Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
joomake
23.06.2011 10:05:41
Musaliikkeen myyjillehhän sopiva koulutus olisi lukea Muusikoiden.netin foorumi läpi, kyllä sen jälkeen ois ammattitaitoa.
Numb
23.06.2011 10:07:50

joomake: Musaliikkeen myyjillehhän sopiva koulutus olisi lukea Muusikoiden.netin foorumi läpi, kyllä sen jälkeen ois ammattitaitoa.

Silloinhan myyjän jokainen sana päättyisi m-kirjaimeen, tuotekuvaukset olisivat arskaa, komodoa ja piheviä, ja lopuksi lentäisivät karkit seinään. Ja jos asiakkaan nimi olisi *eikki *ärvinen, niin hänet heitettäisiin välittömästi ulos liikkeestä.
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
arppah8
23.06.2011 10:27:36

Numb: Silloinhan myyjän jokainen sana päättyisi m-kirjaimeen, tuotekuvaukset olisivat arskaa, komodoa ja piheviä, ja lopuksi lentäisivät karkit seinään. Ja jos asiakkaan nimi olisi *eikki *ärvinen, niin hänet heitettäisiin välittömästi ulos liikkeestä.

Pitäisköhän? :D
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Numb
23.06.2011 10:35:11

arppah8: Pitäisköhän? :D

Juu. Ja tinkivä asiakas on tietysti juukalainen mursu, jonka tarjous on kuiva persraiskaus.
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
Jii-Gee
23.06.2011 10:36:50

Numb: Silloinhan myyjän jokainen sana päättyisi m-kirjaimeen, tuotekuvaukset olisivat arskaa, komodoa ja piheviä, ja lopuksi lentäisivät karkit seinään. Ja jos asiakkaan nimi olisi *eikki *ärvinen, niin hänet heitettäisiin välittömästi ulos liikkeestä.

Ja asiakasta tervehdittäisiin reippaasti jotta "ssääähhh !!"
Ja vaihdossa EI vinopää-hevikeppejä.
Ja ostaja maksaa rahdit..tietty.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
darrell
23.06.2011 11:21:06
joomake: Musaliikkeen myyjillehhän sopiva koulutus olisi lukea Muusikoiden.netin foorumi läpi, kyllä sen jälkeen ois ammattitaitoa.

Pitää sitte kierää musakaupat kaukaa. Nääs jos erehtyy musakaupan kynnyksen yli, niin saman tien on MicroCube, BadMonkey ja Yammun Pacifica ostoskassissa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
d-e
23.06.2011 12:09:17 (muokattu 23.06.2011 12:09:49)
"Kyä sun kannattaa ostaa uus meiltä,m:netin torilla näittä myydän käyttettyinä tuplahintaan."
"Voithan sä laittaa ostoilmotuksen meidän ilmotustaululle.Ee Tupakkanen käy lukemassa niitä päivittäin."
"T-kaupassa tää maksaa..."
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Rämppy
23.06.2011 14:09:06
Mua valisti taannoin eräs myyjä: "Tää G&L on enemmän fender kuin Fender-merkkiset kitarat, joilla ei oo nykyään mitään tekemistä aidon Fenderin kanssa".
Ehkä osittain totta ainakin silloin kun Leo oli kehissä, mutta kyllä tuossa hieman mopo keuli.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Jussiman
23.06.2011 14:23:49
Rämppy: Mua valisti taannoin eräs myyjä: "Tää G&L on enemmän fender kuin Fender-merkkiset kitarat, joilla ei oo nykyään mitään tekemistä aidon Fenderin kanssa".
Ehkä osittain totta ainakin silloin kun Leo oli kehissä, mutta kyllä tuossa hieman mopo keuli.

Eisss... Niin, eihän Fender-merkkinen kitara ole aito Fender. Outoa logiikkaa.
-Cale
23.06.2011 19:52:15
Rämppy: Mua valisti taannoin eräs myyjä: "Tää G&L on enemmän fender kuin Fender-merkkiset kitarat, joilla ei oo nykyään mitään tekemistä aidon Fenderin kanssa".

Myyjähän puhui ihan asiaa ;) Tapahtuiko tämä Nurmon Top Soundissa?
Rämppy
23.06.2011 21:35:30 (muokattu 23.06.2011 21:42:00)
-Cale: Myyjähän puhui ihan asiaa ;) Tapahtuiko tämä Nurmon Top Soundissa?
Eiku tsadissa, sellaisessa lafkassa kuin president music. Tapahtui kauan sitten, ysärin lopulla.
En sitten malttanut olla sanomatta.
McNulty
23.06.2011 21:52:40
Jussiman: Eisss... Niin, eihän Fender-merkkinen kitara ole aito Fender. Outoa logiikkaa.

No tavallaan. Leonidas ehti pyörittämään vuodesta 1946 lähtien Fender Electric Instrument Manufacturing Companya aina vuoteen 1965 asti. Tämän jälkeen 70-luvulla Leolla oli Music Man-niminen firma, joka joutui kuitenkin talousvaikeuksiin ja vanha ystävä Ernie Ball osti "konkurssikypsän" firman. G&L:n taru sai alkunsa '79 ja Leon osalta päättyi vuonna 1991, legendan siirtyessä ajasta ikuisuuteen.

Joka tapauksessa... G&L oli tuolloin SE soitin, kuten Leo ja Fullertonin Ykä oli aina halunnutkin. Tarvittavat "parannukset" ja muutokset oli tehty, toisin kuin CBS:n ja ties kenen omistuksessa oleviin Fendereihin. Tavallaan se oli siis juuri sitä "aidointa Leoa", jos joku niin haluaa ajatella.

Tässä kai siis oli enempi kyse siitä, mikä on "most Leo Fender" eikä niinkään siitä, onko G&L tuotemerkkinä enempi Fender kuin Fender-tuotemerkki.
What's the speed of darkness?
pyver22
24.06.2011 17:03:49
Siis meikäläinen kun kauppasi Squier Stratoaan soitinliikkeessä niin myyjä sanoi suoraan "myy muusikoiden.netissä, voit saada helposti viiskymppiä enemmän"
tracyjacks
24.06.2011 17:33:50
pyver22: Siis meikäläinen kun kauppasi Squier Stratoaan soitinliikkeessä niin myyjä sanoi suoraan "myy muusikoiden.netissä, voit saada helposti viiskymppiä enemmän"

Myyjät melkeinpä varauksetta aina suosittelevat asiakkaan myyvän tuotteen yksityisesti. Esimerkiksi, tuosta ES-130:sta, jota olin myymässä: Torilta voisin saada siitä n. 1000e, mutta Musamaailma hyvittäisi siitä vaihdossa n. 600e.
Go back and listen to "Daughters", bitches.
Rg505bk
25.06.2011 13:34:39
tracyjacks: Myyjät melkeinpä varauksetta aina suosittelevat asiakkaan myyvän tuotteen yksityisesti. Esimerkiksi, tuosta ES-130:sta, jota olin myymässä: Torilta voisin saada siitä n. 1000e, mutta Musamaailma hyvittäisi siitä vaihdossa n. 600e.

Sinänsä ihan järkevää, soitinkauppa kun joutuu tuosta maksamaan alvit...
Funkånaut
25.06.2011 17:19:21

Rg505bk: Sinänsä ihan järkevää, soitinkauppa kun joutuu tuosta maksamaan alvit...

Jos nyt täysin tarkkoja ollaan, niin ostajahan sen alvinkin osan maksaa. Kauppa joutuu vaa ottaa hinnoittelussa ALV:in osuuden huomioon.
Michael Jacksonilla ei ollut ummetusta mutta Elviksellä oli. - Timo T.A. Mikkosen toinen poika
machinehead72
25.06.2011 17:34:44
Ukko: Fendereissä kun löytyy aika paljon valinnanvaraa joten kysymys kuuluu, mikä on aito Fender ?

Fenderi on se jonka lavassa lukee Fender!
http://maihinnousu.net/cherubs
gorexx
25.06.2011 18:14:57 (muokattu 25.06.2011 18:16:01)
Rämppy: Eiku tsadissa, sellaisessa lafkassa kuin president music. Tapahtui kauan sitten, ysärin lopulla.

Tuolla samaisessa puljussa kävin juniorina (90-luvun alkupuolisko?)kysymässä säröpedaalia.

- Löytyykö minkälaisia säröpedaaleita? (minä jotakuinkin asiallisesti)
- Osta parempi vahvistin! (myyjä tiskin takaa tyynen rauhallisesti)
- Ok. Palaillaan... (minä kohteliaasti todeten)

En tiedä oliko termi "säröpedaali" liian noob tai jotain, mutta silloin esimurrosikäiseen soittajan alkuun palvelu teki syvän vaikutuksen.
Tietyllä tavalla kaveri tietenkin oli perustotuuksien äärellä...
-Hiljainen kottaraisenpönttöön tuijottaja-
Juutas
25.06.2011 20:03:51
gorexx: Tuolla samaisessa puljussa kävin juniorina (90-luvun alkupuolisko?)kysymässä säröpedaalia.

- Löytyykö minkälaisia säröpedaaleita? (minä jotakuinkin asiallisesti)
- Osta parempi vahvistin! (myyjä tiskin takaa tyynen rauhallisesti)
- Ok. Palaillaan... (minä kohteliaasti todeten)

En tiedä oliko termi "säröpedaali" liian noob tai jotain, mutta silloin esimurrosikäiseen soittajan alkuun palvelu teki syvän vaikutuksen.
Tietyllä tavalla kaveri tietenkin oli perustotuuksien äärellä...

Tai sitten vain edusti niin kapeakatseista tapaa tarkastella musiikkia ja sen tekemistä, ettei missään nimessä sovellu ammattiin jossa toimii... ;) Soitinmyyjien luulisi olevan tarkoitus palvella myös muunlaisia asiakkaita kuin sellaisia, joiden musiikkimaku ja laitemieltymykset vastaavat myyjän omia! :D

Tottakai putkivahvistimen "oma" särö on "se" juttu mitä niin monet tavoittelevat, mutta ei se ole silti "ainoa" tahi edes "paras" kun genrejä ja käyttötarkoituksia on niin turkasen monta. Joskus se halpispedaalilla saavutettu siantappofuzz on just se juttu mitä tavoitellaan ja siihen on kultakorvien ihan turha itkeä mitään pääteputkiromantiikkaa... :)
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)