ostany 08.06.2011 04:02:54 (muokattu 08.06.2011 04:04:12) | |
---|
markkuliini: Mulla on niistä ainakin sellainen mielikuva että vajaa shuffle kuulostaa ystävälliseltä ja kaljasta juopuneelta ja ylemenevä hyökkääviltä ja vodkaa ja piriä sekaisin vetäneeltä. :D Hieno veto! Eron Texas ja Mississippi bluesin välillä kuulee ehken helpoiten, jos vertaa vaikkapa Muddy Watersia Howlin' Wolfiin. |
damn u 08.06.2011 09:30:49 | |
---|
markkuliini: Jos mun ote muuttuu, niin se on ihan alitajuista. Voi olla että teen sitä, jotta eri rytmien soitto helpottuu, mutta kaikki keskittyminen on swingin määrän kuuntelemisessa (ja klikin päällä pysymisessä.) Lyöntikohta vaihtuu siis rytmisesti, kaikki muu on "ylimääräistä." Noita numeroiden 5 ja 6 ylimeneviä shuffleja olen kuullut isojen poikien kutsuvan Texas-shuffleiksi. En tiedä kuinka paljon ovat normikäytössä. Mutta jotkut kitaristit soittavat shufflea juurikin noin (esim. joillakin levyillä Steve Ray Vaughan), joten on hyvä pystyä pääsemään samaan rytmiin. Myöskin viime viikolla tv:stä tulleella Kosketuksessa: Fabulous Thunderbird-keikalla rumpali soitti shufflensa hienosti yli. Mulla on niistä ainakin sellainen mielikuva että vajaa shuffle kuulostaa ystävälliseltä ja kaljasta juopuneelta ja ylemenevä hyökkääviltä ja vodkaa ja piriä sekaisin vetäneeltä. :D Stevien R:n shufflet ovat välillä todella över, mutta niin hienoja! Tuo haitsukäden asento kiinnitti huomion siksi, että soitit even-beatin siten että käsi oli lähempänä vartaloa ja shufflet käsi kauempana. Siitä tuli mieleeni eräs Kepan näyttämä tapa soittaa kivasti siitä "välistä swingaten". Eli siis siten että ei lyödäkään kapulalla koko ajan samaan kohtaan vaan esim. 10 senttiä eri kohtiin. Koetin tsekata sun kapulan liikettä mutta taisit soittaa swingitkin melko lailla samaan kohtaan lyöden ja even beatin enempi kapulan varrella? Slight or heavy? Swing both ways! (If U know whaddamean) |
JGroover 08.06.2011 16:01:33 | |
---|
Rough'n tough. Tä? |
Cimble 09.06.2011 09:50:15 | |
---|
JGroover: Sieltä taas rumpumaailman pellepeloton nostaa päätään laboratoriostaan. :) Hyvää matskua ja kertakaikkisen hienoa, että jaksat näitä tehdä! Joo, yllättävän rytmikäs kaveri valkoiseksi mieheksi. Keinuukin soittaessaan kuin Bernard Purdie. Tosin markkuliini lyö napakammin, metallin kehdosta Suomesta kun on... :) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
Bobana 11.06.2011 19:00:20 (muokattu 11.06.2011 19:01:01) | |
---|
ostany: Tämä? http://www.youtube.com/watch?v=jdW2vXfnrHA On toi kyllä saakelin kova ralli vaikkakin nyt opistosedät on noita ns. kolmen riffin biisejä vastaan. Koko päivän on kertsi soinu päässä kun hirveessä helteessä terassia on ruuvailtu. Ainut missä olis mielestäni korjaamista niin on toi laulu jota vois pikkasen silottaa jossain kohtaa. Kertsiin sopii kyllä kunnon roso. Toivotan jannuille menestystä jota he kyllä ansaitsisivat mielestäni. Edit: typo Ai nyvvai??! |
sahkuifk 12.06.2011 14:57:18 | |
---|
Bobana: On toi kyllä saakelin kova ralli vaikkakin nyt opistosedät on noita ns. kolmen riffin biisejä vastaan. Koko päivän on kertsi soinu päässä kun hirveessä helteessä terassia on ruuvailtu. Ainut missä olis mielestäni korjaamista niin on toi laulu jota vois pikkasen silottaa jossain kohtaa. Kertsiin sopii kyllä kunnon roso. Toivotan jannuille menestystä jota he kyllä ansaitsisivat mielestäni. Edit: typo Tää on niin hyvä juttu, kestää kuuntelua ja se on hyvä asia se. Tällä hetkellä ei mua mikään lystää...loistavaa lyriikkaa! Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta. |
Hakki 15.06.2011 13:28:29 | |
---|
while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy... |
Stereophile 16.06.2011 21:14:18 | |
---|
Mikäs tässä soitellessa! |
tito 17.06.2011 01:33:01 | |
---|
taas on tänään |
Kefiiri 17.06.2011 07:51:00 | |
---|
tito: Kikkailun vastapainoksi lähdin hiljattain yhden tribuuttipumpun messiin, reenisveto, vähemmän digitaalista, enemmän juuria. http://www.youtube.com/watch?v=Ye_MMjOJJOA Asiallista! Pieteetillä vedetty homma. Laulajalla mallikas Morrison-fraseeraus. |
Olli 17.06.2011 08:15:20 | |
---|
tito: Kikkailun vastapainoksi lähdin hiljattain yhden tribuuttipumpun messiin, reenisveto, vähemmän digitaalista, enemmän juuria. http://www.youtube.com/watch?v=Ye_MMjOJJOA Hyvää soittoa. Vähän lisää huumeita :) |
Kefiiri 17.06.2011 08:57:07 (muokattu 17.06.2011 20:05:10) | |
---|
Ääh... tunarointia... |
Kefiiri 17.06.2011 20:04:27 | |
---|
tito: Latasinpa tuubiin palan purdie-pohjaista humppatestailua http://www.youtube.com/watch?v=uYX3oKOaxq4 Hienot nuo rummut! Ovatko pönttö-osat mukana vain yleisön hämäämiseksi, vai vaikuttavatko ne sointiin jotenkin? |
tito 17.06.2011 22:42:17 | |
---|
@Kefiiri: pöntöt on ihan itseni hämäämiseksi :) Tulee edes vähän oikeen setin fiilistä, ja sai halvemmalla ku rolantit, eli ei mitään tekoa äänen kanssa, niissä on trigatut mesh-kalvot ja sähkörumpuaivosta tulee soundit taas on tänään |
Stoalainen 18.06.2011 06:03:22 (muokattu 18.06.2011 06:04:22) | |
---|
Too weird to live, too rare to die |
aap 19.06.2011 00:49:25 | |
---|
Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
dumbass 19.06.2011 21:52:01 | |
---|
|
drummerolli 20.06.2011 23:02:29 | |
---|
Turtan laulajan akustisduo julkaisi muutaman biisin suomenkielistä folkpopmitäliemusiikkia -> http://www.kaksinen.com/media.htmlSoittelin rumpuosaston ja miksasinkin biisit. Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain! |
jazzmies 22.06.2011 17:44:12 (muokattu 22.06.2011 18:25:08) | |
---|
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies: Tässä hieman musiikkia ja rumpujen soittoani http://web.me.com/mikasaily/Mika_Säilyn_sivusto/Jamaze.html Onpa kiva... Pitkästä aikaa jatsarisolisti joka liikuttaa mun sielussa jotain. Ihanasti pinnassa myös laulanta. Basisti vetää hyvästi. Rummut komppaa ihkusti bassosoolossa. Musta tää on jatsimiehen parasta soittoa. Mua nyppii noi bongokireät tomit, mutta pääasia että soittaja tykkää. Parasta jatsia mitä Tuusulasta on tullut! Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |