löytyy kaikki. Toistaiseksi tarpeet ovat olleet sen verran moninaiset, että paljon parempaan lopputulokseen pääsee kohtuullisella putkimyllyllä ja muutamalla hyvin valitulla säröpedaalilla. :)
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Bartolo
26.06.2011 12:59:45
"hauskimat.." no nää nyt ei ehkä ole niitä hauskimpia mutta kuvastaa kyseisten liikkeiden harkittua myyntitaktiikkaa:

Hakaniemessä aikoinaan olleessa kaupassa ensimmäinen asiointi:

Minä: "tuo Les Paul tossa kiinnostaisi.."
Myyjä: " joo, jokaisen itseään kunnioittavan soittajan pitäisi ostaa Les Paul"

Samaisessa kaupassa joskus toiste:
Minä: "Paljonkos tää putkistyrkka maksaa?"
Myyjä: "hinta on xxx ja kyllä jokaisen itseään kunnioittavan soittajan pitäisi ostaa kunnon putkistyrkka"

Sama toistui jo kolmannen kerran(tuotetta en muista..) ja osasin sitä jo odottaakin. Kun myyjä aloitti "jokaisen its..", puhkesin nauruun :D

Sitten nykyäänkin vielä stadissa vaikuttava pitkän linjan musakauppa:
aina kun sinne astuu sisään tulee myyjä kärppänä: "voinks mä olla jotenkin avuks?"
Tää tapahtuu siellä AINA!! Ja kerran olin just tullut sisälle ja myyjä tokaisi taas "voinks mä olla jotenkin avuks?". Taas kerran totesin että "mä vaan kattelen, kiitos"
Menin kokeilemaan Craten mallintavaa ja toinen paikalla ollut myyjä tulee veivaamaan samaa mantraa. Kun lähdin vaffariosatolta pois, katsomaan kitaroita, tuli se eka myyjä paikalle ja aloitti saman, tällä kertaa juttu jäi "voinks mä"-aloitukseen ja lopetti sen kesken huomattuaan että saman oli jo mulle aiemmin heittänyt. Kyseisessä liikkeessä näitten lausahdusten lisäksi myyjät seurailee ja hönkää niskaan, mikä todella rasittavaa. Itse en enään viitsi paikassa asioida. V-taa tollanen liian avulias ja osallistuva läsnäolo= pakkomyynti :D
AngieRainbow
26.06.2011 13:22:42
Juutas: Ehkä kommentoija tarkoitti säätövaran luomaa pelivaraa... Riippuu täysin vahvistimesta löytyykö siitä kolme TÄYSIN itsenäistä kanavaa, jolla saa sekä puhtaat, kevyen rutun että kunnon soolosärön - mielellään niin, että volyymi muuttuu vain tietyn säädettävissä olevan määrän. Toki jos vahvistimesta nämä ominaisuudet löytyy, niin silloin eroa ei ole.

Itsekin pelaisin mieluiten sillä yhdellä "täydellisellä" putkivahvistimella, josta löytyy kaikki. Toistaiseksi tarpeet ovat olleet sen verran moninaiset, että paljon parempaan lopputulokseen pääsee kohtuullisella putkimyllyllä ja muutamalla hyvin valitulla säröpedaalilla. :)

Tämä ei taas liity tähän aiheeseen mitenkään, mutta itsekin olen asian kanssa niin paljon pähkäillyt, että täytyy jotain sanoa.

Eikö kitaristilla voi olla kaksi (tai kolme) täysin erilaista laadukasta (putki)vahvistinta, joissa siis kussakin haluttu saundi ja volymet kohdallaan. Kitarasta piuha johonkin A/B/C pedaaliin, josta sitten yhdellä polkaisulla haluttu vahvistin käyttöön? Sitä en sitten tiedä, että jos kysessä on nuppeja, niin miten ne kaikki yhteen kaappiin liitetään turvallisesti vai onko hyvä olla omat kaapit, mutta tällöinhän kaveri yhdellä polkasulla ottaa halutun vahvistimen käyttöön eikä rasita jalkaansa enempää kuin säröpedaaleiden kanssa. Hintaa moiselle viritykselle tosin tulee enemmän...
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Izer
26.06.2011 15:39:12
AngieRainbow: Tämä ei taas liity tähän aiheeseen mitenkään, mutta itsekin olen asian kanssa niin paljon pähkäillyt, että täytyy jotain sanoa.

Eikö kitaristilla voi olla kaksi (tai kolme) täysin erilaista laadukasta (putki)vahvistinta, joissa siis kussakin haluttu saundi ja volymet kohdallaan. Kitarasta piuha johonkin A/B/C pedaaliin, josta sitten yhdellä polkaisulla haluttu vahvistin käyttöön? Sitä en sitten tiedä, että jos kysessä on nuppeja, niin miten ne kaikki yhteen kaappiin liitetään turvallisesti vai onko hyvä olla omat kaapit, mutta tällöinhän kaveri yhdellä polkasulla ottaa halutun vahvistimen käyttöön eikä rasita jalkaansa enempää kuin säröpedaaleiden kanssa. Hintaa moiselle viritykselle tosin tulee enemmän...

Joo, kyllähän tämä kai on oikeasti ainoa vaihtoehto, kun aletaan tosissaan hifistelemään. Ei silloin riitä enää mikään maailman vaffari yksistään. Mutta roudattavuus on siinä vaiheessa jo sellainen, että taitavat kaikki muut paitsi omat roudarit omaavat ihmiset sanoa idealla näkemiin ;)
Got a six-string heartbeat
Old Joe
27.06.2011 01:23:15
Jucciz: No tää on toki vähän niin ja näin. Kuinka paljon vaikeampi on painaa vahvistimen kanavanvaihtopoljinta kuin säröpoljinta? Omat tähänastiset kokemukseni ovat kenties riittämättömiä, mutta aika yhtä helpolta on tähän asti vaikuttanut.

En tarkoittanutkaan tuossa kytkintä, vaan jalalla poljettavaa säädintä.
Andy Six
27.06.2011 12:25:58
machinehead72: Fenderi on se jonka lavassa lukee Fender!

Eiköhän se noin taida olla....Halvimmatkin mexicon Fenderit ovat aivan yhtä Fendereitä kun jenkki custom shopit....Sitten jos ruvetaan puhumaan eri Fenderien laatueroista,ollaan taas jo ihan eri asiassa....
tepeh
27.06.2011 17:10:31
Andy Six: Eiköhän se noin taida olla....Halvimmatkin mexicon Fenderit ovat aivan yhtä Fendereitä kun jenkki custom shopit....Sitten jos ruvetaan puhumaan eri Fenderien laatueroista,ollaan taas jo ihan eri asiassa....

Taidanpa kaivaa pöytälaatikosta tussin ja hankkia itselleni Fenderin ;)
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. "hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö
Ssyba
27.06.2011 17:58:14
Kävin tänään paikallisessa soitinliikeessä ja ostin vaan muutaman tarvitsemani plektran... poislähtöä tehdessä myyjä huikkaa että mites se syntikka, oletko jo laittanu tilaukseen?

Vähä siinä kirpas ku muistin että olin paria kuukautta aikasemmin siellä yhtä yamahan synaa tarkastellu ja sanonu että tarttis ostaa.. jotain sopersin että kyllä se on edelleen haussa. Ehkä vähän loukkaannuin kun veikkaan että se tarkotti että jokos se on thomannilta tilattu :D

No kysyin tiukkaa hintaa ja hintalappua näytettiin. Yli 2-kertainen hinta t-kauppaan nähden ja ei kuulemma tinkivaraa... sääääh!
Karhu III, elämän nektariini...
sakked
27.06.2011 18:45:57
Ehkä vähän loukkaannuin kun veikkaan että se tarkotti että jokos se on thomannilta tilattu
Miksi loukkaantua moisesta? Myyjäkin tiesi että typeräähän se on siitä liikkestä ostaa.
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Andy Six
27.06.2011 19:29:39
tepeh: Taidanpa kaivaa pöytälaatikosta tussin ja hankkia itselleni Fenderin ;)

Toinen kätevä tapa on mennä soitinliikkeeseen ja ostaa sellainen...;)
Ssyba
27.06.2011 19:35:13
sakked: Miksi loukkaantua moisesta? Myyjäkin tiesi että typeräähän se on siitä liikkestä ostaa.

Niinpä kai. Jottennin vaan en kehtais sillasta myöntää. Tuntuu et olis rosvoretkellä.
Karhu III, elämän nektariini...
Mental_Schok0_Gummi
27.06.2011 23:17:28 (muokattu 30.06.2011 10:47:45)

& tämähän siis, se: *Legendaarinen Musiikinyztäwien Mekka* tää... ;-D
>>==-->
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/verkkokauppa/index.php
Aka. "Rampan putiikki" & äijä itte taitaa olla meleko lekenta ainaski täälläpäin.
tv. -nim: *dille joka soittaa skebaa - kuin bassoa...* ;-)

Tänään lähetään sitten behkua katteleen; saas nähdä miten äijän käy... ;-))

Kielihommissa Rampe-setä laitteli jo valmiiks tattariota tiskille, mä siihen *etten mä tota kyllä ota - se on joko gibsoni taikka fenderi*. Fenderin setti taskussa sitten sieltä läksin.
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
tupescreamer
29.06.2011 01:13:12
vähän off topic...mutta olin tetissä porin sound cityssä päälle vuosi sitten...kuuntelin ku yks myyjä (joka ilmeisesti korjaa sinne viedyt vahvarit pedaalit yms.) soitti asiakkaalle joka oli tuonut wahin korjaukseen
-ei tässä mitään vikaa oo, patteri on loppu...

....eli kyllä jotain asiakkaita voi katsoakkin hieman alentavasti

muutenkin kaikkea mielenkiintoista siellä näki...aamulla on hyvin lepponen meininki musiikkiliikkeissä
Rämppy
29.06.2011 09:51:16
tupescreamer: vähän off topic...mutta olin tetissä porin sound cityssä päälle vuosi sitten...kuuntelin ku yks myyjä (joka ilmeisesti korjaa sinne viedyt vahvarit pedaalit yms.) soitti asiakkaalle joka oli tuonut wahin korjaukseen

muutenkin kaikkea mielenkiintoista siellä näki...aamulla on hyvin lepponen meininki musiikkiliikkeissä

Noo, kokeneemmallekin sattuu välillä... Mä ihmettelin kerran tuliterää pedaalia, kun se oli täysin mykkä. Ihmeteltiin vielä myyjänkin kanssa. Molemmat oltiin sitä mieltä että laite on kaputt, kunnes viimein hoksattiin että piuhat oli kytketty väärinpäin: skitasta tuleva johto oli outputissa ja vaffariin menevä inputissa.
Mä oon sitä mieltä, että asiakas saa olla tyhmä, mutta myyjän on käyttäydyttävä ammattimaisesti. Asiakasta ei koskaan katsota alentuvasti. Nykyään kilpailu on soitinkauppa-alalla sen verran kovaa, että sellaiseen ei pitäisi olla varaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
tarzan
29.06.2011 09:59:18
tupescreamer: vähän off topic...mutta olin tetissä porin sound cityssä päälle vuosi sitten...kuuntelin ku yks myyjä (joka ilmeisesti korjaa sinne viedyt vahvarit pedaalit yms.) soitti asiakkaalle joka oli tuonut wahin korjaukseen

Eipä tuo niin ihmeellistä ole, esim kuluttajaelektroniikan puolella olen kuullut useammankin tapauksen kun televisio viedään huoltoon ja syynä on kaukosäätimen paristojen loppuminen. Ne on ne helpot jutut joita ei aina älyä tarkastaa..
"Välineiden täydellisyys ja tavoitteiden hämäryys näyttävät kuvaavan aikakauttamme" - Albert Einstein
Tawsky
29.06.2011 10:31:06
Rämppy: Noo, kokeneemmallekin sattuu välillä... Mä ihmettelin kerran tuliterää pedaalia, kun se oli täysin mykkä. Ihmeteltiin vielä myyjänkin kanssa. Molemmat oltiin sitä mieltä että laite on kaputt, kunnes viimein hoksattiin että piuhat oli kytketty väärinpäin

Just kävi itselle vähän samanlainen tilanne! On uus reenikämppä ja olin vienyt marsu halfstackini sinne. Siinä sitten odottelin rumpalimme toisen bändin soitellessa että itse pääsisin reenaamaan ja laittelin marshallia lämpiämään. Sitten kun aika koitti laittaa standby pois, kuuluikin pöntöstä vään kirskuntaa ja sirinää. Laitoin standbyn takasin päälle. No koitin pari kertaa uudestaan ja sama efekti vain toistui. Tiesin että tämän "hääbändin" toinen kitaristi oli lainannut vahvistinta. Kyselin sittne häneltä että mitenkä oli toiminut. Selvisi että hyvin oli toiminut, mutta hän oli ilmeisesti laittanut vahvistimen päälle lämpiämättä. No minä ajattelin että täältä on selvästikin kärähtänyt jotain kun on kokematon räplännyt nappeja. Siinä sitten hetken istuskelin kyrpä otsassa ja kyseinen kitaristi oli selvästi harmeissaan, kukapa ei olisi jos on toisen vahvistimen paskonut. Sitten jotenkin tuli mieleen ottaa efektilenkistä EQ-pedaali pois ja koittaa ilman. Toimi täydellisesti. Selvisi että olinkin itse tyhmyyttäni kytkenyt efektilenkkiin EQ-pedaalin väärin päin. Nolotti perkeleesti kun olin tätä toista kitaristia syytellyt. Kuitenkaan hän ei olisi ehkä saanut lainata vahvistinta, koska multa ei ollut edes kysytty lupaa alunperin.. No säikähdyksellä selvittiin. Onneksi kaikki pelittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)