Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tyhmimmät/hauskimmat kommentit soitinmyyjille
1 2
pnorman
17.06.2011 09:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä kaikilla on hauskaa lukea soitinmyyjien sutkautuksia. Entä oletteko mokailleet itse kaupassa asioidessanne?
 
Itselleni muistuu mieleen seuraavia.
 
Kultaisella 70-luvulla, ensimmäisiä laulukamoja hankkiessa tapahtui tällaista:
 
myyjä: tämä Peaveyn lauluvahvistin on hyvä ja nämä kaapit sopisivat varmaan hyvin teidän bändille.
minä: me mitään kahta kaappia tarvita.
 
Myyjä ja rumpali katsoivat pitkään eivätkä kommentoineet mitään. Olin kuitenkin bändin kuopus reilulla ikäerolla, menköön sen piikkiin.
 
Muutamaa vuotta myöhemmin olin hetken aikaa soitinkaupassa apulaisena. Puhelin soi, linjan toisessa päässä naishenkilö:
 
nainen: pojalla on sähkökitara mutta ei se sitä soita, voisiko sen vaihtaa johonkin muuhun soittimeen?
minä: minkä merkkinen ja mallinen kitara on kyseessä?
nainen: sähkökitara.
minä: katsotteko kitaran lavasta mitä siinä lukee?
nainen huutaa pojalleen "mitä siinä kitarassa lukee"?
pojan ääni kuuluu taustalta "latokasteli".
nainen: siinä lukee "latokasteli".
minä: tuokaa se tänne niin katsotaan.
 
kauppaan jäi Squier strato ja mukaan lähti Landola C-23 -akkari pahvilaatikossaan.
 
the-Antero
17.06.2011 10:06:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei nyt liity valitettavasti soitinmyyjiin mutta pakko on jakaa m.nettiläisten kanssa :D
 
R-Kioskin täti katsoi todella pitkään ja kysyvästi kun aikoinani menin tiskiltä ostamaan videokameraan nauhaa ja paketillista kortonkeja. Itsekin sitten tajusin liikkeestä poistuttuani että mitä se tuijotti.... :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
pnorman
17.06.2011 10:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

videokameraan nauhaa ja paketillista kortonkeja. Itsekin sitten tajusin liikkeestä poistuttuani että mitä se tuijotti.... :D
 
Oletko vielä samalla alalla?
 
LesPaul70
17.06.2011 10:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The-Anteron kertomuksesta juontui mieleen eräs hauska sattumus kirjastossa.
 
Elettiin sitä aikaa, kun kirjaston lainoja ei voinut vielä uusia kotoa netin kautta. Marssin lähikirjastoon kortin kanssa uusimaan lainoja.
 
Kirjastovirkailija: Valitettavasti kahta kirjaa en saanut uusittua, niistä on varaukset. Toinen on (joku, en muista enää mikä) ja toinen on World of O... (lause jäi kesken).
 
Naisvirkailijalle hankaluuksia tuottanut kirjan nimi oli The World of Origami. Kaikesta päätellen hän luuli sen käsittelevän jotain ihan muuta kuin japanilaista paperintaittelua.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
LaMotta
17.06.2011 10:44:11 (muokattu 17.06.2011 10:45:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Elettiin sitä aikaa, kun kirjaston lainoja ei voinut vielä uusia kotoa netin kautta.
 
Tuostapa muistui mieleen ajat, jolloin lainakirjat kirjattiin pahvikortille kirjaston tiskillä. Eli ei ollut edes vielä niitä valokuvauskoneita käytössä.............ja kauan niiden jälkeen tuli viivalukijat...............
 
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
mrk
17.06.2011 10:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs soitinmyyjä kertoi vuosia sitten tarinan nuoresta asiakkaasta joka oli kysellyt plektrojen hintoja. Myyjä oli tokaissut että "kolme markkaa kappale ja kympillä kolme". Johon asiakas "Joo, mä otan ne kolme". Kaupat tuli ja molemmat ilmeisen tyytyväisiä.
 
"Short On Long Term Goals"
Jii-Gee
17.06.2011 10:56:02 (muokattu 17.06.2011 10:59:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pnorman: oletteko mokailleet itse kaupassa asioidessanne?
 
Mä en itse mogaile soitinkaupoissa..*köh*..
 
Mutta sivustaseuraajana kuulee kaikkea mielenkiintoista,yks suosituimmista laineista taitaa olla;
 
"..öö..onx jtn halpaa laatikkoa millä mä kuulostaisin metallikalta ??"
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
d-e
17.06.2011 12:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu soitinmyyjä kertoili tämmöstä.Agentsin kulta-aikoina liikkeeseen oli astunut vähän normiasiakasta varttuneempi henkilö.Kyseinen tyyppi oli kokeillut hätäisesti muutamia Stratocastereita,mutta päätyi ostamaan kokeilematta sen EsaPulliais-specialin.Muutaman viikon päästä sama tyyppi kävelee sisään,katselee ja kokeilee muutamia vahvistimia,mutta ostaa kokeilematta AC-30:n.Myös joku digikaiku ja Pulliaisenkin käyttämä kompura lähti mukaan.Noin kuukauden päästä kaveri tulee liikkeeseen ja ilmoittaa että hänen ostamansa uudet ja kalliit laitteet ovat viallisia.Pienen haastattelun jälkeen käy ilmi,ettei niistä saa pulliaissaundia.Noh,eikun kokeilemaan.Myyjä pyytää että asiakas soittaisi jotain ja koittaisi siinä sitten säätää jotain saundia esiin.Oli kuulemma totinen paikka pitää pokka kun "soitto" alkoi.Vireestä ei tietoakaan,eikä oikein mistään muustakaan.Kaiun ja kompuran nupit asiakas väänsi saman tien tappiin asti.Myyjä yritti olla ystävällinen:"Ei se nyt kyllä näistä laitteista ole kiinni jos soitto ei kuullosta Pulliaiselta."
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
0101978
17.06.2011 13:49:38 (muokattu 17.06.2011 13:51:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellisestä tuli mieleen eräskin keikka suomen suvessa. Paikka oli joku höyläämättömästä laudasta tehty, eli siis tanssilava. Toisen bändin kitaristilla oli Pulliainen-signature strato, AC-30, se pulliais-compressori ja Echo-orbit. Soittotaitoa ei taas juurikaan ollut, eikä kaverin barresointujen sahaus juurikaan muistuttanut Esan melodista soittoa.
Kamoja pois roudattaessa se mainitsi että: "ihan hyvältä toi sun Vibrolux kuullostaa mutta et sä siitä saa kunnon Pulliais-soundia, samoin toi tele kuullosti ihan hyvältä sen läpi mutta stratolla saat vasta aikaan sen oikean Esa Pulliainen-soundin, ja sitten tarviit vielä tuon Dodin kompuran ja EchoOrbitin, niin sitten se soundi onkin siinä."
Mainittakoon että en ole millään tapaa Agents-orientoitunut soittaja, eikä illan aikana ollut mitään puhetta mistään tätä keskustelua ennen.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Murgo
18.06.2011 09:14:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Tämä ei nyt liity valitettavasti soitinmyyjiin mutta pakko on jakaa m.nettiläisten kanssa :D
 
R-Kioskin täti katsoi todella pitkään ja kysyvästi kun aikoinani menin tiskiltä ostamaan videokameraan nauhaa ja paketillista kortonkeja. Itsekin sitten tajusin liikkeestä poistuttuani että mitä se tuijotti.... :D

 
Offtopicia tämäkin, mutta itsekin sain aikoinaan eräässä halpahallissa kassalta aika pitkän katseen jonka syyn tajusin vasta ulos käveltyäni. Ostokseni olivat rulla jätesäkkejä ja kiinalainen lihakirves. :)
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
pnorman
18.06.2011 11:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi tuli vielä mieleen.
 
Edelleen 70-luvun lopulla, kovana Dr. Feelgood -fanittajana olin testailemassa H&H:n trankkucomboa, jollaista Wilko Johnson aikoinaan käytti.
 
Kaupassa oli myös asioimassa vanha konkarimuusikko, joka otti asiakseen opastaa nuorta poikaa ja soitinmyyjää: "ei sitä Feelgood-soundia tällaisista kottaraisenpöntöistä saa, pitää olla täysputkivehkeet".
 
Kitaravirtuaali
18.06.2011 13:20:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Offtopicia tämäkin, mutta itsekin sain aikoinaan eräässä halpahallissa kassalta aika pitkän katseen jonka syyn tajusin vasta ulos käveltyäni. Ostokseni olivat rulla jätesäkkejä ja kiinalainen lihakirves. :)
 
Jatkan offtopiccia, kävin kerran ostamassa kaupasta kurkun, paketin voita ja kondomeja. Kassatyttöä hymyilytti kauheesti.
 
Nuori kaveri, vanha soundi.
JuSu
18.06.2011 13:59:34 (muokattu 18.06.2011 14:00:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaravirtuaali: Jatkan offtopiccia, kävin kerran ostamassa kaupasta kurkun, paketin voita ja kondomeja. Kassatyttöä hymyilytti kauheesti.
 
...ja vielä...
 
Aikoinaan köyhänä opiskelijana tarvitsin farkut. Menin kauppaan pennosiani (juu, markka-aikaa elettiin) mielessäni laskeskellen.
 
Myyjätär oli avulias ja sopivat farmarihousut löytyivät, tosin ihan budjetin ylarajoilla. Tyttönen yritti myydä sitten vielä vyötä mukaan:
 
-Ota vielä tällainen vyö, tosi hieno!
-On hieno, mutta ei oikein budjetti taivu, pitää kuule syödäkin.
-No eihän tää nyt niin kallis ole...
-Niin no, oishan sitte ainakin mitä kiristää.
 
Hetken kiusallisen hiljaisuuden jälkeen neidon kasvot sulivat kohteliaaseen hymyyn.
 
Luikin ulos kaupasta farkkuineni, ilman vyötä.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
horseface
18.06.2011 16:29:56 (muokattu 18.06.2011 16:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaravirtuaali: Jatkan offtopiccia, kävin kerran ostamassa kaupasta kurkun, paketin voita ja kondomeja. Kassatyttöä hymyilytti kauheesti.
 
Olin kerran Itäkeskuksessa apteekissa, mistä ostin kondomeja ja Panadolia. Vaikka olin aivan selvinpäin, farmaseutti sai päähänsä valistaa, ettei parasetamoli auta krapulaan.
 
Havaitsin loistavan tilaisuuden loukkaantua ja muka närkästyneenä valehtelin, että en käytä koskaan alkoholia. Farmaseutti näytti panikoivan, joten kondomeja kerroin ostavani vain pakastaakseni niihin marjoja, koska en myöskään harrasta seksiä.
 
Oli miten oli, näin on!
pnorman
18.06.2011 18:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Te pervot :-)
 
tepeh
20.06.2011 18:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: ...ja vielä...
 
Aikoinaan köyhänä opiskelijana tarvitsin farkut. Menin kauppaan pennosiani (juu, markka-aikaa elettiin) mielessäni laskeskellen.
 
Myyjätär oli avulias ja sopivat farmarihousut löytyivät, tosin ihan budjetin ylarajoilla. Tyttönen yritti myydä sitten vielä vyötä mukaan:
 
-Ota vielä tällainen vyö, tosi hieno!
-On hieno, mutta ei oikein budjetti taivu, pitää kuule syödäkin.
-No eihän tää nyt niin kallis ole...
-Niin no, oishan sitte ainakin mitä kiristää.
 
Hetken kiusallisen hiljaisuuden jälkeen neidon kasvot sulivat kohteliaaseen hymyyn.
 
Luikin ulos kaupasta farkkuineni, ilman vyötä.
 
JuSu

 
Nyt en kyllä ymmärtänyt........ Jotain hauskaa tässä selvästi on, mutta ei oikein aukene... Mitä se tyttö siis luuli sun tarkottaneen?
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. "hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö
JuSu
21.06.2011 09:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Nyt en kyllä ymmärtänyt........ Jotain hauskaa tässä selvästi on, mutta ei oikein aukene... Mitä se tyttö siis luuli sun tarkottaneen?
 
No, sitä on sellainen sanonta, että jos joutuu olemaan syömättä syystä tai toisesta, niin 'pitää kiristää vyötä'.
 
Ruokarahat ois siis menny, mutta olispahan ollu sitte vyö mitä kiristää.
 
Vitsien selittäminen: parasta ikinä. Tais olla aika huono juttu.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
MannihilatoR
21.06.2011 09:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihmiset joilla ei ole kkoskaan ollut rahasta puutetta, eivät voi ymmärtää mitä tarkoittaa "kiristää vyötä". ;D
 
the-Antero
21.06.2011 13:48:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta asiat olivat niin huonosti ettei ollut edes vyötä mitä kiristää :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
JuSu
21.06.2011 13:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mutta asiat olivat niin huonosti ettei ollut edes vyötä mitä kiristää :D
 
Niin. Se vyö grillattiin edellisenä viikonloppuna, siitä asti syötiin pelkkiä käpyjä.
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «