Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: H&K tubemeister 18 vai Bugera Trirac infinium vai mikä?
1
guiar
23.06.2011 21:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden vahvistimen hankinta (valinta) alkaa jo tuntumaan kovin hankalalta kun on niin paljon mistä valita ja silti niin tietynlainen pitäisi olla kun tarvitsisin lähinnä hyvän clean kanavan jossa oikeasti hycä clean-saundi ja sitten hyvä särö ei mikään ultimate high-gain mutta silti riittävä. yleensä eniiten gainia tarvitsen Dream Theaterin biiseissä että sellaista säröä hakisin.
 
http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_tubemeister_18_head.htm
H&K:n tubemeister vaikuttaisi oikein sopivalta tarpeisiinin ja tehokin olisi oiekeaa luokkaa, mutta en ole varma riittääkö säröä, vaikka saahan sitä sittren purkilla lisää. Hinta on kuitenkin aivan ylärajoilla kun kaappikin pitäisi sitten hankkia.
 
http://www.bugera-amps.com/en/products/TRIREC-INFINIUM.aspx
Tällainen Bugera sitten toisena iski silmään ja saundit särönpuolelta pitäisi olla kohdallaan, mutta clean-kanava vähän arveluttaa vielä. Tämä on kuitenkin tulossa kauppoihin vasta marraskuussa ja hinnasta ei vielä mitään tietoa. Jos joku osaisi antaa jonkinlaisen arvion kyseisen nupin hinnasta olisi oikein hyvä.
 
http://www.thomann.de/fi/bugera_333212.htm
Myöskin olen miettinyt Bugeran 333-212:ta halvempana vaihtoehtona ja tätä aion käydä kokeilemassakin juhannuksen jälkeen.
 
Pyytäisin ehdotuksia muista mahdollisesti minulle sopivista vahvistimista hinta max 800€, mutta mielellään ~400-700€, ja omia arvioita kyseisistä vahvistimista.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen ;)
 
the-Antero
23.06.2011 22:55:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kallistuisin tuohon tubemaisteriin. Ehkä joskus hommaan itelleni sellaisen. Dream theaterin säröt nyt tuskin tulevat yhdestä ainoasta nupista. Muistaakseni kaverilla on ties mitä härpäkettä räkissään ja lattialla. Eli tube maisteri ja mahollisesti tubescreamer siihen eteen? Tai jokin muu purnukka.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Neponen
23.06.2011 22:58:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse voin täysin suositella tuota ENGL gigmasteria!
Komppisäröt lähtee jo nupilla itessään ja leadiin saa tarvittavan boostin sopivalla overdrivella :)
 
juikkipuikki
24.06.2011 01:17:51 (muokattu 24.06.2011 01:21:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Itse kallistuisin tuohon tubemaisteriin. Ehkä joskus hommaan itelleni sellaisen. Dream theaterin säröt nyt tuskin tulevat yhdestä ainoasta nupista. Muistaakseni kaverilla on ties mitä härpäkettä räkissään ja lattialla. Eli tube maisteri ja mahollisesti tubescreamer siihen eteen? Tai jokin muu purnukka.
 
Itse asiassa Petruccin komppisoundi on suhteellisen pitkälti Mark V kolmoskanavan soundi itsessään. Leadissa sit mm. TS9 Keeleytä ja Wylde-pedaalia.
 
Muuten tuolla Neposen mainitsemalla Gigmasterilla ja siihen eteen TS808 pääset hävyttömän lähelle Petruccin soundeja!
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
guiar
24.06.2011 01:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaan millainen clean saundi Englistä lähtee saako mitään välimaaston kevyempiä säröjä
 
Neponen
24.06.2011 01:30:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guiar: Vaan millainen clean saundi Englistä lähtee saako mitään välimaaston kevyempiä säröjä
 
Clean voisi olla heleämpi, mutta kyllä tuolla nyt soittaa puhtaitakin juttuja.
Rokki- ja blueshommat lähtee kevyesti gigmasterilla. Modernitmetallit menee komppisaundien osalta vielä, mutta oikein hi-gain kompressoitunut laulava leadsaundi vaatii väkisin purkin eteen, itellä on mxr zw44, joka tiukentaa myös komppisaundia.
 
lonelyplayer
26.06.2011 08:07:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Itse kallistuisin tuohon tubemaisteriin. Ehkä joskus hommaan itelleni sellaisen. Dream theaterin säröt nyt tuskin tulevat yhdestä ainoasta nupista. Muistaakseni kaverilla on ties mitä härpäkettä räkissään ja lattialla. Eli tube maisteri ja mahollisesti tubescreamer siihen eteen? Tai jokin muu purnukka.
 
Ei omakohtaisia kokemuksia mutta ainakin toukokuun Guitarist lehti ylisti tätä H&K uutuutta. Clean kanavakin p.o. hyvä.
 
madcow2
29.06.2011 22:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan kyllä vain sotkea, jos sanon oman mielipiteeni... :o
Kuulosti vain nuo sinun vaatimukset hyvinkin samalta, mitä itse hain koko kevään.
 
Päädyin Blackstarin studio 20 -comboon.
Cleanilla soittelen aika paljon ja on kyllä maukas, särökin on ihan ok.
Suosittelen kokeilemaan jotain mustatähteä.
 
guiar
01.07.2011 13:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstaria olenkin jo kokeillut ja en oikein pitänyt, mutta luulenkin jo päätyneeni tuohon tubemeisteriin nyt tuli sitten sellainen projekti kanssa että aion tehdä itse kaapin sille. Mietin vain olisiko vintage 30 hyvä elementti vai kokeilisinko jotain toista.
Toisena kysymyksenä että jos nuppi on 18w niin kestääkö sitten 16ohm 25W kaiutinelementti siinä, kun kuitenkin h&k:n omassa kaapissa on se 60W v30 elementti
 
JuSu
01.07.2011 14:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guiar: Blackstaria olenkin jo kokeillut ja en oikein pitänyt, mutta luulenkin jo päätyneeni tuohon tubemeisteriin nyt tuli sitten sellainen projekti kanssa että aion tehdä itse kaapin sille. Mietin vain olisiko vintage 30 hyvä elementti vai kokeilisinko jotain toista.
 
Miksi teet kaapin itse? Kauheasti rahaa siinä ei säästy, mutta hauskaa hommaahan se varmasti, jos aikaa piisaa.
 
Toisena kysymyksenä että jos nuppi on 18w niin kestääkö sitten 16ohm 25W kaiutinelementti siinä
 
Kestää.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
guiar
01.07.2011 14:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

h&k:n kaappi maksaa sen 300€ ja valmistettu kiinassa niin jotenkin mielummin teen saman mallisen itse lisäksi näin saan valita itselle mieluisen värin ja kaiutinelementin ;) hintaa pitäs tulla n.150€
 
JuSu
01.07.2011 14:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guiar: h&k:n kaappi maksaa sen 300€ ja valmistettu kiinassa niin jotenkin mielummin teen saman mallisen itse lisäksi näin saan valita itselle mieluisen värin ja kaiutinelementin ;) hintaa pitäs tulla n.150€
 
Jep. Samalla rahalla toki saa 1x12" kaappeja uutenakin, mutta etuna tietty että saapi itse valita koot ja värit yms.
 
Siitä olen samaa mieltä, että tuo Kettusen uusi 1x12" on ehkä hiukka yläkanttiin hinnoiteltu. Tubemeister itsessään on taasen sopivan hintainen, munsta.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
crestfall
04.07.2011 14:11:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihe kun liippaa läheltä, niin pistänpä mielummin tänne kun luon taas ännännen postauksen samasta aiheesta.
 
Eli olisi pikku hiljaa ajankohtaista ostaa oma kitaravahvistin, kun läpi elämän on porskutettu lainakamoilla. Em. syystä johtuen en ole myöskään kehittänyt minkäänlaista syvempää tietoutta valmistajista, mitkä tekevät minkäkinlaisia laitteita.
 
Hakusessa olisi putkivahvistin, josta irtoaisi niin hyvät cleanit kuin räyhäkkäät murinatkin. Kaksi kanavaa riittää. Särön puolelta hakusessa on niin enemmän ja vähemmän ruttuun menevä, muhjuinen äänensärky, kuin diskanttivoittoinen rässisirkkeli tai moderni metalcoresupersärö. Tulisi ensisijaisesti käytettäväksi sludge-, stoner- ja death-doom-tavarassa, noin osviittana.
 
Budjetti olisi samassa hintaluokassa kuin edelliselläkin tiedustelijalla, eli jossain 700 euron luokassa pyöritään, haarukka plus miinus muutama satanen.
 
Valaiskaa tietämätöntä.
 
Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä. Ja vieläpä ilmaiseksi. http://www.ecwdoom.com
Josid
04.07.2011 14:58:36 (muokattu 04.07.2011 14:59:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crestfall: Aihe kun liippaa läheltä, niin pistänpä mielummin tänne kun luon taas ännännen postauksen samasta aiheesta.
 
Eli olisi pikku hiljaa ajankohtaista ostaa oma kitaravahvistin, kun läpi elämän on porskutettu lainakamoilla. Em. syystä johtuen en ole myöskään kehittänyt minkäänlaista syvempää tietoutta valmistajista, mitkä tekevät minkäkinlaisia laitteita.
 
Hakusessa olisi putkivahvistin, josta irtoaisi niin hyvät cleanit kuin räyhäkkäät murinatkin. Kaksi kanavaa riittää. Särön puolelta hakusessa on niin enemmän ja vähemmän ruttuun menevä, muhjuinen äänensärky, kuin diskanttivoittoinen rässisirkkeli tai moderni metalcoresupersärö. Tulisi ensisijaisesti käytettäväksi sludge-, stoner- ja death-doom-tavarassa, noin osviittana.
 
Budjetti olisi samassa hintaluokassa kuin edelliselläkin tiedustelijalla, eli jossain 700 euron luokassa pyöritään, haarukka plus miinus muutama satanen.
 
Valaiskaa tietämätöntä.

 
Ostin vastaavaan käyttöön Orange Rocker 30:n. Riittävän simppeli säädöiltään ja särösaundi on silkkaa hunajaa doomiin ja stoneriin, tummasävyinen ja riittävän räyhäkäs.
 
E: Uutena tuota ei enää saa, valmistus on loppunut.
 
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «