Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 5 6 7 810 11 12 13 14
Occult_rain
15.06.2011 13:59:50
HEVIKITARISTI: Tuleepas tästä ketjusta niin mieleen kuusamolainen Hekkalan Musiikki. Yksi skenaario kun kävin otelautaöljyä kysymässä:

Minä: Päivää. Ois otelautaöljylle tarvetta. Löytyiskö täältä?
Myyjä: Mitä se on?
Minä: Öljyä jolla öljytään esim. kitaran otelauta.
Myyjä: No eipä ole.

Ja kävimpäs kerran vahvistintaki kyselemässä. Ehotteli käytettyä Fenderin Frontman 25r comboa. Hinta sattui olemaan muutaman kympin kalliimpi kuin uuden... Jäipä ostamatta. Ja jokaisen vahmistimen kohdalla myyjä totesi "tää saundaa hyvältä."

Myyjä on kyllä mukava mies, mutta eipä liikkeessä oikein tule asioitua, koska eipä sieltä koskaan ole löytynyt sitä mitä olen hakenut.

Yhdesti kysyin ko. myyjältä (taitaa olla omistaja), että saako tuota valkoista epiphonea soittaa, niin vastasi:
Älä soita, kun et kuitenkaan sitä osta :D

Ei ole ensimmäinen kerta, kun on kysynyt, että mitä se on.
Tube maniac!
Fromi
16.06.2011 14:37:35
tää ei liity kyl soitinmyyjään mutta asiakkaaseen kyllä.

Kävin tänään levytukussa pedaaliostoksilla ja kauppaan kävelee nuorehko kaveri, semi pitkä tukka, halppis ketjut ja slayer paita.. noh, oli ostamassa tallaa kitaraan ja esittelee asian myyjälle, ''Tarvisin kitaraani tallaa'' myyjä: ''okej, mihis kitaraan se tulis'' asiakas: ''noh ihan kitaraan vaan'' myyjä ''tarkoitin siis minkä malliseen kitaraan, fender, gibson vai joku muu?'' asiakas, ''en minä tiedä kuhan kitaraan saan tallan, vaikka gibson mallisen''

siinä sit naureskelin ku myyjää näytti vituttavan ku ei saanu mitään tarkempaa tietoa : D että sellasta..
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Vahooo
16.06.2011 14:47:06 (muokattu 16.06.2011 14:47:13)
Fromi: tää ei liity kyl soitinmyyjään mutta asiakkaaseen kyllä.

Kävin tänään levytukussa pedaaliostoksilla ja kauppaan kävelee nuorehko kaveri, semi pitkä tukka, halppis ketjut ja slayer paita.. noh, oli ostamassa tallaa kitaraan ja esittelee asian myyjälle, ''Tarvisin kitaraani tallaa'' myyjä: ''okej, mihis kitaraan se tulis'' asiakas: ''noh ihan kitaraan vaan'' myyjä ''tarkoitin siis minkä malliseen kitaraan, fender, gibson vai joku muu?'' asiakas, ''en minä tiedä kuhan kitaraan saan tallan, vaikka gibson mallisen''

siinä sit naureskelin ku myyjää näytti vituttavan ku ei saanu mitään tarkempaa tietoa : D että sellasta..

Mutta asiakashan on aina oikeassa :)
Occult_rain
16.06.2011 19:00:06
Fromi: siinä sit naureskelin ku myyjää näytti vituttavan ku ei saanu mitään tarkempaa tietoa : D että sellasta..

Minuakin ketuttaisi aikalailla ja kun näitä tulee alasta riippumatta.
Tube maniac!
pamppu
17.06.2011 00:12:20
Eikun talla tiskiin ja rahat pois :)
Have mercy maam!
komero
17.06.2011 09:19:01
Fromi: Kävin tänään levytukussa pedaaliostoksilla ja kauppaan kävelee nuorehko kaveri, semi pitkä tukka, halppis ketjut ja slayer paita.. noh, oli ostamassa tallaa kitaraan ja esittelee asian myyjälle, ''Tarvisin kitaraani tallaa'' myyjä: ''okej, mihis kitaraan se tulis'' asiakas: ''noh ihan kitaraan vaan'' myyjä ''tarkoitin siis minkä malliseen kitaraan, fender, gibson vai joku muu?'' asiakas, ''en minä tiedä kuhan kitaraan saan tallan, vaikka gibson mallisen''

Reaalimaailman trolli.
JanneT
17.06.2011 09:33:06

Aloittelevana kitaristina kävin joskus Levytukussa katselemassa pedaaleita. Näin laarissa vierekkäin Dunlopin Original Cry Babyn ja sitten Cry Babyn, jossa oli Fuzz integroituna. Ihmettelin hetken laitteiden hinta eroa ja kysyin sitten myyjältä...
Minä: "Mikä toi Fuzzi on?"
Myyjä: "Se on efekti."
Minä: "Minkälainen efekti se on."
Myyjä: "Se on Fuzzi."
Minä: "Minkä tyylinen se on?"
Myyjä: "No se on semmonen Fuzzi."
Minä: "Okei."
Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
d-e
17.06.2011 11:08:28
Enpäs tiedä hauskasta mutta kuvaa ammattitaitoa.Olin eräässä liikkeessä katselemassa vahvistimia.Myyjä tuli siihen sitten "jeesaamaan".Fenderin Vibrolux Custom oli tarjoukesssa ja olin jonkin verran kiinnostunut.Myyjä oli heti kehumassa värkin saundia ja ominaisuuksia.Kysyin sitten että mitkä kaiuttimet laitteessa on.Kaveri on täysin hölmistynyt.Vastaus: "Ihan hyvät".Kysymys:"Niin varmaan,mutta kenen valmistamat ja minkä kokoiset?".Vastaus:"Tän saa osamaksulla,vaikka heti ilman käsirahaa.Onhan sulla henkilöllisyystodistus mukana?".Sanoin että oon tottunu tekemään käteiskauppoja,mutta noin asiantuntevalta myyjältä en viitsi ostaa mitään.Jälkikäteen vähän harmitti,sillä laite oli tosiaan edullinen.En vaan mitenkään voinu ostaa siltä kaverilta yhtään mitään.Kyseisessä liikkeessä asiakkaan aliarviointi oli muutenkin kovassa kursissa.
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
dropD
17.06.2011 14:18:00

Wradlin: Mitä on 'halppis ketjut'?

LIDL? SPAR? Tarjoustalo?
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Wradlin
17.06.2011 14:23:26
dropD: LIDL? SPAR? Tarjoustalo?

Harvemmin tulee vastaan Lidliin pukeutuvia ihmisiä. Siellä etelässä on kyllä kaikkea outoa.
Jii-Gee
17.06.2011 15:01:54

" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
tepeh
20.06.2011 19:19:03
Wradlin: Harvemmin tulee vastaan Lidliin pukeutuvia ihmisiä. Siellä etelässä on kyllä kaikkea outoa.

Noi LIDLiin pukeutuva on kyllä yksiä perkeleitä bussipysäkeillä. Vaikea mahtua pysäkille, kun toinen on verhoillut kroppansa helvetin moiseen halliin. Käyttäsivät ennemmin jotain grillejä!
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. "hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö
aristoteles666
20.06.2011 19:41:16

d-e: Enpäs tiedä hauskasta mutta kuvaa ammattitaitoa.Olin eräässä liikkeessä katselemassa vahvistimia.Myyjä tuli siihen sitten "jeesaamaan".Fenderin Vibrolux Custom oli tarjoukesssa ja olin jonkin verran kiinnostunut.Myyjä oli heti kehumassa värkin saundia ja ominaisuuksia.Kysyin sitten että mitkä kaiuttimet laitteessa on.Kaveri on täysin hölmistynyt.Vastaus: "Ihan hyvät".Kysymys:"Niin varmaan,mutta kenen valmistamat ja minkä kokoiset?".Vastaus:"Tän saa osamaksulla,vaikka heti ilman käsirahaa.Onhan sulla henkilöllisyystodistus mukana?".Sanoin että oon tottunu tekemään käteiskauppoja,mutta noin asiantuntevalta myyjältä en viitsi ostaa mitään.Jälkikäteen vähän harmitti,sillä laite oli tosiaan edullinen.En vaan mitenkään voinu ostaa siltä kaverilta yhtään mitään.Kyseisessä liikkeessä asiakkaan aliarviointi oli muutenkin kovassa kursissa.

se on vaikeaa katsoa vahvistimen takaa mikä siellä on.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
tracyjacks
20.06.2011 21:07:42
aristoteles666: se on vaikeaa katsoa vahvistimen takaa mikä siellä on.

Voe voe, on se trollaus hauskaa.
Go back and listen to "Daughters", bitches.
d-e
21.06.2011 07:51:47 (muokattu 21.06.2011 07:53:30)

Hyvä että olet kartalla.Kyseinen städäri oli testaushuoneessa lattialla.Oikealla ja vasemmalla jotkut stäkit,ja vielä päällä joku pienempi kombo.Ja etupuolella vielä 3,27km piuhaa ja sälää lattialla.Takana olis kyllä ollu parikyt senttiä tilaa ennen mustaa seinää.Olis tietysti pitänyt itse ottaa asiaksi raivata muut rojut ympäriltä pois.Eihän myyjää saa kiusata liian vaikeilla kysymyksillä,eikä myyjän tarvitse tietää myytävistä tavaroista.Laitteen ovh oli 5995mk,tarjoushinta 3995 ja vehje siis käytännössä uusi.Fiksu myyjä olis kipassu hakemaan brosarit tms. mukana tulleet laput,mutta ei.Olikohan niillä joku provikka siitä osamaksusopimuksesta..?Kaisaniemenkadullahan tää oli,ei kuitenkaan F-liikkeessä.
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
vänkylä
21.06.2011 10:55:40

Nainen?? -----täh.
Numb
21.06.2011 10:57:51

vänkylä: Nainen?? -----täh.

Tottapa kai, koska kaiken takana on.
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
Kuha
21.06.2011 11:06:00 (muokattu 21.06.2011 11:06:50)

d-e:Kaisaniemenkadullahan tää oli,ei kuitenkaan F-liikkeessä.

Legendaarinen Helsingin Musiikki?
AngieRainbow
22.06.2011 01:27:37 (muokattu 22.06.2011 01:28:17)
d-e: Enpäs tiedä hauskasta mutta kuvaa ammattitaitoa.Olin eräässä liikkeessä katselemassa vahvistimia.Myyjä tuli siihen sitten "jeesaamaan".Fenderin Vibrolux Custom oli tarjoukesssa ja olin jonkin verran kiinnostunut.Myyjä oli heti kehumassa värkin saundia ja ominaisuuksia.Kysyin sitten että mitkä kaiuttimet laitteessa on.Kaveri on täysin hölmistynyt.Vastaus: "Ihan hyvät".Kysymys:"Niin varmaan,mutta kenen valmistamat ja minkä kokoiset?".Vastaus:"Tän saa osamaksulla,vaikka heti ilman käsirahaa.Onhan sulla henkilöllisyystodistus mukana?".Sanoin että oon tottunu tekemään käteiskauppoja,mutta noin asiantuntevalta myyjältä en viitsi ostaa mitään.Jälkikäteen vähän harmitti,sillä laite oli tosiaan edullinen.En vaan mitenkään voinu ostaa siltä kaverilta yhtään mitään.Kyseisessä liikkeessä asiakkaan aliarviointi oli muutenkin kovassa kursissa.

Asiakkaan aliarviointi on piirre, joka kyllä alkaa vituttamaan.

Katselin kerran Tampereen DLX:ssä Gibsonin puoliakustista. Tuumailen ääneen, että on varmasti mainio clean-soundi, mutta mitenköhän säröt lähtee. Myyjä vastaa:"No, Foo fightersin kitarsiti soittaa samanlaisella." Tämän jälkeen kaveri katsoo minua naamallaan sellainen ilme, että mun on pakko ostaa se. On se niin kova peli, kun oikein Foo fightersin kitaristikin samanlaisella vetää. Tämä siis ainoa asia, minkä hän kykenee yli 2000 euron kitarasta sanomaan. Ilmeestä päätellen ei siitä mitään muuta tarvitse tietääkään.

En todellakaan pystynyt enää suhtautumaan kyseiseen soittimeen (enkä varsinkaan myyjään) vakavasti ja kitaran ostoharkinta loppui siihen. Meinaan, että olisin halunut kuulla mikeistä, puusta jne. jne. Eikä kaveri osaa sanoa mitään muuta kuin. Foo fightersin kitarsiti soittaa samanlaisella.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)