Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12 kaapit
1 2 3 4 5 6 7
Juzo95
17.06.2011 11:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin aikeissa vaihtaa combooni V30 elementin mutta päätin, että tulevaisuuden(kin) kannalta olisi parempi hommata joku kaappi eikä tuhlata 1x12 combon elementtiin. 2x12 vaikuttaa sopivalta koolta. Ja kaapin päälle joskus tulevaisuudessa nuppi.
 
Eli 2x12 kaappi mieluiten V30-elementeillä. Haley Benton G212 on ainakin edullinen mutta laadusta en sano mitään. Framuksesta on kerrottu jotain rätinää suurilla volumeilla. Marsun 1936 koteloa on sanottu hyväksi mutta siinä taas on noi perus G12T-75 elementit. Siinä esimerkkinä muutama.
 
Kannattanee hankkia vähän laadukkaampi kaappi ettei heti tarvitse uutta hommata? Aikaisempaa kokemusta ei ole mistään kaapeista ja tämäkin kaapin hommaus sijoittuu johonkin lähitulevaisuuteen.
 
Onko mitään hyviä ehdotuksia?
 
JuSu
17.06.2011 11:32:45 (muokattu 17.06.2011 11:32:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Onko mitään hyviä ehdotuksia?
 
Jos tuo on vielä tyrkyllä, niin hopi hopi. On erittäin hyvä kaappi tuohon rahaan:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=528891
 
Muutenkin Blackstarin kaapit, mitä itse olen kokeillut ja omistanut, ovat olleet hintaansa nähden oivallisia esityksiä jokainen. Mulla on ollut juurikin tuo Artisan 212.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
Entropia666
17.06.2011 11:32:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Olin aikeissa vaihtaa combooni V30 elementin mutta päätin, että tulevaisuuden(kin) kannalta olisi parempi hommata joku kaappi eikä tuhlata 1x12 combon elementtiin. 2x12 vaikuttaa sopivalta koolta. Ja kaapin päälle joskus tulevaisuudessa nuppi.
 
Eli 2x12 kaappi mieluiten V30-elementeillä. Haley Benton G212 on ainakin edullinen mutta laadusta en sano mitään. Framuksesta on kerrottu jotain rätinää suurilla volumeilla. Marsun 1936 koteloa on sanottu hyväksi mutta siinä taas on noi perus G12T-75 elementit. Siinä esimerkkinä muutama.
 
Kannattanee hankkia vähän laadukkaampi kaappi ettei heti tarvitse uutta hommata? Aikaisempaa kokemusta ei ole mistään kaapeista ja tämäkin kaapin hommaus sijoittuu johonkin lähitulevaisuuteen.
 
Onko mitään hyviä ehdotuksia?

 
Mulla on HB:n 412 v30 ämyreillä, yllättävän tukeva laitos. Ei ainakaan mulla oo tuohon hintaan valittamista.
 
jussimus
17.06.2011 11:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon sanonut tän varmasti ennenkin, mut:
 
Marsun 1936, ja siihen V30 + G12H -tötteröt (tai Eminencen vastaavat).
 
Toimii kuin tauti, musassa kuin musassa.
 
Freewheeler
17.06.2011 11:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Olin aikeissa vaihtaa combooni V30 elementin mutta päätin, että tulevaisuuden(kin) kannalta olisi parempi hommata joku kaappi eikä tuhlata 1x12 combon elementtiin. 2x12 vaikuttaa sopivalta koolta. Ja kaapin päälle joskus tulevaisuudessa nuppi.
 
Eli 2x12 kaappi mieluiten V30-elementeillä. Haley Benton G212 on ainakin edullinen mutta laadusta en sano mitään. Framuksesta on kerrottu jotain rätinää suurilla volumeilla. Marsun 1936 koteloa on sanottu hyväksi mutta siinä taas on noi perus G12T-75 elementit. Siinä esimerkkinä muutama.
 
Kannattanee hankkia vähän laadukkaampi kaappi ettei heti tarvitse uutta hommata? Aikaisempaa kokemusta ei ole mistään kaapeista ja tämäkin kaapin hommaus sijoittuu johonkin lähitulevaisuuteen.
 
Onko mitään hyviä ehdotuksia?

 
Jos tarkoitat Haze-comboa voin suositella Marsun 1936-skobea peruselementeillä. Toimii hyvin. Mutta Hazea ei voi käyttää niin, että siinä on äänessä sekä sen oma elementti että lisäskobe. Vain joko tai. Hazen oma skobe soundaa kyllä todella hyvältä ja isolta, ei sinänsä ole mitään syytä päivittää sitä.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
juikkipuikki
17.06.2011 11:58:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta mesan kaappi http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=531037 Parasta laatua.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Juzo95
17.06.2011 12:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Jos tarkoitat Haze-comboa voin suositella Marsun 1936-skobea peruselementeillä. Toimii hyvin. Mutta Hazea ei voi käyttää niin, että siinä on äänessä sekä sen oma elementti että lisäskobe. Vain joko tai. Hazen oma skobe soundaa kyllä todella hyvältä ja isolta, ei sinänsä ole mitään syytä päivittää sitä.
 
Jep Hazepa hyvinkin. Kerroin jo Haze-ketjussa tosta V30 vaihdosta mutta päätinkin kattella tätä 2x12 kaappia. Järkevämpää kuin combon ämyri vaihdos.
 
Bowie88
17.06.2011 12:46:25 (muokattu 17.06.2011 12:47:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa hyvään saumaan tämä topikki.. Itsellä myös tarve samaiseen hankintaan.
Mutta V30 kun ei ole vaatimus, niin taidan päätyä VHT:hen
http://www.thomann.de/fi/vht_special_speakercabav_sp_212vht.htm
 
EDIT: Onkohan kellään tuosta mitään sanottavaa..?
 
JuSu
17.06.2011 12:49:20 (muokattu 17.06.2011 12:49:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bowie88: Tulipa hyvään saumaan tämä topikki.. Itsellä myös tarve samaiseen hankintaan.
Mutta V30 kun ei ole vaatimus, niin taidan päätyä VHT:hen
http://www.thomann.de/fi/vht_special_speakercabav_sp_212vht.htm
 
EDIT: Onkohan kellään tuosta mitään sanottavaa..?

 
Kiinnostaisi myös.
 
Elementit taitaa olla lähinnä joulukuusenkoristeita vastaavia, mutta oisko tuossa kotelossa muskelia kantaa laatuisampia tötteröitä? Vai onko ihan rimpula?
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
Bowie88
17.06.2011 13:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain luin että nuo chrome-back kajarit on enemmän higain-touhuun eikä niinkään vintage-saundiin, mitä itse olen hakemassa. Mene ja tiedä...
 
Mutta toinen vaihtis on sitten tuo bugera samasta hintaluokasta
http://www.thomann.de/fi/bugera_212vbk.htm
 
Jotenkin takaa-avoin kaappi olis vaan kivempi...
 
Rike_81
17.06.2011 21:21:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta pois miun marsun 1922. Varustettu celestionin vintage elementeillä.
 
Dr. FeelGood
Ambitus
17.06.2011 23:50:50 (muokattu 17.06.2011 23:51:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon nyt tuottanut yhtä prokkista kohta kuukauden päivät, missä kitarasoundeja on haettu oikein huolella ja tosissaan. Ostin ennen sessiota Mesan 2x12'' V30 Rectokaapin studiolle ja pakko kyl sanoo, et toimii aivan saatanan hyvin melkein minkä tahansa nupin kanssa. Sen läpi ollaan nyt kokeiltu JCM800, JMP 2203, Trem-O-Verb, Randall RH150 G3 plus, 6505, Engl Powerball ja Fireball, Soundcity 120 ja Voxin AC15 kopio. Ei jättänyt missään vaiheessa kylmäks toisin kuin vaikka Englin 2x12 ja 4x12 V60, Marsun Lead 97' V30, Carlsbro 4x12 ja mitä nuita nyt tuolla makaa (monta)... Ja näin äänittäjän silmin aivan mahtava kaappi myös äänittää. Erittäin tasainen vaste; ei humise, poksu, narsku tai kihise. Pelkällä 57:lla saa valmista soundia.
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Numbie
18.06.2011 00:02:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/laney_lt212_lionheart.htm
 
Tuo kannattaa tsekata myös. Itellä toimii vähän perinteisemmässä rockissa aivan loistavasti.
 
http://www.youtube.com/watch?v=1uvoSbBQBOg
 
Tuossa vertailua G12H- ja V30-kaappien välillä.
 
kimurantti1
18.06.2011 04:14:15 (muokattu 18.06.2011 04:34:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Ambitusta tosta Rectro-kaapista. Mulla on itselläni ollut niitä pari kappaletta, ja vieläkin on toinen jäljellä. Se on ehdottomasti yksi parhaista kaapeista mitä oon kokeillut. Sen ainoa "vika" on, että se on tosi suuntaava, mikä tietenkin meinaa sitä, että on aika tarkkaa mistä kohtaa sitä kuunnellaan. Livenä sitä ei voi suunnata vaan sinnepäin, jos haluaa kuulla itsensä. Iso suuntaavuus (kaapissa kuin kaapissa) myös aiheuttaa illuusion, että ihan elementtien edessä kuunneltuna soundi vaikuttaa vähän pistävältä, vaikkei se sitä oikeasti olisikaan.
 
Sitten noissa V30:ssä on ihan korvin kuultava ero pakasta vedettyjen ja sisään soitettujen välillä. Tää on rinnan testissä todettu juttu niillä mun kahdella Recto-kaapilla, joilla oli ikäeroa n. 4 vuotta. Vanhempi on mulla edelleen Mark V:n alla. Uusissa V30:ssä on se snadi yläkeskiäänien piikki mistä näilläkin palstoilla kuulee valitusta. Kun elementit soitetaan sisään (ehkä n. 60h bändivolalla soittoa), niin se piikki tasoittuu selvästi. Muutosta ei tietty yhdellä kaapilla huomaa, mutta jos pääsee vertaamaan rinnan uusien kanssa, niin ei tarvi olla mikään älytön kultakorva kuullakseen eroa.
 
Itsehän liputan muutekin 2x12-kaappien puolesta. Ymmärrän tietty että jotkut vaan haluaa esim. 4x12" tai takaa avoimen kaapin soundin, eikä siinä mitään, sillä mennään mikä parhaiten omaan makuun natsaa. Mun kokemukseni mukaan laadukkaissa suljetuissa 2x12-kaapeissa on usein ollut tasapainoisin soundi. Toisekseen jos vetää keikkaa useammin kun kerran kuussa ja kamoja pitää kanniskella enemmänkin, niin 2x12-kaappi on kätevämpi roudattava varsinkin yksin.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jyrkalt
18.06.2011 10:59:45 (muokattu 18.06.2011 11:00:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itsellä paras omistuksessa ollut kaappi oli Bognerin over sized 2x12". Tääkin kaappi oli laattu V30 elementeillä. Todella iso saundi, kiva roudata(?) ja komeekin vielä IMO!
Jossain helvetillisessä mielenhäiriössä myin sen Shiva-nupin kanssa pois. Sellanen kauppa joka jälkeenpäin kauttaa vieläkin. Sen Shivankin osalta.
 
Joskus kun hommaan 2x12"-kaappia, ostan samanlaisen enkä ees ajattele muuta vaihtoehdoksi.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Kivijalka
18.06.2011 16:48:38 (muokattu 18.06.2011 16:50:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos muilta valmistajilta, kuin Engliltä ja Mesalta saatavissa ns. pystyjä 2x12" kaappeja? Tietty on firmoja jotka valmistavat tilauksesta mitä tahansa, mutta perusvalikoimassa ei taida sellaisia monellakaan olla?
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
penatuna
19.06.2011 07:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Onkos muilta valmistajilta, kuin Engliltä ja Mesalta saatavissa ns. pystyjä 2x12" kaappeja? Tietty on firmoja jotka valmistavat tilauksesta mitä tahansa, mutta perusvalikoimassa ei taida sellaisia monellakaan olla?
 
Kochilta löytyy ainakin.
 
Antti1
19.06.2011 11:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Onkos muilta valmistajilta, kuin Engliltä ja Mesalta saatavissa ns. pystyjä 2x12" kaappeja? Tietty on firmoja jotka valmistavat tilauksesta mitä tahansa, mutta perusvalikoimassa ei taida sellaisia monellakaan olla?
 
Matampilta löytyy ja hyvä kaappi löytyykin.
 
jpousi
19.06.2011 12:00:21 (muokattu 19.06.2011 12:02:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tein niin, että tilasin surutta halvimman Harley Bentonin 2*12 kaapin (124 euroa). Myin heti kaiuttimet 40 eurolla pois ja pistin tilalle yhden Weberin ja yhden Celestionin, mitkä lojuivat laatikoissaan käyttämättöminä. Asensin päätysivulle kumitassut, että voin käyttää kaappia sekä vertikaalisesti että horisontaalisesti. HB:n runko on 16mm vaneria, ei MDF:ää, ja lisäksi kaappi on umpinainen, eli varsin tukeva. Sopii minun treeni- ym. tarpeisiini oikein hyvin. Ja onneksi se HB-logokin lähti irti iisisti...
 
Jopas lähti!
lavaamo
19.06.2011 12:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan Roadster 2x12 on ollut käytössä vuoden päivät. Helvetin hyvä kaappi, ulkomitoiltaan todella pieni joten helpottaa roudaamista. Ainut vika on tuo sama suuntaavuus kuin Rectokaapeissakin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «