Kailis 22.06.2011 23:33:52 | |
---|
jazzmies: Tässä hieman musiikkia ja rumpujen soittoani http://web.me.com/mikasaily/Mika_Säilyn_sivusto/Jamaze.html Olihan melkoisen hienoa. Solistille terveisiä; sen lisäksi että laulaa hyvin on lausuminenkin luontevaa eikä satu korvaan. Kauttaltaan hyvää ja tyylinmukaista soittoa sekä hyvät soundit. Rohkeasti uskallat heittää fillejä. Hyvä Mika! LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
J.Hollström 22.06.2011 23:58:08 | |
---|
jazzmies: Tässä hieman musiikkia ja rumpujen soittoani http://web.me.com/mikasaily/Mika_Säilyn_sivusto/Jamaze.html Mnetin parasta pas... jaskaa. Siis oikeesti hienoa, harvemmin jaksaa kuunnella mitään alusta loppuun, mutta tämän jaksoi. Ohan toi komppipellin läpyttely pitkässä juoksussa vähän tympeetä, mut vetäähän se Neil Peartkin joskus komppipeltiin. Kai. Respekt. |
Kefiiri 23.06.2011 08:12:37 | |
---|
VeKrio: Mua nyppii noi bongokireät tomit... Tomisoundithan on just kohdallaan... mutta parasta on se virvelin kanttilyönti jossain vähän ennen puolta väliä. Ameriikan herkkuva! |
Cimble 23.06.2011 15:08:14 (muokattu 23.06.2011 15:09:51) | |
---|
Kefiiri: Tomisoundithan on just kohdallaan... Ei muuten ole, jogurttipurkin pohjastakin lähtee seksikkäämpi ääni. Hirveen korkealle pingottunut ja kuiva ääni on jazzmiehen tomeissa. Ennenkin olen närkästynyt asiasta. ;) Kaikki muu tuossa tosin onkin sitten kadehdittavan hyvin kohillaan. Hienoa! :) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
hollmi-5 23.06.2011 15:22:12 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 23.06.2011 16:14:35 | |
---|
hollmi-5: Tosin joskus toivoisin, että joku uskaltaisi kokeilla matalammilla ja soivemmilla vireillä. Niin, mistähän tämä piukeavireisyysperinne on jatsihommiin kehittynyt? Johtuuko se siitä että vikkelien jatsirumpusoolojen täytyy artikuloitua selkeästi, etteivät nyanssit puuroudu? |
markkuliini 23.06.2011 17:32:08 | |
---|
Kefiiri: Niin, mistähän tämä piukeavireisyysperinne on jatsihommiin kehittynyt? Johtuuko se siitä että vikkelien jatsirumpusoolojen täytyy artikuloitua selkeästi, etteivät nyanssit puuroudu? Tää on ihan käytännön sanelema juttu. :) Jazz-rumpusoundit pienryhmäsoitossa ovat kireitä ainakin seuraavista syistä: 1) Soitto on ollut ja usein on nykyäänkin akustista. Korkeavireiset soittimet säilyttävät sointinsa ja soundinsa selkeäminä muiden soittajien ja yleisön korviin. Projection on kuvaava sana. Eli soundin on erotuttava ja kannettava. 2) Artikulointi on nopeissa tempoissa ja/tai tiheissä rytmeissä helpompaa kun soundi on napakka ja nopea. Soundi ei jää jalkoihin pyörimään. 3) Tää on tärkein minusta. Koska jazz on vahvasti interaktiivista, niin muiden soittajien kuuleminen on erittäin tärkeää. Kun rumpali virittää rumpunsa tiukkaan vireeseen ja valitsee matalavireiset symbaalit, niin hän käyttää suhteellisen kapeaa taajuuskaistaa. Näin hän jättää tilaa muillekin soittimille kuulua, bassolle ja jopa pianolle alapuolelleen, ja puhaltajille yläpuolelleen. Myös korkeiden rumpujen lyhyempi soundi auttaa kaikkia kuulemaan selkeämmin muita. Ei siis voi viedä liikaa "ilmatilaa" jos haluaa, että muillakin on mukavaa. :) Samasta syystä big band-rumpalit virittävät matalempiin vireisiin. Korkeammilla taajuuksilla on siinä musiikissa enemmän tavaraa puhallinsektioiden muodossa, joten rummut erottuvat paremmin matalempaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 23.06.2011 17:44:08 | |
---|
Hyvää soittoa ja hyvät soundit Säilyn tuotteessa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 23.06.2011 17:48:37 | |
---|
Hyvää selostusta ja hyvät perustelut Markkuliinin selvityksessä. |
drummerolli 23.06.2011 18:54:26 | |
---|
Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain! |
Mukavaa että maistui, kiitos kommenteistanne. Varmaan ne tomit ovat melko pinkeät, en tiedä. Kovasti olen mieltynyt Maxin ja Elvinin selkeisiin "tominuotteihin", joten itsellänikin viritysavain pyörii tomeissa melko taajaan samaan suuntaan, notta soittimesta kokonaisena tulisi tarpeeksi ambitusta esiin musiikinlajiin sopien. Varmaan kysymyksessä on enemmänkin tottumusasia. Näissä rummuissa on kyllä järjettömän laaja viritysalue, ilman että sustain katoaa, yläpää alkaa riipiä ja tatsi muuttuu betoniksi. Purnukat ovat siis Yamaha PHX:t - 10, 12, 14 ja 18 sekä snare Ludwig Hammered Bronze 6 1/2". Pellit ovat Sabian Encore ride 21", Artisan crash 18", HHX-treme crash 16" ja 14" Groove hats. Bändi on ihan uusi ja kappale omani sanoitus mukaan lukien. Olen erittäin tyytyväinen kappaleeseen, etenkin sanoituksen ja melodisten tapahtumien toimivuuteen yhdessä. Soitan käytännössä pelkästään kommentoiden ja myötäillen melodiaan tapahtumia ja tekstin kohtaa. En osaa muuta sanoa soitostani. Liian lähellä, siksi postitin :) Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 23.06.2011 21:35:38 | |
---|
jazzmies: Bändi on ihan uusi ja kappale omani sanoitus mukaan lukien. Olen erittäin tyytyväinen kappaleeseen, etenkin sanoituksen ja melodisten tapahtumien toimivuuteen yhdessä. Soitan käytännössä pelkästään kommentoiden ja myötäillen melodiaan tapahtumia ja tekstin kohtaa. En osaa muuta sanoa soitostani. Liian lähellä, siksi postitin :) Hienoa, että sulla biisien tekeminenkin onnistuu. Soitossa sinulla on mukavaa riskienotolta kuulostavaa soittoa. Ja aina putoaa jaloilleen. Fillit kuulostavat hyvin improvisoiduilta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 23.06.2011 22:19:33 | |
---|
Kefiiri: Hyvää selostusta ja hyvät perustelut Markkuliinin selvityksessä. Komppaan :) |
mukis 25.06.2011 19:53:28 | |
---|
|
dumbass 26.06.2011 13:28:30 | |
---|
|
Jaketus 27.06.2011 17:18:42 | |
---|
Hei kaikki, olen pitkän ajan jälkeen kuvannut taas pari videoa. http://www.youtube.com/watch?v=u-tzE2el0wUhttp://www.youtube.com/watch?v=vLmWYQu1vi4http://www.youtube.com/watch?v=9lXEhK2FBh4 Ensimmäisessä soitan juuri demotukseen menevää biisiä josta löytyy aika perinteistä death tykittämistä, tuplabassareita, blastia, bassarikuvioita jne. Toisessa otin kuvaa hieman hitaammasta bassarikuviosta jossa käytän heeltoeta oikealla jalalla. Kolmas on lähinnä feetcam ja improvisointia, ihan vaan tekniikkaa katsoakseni. Kaikki klipit on soitettu ilman metronomia kun oma meni juuri rikki :( Arvostaisin palautetta huimasti, vaikka tiedänkin jo itsekin kohdat missä soitto meni pöperöksi, niin tekniikka ei voi koskaan olla täydellinen. Kiitoksia kaikille etukäteen! Speed, diversity, purity and innovativity. |
VeKrio 27.06.2011 19:45:10 | |
---|
markkuliini: Tää on ihan käytännön sanelema juttu. :) Jazz-rumpusoundit pienryhmäsoitossa ovat kireitä ainakin seuraavista syistä: plaa plaa plaa Oikeasti hyvin avattu tää asia, ja olet varmaan oikeassa. Mietin, notta onko toi laululintuneito Romberg samaa sisarusparvea kuin Tenavatähti-Christian "Sköna alla manniskör" tjsp. ? Jamaze on hyvässä jamasessa anyhow. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
ferodoz 28.06.2011 07:51:19 | |
---|
Jaketus: Hei kaikki, olen kuvannut videoa. Katoin tota ekaa pätkää. Kuulostaa munsta siltä että yritetään ahtaa se "biisi" täyteen tavaraa, ja soitetaan niin paljon iskuja kuin ikinä vain sopii. Toi ei vain mun korvaan oikein pelitä. Toki puhun nyt lähinnä yleisesti ko. genrestä. ...paitsi että miltäköhän Larsista tuntuu kun se ihan varmaan tietää että kaikki jazz- ym. taiteilijat (insinöörejä unohtamatta) ei pidä sitä minään? Varmaan nauraa koko matkan pankkiin |
rockid 03.07.2011 20:49:49 (muokattu 03.07.2011 20:55:17) | |
---|
Yamaha on Yamaha vaikka ne voirasvassa paistais! |
EJ84 09.07.2011 12:08:55 | |
---|
|