Bassballs 01.04.2004 16:19:55 | |
---|
Tere kaikki nauhattoman basson omistajat! Soitatteko flatwoundeilla kaulaa ja soundia säästäen, vaiko "puolihiotuilla" tyyliin D'addarion "Half-round" tai Rotosoundin "Pressurewound"? Jos jälkimmäinen on vastauksenne, niin kysymys kuuluukin: Mistä niitä saa!?! Tai paremminkin: Mistä niitä saa järkevään hintaan? Ei nääs päivärahoja huvita käyttää levytukun riistahintoihin enään. Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi... |
Niskamies 01.04.2004 16:28:27 | |
---|
Ite soitan ihan roundeilla, Rotosoundin Swingbasseilla. Kyllä kaulan pitäis kestää, onhan otelauta päällystetty epoxilla. Ja aina sen voi päällystää uudestaan... 4 strings is all you will ever need! |
0301876 01.04.2004 16:30:57 | |
---|
Meitsi soitaa nauhatonta samoilla kielillä kuin nauhallistakin.Vaikka kaula kuluu on saundi kuitenkin paljon parempi.Epoksia kehiin ja otelauta hionta parin vuoden välein.Hiotut kielet ei murise samalla tavalla kuin karkeat.Alarekisteri on liian löysä.Mut noista puolihiotuista en tiedä mitään. |
pardy 01.04.2004 16:31:19 | |
---|
Ite käytän tuiki tavallisia teräskieliä, täysin hiomattomia siis. Lähinnä sen takia kun tykkään niiden soundista enemmän, ja kun ei tuota otelautaakaan se hirveämmäin haittaa. Se kun on nääs eebenpuusta. Joten en osaa suoranaisesti tohon sun kysymykseen vastata, mutta jos otelauta on tarpeeksi kovaa puuta, niin normaalejakin kieliä voi käyttää vallan mainiosti. Tai sitten jos sen otelaudan päällystää vaikkapa epoksilla, niin tulee myös sitä kovuutta. Kolme sanaa: "Olen basisti." |
KMT 01.04.2004 17:10:49 | |
---|
Hiomattomia Passosooloa ei voi pistää pizzan päälle. |
Teijo K. 01.04.2004 19:13:33 | |
---|
Jaaha. Flatsejä käytän, koska niillä saa munsta parhaan soundin nauhattomasta. En pidä siitä narinasta niinkään, vaan pyrin nauhattomassa sellaiseen pehmeään hyrinään. Mielipiteitä nämä. Hiotut on toki kalliimpia, mutta soundin takia olen valmis uhraamaan muutaman ylimääräisen euron. Siihen röytämiseen on sitten nauhallinen. Gentlemen Of The World Unite - And Prepare For The Charmed Uprising.
- Anarcho-Dandyist Revolution. |
käki 01.04.2004 21:07:24 | |
---|
Roundeja käytän, tai siis käytin, kun vielä nauhattoman omistin. Soitin parisen vuotta, eikä ruusupuuotelautakaan niin järjettömästi kärsinyt. Ja kuten sanottua, voihan sen päällystää. Wanted(jälleen kerran): Jos nyt jollain on valkoinen Ibanezin Soundgear, josta on tehty nauhaton, niin se on tod.näk. mun vanha. Olisi kiva tietää, jos joku m.nettiläisistä sen omistaa. Saattaisin jopa ostaa takaisin, pikkuisen kaduttaa, kun möin pois. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
absqua 02.04.2004 00:09:17 | |
---|
Tällä hetkellä on GHS:n pressurewoundit nauhattomassa. Olen tyytyväinen niihin. Erittäin tyytyväinen. Ainakin Millbrook-musiikki myy niitä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 02.04.2004 08:24:46 | |
---|
Mulla on GHS:n Briteflatsit, jotka on siis groundwoundit ja tykkään kovasti. Millbrookista taisin ostaa. Nauhattomassa musarissani on aikaisempi rounwoundien käyttö syönyt aimo lovet otelautaan ja edessä onkin pikku höyläysreissu... "Hihii. Olutta meni neljä kokopulloa. Olin ihan kännisä." -arva |
Basismi 02.04.2004 09:55:10 | |
---|
Ennen olen soittanut hiotuilla mutta nyt uuteen projektiin koitin roundeja. Ei prkl, eihän sillä voi liu'utella yhtään! Sormenpäät verillä. Ei ainakaan lo-riderit sovi siis nauhattomaan. Yhden paketin hiottuja olen löytänyt, ne on olleetkin käytössä viimeiset 13 vuotta. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Kiitos kiitos. Itse olen tällä kaulansäästö-linjalla ja olen käyttänyt tähän asti D'addarion Half-roundeja. Ne eivät kuluta kaulaa juuri ensinkään ja soundikin on hyvä(jonkin aikaa). Tuntuu vain siltä, että nuo D'addariot menettävät heleimmän sundinsa aika nopeasti... Kiitos. Etenkin Sam ja Absqua. Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi... |
öl m 03.04.2004 15:02:23 | |
---|
itelä defretattu -77 J-basso vaahteraotelaudalla, käytän roundeja ja flattejä tarkotuksen mukaan vaihdellen. suht hyvin tuntuu otelauta kestävän roundeja vaikka pientä nirhamaa on näkyvissä... "In heaven all the interesting people are missing." (Friedrich Nietzsche) |
Diablero 03.04.2004 16:17:59 | |
---|
Nauhattomaani (ekaan sellaiseen) olen vasta kerran kielet ostanut, ja ihan vaan normaalit halvimmat kielet ostin, koska basso on jo niin raiskattu ettei jaksa ajatella Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet |
J.Horde 03.04.2004 20:06:40 | |
---|
Täytyy kyllä kehua Rotosoundin pressurewoundeja (RS55LD), miellyttävät soittaa ja growlia löytyy tarpeeksi, ainakin Jazz Bassosta. Aikaisemmin käytin vuosia nauhattomassa Rotosoundin roundwoundeja (RS66LD) joita käytän kyllä edelleen muutamissa nauhallisissa. Pressurewoundit eivät kuluta kaulaa niin paljon kuin roundwoundit ja laatu on tasaista. PS Hyvää ja halpaa ei yleensä saa samassa paketissa. One Love... B |
Bassballs 05.04.2004 11:31:26 | |
---|
Täytyy kyllä kehua Rotosoundin pressurewoundeja (RS55LD), miellyttävät soittaa ja growlia löytyy tarpeeksi, ainakin Jazz Bassosta. Aikaisemmin käytin vuosia nauhattomassa Rotosoundin roundwoundeja (RS66LD) joita käytän kyllä edelleen muutamissa nauhallisissa. Pressurewoundit eivät kuluta kaulaa niin paljon kuin roundwoundit ja laatu on tasaista. PS Hyvää ja halpaa ei yleensä saa samassa paketissa. Tilasitko ne pressurewoundit jostain, vai mistä ostit? Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi... |