jannu 17.06.2011 15:34:36 | |
---|
"You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
dixi19 17.06.2011 17:21:51 | |
---|
jannu: Kyllä se taitaa olla jo melkein pari vuotta vanha veto. Heh, sepäs rantautui viiveellä minun korviini :) No jos jotain kommentoisi tuosta uudesta singlestäkin, niin kieltämättä tuo kertsi oli vähän outo yritelmä. Ei mitään sitä vastaan, että kokeilevat uusia juttuja, mutta vähän irralliselta tuo tuntui ja mikä pahinta, ei kovin kummoiselta kertsiltä. Muutenkin vähän ihmetytti tuo eka näyte, koska jostain olin lukevinani, että tällä kertaa meininki on soundeiltaankin aikas back to roots. Mutta kaikesta huolimatta, ihan ok avaus. anomus.com |
-JiiTee- 17.06.2011 21:45:32 | |
---|
Eipä ollu sitä mitä odotti "paluulta vanhaan". Soundit toimi hienosti ja itse biisikin toimii mulle. Kertsi on tosiaan erikoinen, mutta mun makuun hyvällä tavalla erikoinen. Kitarasoolokin nosti hymyn huulille, tässä ollaan nyt aidolla asialla. Nosti odotuksia albumin suhteen kyllä. |
jannu 18.06.2011 05:02:57 | |
---|
Anteeksi, olen hieman liikuttuneessa tilassa. Mun mielestä porukan pitäisi sisäistää se juttu, että vaikka kuka wanha boogien jeesus tai maria tai mikä überführer onkaan kyseessä, niin; Ne 70-luvun levyt kuulostaa 70-luvun levyiltä ja 2010-luvun levyt kuulostaa 2010-luvun levyiltä. Vaikka kuinka lähdettäis tekemään "sitä soundia mistä homma lähti käyntiin", niin karkeasti yleistettynä, meidän korvamme sekä tekninen toteutus nyt vaan ovat hieman eri aikakaudella ja siksi mikään retro ei _oikeasti_ kuulosta tai tunnu siltä kohteeltaan. ZZ Topin osalta tämä kuulostaa tasan siltä, että 80-luvun biisimateriaali kohtaa 90-luvun näkemyksen 60-70-lukujen soundista, 2010-luvun toteutustavoilla. Gibbons on kuitenkin erikoismiehiä, joten miksi hän kokeilunhaluisena seikkailijana sylkisi "päivitetyn" soundin päälle? Aika tuhdissa tilassa nyt, joten ei kykene avaamaan enempiä ajatusta, jos se nyt edes ketään kiinnostaa. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
KooAa 18.06.2011 17:04:58 | |
---|
Jannu, hyvin tuumattu. Ei tuo uusin biisi munkaan mielestä parasta ZZ Toppia ole mutta onhan nekin vanhentuneet siinä missä minäkin. Kyllä sen ZZ-biisiksi silti tunnistaa mikä lienee se tärkein pointti, ainakin mun mielestä. It ain't what you do, it's how do you do? |
Hankintalistallehan tuo levy pamahti jo ennen ensimmäistäkään biisin "ilmestymistä". Sen verta olen ZZ-fani että joka levy pitää hyllyyn saada. Tällä hetkellä puuttuu enää First Album ja Rio Grande Mud noista virallisista studiolätyistä, kokoelmia ku en enää ostele. -Rebel At Heart- |
vvaltsu 19.06.2011 10:54:35 | |
---|
KooAa: Kyllä sen ZZ-biisiksi silti tunnistaa mikä lienee se tärkein pointti, ainakin mun mielestä. Pitää puuttua tähän. Slipknotkin tekee Slipknotiksi tunnistettavia biisejä, mut ne on siitä huolimatta paskoja. Ei tuo ZZ Topin uusin kuitenkaan ole paska. Mukava soolo ja sitä hyvää ZZ Top -jytaeae on kans. Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX |
jannu 19.06.2011 13:35:42 (muokattu 19.06.2011 13:36:08) | |
---|
vvaltsu: Pitää puuttua tähän. Slipknotkin tekee Slipknotiksi tunnistettavia biisejä, mut ne on siitä huolimatta paskoja. Ei tuo ZZ Topin uusin kuitenkaan ole paska. Mukava soolo ja sitä hyvää ZZ Top -jytaeae on kans. Joo, toinen lähes yhtä paska on Paul Gilbert. Tämä on sitä oikeaa keskustelua. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Mika Kangas 20.06.2011 12:44:30 | |
---|
Mitä enemmän tuota uutta biisiä kuuntelee sen paremmaksi se muuttuu. Eikä vähiten tuon bonjovimaisen kertosäkeen ansiosta. Toi kertsi on aika hienosti keksitty koukku. |
-JiiTee- 20.06.2011 15:06:15 | |
---|
Mika Kangas: Mitä enemmän tuota uutta biisiä kuuntelee sen paremmaksi se muuttuu. Eikä vähiten tuon bonjovimaisen kertosäkeen ansiosta. Toi kertsi on aika hienosti keksitty koukku. Sama täällä. Kirjotin ekan kommenttini ensi kuuntelun perusteella ja sen jälkeen oon huomannu toistuvasti palaavani biisin pariin. |
C 20.06.2011 15:23:16 | |
---|
jannu: Anteeksi, olen hieman liikuttuneessa tilassa. Kukapa ei olisi ZZ Topista puhuttaessa... Mun mielestä porukan pitäisi sisäistää se juttu, että vaikka kuka wanha boogien jeesus tai maria tai mikä überführer onkaan kyseessä, niin; Ne 70-luvun levyt kuulostaa 70-luvun levyiltä ja 2010-luvun levyt kuulostaa 2010-luvun levyiltä. Noh, toki. Mutta kun partasuut ovat ihan itse vuosien varrella puhuneet siitä, kuinka nyt palataan juurille niin musiikillisesti kuin saundillisesti. Mä olen aina suhtautunut skeptisesti näihin puheisiin. Ainakin mulle on ihan sama millä saundipolitiikalla mennään, jos biisit ovat hyviä. Toivottavasti biisit ovat hyviä tulevalla levyllä. Flying High on keskinkertainen. Gibbons on kuitenkin erikoismiehiä Tästä pidin. Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010 |
KooAa 20.06.2011 17:54:57 | |
---|
vvaltsu: Pitää puuttua tähän. Slipknotkin tekee Slipknotiksi tunnistettavia biisejä, mut ne on siitä huolimatta paskoja. Ei tuo ZZ Topin uusin kuitenkaan ole paska. Mukava soolo ja sitä hyvää ZZ Top -jytaeae on kans. Kun kirjoitan "mun mielestä" niin tarkoitan "mun mielestä". ZZ Toppia kuunnelleena jostain -70 luvun lopusta asti. It ain't what you do, it's how do you do? |
Veikko 20.06.2011 18:25:44 | |
---|
Kertsi minuakin hieman aluksi häiritsi. Ei häiritse enää. Hyvä piisi ja tuon soolopätkän skittasoundi on kyä niin mahtava että kuset meinaa housuun tulla. "Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki |
Velli 20.06.2011 21:53:44 | |
---|
Tuo kertsin sointukierto on kyllä todella kulahtanut, mutta hienon kuuloinen laulustemma tekee kertsistä silti mielenkiintoisen ja mun mielestä toimivan. Ihan kiva biisi, joka paranee kuuntelun myötä. |
KooAa 23.06.2011 10:41:04 | |
---|
It ain't what you do, it's how do you do? |
jannu 23.06.2011 12:37:16 | |
---|
"You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Mika Kangas 20.07.2011 20:01:40 | |
---|
Mistähän sitä aloittaisi... Tuli nyt kuunneltua Spotifyn kautta pitkästä aikaa paljon parjattua Afterburneria. Taisin sanoa jo edelliseen jo lukotettuun ketjuun saman, turhan aliarvostettu levy. Gibbonsin kitarointi on aika ajoin aika maukasta. I Got The Message varsinkin. Toista paljon haukuttua Sixpackiä kun tässä pyörittelen, tämä Spotifyn versio tuntuu olevan jokin uusi tms. koska Tejasin soundit ovat samat kuin alkuperäisellä vinyylillä. Hiukan ihmetystä aiheuttaa kuitenkin. Onkohan tämä Sixpack siis julkaistu alkuperäisillä miksauksilla jossain vaiheessa? |
rheinone 20.07.2011 22:35:51 | |
---|
|
EikkaKuikka 21.07.2011 00:16:37 (muokattu 23.07.2011 10:50:50) | |
---|
Ari78: Samoin, vaikka kertsi muistutti erehdyttävästi Helvetistä Itään -piisiä. Parrat yhdistää kenties :D Ei ois tullu mieleenkään, mut nyt ku menit mainitsemaan... =D e: Tai siis ei nyt ehkä erehdyttävästi, mutta joku juttu siinä oli ku kuuntelin tota kertsiä ja luin sun viestis samaan aikaan. yykaakoonee |
pekkap82 23.07.2011 10:33:25 (muokattu 23.07.2011 10:45:10) | |
---|
Mika Kangas:Toista paljon haukuttua Sixpackiä kun tässä pyörittelen, tämä Spotifyn versio tuntuu olevan jokin uusi tms. koska Tejasin soundit ovat samat kuin alkuperäisellä vinyylillä. Hiukan ihmetystä aiheuttaa kuitenkin. Onkohan tämä Sixpack siis julkaistu alkuperäisillä miksauksilla jossain vaiheessa? Vain parilla kokoelmalla on alkuperäissoundeja. Ja tässä http://www.youtube.com/watch?v=8kx-RfuN9hY |