Aihe: iRig, Amplitube ja iPhone
1
FastEddie
23.06.2011 15:35:21 (muokattu 23.06.2011 15:38:49)

Onko kellään kokemusta ko. kombinaatiosta?

Olen etsinyt yksinkertaista (sohvasoitto) systeemiä jolla voi;
- harjoitella soittoa rytmiloopin ja kompin kanssa
- pistää muistiin biisejä ja tehdä yksinkertaisia demoja
ja joka on yksinkertainen, mieluummin johto-kiinni-laitteeseen tyyppinen systeemi.

iRig, Amplitube ja iPhone näyttäisi paperilla olevan juuri kuin tehty näihin vaatimuksiin. Mutta mikä on tilanne käytännössä?
Toimiiko se kuten mainoksissa luvataan? Onko soundit "tarpeeksi" hyvät, onko latessi tarpeeksi pieni, pystyykö neliraiturilla oikeesti äänittämään ja miten export-mahdollisuudet?
"Yksi ryyppy on liian vähän, kaksi on sopivasti, kolme taas on liian vähän"
FastEddie
23.06.2011 17:28:38

Silic: Ostin iRigin muutama kuukausi sitten...

Siis ihan sohva-ja satunnaiseen muuhun käyttöön. Ja demojen tekemiseen bändille, niin että kuulevat perusideat ja sovittavat itse sitten osuutensa.
Mulla on "oikea" studiokin, mutta aina ei viitsi sinne mennä ja jos sinne menee, sitä alkaa kuitenkin ajattelemaan soundeja ja sovitusta, tää ei aina ole paras ratkaisu rakentaa mielekäs ja hyvä biisi.

Import-toiminto toimii ilmeisen hyvin? Entä export-toiminto? Jos haluaa exportoida biisin puhelimen desktoppiin ja sieltä edelleen tietsikalle, miten mahtaa onnistua?
Silic
23.06.2011 19:04:03
Uskon että juuri sun käyttöön oiva laite!

Vaihtoehtoina exporttiin on "file share", "song" ja "e-mail". En ole kokeillut vaihtoehdoista kun mailia, eli en osaa kommentoida muita. Eikö toi maili olis paras tapa siirtää demot muulle bändille? Homma toimii siis niin että kun oot synkannu jonku sähköpostin iPhoneen, esim. gmail se lähettää sen liitetiedostona sun gmailista valitsemiis osotteisiin, eli helposti koko bändille kerralla ja et tarvi konetta siinä välissä mihinkään vaan homma hoituu suoraan puhelimesta! Veikkaan että yksinkertarin tapa siirtää noi nauhotteet koneelle on lähettää sähköpostillla omaan mailiin ja ottaa sieltä koneelle.

Import vaihtoehdot on "Wi-FI", "file sharing" ja "iPod library" joista myös kokemusta vain viimeisestä. Homma toimii niin että koneella lyöt itunesiin biisit ja synkkaat piuhalla puhelimeen, puhelimessa amplitubesta valkkaat biisit jotka iPodista siirretään amplitubeen. Kuulostaa vaikeemmalta kun oikeesti on.

Jos ääninäyte kiinnostaa niin laita YV:tä tai mailia ni harkitaa uskaltaako luovuttaa muiden kuunneltavaks =)
PIM
23.06.2011 19:11:46
Mulla on AmpKit Link kitaran ja iPod Touchin välissä ja muutaman kerran jaksoin soitella ennen kuin kyllästyin saakelinmoiseen suhinaan. Puhtailla soundeillä ei viitsi soittaa yhtään kun edes särö ei peitä sitä suhinaa eikä noise gate efektistäkään ole iloa. Toisaalta ainakin toi Ampkit Link tuntuu olevan kohtuuttoman herkkä tuottamaan ylimääräisiä napsahduksia jos vähänkin heilauttaa jotain siihen kytkettyä piuhaa. Melkein ennemmin ostaisin jonkun satasen taskukokoisen mallintavan tyyliin PocketPod tai Pandora tai mitä näitä nyt onkaan ja liittäisin siihen soittimen miltä haluaa taustoja soittaa.
FastEddie
23.06.2011 19:20:57

PIM: Mulla on AmpKit Link kitaran ja iPod Touchin välissä ja muutaman kerran jaksoin soitella ennen kuin kyllästyin saakelinmoiseen suhinaan. Puhtailla soundeillä ei viitsi soittaa yhtään kun edes särö ei peitä sitä suhinaa eikä noise gate efektistäkään ole iloa. Toisaalta ainakin toi Ampkit Link tuntuu olevan kohtuuttoman herkkä tuottamaan ylimääräisiä napsahduksia jos vähänkin heilauttaa jotain siihen kytkettyä piuhaa. Melkein ennemmin ostaisin jonkun satasen taskukokoisen mallintavan tyyliin PocketPod tai Pandora tai mitä näitä nyt onkaan ja liittäisin siihen soittimen miltä haluaa taustoja soittaa.

Mulla on PocketPod ja oonkin käyttänyt sitä paljon, varsinkin soffalla. Kätevää.
Siitä onkin tullut idea, että jos olis taustabändi ja alkeellinen demokone yksinkertaisessa paketissa siinä samassa, vois perusharjoitella ja tehdä biisejä melkein missä vaan.

Niin ja olishan se myös hyvä (teko)syy hankkia pirun kallis puhelin.
Silic
23.06.2011 19:35:37
PIM: Mulla on AmpKit Link kitaran ja iPod Touchin välissä ja muutaman kerran jaksoin soitella ennen kuin kyllästyin saakelinmoiseen suhinaan. Puhtailla soundeillä ei viitsi soittaa yhtään kun edes särö ei peitä sitä suhinaa eikä noise gate efektistäkään ole iloa. Toisaalta ainakin toi Ampkit Link tuntuu olevan kohtuuttoman herkkä tuottamaan ylimääräisiä napsahduksia jos vähänkin heilauttaa jotain siihen kytkettyä piuhaa. Melkein ennemmin ostaisin jonkun satasen taskukokoisen mallintavan tyyliin PocketPod tai Pandora tai mitä näitä nyt onkaan ja liittäisin siihen soittimen miltä haluaa taustoja soittaa.

Mulla iRigillä ja peaveyn AmpKit softalla alko välitön kiertäminen ja siihen loppu siltä erää kokeilut. Kokeilitko ollenkaan amplitubea? Mulla ei oo kyllä ollu suhinan kanssa ongelmia, mutta herkkä on tuo iRigin palikkakin johdon liikkumiselle.
PIM
27.06.2011 16:16:20
Jos Apple ei olis menny muuttamaan dock connectorin analogista audio-I/O:ta digitaaliseksi iPhonen 4:een niin kitarainterfacejen rakentajat olis varmaan tuoneen markkinoille ennemmin dock connectoriin liitettäviä bokseja kuin näitä kuulokeliitäntään tökättäviä. Se olisi ollut teknisesti helvetin paljon parempi ratkaisu, kun nykyään suurin ongelmana on että vahvistamaton kitarasignaali joutuu kulkemaan rinnakkain vahvistetun kuulokesignaalin kanssa samassa johtimessa, missä crosstalk aiheuttaa näitä kaiken maailman vittumaisia feedback yms. ongelmia. Samasta syystä mitkään aiemmille IPhone versioille tarkoitetut vastaavat audiohärpäkkeet ei enää toimi uudempien iPhonejen, iPad Touchien eikä iPadien kanssa. Eli kiitti vitusti tästä, Apple.
FastEddie
28.06.2011 13:52:22

PIM: Jos Apple ei olis menny muuttamaan dock connectorin analogista audio-I/O:ta digitaaliseksi iPhonen 4... Eli kiitti vitusti tästä, Apple.

Apogee Jam, http://www.apogeedigital.com/products/jam.php.

Mutta ei kettu, en ole saanut itseäni vakuuttuneeksi yli kuudensadan erkin puhelimen hankkimiseen...
"Rehab is for quitters"
PIM
28.06.2011 14:38:32
FastEddie: Apogee Jam, http://www.apogeedigital.com/products/jam.php.

Juu tiedän kyllä ton Jamin, mutta kyse oli nyt näistä halvoista muutaman kympin kitarainterfaceista, jotka eivät olisi tarvinneet jatkossakaan sisäänrakennettua ADC/DAC:ia ellei Apple olis poistanut analogi-I/O:ta dock connectorista. Tuosta Jamistakaan ei näemmä saa ääntä ulos eli senkin kanssa on käytettävä kuulokelähtöä ja se ei taas toimi mun edellisen sukupolven IPod Touchin kanssa.

Mutta ei kettu, en ole saanut itseäni vakuuttuneeksi yli kuudensadan erkin puhelimen hankkimiseen...

Uusimman polven IPod Touchin sais n. 300egellä.
FastEddie
28.06.2011 15:30:37

PIM: Juu tiedän kyllä ton Jamin... Uusimman polven IPod Touchin sais n. 300egellä.

8G iPod Touch 240€. Kiitos PIM!
Se on siinä.
"Rehab is for quitters"
mikkoj
30.09.2011 15:24:33

FastEddie: 8G iPod Touch 240€. Kiitos PIM!
Se on siinä.

DnaPro kytky: iPhone 3GS 8G = 144€. Siinä se vasta on.
osti sitten jenkkilästä tilaten SonomaWireWorks GuitarJack ver1. Jos toi toimii, niin onhan aika halpa setti. Ja pari kympopiä appseihin päälle sitten...

144€+48€=192€!

Joo onhan tää melkein mainos mutta olen aika innoissani. Pelkkä asiakas.
Vetehinen
29.01.2012 10:19:07
Tuolta irtoaa iRig halvalla:
http://www.suntekstore.com/goods.php?id=10015227
Päivän hinta $14,54 sisältäen postikulut (eli ~11 euroa). Olen tilannut mestasta aiemmin pari kertaa ja on asiallista toimintaa.
Music is the best escape.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)