Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1061 62 63 64 65
Point
09.06.2011 19:25:07
Janie Jones: Eli nää on tsekattu kaikki varmasti?
http://www.macprovideo.com/hub/logi … shooting-logic-101-hear-audio-heres

Nyt tsekkasin kaikki, mutta vieläkään ei onnaa. Pari päivää sitten toimi hetken, ei enää. Melkosta taistelua, veikkaan että Tascamissa/sen ajureissa on jotain vikaa.
anapena
09.06.2011 23:09:45
AKWM: Nyt tsekkasin kaikki, mutta vieläkään ei onnaa. Pari päivää sitten toimi hetken, ei enää. Melkosta taistelua, veikkaan että Tascamissa/sen ajureissa on jotain vikaa.

Kokeile nyppiä muita laitteita irti kokoonpanosta.
Janie Jones
10.06.2011 04:12:11

JPQ: Mitens tossa aktivoidaan yli 16 raitaa yritin päätellä. nyky versiossa kun pitää valita näemmä yli 16 raitaa itse jos haluaa eikä sillä mennyt vielä tämä kone kyykkyyn. vois joskus tehdä logicin omilla softasynillä jne tehdä kanssa bench markin joka vetää mun koneeni tappiin joten sillä voisi suhteuttaa noita muita koneita.

mutetukset pois päältä
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Lenoldinho
10.06.2011 14:16:46

AKWM: Nyt tsekkasin kaikki, mutta vieläkään ei onnaa. Pari päivää sitten toimi hetken, ei enää. Melkosta taistelua, veikkaan että Tascamissa/sen ajureissa on jotain vikaa.

Eli toimii koneen omalla äänikortilla?
JPQ
10.06.2011 14:18:59

Janie Jones: mutetukset pois päältä

Loogista vaikkei loogista eli tuntuu että edelleenkin niiden kanavien tasomittarit ei pompi. vai onko tossa vain 16 varsinaista kanavaa ?
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
15.06.2011 11:19:41

Janie Jones: Siis onko myös regionien mutetukset pois päältä? En nyt muista varmasti, mutta eiköhän nekin olleet siinä mutella, luulisin. Sitten pitäis alkaa mittarit pomppia kun valitset ne ja painat "m". Vai eikö? Tee tämä raita kerrallaan, se on tarkoitus.

noh eipä vaan ruvennut.... ja tiedän että yksitellen.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
GuadanaHombre
16.06.2011 16:24:14
Terve. Onko kenelläkään tullut vastaan samanlaista ongelmaa tai tietääkö kukaan miten ratkaista tämä:

Mulla on biisissä synaraita (Logicin softasyna) johon olen environmentin kautta virittänyt arpeggiaattorin. Kun kuuntelen biisiä Logicissa kaikki on ok ja pelaa niinkuin pitääkin. Mutta kun bounssaan biisin waviksi, mp3:eksi, miksi ikinä niin jostakin syystä arpeggiaattori ei olekaan enää mukana. Sen sijaan, että kuulisin haluamani ti-ti-ti-ti kuuluukin vain tiiiii jne.
Arvostaisin suuresti jos joku osaisi auttaa.
Got my mojo workin' but it just don't work on you...
Point
16.06.2011 17:34:16
Lenoldinho: Eli toimii koneen omalla äänikortilla?

Toimii ihan täysin.

Muita laitteita on paha ottaa pois kokoonpanosta, ku ei siinä paljoa muuta olekkaan.

Se vaan ihmetyttää, että Tascamin kanssa toimii ihan normisti välillä. Tosin nettiyhteys häviää aina kun interface toimii. Erikoista touhua.
Objectif Lune
14.07.2011 23:27:23

Osaisikohan joku täällä auttaa tuon Logicin ja sen pikakomentojen ohjelmoinnin kanssa.

Ongelma on se, että pyörivät säätimet Logic opettelee helposti mutta nappien kanssa on ongelma. Jos vaikka haluaisin jonkun efektin bypass-tilaan jotain nappia painamalla, saan opetettua ohjelmalle sen vain niin, että bypass kytkeytyy päälle vain, kun pidän nappia pohjassa. Pystyisikö jollain keinolla tekemään homman niin, että napin painaminen vaihtaa tilan ei-bypassista bypassiin ja toisin päin. Sama ongelma tietenkin liittyy efekteistä löytyviin muihin komentoihin.

Toinen ongelma on se, ettei Logic suostu opettelemaan mitään pikanäppäimiä play, rec, stop jne. komennoille. Toki niille löytyy näppäimistöltä vaikiona ihan kätevät komennot, mutta huvittaisi ohjelmoida ne myös äänikorttini (Tascam Fireone) pikanäppäimille. Onnistuisikohan se?

Kiitos jo etukäteen avusta!
JPQ
15.07.2011 16:36:53 (muokattu 15.07.2011 16:38:39)

GuadanaHombre: Terve. Onko kenelläkään tullut vastaan samanlaista ongelmaa tai tietääkö kukaan miten ratkaista tämä:

Mulla on biisissä synaraita (Logicin softasyna) johon olen environmentin kautta virittänyt arpeggiaattorin. Kun kuuntelen biisiä Logicissa kaikki on ok ja pelaa niinkuin pitääkin. Mutta kun bounssaan biisin waviksi, mp3:eksi, miksi ikinä niin jostakin syystä arpeggiaattori ei olekaan enää mukana. Sen sijaan, että kuulisin haluamani ti-ti-ti-ti kuuluukin vain tiiiii jne.
Arvostaisin suuresti jos joku osaisi auttaa.

Minullekkin kelpaisi kaikki neuvot tuohon arpegiaattoriin liittyen. No johonkkin juttuihin vaikkapa FM8,ES2,Massive olisi mainio jos saisi arpegiotakin käyttöön.et niiden syöttäminen on aika työlästä. jos osaisi muuten "mallintaa" ne päässään niinkuin perusmallit osaan kyllä. toki olen niinkin joskus työskennellyt mutta haluaisin nykyaikaisesti työskennellä enkä niinkuin noin karkeat kymmenen vuotta sitten.
Christeraser
18.07.2011 10:49:28 (muokattu 18.07.2011 10:53:33)

Mitenkä hyvin vanhemmassa Macbook Pro 15ssa riittää tehot nauhottamiseen/miksailuun/masterointiin? Lähinnä tuo plugareiden viemä teho arvelluttaa... tarkoitus siis olisi siirtyä nykyisestä Windows7 PCstä Macbookkiin ja enkä haluaisi että ainakaan downgradetan. Hintapyyntö katsomalleni Macbookille on huokea.

Nauhotuksessa plugareina lähinnä on tullut käytettyä impulse loadereita, vahvistin mallinnuksia ja rumpusoftaa. Nykyinenkin kone hyytyy jo toki välillä, kunnes raidat 'jäädyttää' jolloin resursseja taas vapautuu. Eli kunhan tilanne ei pahemmaksi menisi niin OK. DAWina olen käyttänyt Reaperin 64bit versiota.

Entuudestaan minulla on TC Electronics Desktop Konnekt 6 firewire interface jonka pitäisi toimia Macissäkin. Myös 1TB ulkoinen kovo löytyy. Tarvittaessa ostan lisänäytön.

Speksit Macbook Pro 15"
2.16 GHz Core 2 Duo
4GB DDR2
ATI X1600 128mb GDDR3
Kovoa en varmaksi muista, ehkä 250GB

Nykyinen Windows7 PC
AMD Athlon 64 X2 4400+ (2.45GHz)
4GB DDR2
Nvidia Geforce 8600GT 128mb
1TB Samsung F3
Objectif Lune
18.07.2011 11:12:25 (muokattu 18.07.2011 11:14:15)

Christeraser: Mitenkä hyvin vanhemmassa Macbook Pro 15ssa riittää tehot nauhottamiseen/miksailuun/masterointiin?

Speksit Macbook Pro 15"
2.16 GHz Core 2 Duo
4GB DDR2
ATI X1600 128mb GDDR3
Kovoa en varmaksi muista, ehkä 250GB

Noilla spekseillä väittäisin, että riittää hyvin. Itselläni on 2,0 GHz Core 2 Duo ja 4GB DDR2 ja vielä ei ole tehot tullut vastaan. Softana on Logic Studio 8. Isoimmissa projekteissa ollut 20+ raitaa, joten ihan hirvittävään rääkkiin en ole konetta laittanut. Toki äänikortin ja muun hardwaren pitää olla kunnossa, mutta se lieneekin itsestäänselvyys.

Joka tapauksessa tuo kone lienee haluttua kamaa, jos myyt eteenpäin eli omasi saat siitä pois, jos tehot loppuvat kesken. Et kadu ja saat rahat takaisin jos et kadu. (tai kadut)

muoks. DAW:in joudut kyllä vaihtamaan, koska macin Reaper-versiot eivät toimi kovinkaan jouhevasti. Joku Logic Express voisi olla ihan jees, jos kokoversio tuntuu turhan tyyriiltä. Aika vähän itse olen tarvinnut niitä ominaisuuksia joita täysversio tuo Expressiin verrattuna.
Christeraser
18.07.2011 11:25:43

Tänks. :)
Harvemmin itselläkään tosiaan yli 20 raitaa on. Veikkaan että siirryn tuon Logicin puoleen mikäli koneen ostan...
Aki
18.07.2011 12:47:23

Objectif Lune: DAW:in joudut kyllä vaihtamaan, koska macin Reaper-versiot eivät toimi kovinkaan jouhevasti.

Kyllä ne nykyään jo toimii. Joidenkin AU-plugareiden kanssa saattaa vielä olla ongelmia, mutta on tää jo vakaampi kuin esim PT9, eikä toiminnallisuudessa tunnu olevan puutteita. Reaperin 4 beta 13 itellä käytössä.
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
kukkola
18.07.2011 15:58:37
Aki: ...mutta on tää jo vakaampi kuin esim PT9, eikä toiminnallisuudessa tunnu olevan puutteita. Reaperin 4 beta 13 itellä käytössä.

Mitenkähän vakaa se sitten oikein on kun mulla tuo PT8:kaan ei ole tökkiny taisaati sitteb kaatunut kertaakaan. PT9:n luulisi olevan kuitenkin ytimeltään sama kuin 8.0 ja vain tuo ajuripuoli on eri.
Ei ku näin se menee...
gunner
25.07.2011 20:42:16
Millä softalla sais tehtyä 4 wavista audio-cd -imagen, niin että väleistä saa myös poistettua 2 sek tauot? iTunes tarjoaa pelkkää suoraa levylle polttoa, mikä nyt on lähinnä vaan turha lisävaihe.
Aki
25.07.2011 23:41:20

gunner: Millä softalla sais tehtyä 4 wavista audio-cd -imagen

LiquidCD. Myös SimplyBurns osaa, mutta sen kehitys loppui pari vuotta sitten.
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
M.i.k.key
26.07.2011 00:00:56
gunner: Millä softalla sais tehtyä 4 wavista audio-cd -imagen, niin että väleistä saa myös poistettua 2 sek tauot? iTunes tarjoaa pelkkää suoraa levylle polttoa, mikä nyt on lähinnä vaan turha lisävaihe.

Logicin mukana tulevalla WaveBurnerilla.
möllisty
gunner
26.07.2011 07:23:37
Aki: LiquidCD. Myös SimplyBurns osaa, mutta sen kehitys loppui pari vuotta sitten.

Mitähän jäädän tän kanssa, kun ei tuolta valikoista löydy kuin vaihtoehto polttaa suoraa CD:lle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)