Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Firewire + läppäri ilman liitäntää
1 2
heavymetalsamuraj
13.06.2011 16:57:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Alesis Multimix firewire 8 + läppäri, jossa ei firewire-liitäntää. Täytyykö äänittääkseen vaihtaa toinen laitteista jotta natsaa, vai voinko säätää jotain näiden väliin? Esim. Ulkoinen äänikortti, kun täytynee joka tapauksessa ostaa.
Läppärissä 2x2.0 USB portit, onko käyttistä? Arvelisin koneen olevan tehoiltaan ihan sopiva tarkoituksiini. Ainakin 4 kanavaa tarvisin sisään kerralla. Joudunko helvettiin?

Kiitos tiedosta!
 
Öyvind
13.06.2011 17:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavymetalsamuraj: Täytyykö äänittääkseen vaihtaa toinen laitteista jotta natsaa
 
Kyllä.
 
Joudunko helvettiin?

Mahollisesti.
 
Danko
13.06.2011 18:02:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavymetalsamuraj: vai voinko säätää jotain näiden väliin?
 
Express-paikkaan FW-kortti, miel. Texas Instrumentsin piirillä; saattaa toimia tai olla toimimatta.
http://www.iwin2win.com/2x13fi34pcex1.html
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
kukkola
13.06.2011 18:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavymetalsamuraj: Mulla on Alesis Multimix firewire 8 + läppäri, jossa ei firewire-liitäntää. Täytyykö äänittääkseen vaihtaa toinen laitteista jotta natsaa, vai voinko säätää jotain näiden väliin? Esim. Ulkoinen äänikortti, kun täytynee joka tapauksessa ostaa.
Läppärissä 2x2.0 USB portit, onko käyttistä? Arvelisin koneen olevan tehoiltaan ihan sopiva tarkoituksiini. Ainakin 4 kanavaa tarvisin sisään kerralla. Joudunko helvettiin?

Kiitos tiedosta!

 
Läppärin iästä riippuen siinä todennäköisesti on joko PCMCIA tai PCI express korttipaikka. Hanki oikeanlainen lisäkortti jossa on FW-liitäntä ja TI:n chipset ja homma pelaa.
 
Ei ku näin se menee...
heavymetalsamuraj
13.06.2011 20:33:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole sitä luukkua tässä mallissa.. Etuasteen ostoon?
 
Öyvind
13.06.2011 21:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavymetalsamuraj: Ei ole sitä luukkua tässä mallissa.. Etuasteen ostoon?
 
No voithan sie etuasteenkin ostaa, mutta se ei auta sen signaalin läppärille siirtämisessä yhtään. Osta vaikka sama Alesiksen kalikka, mutta USB-liitännällä.
 
Kallekorvola
13.06.2011 23:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavymetalsamuraj: Ei ole sitä luukkua tässä mallissa.. Etuasteen ostoon?
 
Mä vaihtaisin läppärin. Toi USB-väylän epäluotettavuus äänensiirrossa on aika mittavaa... Eikä läppärit ihan mahdottomia nykyisellään maksa...
 
Kalmo
13.06.2011 23:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhä useammissa läppäreissä ei enää ole FW-liitäntää. Liekö USB3:n leviämisestä johtuvaa. Jotkut väittävät FW:n olevan katoamassa, joten en olisi ihan varma siihen satsaamisen mielekkyydestä, vaikka itsellänikin on ja olen tyytyväinen.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Einherjar
14.06.2011 03:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Yhä useammissa läppäreissä ei enää ole FW-liitäntää. Liekö USB3:n leviämisestä johtuvaa. Jotkut väittävät FW:n olevan katoamassa, joten en olisi ihan varma siihen satsaamisen mielekkyydestä, vaikka itsellänikin on ja olen tyytyväinen.
 
Ei se Firewire ole melkoisella varmuudella ainakaan äänipuolella katoamassa mihinkään. Minä en ainakaan jaksa uskoa. Ihan vasta itsellenikin moisen läppärin laitoin. Nelipinnistä fw400-liitäntää tosin järkeään ovat laittaneet koneiden kylkeen. Isompia ei paljon näkynyt.
Halvemmista läppäreistä se on jo jotakuinkin kadonnut ja vähän kalliimmista ovat sitä kadottamassa. Business-läppäreissä sitä kuitenkin vielä löytyy, jos sille tarvetta on. Markettien multimedia-koneista sitä on taasen ihan turha etsiä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
varakeef
14.06.2011 10:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mä vaihtaisin läppärin. Toi USB-väylän epäluotettavuus äänensiirrossa on aika mittavaa... Eikä läppärit ihan mahdottomia nykyisellään maksa...
 
Sanoisin, että USB2:t toimii todennäköisemmin nykyvehkeissä ns. heittämällä kuin fw:t.
 
Fw-projektit kaatuvat usein jo siihen, että noita TI:n piireillä varustettuja kortteja on vaikea löytää. Sen jälkeen jos kortti löytyy, päätyy joihinkin ihmeellisiin resurssien allokaatiosäätöihin (valitan asiatonta termiä). Koneiden sisäiset fw-liitännät puuttuvat useimmiten kai jo bisneskoneistakin. Jos niitä on, ne eivät välttämättä pelitä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kimkorho
14.06.2011 12:21:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma kokemukseni on se, että USB toimii vähintään yhtä luotettavasti ja kenties jopa vähemmillä yhteensopivuus- yms. ongelmilla kuin FW. Liekö asiat sitten muuttuneet menneistä vuosista, vai onko itselläni vain sattunut käymään hyvä/huono tuuri?Kuitenkin vanhastaan yleisesti hyväksyttyä yleistietoa oli se, että FW on parempi. FW:n paremmuutta perustellaan edelleen myös joillakin teknisillä numeroilla, mutta itse en ole vielä törmännyt tilanteeseen, jossa niillä numeroilla olisi ollut merkityksellistä yhteyttä käytäntöön.
 
www.theindigo.fi
Danko
14.06.2011 12:45:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Ei se Firewire ole melkoisella varmuudella ainakaan äänipuolella katoamassa mihinkään. Minä en ainakaan jaksa uskoa. Ihan vasta itsellenikin moisen läppärin laitoin. Nelipinnistä fw400-liitäntää tosin järkeään ovat laittaneet koneiden kylkeen. Isompia ei paljon näkynyt.
Halvemmista läppäreistä se on jo jotakuinkin kadonnut ja vähän kalliimmista ovat sitä kadottamassa. Business-läppäreissä sitä kuitenkin vielä löytyy, jos sille tarvetta on. Markettien multimedia-koneista sitä on taasen ihan turha etsiä.

 
Windows 8 ei välttämättä tue enää FW:a http://onlysoftwareblog.com/?p=15251may
 
Vaikka video- ja audiolaitteissa FW lieneekin tällä hetkellä "johtava" protokolla, tulee USB 3.0 ja Thunderbolt olemaan seuraavat vaihtoehdot - vaan millä aikataululla? USB 3.0 -laitteita on ollut saatavilla vuodesta 2009, muttei vielä ensimmäistäkään audiointerfacea; sen sijaan TB-versioitaan kehittelevät Apogee ja Universal Audio.
http://www.thunderboltmac.net/thunderbolt-audio-interface/
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Kalmo
14.06.2011 15:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekin hyvä puoli USB-laitteissa on, että ne voi liittää systeemiin ilman boottausta. Esim. ulkoisten kovalevyjen vaihto on paljon sukkelampaa, kun ei tarvitse käynnistää konetta uudelleen.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
ReBeat
14.06.2011 18:29:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Sekin hyvä puoli USB-laitteissa on, että ne voi liittää systeemiin ilman boottausta. Esim. ulkoisten kovalevyjen vaihto on paljon sukkelampaa, kun ei tarvitse käynnistää konetta uudelleen.
 
Nykyään toi lennosta liittäminen ja irtauttaminen toimiikin ilmeisesti jo kunnolla. Ennen toikin oli ongelmineen ihan huumorihommaa.
 
Henri Henri Olavi
14.06.2011 18:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Sekin hyvä puoli USB-laitteissa on, että ne voi liittää systeemiin ilman boottausta. Esim. ulkoisten kovalevyjen vaihto on paljon sukkelampaa, kun ei tarvitse käynnistää konetta uudelleen.
 
Kyllä minä olen tähän päivään saakka onnistunut liittämään FW-laitteet koneeseen ilman boottausta. En ymmärrä mistä puhut.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Kalmo
15.06.2011 11:45:21 (muokattu 15.06.2011 11:48:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kyllä minä olen tähän päivään saakka onnistunut liittämään FW-laitteet koneeseen ilman boottausta. En ymmärrä mistä puhut.
 
Jos lyön FW-kovalevyn kiinni käynnissä olevaan koneeseen, niin se ei tule näkyviin, ellen käynnistä uudelleen, tai vaikka FW-kovo on kiinni koneessa, mutta kovon virta ei ole päällä (itselläni kaksi levyä näin) niin kun laitan niihin virran päälle, niin ne eivät tule näkyviin "My Computer"-ikkunaan. Kyseessä LaCie Quadra-merkkiset kovot ja käyttis on XP.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
L-studio
15.06.2011 12:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on hubin kautta 7-firewire laitetta kiinni, joista 2 kpl 1T kovoja, tulee näkyviin Macilla. Kovo käyntiin ja näkyy melkein heti.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Mikael
15.06.2011 12:32:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkillä toimii myös fw:t lennosta tosta vaan.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
harbapapa
15.06.2011 18:28:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ristiriitaisia kokemuksia PCMCIA ja Expresscardien kanssa. PCMCIA -kortin ja siinä olevan firewiren voi kytkeä millon vaan. Expresscard vaatii uudelleenkäynnistyksen. Eli jos käynnistän koneen ilman korttia, ei auta muuta kun sammuttaa kone, asettaa kortti sisään ja käynnistää uudelleen. Expresscard -korttien kiinnitys on niin hepposta, että helpommin lähtee firewire piuha irti. Pikkusen kun sattuu piuhojen kanssa sähläämään, niin expresscard irtoaa ja koko homma menee uusiksi.
Arvaattekin jo - käytän PCMCIA:ta (eli vanhempi "cardbus").
 
Tämän sähläykseen kyllästyneenä odottelen innolla usb-äänikorttien yleistymistä.
 
Henri Henri Olavi
15.06.2011 23:04:06 (muokattu 15.06.2011 23:20:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Jos lyön FW-kovalevyn kiinni käynnissä olevaan koneeseen, niin se ei tule näkyviin, ellen käynnistä uudelleen, tai vaikka FW-kovo on kiinni koneessa, mutta kovon virta ei ole päällä (itselläni kaksi levyä näin) niin kun laitan niihin virran päälle, niin ne eivät tule näkyviin "My Computer"-ikkunaan. Kyseessä LaCie Quadra-merkkiset kovot ja käyttis on XP.
 
Todella kummallista, sillä minun kaksi LaCie Quadra 500gt-kovoa kyllä toimivat sekä XP:ssä että OS X:ssä ilman boottausta. XP-läppärissä on se pikkuinen fw-liitin ja Macissä aivan tavallinen fw800-liitin.
 
Mitenköhän on, vaikuttakohan fw-kortin piirisarja miten asiaan? Ei luulisi, mutta hullumpaakin on kuultu. Itselläni kävi niin hyvä tsägä, että aikoinani xp-läppärin ostaessani siinä oli valmiina TI:n valmistama fw-väylä. En tiennyt sitä silloin, mutta kun myöhemmin luin eri foorumeilta interfacejen yhteensopivuus ongelmista ja niissä kehoitettiin käyttämään TI:n firewirejä, niin huvikseni sitten tsekkasin omani.
 
Nyt toivoisin useampien valmistajien puskevan markkinoille Thunderbolt-interfaceja. Olisi nimittäin päivitys itsellä parempaan edessä ja tuo TB:n tarjoama huikea väylänopeus olisi hienoa todistaa käytännössä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «