Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mark V:n jalkakytkin hajosi
1
aalataur
16.06.2011 05:03:27 (muokattu 16.06.2011 05:13:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää yleinen ongelma? Ostin vahvarin uutena Tampereen Aurinkomusiikista tuossa kevätalvella, eikä kauaa mennyt kun clean-kanavan kytkin alkoi välillä pettää, ei mennyt päälle vaikka selkeästi painoi (se kuitenkin edelleen pääosin toimii). Muut kanavat vaihtuivat ongelmitta. Vahvaria ei oltu siinä vaiheessa viety edes keikoille vielä, treeniksellä oli johon ei päässyt ulkopuolisia. Nytten on jonkin verran keikkailua takana, ja EQ-vaihdin ei enää reagoi mitenkään, valo palaa pysyvästi ja EQ on päällä, vaikka kuinka painelee. Johdon irroittaminen, uudelleen kytkeminen jne. ei vaikuta. Takuuhommia varmaankin, mutta onko tyyppivika?
 
Miten kuljetatte tota jalkakytkintä keikoille? Mulla on caset vahvarille mutta ei tullut mieleen tuossa aiemmin että se jalkiokin tarviis jonkun kotelon missä ei ota hittiä. Se oli sitten johtojen sekaan pakattuna erillisiin caseihin, missä oli voimavirtajohtoa sun muuta, aina kuitenkin silleen ettei heilunut tai ottanut kolhua. En ole mitenkään hyppinyt tuon laitteen päällä tai väärinkäyttänyt, ihan asiallisesti kenkinyt siitä kanavia. Onko kohtalotovereita?
 
Kummallisinta on se, että en ikinä ees ohita tuota graafista EQ:ta jalkakytkimellä, vaan se on ollut aina päällä, ellei nyt epähuomiossa ole sitä painanut. Että eihän se sinänsä haittoo, olkoot päällä vaan, mutta mietin että mikä nappi hajoaa seuraavaksi ja missä tilanteessa.
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Vladi
16.06.2011 08:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mark V mulla on ollut vasta vähän aikaa, eikä sitä oo tullut roudattua vielä kummemmin. Mulla on kyllä hyvin kokemusta muista Mesojen kytkimistä (Express, Rect-o-Verb ja Mark IV) ja kaikissa noissa kytkin on ollut erittäin kestävä ja ongelmaton. Ainakin Mark IV:n kytkimessä oli pieni piirilevy sisällä ja samaa veikkaisin Mark V:n kytkimestä. Eihän se nyt mikään poissuljettua ole, että joku komponentti itse kytkimessä voi olla löysänä.
 
Jos sulla on takuu, niin ei muuta ku kytkimen tsekkaus sen piikkiin.
juikkipuikki
16.06.2011 10:52:35 (muokattu 16.06.2011 10:53:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Miten kuljetatte tota jalkakytkintä keikoille? Mulla on caset vahvarille mutta ei tullut mieleen tuossa aiemmin että se jalkiokin tarviis jonkun kotelon missä ei ota hittiä. Se oli sitten johtojen sekaan pakattuna erillisiin caseihin, missä oli voimavirtajohtoa sun muuta, aina kuitenkin silleen ettei heilunut tai ottanut kolhua. En ole mitenkään hyppinyt tuon laitteen päällä tai väärinkäyttänyt, ihan asiallisesti kenkinyt siitä kanavia. Onko kohtalotovereita?
 
Itse en enää käytä Markin omaa kytkintä, kun ohjaan vahvaria midinä, mutta muistelen kans vastaavanlaista takkuilua, kun sitä sen omaa footswitchiä painoin. Välillä piti ihan kunnolla murjoo menee, et kanava vaihtu. Liekö sit jotain vikaa siinä footswitchin johdossa.
 
E: Ja takuuasioita on.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
kimurantti1
16.06.2011 12:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ollut ongelmia Mark V:n, eikä minkään muunkaan Mesan kytkimen kanssa. Ei muuta kun takuuseen vaan.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LesPaul70
17.06.2011 10:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ei muuta kun takuuseen vaan.
 
+1. Oikea vastaus.
 
Itelläkään ei ole vielä ollut robleemia vitosen kanssa (nyt reilun vuoden käytössä), mutta sen verran mitä noista ollut juttua, niin tsekkaapa kuitenkin, ettei vika olisi itse asiassa kaapelissa eikä kytkimessä. Monilla joilla on ollut "lauta rikki" onkin oikeasti ollut viallinen kaapeli. Kokeile pistää eri päin kiinni - siis niin, että se pää, joka on yleensä vahvarissa, meneekin lautaan ja päinvastoin. Kannattaa myös tsekata, että kaapelissa on oikea määrä nastoja, jotkut kaupat ovat nimittäin toimittaneet femman kaapeleita väärillä Mesa-kaapeleilla (ei ehkä todennäköistä, jos alun alkujaan kuitenkin toimi).
 
Jos nastoja on oikea määrä eikä silti pelitä, vaikka kuinka päin kytkisi, niin ei muuta kuin takuuseen lauta ja/tai kaapeli.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
RrRailo
17.06.2011 11:28:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolentoista vuoden aikana noin 50 keikkaa on eräs tuttu hevimies polkenut Mark V:n kanavanvaihtajan päälle, ja kunnossa on kestänyt. Tyyppivika ei siis liene kyseessä.
 
Deathlegendary whippin'
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «