Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Näppäimistö ja hiiri
1
Antti1
16.06.2011 18:30:31 (muokattu 16.06.2011 18:35:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudet pitäisi hommata. Vanhassa Logitech MX 3200 näppiksessä jostain syystä alkaa vanhuuttaan näppäimet jumittamaan ja hiiri harrastaa tuplaklikkailuja --> ei hyvä. Meinannut jo muutamankin kerran tulla melkoista vahinkoa tuon vuoksi.
 
Nyt mä kaipaan jotain, joka on hyvä, laadukas, toimintavarma, yksinkertainen, tyylikäs, hiljainen, hyvä, laadukas, toimintavarma, hyvä, laadukas jne. Funktionalistinen lähestymistapa näppiksellä on jees, ylimääräiset kilkkeet huithelvettiin vaan. Kaikki kaarevat muotoilut ja zoomailut ovat enemmänkin negatiivisia asioita. Hiiressä ei pari nappia lisää peukulle tee varsinaisesti haittaa.
 
Ehdotuksia?
 
Ziggy Bubba
16.06.2011 18:53:25 (muokattu 16.06.2011 18:54:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logitechillä on ainakin noita perushiiriä vaikka millä mitalla. Aika perustoimivaa kamaa noi on ollut, jo muutamalla kympillä saa aivan toimivan pelin. Riippuu muuten kanssa siitä minkälainen sopii sun käteen, ite tykkään vähän muhkummasta, saa paremman tatsin. Eikun selaamaan, tai vielä parempi kauppaan hypistelemään.
 
E: Tossa vaikka suht tyylikäs Logitech, jossa pari nappia peukulle myös:
http://www.logitech.com/en-us/mice-pointers/mice/devices/5843
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Antti1
16.06.2011 19:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Logitechillä on ainakin noita perushiiriä vaikka millä mitalla. Aika perustoimivaa kamaa noi on ollut, jo muutamalla kympillä saa aivan toimivan pelin. Riippuu muuten kanssa siitä minkälainen sopii sun käteen, ite tykkään vähän muhkummasta, saa paremman tatsin. Eikun selaamaan, tai vielä parempi kauppaan hypistelemään.
 
E: Tossa vaikka suht tyylikäs Logitech, jossa pari nappia peukulle myös:
http://www.logitech.com/en-us/mice-pointers/mice/devices/5843

 
Toi Logitech menis kyllä varmaan heittämällä, se on niin samankaltainen nykyisen hiiren kanssa. Valkoinen vehjes toki olis toiveissa muiden romujen sävyn vuoksi, muttei mikään vaatimus sinänsä. :)
 
Kokeilu se paras konsti olisi joo, täälläpäin maailmaa on vaan kovin nihkeästi mitään tarjolla hyllyissä ilman vähänkään ekstensiivisempää edestakas ajelua.
 
Ziggy Bubba
16.06.2011 19:34:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Toi Logitech menis kyllä varmaan heittämällä, se on niin samankaltainen nykyisen hiiren kanssa. Valkoinen vehjes toki olis toiveissa muiden romujen sävyn vuoksi, muttei mikään vaatimus sinänsä. :)
 
Kokeilu se paras konsti olisi joo, täälläpäin maailmaa on vaan kovin nihkeästi mitään tarjolla hyllyissä ilman vähänkään ekstensiivisempää edestakas ajelua.

 
Ite asiassa tänään ostin sattumalta uuden hiiren :) Vanha Logitech rupes tekemään ihan randomeja tupla/tripla/ym. -klikkauksia, järki meinas mennä.
 
Ite vasurina etin semmosia "symmetrisiä" hiiriä jotka natsaavat myös meikälle. Päädyin tämmöseen, hyvältä tuntuis ja muhkeahko koko istuu tumppuun:
http://www.microsoft.com/finland/ha … eyboard/productdetails.aspx?pid=012
 
Tyylikkäämpi, mutta samalla 10e kalliimpi ja suht pieni ois ollut kanssa tarjolla, löytyy myös valkoinen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46203/ckgtd
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
ReBeat
16.06.2011 21:39:15 (muokattu 16.06.2011 21:41:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nyt muutaman päivän Logitech K750:
http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/k750-keyboard
http://blog.gadgettown.com/2011/03/ … ogitech-k750-solar-keyboard-review/
 
Tää on ihan laadukkaan oloinen ja yksinkertainen. Näppäimet on tollaset aika matalat, läppärimäiset. Itse en ollut ikinä aiemmin käyttänyt mitään vastaavan tuntuista, mutta ei näihin ollut mitään ongelmaa tottua. Tosi mukava tuntuma. Käyttävät jotain "saksitekniikkaa", josta johtuen ovat myös varsin hiljaiset. Kuuluu vain sellanen hiljanen lätinä kun kirjottaa näillä. Luin jostain että näppäimien merkintöjen pitäis olla myös kestävät.
 
Eli tää näppishän on langaton (2,4Ghz) ja tässä ei ole mitään liitäntöjä. Ei edes latausliitäntää. Näppiksen yläreunassa olevat "aurinkokennot" lataavat pientä paristoa. Sen pystyy kyllä itse vaihtamaan, jos se jostain syystä joskus hyytyy. Näppiksessä on yksi nappi, jota painamalla ruudulle saa pienen softamittarin (se täytyy hakea ensin Logitechin sivuilta), joka näyttää paljonko kennot aistivat Luxeja ja mikä on varauksen taso (prosenteissa). Mä elän melkein pimeydessä ja kertaakaan lataus ei ole tippunut alle 100%. Latauksen riittävyyttä ei todellakaan tarvi ikinä miettiä. Valmistajan lupaus tän virrankäytölle oli joku ihan kosminen... että täydellä latauksella tää toimis pilkkopimeydessä 3 kuukautta yhtä soittoa.
 
Ainoa minkä huomasin, niin ainakaan vanhan emolevyni kanssa en päässyt tällä näppikselle biosiin, mutta ongelmaa ei varmaankaan tule uudempien laitteiden kanssa.
 
Kaikenkaikkiaan tää on tuntunut heti alusta lähtien sellaiselta näppikseltä, että huolettomuutensa puolesta tän lähes unohtaa. Ja tosiaan laadultaan tää vaikuttaa äkkiseltään sellaiselta että saattaa olla lähes ikuinen.
 
-----------------------------
 
Hiirenä mulla ehti olla muutaman päivän 5-nappinen Nexus SM8000B:
http://www.nexustek.nl/nexus_sm-8000b_silent_5button_mouse.htm
 
Tossa pitäis olla painikkeissa jotain uutta kytkintekniikkaa, mikä tekee siitä hiljaisen. Saamani yksilö oli vasemmalta puolelta kyllä ihan mukavan hiljainen (klikatessa kuului vain hiljainen "dp"), mutta oikea nappi oli luultavasti viallinen (piti erilaista, loksuvaa ääntä). Hiiri meni takuuvaihtoon ja lähipäivinä pitäis tulla uus.
 
Toi hiiri kuluttaa ilmeisesti kanssa minimaalisesti virtaa. Jos tuotetta ei käytä vähään aikaan se simahtaa ja osoittimen saa taas liikkeelle painamalla painiketta.
 
Jotkut on kyllä haukkuneet tota netissä ihan paskaksi... että tökkii ja tekee haamupainalluksia ym. , mutta ite en huomannut mitään tollasia ongelmia. Liike tuntui ihan asialliselta. Tosin jossain taisi lukea, että tässä olis epätarkempi liike kuin saman sarjan kolmenappisessa versiossa (SM7000).
 
Antti1
17.06.2011 12:05:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps jeps. Lueskelin netistä aikamoisen läjän arvioita ja muuta. Päädyin sitten kokeilemaan tuota aurinkovoimalaa. Hiireksi hommasin Logitechin Performance Mouse MX:n, kun toi aiemmin ehdotettu virtaihme ei ollut sopivimman hintaisen puljun valikoimissa. Ma-ti toivottavasti tulevat kotia.
 
Mites muuten toi K750-näppiksen näppäinasettelut, onko siinä ihan normaalit ääkköset? Tohon oli vähän vaikeuksia löytää infoa, joskaan ei kukaan toisinkaan maininnut.
 
ReBeat
17.06.2011 12:54:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääkköset on ihan normaaleilla paikoillaan juu. Hmm, ainoa mikä itsellä vaatii vielä vähän harjottelua että saa selkärankaan ja sormenpäätuntumalle, on toi ryhmä INS DEL HOME END PAGE UP PAGE DOWN. Johtuu siitä, että näppis on kapea, joten ton ryhmän molemmin puolin ei ole enää muista väleistä erottuvia, selvästi leveämpiä rakoja. Välillä joudun kattelemaan että missä kohtaa noi painikkeet on kun en oikein varmaks tunne. Mutta läppäriä käyttäneelle toi tiiviys lienee jo valmiiks hanskassa.
 
Antti1
17.06.2011 13:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Ääkköset on ihan normaaleilla paikoillaan juu. Hmm, ainoa mikä itsellä vaatii vielä vähän harjottelua että saa selkärankaan ja sormenpäätuntumalle, on toi ryhmä INS DEL HOME END PAGE UP PAGE DOWN. Johtuu siitä, että näppis on kapea, joten ton ryhmän molemmin puolin ei ole enää muista väleistä erottuvia, selvästi leveämpiä rakoja. Välillä joudun kattelemaan että missä kohtaa noi painikkeet on kun en oikein varmaks tunne. Mutta läppäriä käyttäneelle toi tiiviys lienee jo valmiiks hanskassa.
 
Mulla on nykyisessä näppiksessä ne vielä hullummin järjestelty 2 vierekkäin ja monta päällekkäin -menetelmällä, joten toi tuntuu varmasti loogisemmalta. Eipä niitä nyt muutenkaan ihan älyttömästi tuu käytettyä, joskus lähinnä netissä kelailee edestakas ja tiedostoja tulee poisteltua.
 
LaMotta
17.06.2011 18:49:54 (muokattu 17.06.2011 18:51:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en hankkisi "normaalikäyttöön" ollenkaan hiirtä, vaan touch pad-näppiksen. 3d-hommelit on sitten asia erikseen. Hiirikäden roikottaminen pöydällä on aika turhaa ellei ole pakko ohjelmallisista syistä käyttää hiirtä.
 
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
Antti1
17.06.2011 19:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Itse en hankkisi "normaalikäyttöön" ollenkaan hiirtä, vaan touch pad-näppiksen. 3d-hommelit on sitten asia erikseen. Hiirikäden roikottaminen pöydällä on aika turhaa ellei ole pakko ohjelmallisista syistä käyttää hiirtä.
 
Makuasia, mä en sit taas mistään hinnasta tollaisella lätkällä tekisi yhtään mitään. Käytän niin paljon hiirtä vähän kaikkeen
.
 
PIM
19.06.2011 17:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Makuasia, mä en sit taas mistään hinnasta tollaisella lätkällä tekisi yhtään mitään. Käytän niin paljon hiirtä vähän kaikkeen
.

 
Niinpä, itse en viitsi hiirtä käyttää kuin pakon edessä kun on 10 vuotta tullut vähintään ne pakolliset 8 tuntia päivässä työn merkeissä touchpadia käytettyä. Sinä aikana on ollut mielenkiintoista seurata vierestä kun useammallekin työkaverille on viritelty ties mitä hiirenloukkua rannevaivojen vuoksi kun itsellä ei ole ollut mitään ongelmia sen paremmin kädessä kuin hartiaseudullakaan. Hiiren kanssa nyt vaan yksinkertaisesti ranne joutuu luonnottomaan jännittyneeseen asentoon kun taas touchpadiä käyttäessä käsi ei jännity ollenkaan.
 
Antti1
19.06.2011 20:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Hiiren kanssa nyt vaan yksinkertaisesti ranne joutuu luonnottomaan jännittyneeseen asentoon kun taas touchpadiä käyttäessä käsi ei jännity ollenkaan.
 
Riippuu about kaikesta. Mulla on ranne omalla tuolilla ja pöydällä about täysin suorassa. Lisäksi täytyy pelailla toisinaan, jolloin hiiri on must.
 
lindo
19.06.2011 20:57:01 (muokattu 19.06.2011 21:01:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Uudet pitäisi hommata. Vanhassa Logitech MX 3200 näppiksessä jostain syystä alkaa vanhuuttaan näppäimet jumittamaan ja hiiri harrastaa tuplaklikkailuja --> ei hyvä. Meinannut jo muutamankin kerran tulla melkoista vahinkoa tuon vuoksi.

 
Vittu, mä olen luullut että mulla on päässä joku vamma tms koska tahaton tuplaklikkaus on joskus ihan todella yleistä. Hiirenä Logitechin perus Pilot Optical. Kiitos tuosta. Nyt ei tarviikaan maksaa 100€ lanttumaakarille, vaan se nvoi sijoittaa uuteen hiireen :D
 

Nyt mä kaipaan jotain, joka on hyvä, laadukas, toimintavarma, yksinkertainen, tyylikäs, hiljainen, hyvä, laadukas, toimintavarma, hyvä, laadukas jne. Funktionalistinen lähestymistapa näppiksellä on jees, ylimääräiset kilkkeet huithelvettiin vaan. Kaikki kaarevat muotoilut ja zoomailut ovat enemmänkin negatiivisia asioita. Hiiressä ei pari nappia lisää peukulle tee varsinaisesti haittaa.
 
Ehdotuksia?

 
Hiiri taisi jo tullakin, eikä ehdotuksia, mutta mä olen ajatellut näppikseksi Filco Majestouchia:
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753
 
Rok rok
Antti1
20.06.2011 07:04:01 (muokattu 20.06.2011 07:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Vittu, mä olen luullut että mulla on päässä joku vamma tms koska tahaton tuplaklikkaus on joskus ihan todella yleistä. Hiirenä Logitechin perus Pilot Optical. Kiitos tuosta. Nyt ei tarviikaan maksaa 100€ lanttumaakarille, vaan se nvoi sijoittaa uuteen hiireen :D
 
Itseasiassa mä sain otettua itseäni sen verran niskasta kiinni, että korjasin ton klikkausviankin. Se on loppupeleissä melko yksinkertainen juttu. Hiiri auki ja sitten näppäimen kohdalta löytyy omronin musta kytkinboksi. Siinä on pieni valkoinen kosketin, joka kannattaa pitää tallessa. Pihdeillä kytkimen mustasta muovikuoresta ronskisti kiinni ja kevyehkösti vääntämällä irti. Alta paljastuvat metallikoskettimet ja niiden väliin jostain erittäin kummasta syystä pääsee kertymään paskaa kytkimen suljetusta rakenteesta huolimatta. Ihan mitä tahansa jäykähkö paperia alkoholiin kastamalla ja välistä pyyhkäsemällä lähtee kökkö pois. Paketti takas kasaan ja jälleen toimii. Sama pitäis vielä jaksaa tehdä näppikselle.
 
Vaihtelu virkistää, nämä saavat jäädä kaappiin odottamaan parempia aikoja uusien tieltä.
 
ReBeat
20.06.2011 13:46:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: olen ajatellut näppikseksi Filco Majestouchia:
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753

 
Näyttää olevan "Gold contacts" ---> Todennäköisesti paras soundi
 
lindo
20.06.2011 20:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Itseasiassa mä sain otettua itseäni sen verran niskasta kiinni, että korjasin ton klikkausviankin. Se on loppupeleissä melko yksinkertainen juttu. Hiiri auki ja sitten näppäimen kohdalta löytyy omronin musta kytkinboksi. Siinä on pieni valkoinen kosketin, joka kannattaa pitää tallessa. Pihdeillä kytkimen mustasta muovikuoresta ronskisti kiinni ja kevyehkösti vääntämällä irti. Alta paljastuvat metallikoskettimet ja niiden väliin jostain erittäin kummasta syystä pääsee kertymään paskaa kytkimen suljetusta rakenteesta huolimatta. Ihan mitä tahansa jäykähkö paperia alkoholiin kastamalla ja välistä pyyhkäsemällä lähtee kökkö pois. Paketti takas kasaan ja jälleen toimii. Sama pitäis vielä jaksaa tehdä näppikselle.
.

 
Ei kyllä kuulostanut kauhean yksinkertaiselta :D Kiitos kuitenkin nevosta. Musta tuo tuplaklikkaus on ollut tossa hiiressä ihan alusta asti tosin, eli mahtaneeko johtua liasta ...?
 
Rok rok
lindo
20.06.2011 20:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Näyttää olevan "Gold contacts" ---> Todennäköisesti paras soundi
 
hehee. Muistan lukeneeni jostain ettei vaikuta mitenkään mihinkään.
 
Rok rok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «