Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tiedätkö SINÄ miltä kuullostaa todellinen *päätesärö* ;)??
1 2
svilo
17.06.2011 06:55:17 (muokattu 17.06.2011 14:56:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blankenship Variplex (Variac -50%)
Pääteputkina halvimmat kiinalaiset EL34set
PRS Singlecut
Bogner 4x12 kriinpäk
 
Soitto on mitä on mitä on, mut kivaa oli..Variplexissä kaikki täysillä ;)
 
www.youtube.com/watch?v=rzBxYtUqhD8
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Minushuman
17.06.2011 07:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä puhutaan paljon, mutta on jotenkin sellainen tunne, ettei kaikki edes tiedä miltä toi kuulostaa. Se on vaan Mnetin yleisesti hyväksytty juttu. Ja myönnän. En ole päässyt JVM:ni luukuttamaan niin kovaa, että tunnistaisin päätesärön etuasteen säröytymisestä.
 
"I feel sorry for people who don't drink - wake up in the morning and that's the best they feel all day"
blues guitar
17.06.2011 07:39:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja sillä ei ole mitään merkitystä lähteekö särö purkista, etusesta vai päätteestä. Ainoastaan sillä on merkitystä miltä se kuulostaa. Hieno soundi oli Svilon näytteessä, tosin vielä enemmin pidin tästä: http://www.youtube.com/watch?v=u7DNH2s1kSs&feature=related jotenkin tuli Rory Gallegherin soundi mieleen. Upeata : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Insane Kane
17.06.2011 07:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt toimii.
 
Debitille?
jniska
17.06.2011 08:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tiedän. Mun saundimieltymys on hyvin pitkälti tuon kuuloinen. Tosin vielä kirkkaampi on tuo mun Bluetone-Plexi. THD hotplatella sen saa inhimillisillä volumeilla säröytymään päätteestä VVR:n avustuksella aivan ruvelle.
Päätesärön saa hienosti todennettua, kun siinä on tasonsäädöllä varustettu looppi, jonka saa myös ohitettua kokonaan.
 
Hienoa jammailua Svilo, hyvä saundi. Mainio tyyli soittaa. Mainiosti puhdistuu tuo saundi kun keventää tatsia ja volumepotikalla varmasti myös.
Meikäläisen soitto on niin räpellystä että ei voi saundiklippejä laittaa.
 
Laiha Lissu oli paras.
Terry Pantheras
17.06.2011 09:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Blankenship Variplex (Variac -50%)
Pääteputkina halvimmat kiinalaiset EL34set
PRS Singlecut
Bogner 4x12 kriinpäk
 
Soitto on mitä on mitä on, mut kivaa oli..Variplexissä kaikki yhdellätoista ;)
 
www.youtube.com/watch?v=rzBxYtUqhD8
 
/sv

 
Onko tää nyt se kuuluisa Brown Sound? Ainakin varhaiselle EVH:lle kuulostaa... Helvetin hyvä!
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
svilo
17.06.2011 09:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Onko tää nyt se kuuluisa Brown Sound? Ainakin varhaiselle EVH:lle kuulostaa... Helvetin hyvä!
 
Jaa a, vaikea sanoa ;)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
J_Mantyla
17.06.2011 10:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Onko tää nyt se kuuluisa Brown Sound? Ainakin varhaiselle EVH:lle kuulostaa... Helvetin hyvä!
 
Sama kävi mielessä, todella hieno soundi ...
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
LaMotta
17.06.2011 11:04:31 (muokattu 17.06.2011 11:05:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedätkö SINÄ miltä kuullostaa todellinen *päätesärö* ;)??
 
Joo. Oon kuullut sen juuri hetkeä ennen kuin puhekela käryää.
 
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
GrooverMan
17.06.2011 11:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan asiaa sen verran, että pelkkää päättärisäröä kuulee harvemmin. Lähes aina tilanne se, että etuastetta pitää ajaa särölle jotta myös päättäri säröytyisi. Tästä ilmeisesti poikkeuksena Trainwreck Express, jossa poikkeuksellisesti pääte säröytyy enne etuastetta.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Numb
17.06.2011 11:59:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Tarkennetaan asiaa sen verran, että pelkkää päättärisäröä kuulee harvemmin. Lähes aina tilanne se, että etuastetta pitää ajaa särölle jotta myös päättäri säröytyisi. Tästä ilmeisesti poikkeuksena Trainwreck Express, jossa poikkeuksellisesti pääte säröytyy enne etuastetta.
 
Ja Orange Rockerin puhdas kanava, joka ainakin manuaalin menee suoraan päätteeseen kulkematta etuasteen kautta.
 
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
jniska
17.06.2011 12:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tää on lähimpänä Brown soundia, mitä mä olen pitkään aikaa kuullut.
Kerrasssaan upea saundi, mutta tuolta sormista se aika pitkälti näkyy lähtevän.
Ei ole Svilolla kevein tatsi soittaa, niin kuin ei EVH:llakaan.
 
Laiha Lissu oli paras.
Kivijalka
17.06.2011 14:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Kyllä tää on lähimpänä Brown soundia, mitä mä olen pitkään aikaa kuullut.
Kerrasssaan upea saundi, mutta tuolta sormista se aika pitkälti näkyy lähtevän.
Ei ole Svilolla kevein tatsi soittaa, niin kuin ei EVH:llakaan.

 
Eikös EVH tuolloin saavuttanut saundinsa vääntämällä kaiken ihan täysille, eli ei ihmekään jos siellä seassa oli aika reilusti päätepörinää.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
tommiot
17.06.2011 15:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo:
 
Hei kerropa paljonko suojahilavirta vaikuttaa saundiin Marshalleissa? Mulla on JCM800:ssa 2,2k vastukset (koska oli 6550:t kiinni jossain välissä läpällä), joiden yli on 3,5V jännitehäviö. Kakkoshilalla on 429V ja anodeilla 433V.
 
Ei oo yhtään 1k tehovastuksia tossa että vois kokeilla eroa. Kuoleekohan Tungsolin EL34:t jos kytkee hilat suoraan chokeen?
 
svilo
17.06.2011 15:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Hei kerropa paljonko suojahilavirta vaikuttaa saundiin Marshalleissa? Mulla on JCM800:ssa 2,2k vastukset (koska oli 6550:t kiinni jossain välissä läpällä), joiden yli on 3,5V jännitehäviö. Kakkoshilalla on 429V ja anodeilla 433V.
 
Ei oo yhtään 1k tehovastuksia tossa että vois kokeilla eroa. Kuoleekohan Tungsolin EL34:t jos kytkee hilat suoraan chokeen?

 
Muistaakseni joskus olen kokeillut, tai aika kultaa muistot...en osaa sanoa
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Tawsky
17.06.2011 20:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tältä pitää kitaran kuulostaakin! Oli pakko pistää youtubessa peukku ja laittaa suosikkeihin. Mistä olet tuon nupin hommannut? Saundi olisi niin täydellinen ainakin itselleni...
 
svilo
18.06.2011 20:31:18 (muokattu 18.06.2011 21:07:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räpelisin samalla kertaa Stratolla kans:
 
www.youtube.com/watch?v=4RrXEzzSsu0
 
..ei siis haettu mitn täydellistä soundia, vaan kaikki vaan täpölle ja skulaamaan :D
 
Ei noi klipit tee oikeutta mitenkään ..se on livenä koettava !
 
Niin, joku kyseli koneen hintaa, $2500 taitaa olla katuhinta jenkeissä, lähin Norjassa 2500 euroo....
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
stabwound
18.06.2011 23:51:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Blankenship Variplex (Variac -50%)
Pääteputkina halvimmat kiinalaiset EL34set
PRS Singlecut
Bogner 4x12 kriinpäk
 
Soitto on mitä on mitä on, mut kivaa oli..Variplexissä kaikki täysillä ;)
 
www.youtube.com/watch?v=rzBxYtUqhD8
 
/sv

 
Mies on kyllä niin timangia, että...
Kateudesta (koko spektrin) vihreänä, vaivun syvään masennukseen ja opettelen koko istrumentin uusiksi.
Aivan käsittämätöntä soitantaa, koko (tuubin)videoiden arsenaali.
 
Päätä päiväsi K-kaupan kahvilla.
VIPMetal
19.06.2011 00:21:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavalta kuulostaa! =D
 
Kirja, kitara ja mies.
s8na
19.06.2011 00:44:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mie luulen tietäväni mitä päätesärö on. Rockerverbbi puhtaalla kanavalla täysillä taitaa olla aika lailla sitä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «