Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkiopistoon
1
Annns
26.02.2011 00:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut syntikkaa noin 4 vuotta. Olen soittanut tyyliin vasemmalla kädellä sointu, oikealla melodia. Nyt on herännyt kova innostus aloittaa "oikea" pianonsoitto. Olen siis soitellut yksityisen opettajan tunneilla. Ajattelin, jos hakisin musiikkiopistoon, mutta voisiko minulla olla mahdollisuuksia päästä sinne näillä taidoillani? Soinnut sujuvat kyllä hyvin ja helposti. Teoriaakin on hallussa jonkin verran, mutta ei ihan hirveästi kuitenkaan. Millaiset ovat "pääsykokeet"? Mitä pitää osata? Entäs soittokoe? Voiko iästä olla haittaa: olen 14-vuotias, ja toisethan kun aloittavat jo paljon aikaisemmin musiikkiopistossa.. Halu päästä opiskelemaan sinne olisi kova ja kiinnostusta löytyy, mutta miten on, onko minulla olla mahdollisuuksia päästä sisään? :)
 
Zantso
04.03.2011 16:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekkin aion pyrkiä musiikkkiopistoon tänä keväänä ja kuulin eräältä kaveriltani, joka siellä jo on, että pääsykokeisiin kuuluu seuraavaa:
 
Pianosta pitää soittaa joku nuotti ja sitten se tulee laulaa samalla korkeudella/säveltasolla (mikä onkaan)
 
Rytmitajuasi testataan. Kokeentekijä naputtaa jonkimoisen rytmin ja sinun on tehtävä se perässä.
 
Kyllä siellä muutakin vissiin on, mutta nämä miä nyt satuin vain muistamaan.
 
Ensin kitarasta voidellaan kielet öljyllä, sitten ne sytytetään tuleen, jonka jälkeen sitä skebaa soitetaan omalla kielellä. Siinäpä vasta show!
Zantso
04.03.2011 21:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisään vielä: mahdollisuutesi ovat mielestäni hyvät.
 
Ensin kitarasta voidellaan kielet öljyllä, sitten ne sytytetään tuleen, jonka jälkeen sitä skebaa soitetaan omalla kielellä. Siinäpä vasta show!
Annns
04.03.2011 23:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, kiitoksia vastauksesta! :)
 
s4ntt_
09.04.2011 10:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen musiikkiopistossa mutta rumpujen kanssa tosin. Pääsykokeissa haastateltiin ensin ja kyseltiin mm lempibändeistä ja kuinka paljon soittelee. Sitten opettaja taputti jonkun rytmin ja se piti toistaa. Nuoteista piti myös soittaa jotain komppeja. Lopussa sitten itse piti soittaa jokin oma juttu. Kyllä sulla on hyvät mahikset päästä sisään, onnea kokeisiin!
 
Annns
24.06.2011 01:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin jo kokeen jälkeen sitä mieltä että meni huonosti. Mutta tulokset tuli ja pääsin sisään eli tuskin se sitten niin huonosti meni :D :)
 
s4ntt_
24.06.2011 12:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa! Eivät he sitä soittotaitoa sen kummemmin arvostele, se on se motivaatio musiikkia kohtaan mikä eniten merkitsee. Soittotaito on tietysti plussaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «