Aihe: USB-MIDI kiippari-PC APUA!
1 2
Sax-pappa
25.06.2011 19:44:24
currentti: Hei, noiden teidän ohjeiden avulla sain kuin sainkin ladattua ajurin, tuolta toiselta nettisivulta mikä linkitettiin! Ja valokin palaa nyt. Mutta, miten saan sen musiikin tänne koneelle? :-D Mitään ei edelleen tapahdu, vaikka valo palaa ja ajuri asennettu..
Onnittelut edistyksestä! Voitko vähän täsmentää mitä oikein haluat tehdä? Ja varmuuden vuoksi totean, vaikka toivottavasti tiedätkin, että MIDI-liitännän kautta ei siirry musiikkia, vaan ohjauskomentoja joilla voit ohjata jotain ääntä tuottavaa laitetta tai softaa. Jos haluat koneelle tallettaa syntikkasi tuottamaa ääntä ei MIDI-liitäntä ole sitä varten. Mutta tämänhän varmaan tiesitkin.
Sax-pappa
26.06.2011 09:28:57
currentti: Joo, mutta mikähän softa olis hyvä sitten? Siis haluan saada kiipparilla tuottamaani ääntä koneelle ja sitä muokata. Olen sitten ihan väärillä teillä, jos ei MIDI-liitäntä ole siihen. Niin olen ainakin olettanut.... :-) Mutta hei kiitos neuvoista ja olisi kiva jos vielä aloittelijaa neuvoisit(te)!

MIDI:stä löytyy mukavasti perustietoa täältä:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472

Äänitystarkoituksiin ole itse käyttänyt ilmaisohjelmaa nimeltä Audacity. Muitakin vastaavia löytyy. Kiipparissasi on varmasti jonkinlainen äänen ulostulo, josta sinun täytyy kytkeä sopiva johto tietokoneen äänikortin sisäänmenoon. Näin saat ääntä siirrettyä tietokoneelle ja talletettua vaikkapa tuolla Audacity-ohjelmalla.
currentti
26.06.2011 17:52:02
Sax-pappa: MIDI:stä löytyy mukavasti perustietoa täältä:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472

Äänitystarkoituksiin ole itse käyttänyt ilmaisohjelmaa nimeltä Audacity. Muitakin vastaavia löytyy. Kiipparissasi on varmasti jonkinlainen äänen ulostulo, josta sinun täytyy kytkeä sopiva johto tietokoneen äänikortin sisäänmenoon. Näin saat ääntä siirrettyä tietokoneelle ja talletettua vaikkapa tuolla Audacity-ohjelmalla.

Olen kuullut äänikortista, mutta en oikeastaan tiedä mikä se loppujen lopuksi on? Ja tarvitsen siis vielä jonkun johdon? Selvennykseksi, minulla on siis PC, kiippari ja MIDI-USB johto, ei muuta! :-) Audacityn meinasinkin tuossa jo ladata aiemmin, mutta en vielä ehtinyt. Kiitos jos vielä jaksat opastaa! Paljon on ollut apua jo.
Sax-pappa
27.06.2011 10:03:55
currentti: Olen kuullut äänikortista, mutta en oikeastaan tiedä mikä se loppujen lopuksi on? Ja tarvitsen siis vielä jonkun johdon? Selvennykseksi, minulla on siis PC, kiippari ja MIDI-USB johto, ei muuta! :-) Audacityn meinasinkin tuossa jo ladata aiemmin, mutta en vielä ehtinyt. Kiitos jos vielä jaksat opastaa! Paljon on ollut apua jo.

Tämä nyt menee näillä tiedoilla kovin arvailuksi, mutta sinulla on koneessasi todennäköisesti jossain pieni pyöreä 3.5mm plugille tarkoitettu liitin jonka ympärillä on sininen rengas. Tämä on äänikortin line-in liitin jonka kautta voi ääntä syöttää koneelle. Lisäksi siinä on todennäköisesti samanlainen mikrofoniliitin, jonka ympärillä on vaaleanpunainen rengas ja epälukuinen määrä muita liitäntöjä.
Kun en tiedä kiipparisi tyyppiä en osaa sanoa millaiset liitännät siinä on, mutta todennäköisesti siinä on jotkin line-out R ja L liitännät, joista äänen saa ulos.
mattim
27.06.2011 12:59:14 (muokattu 27.06.2011 13:00:30)

currentti: Olen kuullut äänikortista, mutta en oikeastaan tiedä mikä se loppujen lopuksi on? Ja tarvitsen siis vielä jonkun johdon? Selvennykseksi, minulla on siis PC, kiippari ja MIDI-USB johto, ei muuta! :-) Audacityn meinasinkin tuossa jo ladata aiemmin, mutta en vielä ehtinyt. Kiitos jos vielä jaksat opastaa! Paljon on ollut apua jo.

Täältä hieman valmista apua:https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=121298

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)